هیپنوتیزم

آلفا چیست ؟ چگونه میشود وارد حالت آلفا ذهنی شد ؟

حالت آلفا چیست ؟
سوالاتی که معمولا کاربران میپرسند این است که اصلا آلفا چیست و آیا فقط قبل از خواب حالت آلفا را تجربه میکنیم یا میتوانیم با تمرین به حالت آلفا فرو برویم.

مقدمه آلفا ذهنی

در این مقاله سایت متا راز قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید به خویشتن سفر کنید و با ورود به ضمیر خودآگاه (در حالت آلفا )تمامی اهداف و رویاهایتان را محقق کنید.

همانطور که در مقاله هیپنوتیزم چیست و چگونه خود را هیپنوتیزم کنیم توضیح دادیم آلفا نوعی از حالات ذهنی است.

برای رسیدن به این سطح از آگاهی، باید ذهن خود را در حالت آلفا قرار دهید که بتوانید تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید . متفکران و دانشمندان با رفتن به حالت آلفا عملکرد مغز خود را بهبود می بخشیدند.

حالت ذهن آلفا چیست ؟

حالت ذهن آلفا چیست ؟

 

“ذهن آلفا” همان چیزی است که دانشمندان با فعالیت مغز درست یا حواس ذهنی ما از تخیل، خلاقیت ،حافظه و شهود مرتبط می دانند.

هنگامی که بیدار هستید به طور معمول در حالت ذهنی به نام بتا قرار دارید که فعالیت موج مغزی بین 14 تا 30 هرتز دارد .

 

هنگامیکه فعالیت امواج مغزی شما به 7 تا 14 هرتز میرسد در حالت آلفا قرار میگیرید.
حالت آلفا به نوعی حالت “آرام” به حساب می آید که به شما امکان می دهد بیشتر گیرنده ارتعاش، خلاق تر و حساس تر باشید.

ادیسون، انیشتین و بسیاری از متفکران درخشان رسیدن به حالت آلفا را برای کارشان ضروری می دانند و رسیدن به این حالت را در لیست برنامه روزانه خود قرار میدهند.

 

خود هیپنوتیزم متا راز
رفتن به حالت آلفا چه کاربردی دارد؟

وقتی از حالت آلفا استفاده می کنیم حافظه قوی تری پیدا میکنیم و راحت تر می توانیم رویدادها و خاطرات موجود در ذهنمان را به یادآور بیاوریم.
از آنجا که از نظر ذهنی آرام تر هستیم، تمایل بیشتری داریم تا تمرکز کنیم و تصمیمات بهتر و هدفمندتر بگیریم.
ما می توانیم در هنگام خواب و یا هنگام رویاپردازی یا روش های آگاهانه تر مانند خودهیپنوتیزم به حالت آلفا دسترسی پیدا کنیم.

در حقیقت در طول روز بارها و بارها مغز شما به حالت آلفا فرو خواهد رفت.

حتی وقتی چشمتان باز هست می توانید به این حالت برسید. یادگیری دسترسی به حالت آلفا در صورت میل می تواند به شما در حافظه، خلاقیت و شهود کمک میکند و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد حتی برای دوره های کوتاه مدت شما قادر خواهید بود راحت تر با استرس کنار بیایید و اضطراب شما کاهش یابد.

چگونه به حالت آلفا برویم؟

چگونه به حالت آلفا برویم؟

 

برای ورود به حالت آلفا می توانید از هیپنوتیزم و یا مدتیشن استفاده کنید. یا به سادگی می توانید چشمان خود را ببندید و از 100 به 1 به عقب بشمارید. اگر قصد دارید تا کنترل ذهن و عملکرد مغزتان را در دست بگیرید می توانید با انجام هیپنوتیزم و یا مدیتیشن به حالت آلفا بروید و تسلط کامل بر ذهن و مغزتان پیدا کنید.

هیپنوتیزم می تواند به صورت خود هیپنوتیزم انجام شود.
همچنین می توانید با گوش دادن به یک مراقبه راهنما یا حتی موسیقی آرامش بخش وارد این مرحله شوید.
امواج مختلف امواج:
ریتم تتا – 4.7 تا 5 هرتز
ریتم آلفا – 7.5 تا 14 هرتز
ریتم بتا – 14 تا 40 هرتز
ریتم گاما – بالاتر از 40 هرتز

مزایای امواج مغزی آلفا چیست ؟

امواج مغزی آلفا باعث هوشیاری بهتر و عملکرد بالاتر ذهن شود.

بهبود حافظه :
تحقیقات زیادی در رابطه با افرادی که به امواج آلفا رسیده اند صورت گرفته است که این تحقیقات نشان دهنده این است که این افراد در حالت آلفا راحت تر می توانند رویداد ها و اتفاقات را در ذهن خود ثبت کنند.

کسانی که درانجام کارهای مربوط به حافظه ممتاز بودند فرکانسهای آلفای 1.25 هرتز بالاتر بوده است.

افزایش هوش :

در قرن حاضر برخی تحقیقات انجام شده است که سعی در افزایش هوش با دستکاری امواج مغزی دارد. یک مطالعه در سال 2003 شامل استفاده از تحریک مغناطیس در مغز در فرکانسهای آلفا بود.

کسانی که این تحریک را دریافت کرده اند در انجام کارهای شناختی عملکرد بهتری داشتند.

افزایش خلاقیت 

افزایش خلاقیت 

با نظارت بر دستگاه الکتروآنسفالو گرام در حین انجام کارهای خلاقانه در یک مطالعه دیگر نشان داد که افزایش فرکانسهای آلفا زمانی اتفاق افتاد که آزمودنی های مشکلی را خلاقانه حل می کردند و همچنین ایده های بسیار خوبی را تولید می کردند ، در حالی که کاهش فرکانس ها زمانی بود که تفکر آنها خلاقیت کمتری داشت. آیا این بدان معنی است که امواج آلفا باعث افزایش خلاقیت می شوند؟

افزایش هوشیاری :

محققان با بررسی ارتباط بین هوشیاری و امواج مغزی آلفا دریافته اند که گروههای آلفا تحتانی بیشترین ارتباط را با افزایش هوشیاری دارند.

البته امواج آلفا وقتی بیدار می شوید اتفاق می افتد و جالب اینجاست زمانی که آرام می شوید این اتفاق می افتد. بنابراین آرامش ممکن است به شما کمک کند هوشیارتر باشید.

ارتباط بین امواج مغزی با هیپنوتیزم

انوع امواج مغزی که شما تولید می کند به آنچه انجام می دهید ، به آنچه فکر می کنید و به آنچه احساس می کنید بستگی دارد.

هنگامی که تحت هیپنوتیزم هستید ، امواج مغزی خاصی آشکارترهستند و این امر زمانی اتفاق می افتد که توسط شخص دیگری هیپنوتیزم می شوید یا خود هیپنوتیزم می کنید . به نحوه اتفاق افتادن هیپنوتیزم فکر کنید .
شما بیدار و کاملاً هوشیار هستید.

 

(موج بتا)

سپس شما به تدریج شروع به استراحت می کنید ، احتمالاً چشمان خود را می بندید تا به خاموش کردن جهان خارج و شروع روند القاء (امواج آلفا) کمک کنید. این مرحله بین حالات آگاهانه و ناخودآگاه است.

هرچه عمیق تر می شوید ، ذهن آگاه انتقادی شما خاموش می شود و این امکان را برای شما فراهم می سازد که کاملاً با ناخودآگاه خود (اتصال تتا) ارتباط برقرار کنید.

این همچنین مرحله ای است که شما نسبت به پیشنهادات حساس تر می شوید ، زیرا ذهن انتقادی شما از کار خارج است. این بدان معناست که شما این توانایی را دارید که امواج مغزی خود را کنترل کنید.

آلفا و اصلاح باورها

آلفا چیست ، حالت ذهنی آلفا

برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای لازم است باورهایتان را اصلاح کنید درست زمانی که تصمیم می گیرید اهداف و رویاهایتان را محقق کنید . ضمیر ناخودآگاه بالاترین نقش را در این پروسه عهده دار است .

وضعیت کنونی شما حاصل مدیریت ضمیر ناخودآگاه شماست ، دسترسی به این منطقه بسیار محدود است ؛ در این بخش از ذهن ، باورها بایگانی و ثبت شده است که زندگی بر اساس آن مدیریت می شود

اگر می خواهید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید باید وارد این بخش از ذهن شوید و پس از انجام اصلاحات و تغییر باورها خواسته هایتان را عملی کنید .

برای ورود به ضمیر ناخودآگاه باید سطح آگاه خود را خاموش کنید تا مانع نشود یکی از روش های انجام این کار هیپنوتیزم است . در هیپنوتیزم خود را در حالت آلفا قرار دهید(در این حالت بدن کاملا در حالت ریلکس و آرام قرار می گیرد و ذهن به سطح هوشیاری بالا می رسد که بهترین زمان برای ورود به ضمیرناخودآگاه است ) وسپس با القای خواسته ( تکرار و تمرکز بر روی خواسته) باورهایتان را تغییر دهید .

دراین زمان ذهن بالاترین کارایی را دارد بهترین و موثرترین روش های رسیدن به موفقیت وقوی ترین ایده ها بعد از رفتن به حالت آلفا و القای خواسته ها به ذهن شما الهام می شود . متفکران بخشی از روز را به انجام این کاراختصاص می دادند و انجام آن را امری حیاتی تلقی می کردند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن