هیپنوتیزم

تاثیرات هیپنوتیزم و نوع عملکرد آن

عملکرد خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم که به دو شکل خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم  انجام میشود روشی است که به راحتی باعث ایجاد تغییرات و عادتهای مثبت جدید در ذهن می شود. به طوریکه امروزه متخصصین این حوزه  از هیپنوتیزم برای کنترل ذهن بیماران و کسب موفقیت های فردی و همچنین درمان انواع بیماریها بسیار استفاده کرده اند.

تغییر باور با هیپنوتیزم

با هیپنوتیزم ذهن و اندیشه های ما دوباره برنامه ریزی می شوند و افکار قدیم و محدود کننده جای خود را به افکار و باورهای مثبت و جدید می دهند

این یک واقعیت است که همه چیز از دنیای درون یا همان ضمیرناخودآگاه مان سرچشمه می گیرد. لذا هیپنوتیزم میتواند به لایه های عمیق ضمیرناخودآگاه نفوذ کرده و افکار جدید و باور های عالی در ما به وجود بیاورد.

 

خودهیپنوتیزم چگونه بر ضمیرناخودآگاه و افکار ما تاثیر می گذارد؟

خودهیپنوتیزم چگونه بر ضمیرناخودآگاه و افکار ما تاثیر می گذارد؟

در روش خود هیپنوتیزم در مرحله ی اول با آرامش درمانی فرد  به حالت خلسه یا حالت آلفا وارد میشود. در این مرحله همکاری فرد با هیپنوتراپ مهم است افراد گاهی اوقات برای به خلسه رفتن کمی مقاومت می کنند در صورتی که باید بدانند خلسه همان مرحله ی آلفای ذهنی است وهیچ عوارض ندارد

شرح آلفا 

در مقاله قبلی به طور مفصل درباره حالت آلفای ذهنی توضیح داده شد ولی بد نیست در اینجا اشاره ای دوباره به آن بکنیم . وقتی که شما می خواهید به خواب بروید قبل از آنکه به خواب کامل بروید در ابتدا در مرحله ی آلفا قرار دارید. در این مرحله بدنتان ریلکس شده و در آرامشی عمیق و  شیرین قرار می گیرید.

پس در مرحله اول در خود هیپنوتیزم هم شما در آرامشی عمیق قرار می گیرید و خودتان را رها و سبک احساس می کنید.

در مرحله دوم تن آرامی صورت می گیرد با گوش کردن به فایل های خود هیپنوتیزم متوجه خواهید شد که  تن آرامی به چه صورتی انجام می شود.

در مرحله ی تن آرامی تمامی اعضای بدن از نوک انگشتان پا تا فرق سر ریلکس و آرام می شوند و در این قسمت آرامش شما عمیق و عمیقتر میشود و کم کم اینجاست که شما وارد دنیای درون خود می شوید

و به لایه های عمیق ذهن و افکارتان نفوذ می کنید زیرا وقتی به خلسه می روید سطح هوشیاری ضمیرناخودآگاه پایین می آید.حال وارد مرحله ی سوم شده ایم یعنی مرحله ی تصویر سازی، این مرحله مرحله ای بسیار مهم است.

کاربردهای خودهیپنوتیزم

استفاده از خود هیپنوتیزم در همه عرصه های زندگی مناسب است. توسط فایل های خود هیپنوتیزم ما می توانیم هر برنامه ای را که می خواهیم به ذهن خود بدهیم در ابتدا باید مقاومت را کنار بگذاریم به خودمان و قوانین جهان اعتماد کنیم سعی کنیم که ذهن خود را با فایلها شرطی کنیم و تلقینها را آگاهانه بپذیریم.

و نکته ی بسیار مهم تکرار و تکرار تمرینات است همان طور که با تکرار اطلاعات باوری قوی و مقاوم برای ضمیرناخودآگاه ساخته ایم همان طور هم با تکرار تصویرسازی ها تلقین و تاکیدهای جدید می توانیم اطلاعات جدید را به ضمیرناخودآگاه بدهیم و اطلاعات قبلی را از بین ببریم.

برخی کاربردهای خود هیپنوتیزم:

کنترل احساسات درونی

هر موضوعی که باعث آزار و رنج شما می شود ناشی از احساسات درونی شماست وقتی که اطلاعات را از محیط پیرامون خود دریافت می کنید ضمیرناخودآگاهتان نمی داند که این موضوع خوب است یا بد. یا به عبارتی فرقی برایش ندارد که حال شما خوب می شود یا بد. ضمیرناخودآگاه فقط دریافت کننده است.

هر یک از مشکلات بالا یا هر مشکل دیگر شما با تمرینات خود هیپنوتیزم قابل حل شدن است کسب موفقیت ها به وسیله ی خود هیپنوتیزم آنقدر اهمیت دارد که امروزه از این روش روانشناسان بسیاری استفاده می کنند و موفق هم هستند.

با این روش می توانید در منزل خود به راحتی و با هزینه ای کم وارد لایه های عمیق ذهن و دالان تو در توی ذهن خود شوید و هر تغییری که شایسته ی شما هست را به آسانی ایجاد کنید.

فایل صوتی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن