تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ان ال پی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ان ال پی چیست

ان ال پی که یکی از برنامه های مهم دست یابی به موفقیت های فردی و اجتماعی و روان درمانگری هست مطالعه کنیم.

ان ال پی که مخفف  Neuro-linguistic-programming می باشد یکی از علومی است که امروزه بسیار مورد توجه دانشمندان و روانشناسان در عرصه علوم موفقیت قرار گرفته است.

در این بخش با تعریف دقیق ان ال پی و همچنین تاریخچه این علم و همین طور کاربردهایی که برای دست یابی به موفقیت و دست یابی به اهداف وجود دارد اطلاعات ارزنده ای را در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

 ان ال پی چیست؟

ان ال پی یعنی برنامه ریزی عصبی کلامی، ان ال پی رویکردی فردی است که توسط آن به رشد فردی، اجتماعی و روان درمانگری می رسیم. ان ال پی مجموعه ای از الگوها ، مهارتها و شیوه هایی است برای درست اندیشیدن و درست رفتار کردن.

امروزه بسیاری از مردم با آگاهی از علم برنامه ریزی عصبی کلامی می توانند به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند.

ان ال پی بر روی ذهن تمرکز ایجاد می کند و ذهن را برای اطلاعاتی که می خواهیم تغییر دهیم آماده می کند. و با انجام دادن تمارینی که در ان ال پی وجود دارد ذهن دوباره برنامه ریزی می شود.

 ان ال پی چیست؟

 

ذهن انسان از دو بخش ضمیرآگاه و ضمیرناخودآگاه تشکیل شده است از بدو تولد تا تقریبا پنج سالگی کودک به صورت آگاهانه زندگی می کند و هر آنچه که می بیند از طریق یادگیری آگاهانه آن را انجام می دهد.

اما از پنج سالگی به بعد تحت تاثیر الگوهایی که خانواده درجه یک دارند، قرار می گیرد و کم‌کم اطلاعات و الگوها وارد ضمیرناخودآگاهش می شوند هیمن طور که بزرگ می شود وارد اجتماع بزرگتر شده و برنامه های جدید تر وارد ذهنش می شوند.

بعد از مدتی اطلاعاتی که توسط محیط پیرامون وارد ذهنش شده در اثر تکرار به صورت باور های قوی و قدرتمند در می آیند و در قسمت ضمیرناخودآگاه ذخیره شده و از این پس برای هر کاری که می خواهد انجام دهد از برنامه های ضمیرناخودآگاه استفاده می کند.

جالب است بدانید ضمیر ناخودآگاه انسان هیچ هوش و استعدادی ندارد خوب و بد را نمی داند و همیشه بر اساس آنچه که در اثر تکرار به آن تلقین شده عمل می کند و نتیجه ی زندگی را شکل می دهد.

عملکرد ان ال پی

عملکرد ان ال پی

 

انسانها همیشه در طول تاریخ به دنبال راههایی برای کسب موفقیت سلامتی و همچنین رضایت از خود بوده اند. یکی از این راههایی که کشف شد ان ال بوده است.

ان ال پی بر روی ضمیرناخودآگاه انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود که باورهایی که در این قسمت به صورت باورهایی محدود کننده ذخیره شده اند تغییر کنند و به باورهای مثبت و ارزنده تبدیل شوند.

در ان ال پی شما به صورت علمی متوجه می شوید که چطور سیستم عصبی بر حواس پنجگانه و ذهن انسان تاثیر می گذارد و انسان از این طریق اطلاعات را کسب می کند.

سپس به ما آموزش می دهد که چطور از طریق کلام خود با دیگران ارتباط مؤثر داشته باشیم و از رابطه با دیگران بهره بگیریم. و نحوه ساماندهی افکار و تاثیر متقابل افکار بر کلام را توضیح می دهد، همچنین نگرش و رفتار را توضیح می دهد.

به طور کلی ان ال پی یک سیستم درمانی است که بر اساس خودآگاهی و ارتباط مؤثر و تغییر الگوهای فکری، احساسی و رفتاری به انسان برای دست یابی به اهداف و موفقیت هایش کمک می کند. و در نهایت باعث ایجاد رضایت از خویش می شود.

تاریخچه ان ال پی

ریچارد بندلر و جان گریندر، دو روانشناس معروف کالیفرنیایی با ادغام تحقیقات و همکاری با یکدیگر توانستند  یک روش خاص جهت بهبود فعالیت مغزی و رفتاری به‌وجود آورند.

آنها به این نتیجه رسیده بودند که بین فرایند‌های عصبی، الگوهای کلامی و الگوهای رفتاری، ارتباط عمیق و ماثری وجود دارد. ویرجینیا ستیر و میلتون اریکسون دو تن از هیپنوتراپهای معروف بودند که از جهت درمان مراجعین در زمان کوتاه بسیار شهرت داشتند.

ریچارد و جان شروع به تحقیق در زمینه ی نوع درمان آنها کردند و نتیجه را بر روی افراد امتحان کردند و متوجه شدند که این ارتباط عصبی، کلامی ، رفتاری و احساسی را کشف کرده اند. سپس نام آن را ان ال پی گذاشتند.

آنها کشف کردند که از طریق این علم می توانند عادتها و باورهای محدود کننده ذهن را از طریق ضمیرناخودآگاه تغییر دهند و باعث پیشرفت و تحقق رویاهای انسان ها شوند.

آنها به این نتیجه رسیده بودند که قدرت ذهن انسان قادر به انجام هر کاری است و با توجه به آن می توان به تمامی اهداف و خواسته ها رسید.

کاربردهای ان ال پی چیست؟

۱ – درمان و رفع خاطرات تلخ و تجربیات منفی گذشته

۲ – برقراری رابطه درست با دیگران

۳ – بر طرف کردن عادتهای منفی

۴ – ایجاد کنترل بر شیوه های بروز احساسات

۵ – از بین بردن ترس در هر زمینه ای

۶ – تقویت اعتماد به نفس

۷ – رفع خجولی

۸ – ایجاد رضایت و خوشحالی در زندگی.

۹ – ایجاد هدف و نوع دست یابی به آن.

۱۰ – کسب موفقیت در تجارت

چرا ان ال پی

ان ال پی مجموعه ای از الگوها ، مهارتها و شیوه هایی است برای دست یابی به کمال و موفقیت.

در واقع ان ال پی مهارتی است عملی که با توجه به تمریناتی که در آن وجود دارد به شما کمک می کند که الگوهای ذهنی خود را با توجه به تکنیک هایی که در آن هست تغییر دهید.

همچنین می توانید به کمک یاد گیری علم برنامه ریزی عصبی کلامی از افراد فوق موفق الگوبرداری کنید و شما هم مانند این افراد به آنچه می خواهید برسید.

در ان ال پی شما با زبان مغزتان آشنا می شوید و در مورد اهدافتان و اینکه اصلا آیا این هدف را دوست دارید یا خیر اطلاعاتی را کسب می کنید و با ایجاد هدف مناسب انگیزه  شما را نیز بالا می رود.

لازم است بدانید ان ال پی با چشم اندازی که برای شما ایجاد می کند اطلاعات مطلوب را از محیط دریافت می کنید و آن را به صورت عملی تجربه می کنید.

 

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x