تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

تجسم خلاق چیست به همراه تمرینات کاربردی

تجسم خلاق چیست به همراه تمرینات کاربردی

تجسم خلاق هنر استفاده از تصاویر ذهنی و تأیید برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی شما است.

تکنیک های تجسم توسط افراد موفق برای تجسم نتایج دلخواهشان در سنین مختلف استفاده شده است.

این تغییرات میتواند در زمینه سلامت ،پول، تجارت ، هنرهای خلاق و ورزش باشد در واقع با تجسم خلاق میتوانید در همه زمینه های زندگی خود تاثیر مثبت و حتی منفی ایجاد کنید.

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق نوعی تمرین ذهن آگاهی است که می تواند برای ارتقاء موفقیت در هر زمینه از زندگی مورد استفاده قرار گیرد.
مجسم کردن فرآیند جمع‌آوری تصویرهای ذهنی بصری از آنچه شما می خواهید تجلی کنید است.
در نتیجه ، می توانید احساسات مرتبط با تصویر مورد نظر را بدست آورید.

به عبارت ساده‌تر ، تجسم خلاق همان جایی است که شما آنچه را که می خواهید تجسم می کنید و احساسات یا احساسی را که در صورت درست تصور می کنید را تجربه می کنید.

تجسم خلاقانه می تواند به شما کمک کند اهداف و خواسته های خود را در جهان قرار دهید و برای رسیدن به آنها احساس انگیزه کنید.
در این تمرین شما از چشم ذهن استفاده می کنید تا تصاویر مفصلی از آنچه می خواهید تجلی کنید ایجاد کنید.

برای برخی از افراد ، این ممکن است شبیه جادو باشد ، اما هیچ جادویی در آن دخیل نیست ، فقط فرایند طبیعی قدرت ذهن ، تصاویر بصری و قوانین ذهنی طبیعی است.

شما از قدرت جادویی یا ماوراء طبیعی استفاده نمی کنید. شما فقط از قدرتها و قوانین طبیعی استفاده می کنید که همه آنها در وجود شما قرار دارند.
شما فقط افکار و نگرش خود را تغییر می دهید ، اما آنها جهان شما را تغییر داده و شکل می دهند.

قدرت ذهن ما

قدرت ذهن ما در تجسم خلاق

اگر دائماً افکار خاصی را برای خود تکرار می کنید ، ذهن ناخودآگاه شما این افکار را می پذیرد و این کار در بلند مدت باعث تغییر در طرز فکر و باورهای شما می شود.
این تغییر در طرز فکر می تواند بر رفتارها ، احساسات و عادات های شما تأثیر بگذارد.
به همین دلیل است که تجسم خلاق می تواند بسیار مؤثر باشد!
ذهن بسیار قدرتمند است ،به همین دلیل مهم است که درمورد آنچه می خواهید تجسم کنید ، برای دستیابی و آشکار کردن نتایج مورد نظر شما می توانید از تجسم خلاق استفاده کنید.

این افکار را می توان در ذهن شما تکرار کرد که این امر به شما کمک می کند تا طرز تفکر و نهایتا رفتار خود را تغییر دهید ، به همان روشی که درجهت اهداف شما باشد.
سرانجام تجسم خلاق می تواند برای یک برنامه درمانی نیز استفاده شود.

در اینجاست که می توان از تصاویر بصری برای جایگزینی و بازآفرینی تصاویر که ناراحت‌کننده هستند یا باعث ایجاد استرس می شوند استفاده کرد.
این کار را می توان با یک معلم به صورت حضوری به عنوان یک فرد یا یک گروه انجام داد. تجسم خلاق نشان داده است که تصاویر ذهنی بصری مثبت به افزایش آرامش جسمی و روحی و کاهش استرس کمک می کند.

مزایای تکنیک های تجسم خلاق

اکنون که می‌دانید اصول اولیه تجسم چیست بیایید نگاهی عمیق‌تر به فواید آن بیندازیم.
تکنیک های تجسم خلاق می تواند مزایای بسیاری را ارائه دهد و این امر می تواند خیلی بیشتر از آنچه در تظاهرات خود به شما کمک می کند انجام دهد.
در اینجا ۶ مزیت از تکنیک های تجسم خلاق آورده شده است.
(خواندن را ادامه دهید تا دقیقاً چگونگی تجسم را کشف کنید!)

 استرس را کاهش می دهد

حتی صرف وقت گذاشتن از روز خود را به ماندن ، سکوت و آرامش در هنگام تجسم می تواند به کاهش استرس شما کمک کند و به شما در احساس مثبت تر کمک می کند.
تجسم خلاق درست مثل مدیتیشن  نوعی تمرین آرامش است. از آنجا که شما به طور معمول در حال دیدن موقعیت های مثبت هستید ، طبیعتاً می تواند به آرام کردن ذهن شما و آرامش خاطرتان کمک کند.

 تمرکز را افزایش می دهد

در واقع مثل مراقبه شما می توانید با نشستن و تجسم ، تمرکز خود را افزایش دهید.
هنگامی که شما یک کار مانند تجسم خلاق را انجام می دهید ، مشکلات روز خود ویا نگرانی هایی را که ممکن است درباره آینده داشته باشید را فراموش می کنید. این کاربه شما فرصتی می دهد تا فقط روی تجسم و تمرکز خود متمرکزشوید

اعتماد به نفس خود را بدست می آورید

وقتی تجسم می کنید به طور عادی خود را در حال رسیدن به موفقیت می بینید که در این حال موقعیت های مثبتی را تجربه می کنید و این بدان معنی است که شما می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید ، زیرا می خواهید به خودتان باور داشته باشید و تجسماتتان را به حقیقت بپیوندید. هرچه بیشتر خود را در حال انجام کارهای شگفت انگیز تصور کنید ، می توانید به خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

 شادی می آورد

حتی ممکن است تجسم خواسته شما در حال حاضر درست نباشد ولی حتی فکر کردن در مورد خواسته تان می تواند باعث شادی در زندگی شما شود.
دلیل این است که ذهن شما تفاوت بین تجسم و انجام کار را نمی داند. این بدان معناست که اگراحساس شما واقعی باشد می توانید شادی و هیجانی را که احساس می کنید را تجربه کنید و این تجسم های دیگر شما را هم قوی تر می کند.

الهام بخش است

الهام بخش است

همچنین تجسم همراه با اطمینان می تواند اثرات الهام بخش بالایی برای ما داشته باشد وقتی اهداف و رویاهای خود را تجسم می کنیم ، الهام می گیریم که آنها را به وقوع بپیوندیم.
این الهام بخشی می تواند ما را ترغیب کند تا در واقع به اهداف خود عمل کنیم اگر بتوانیم اهداف خود را در یک تجسم ببینیم ، از آن الهام می گیریم که اطمینان حاصل کنیم آن را در واقعیت خود نیز خواهیم دید.

 روابط بهبود یافته

از آنجا که تجسم خلاق می تواند به شما در داشتن انگیزه مثبت ، اعتماد به نفس و الهام بخشی کمک کند می تواند در بهبود روابط نیز کمک کند.
این می تواند با دوستان یا شریک زندگی تان باشد. هرچه بیشتر تجسم می کنید بیشتر به خود و توانایی های خود اطمینان می کنید. این امر می تواند به بهبود زندگی زناشویی اجتماعی و روابط شما کمک کند زیرا همزیستی کلی شما بهبود می یابد.

۶ مرحله برای شروع استفاده از تجسم خلاق

آیا به دنبال شغل رویایی خود هستید؟ یا شاید در جستجوی شریک زندگی مناسبی برای خود هستید یا این که چگونه میتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید … اکنون چگونگی استفاده از تجسم در تمرین را برایتان شرح می دهیم سپس می توانید عمیق‌تر به چگونگی استفاده از تجسم خلاق در عمل بپردازید.
هدف شما هر چه باشد فرقی نمی کند ، حتما این مراحل اساسی را امتحان کنید تا با استفاده از تجسم خلاق به خواسته خود برسید.
(همچنین توصیه می کنیم فایل های صوتی هیپنوتیزم تجسم خلاق را گوش کنید  این می تواند به تقویت حالت مراقبتی شما و بهبود تکنیک تجلی شما کمک کند)

مرحله اول: حالت خود را تنظیم کنید

بسیار مهم است که هنگام تلاش برای تجسم خلاق ، در حالت آرام و مثبت قرار بگیرید.

به عنوان مثال ، ممکن است سعی کنید در یک محیط آرام پیاده‌روی داشته باشید ، در یک حمام گرم غوطه ور شوید و یا به موسیقی سازهای دلپذیر گوش دهید.

هنگامی که احساس آرامش می کنید ، مکانی پیدا کنید که دچار آشفتگی نشوید و در طی روند کار راحت باشید. هرچه مدت زمان طولانی تری را بر روی تجسم خود صرف کنید موثرتر خواهد بود.

مرحله دوم: خود را در یک وضعیت آرام قرار دهید

سعی کنید قبل از شروع تجسم با یک تمرین مراقبتی ساده خود را آماده کنید در این صورت تجسم شدیدترین و پر معنی تر خواهد بود. برای بیشتر افراد ، چیزی که لازم و موثراست چند دقیقه تمرکز بر روی یک تنفس آرام است.

مرحله سوم: هدف خود را تجسم کنید

هنگامی که ذهن شما احساس آرامش می کند وبیشترین پذیرش را دارد، شروع کنید به تصویر سازی از چیزی که می خواهید و این کار را انجام دهید تا زمانی که دوست دارید تمام جزئیات را در ذهن بسازید.
به عنوان مثال ، اگر خواهان ارتقاء در محل کار هستید ، خود را تصور کنید که برگه ارتقاء را دریافت کرده اید وشاهد عکس العمل های مثبت اطرافیان هستید.

سعی کنید تا حد ممکن محیط را واقع بینانه تر ببینید و تمام تلاش خود را بکنید تا نه تنها مناظر بلکه صداها ، رایحه ها و احساسات لمسی مرتبط با هدف خود را نیز تجربه کنید.

مرحله چهارم: احساسات مرتبط با تجسم خود را نگه دارید

اگرچه مهمترین بخش تجسم خلاق فرآیندی است که در مرحله سوم شرح داده شده است و اگر به تجربیات تجسم خود اجازه دهید تا بربقیه روزهایتان أثر بگذارد ، می توانید اهداف خود صورت آشکار در زندگی خودببینید.
سعی کنید احساسات غرور ، خوشبختی ، اعتماد به نفس و آرامشی را که هنگام تصویر کردن از هدف خود تجربه می کنید ، نگه دارید و بارها بر این عقیده تأیید کنید که به زودی چیزهایی را که می خواهید به خود جذب کنید.

مرحله پنجم: استفاده از تجسم خلاق را به صورت عادت در آورید.

در حالت ایده آل ، شما باید تجسم خلاق را به بخشی روزانه از زندگی خود تبدیل کنید.
بیشتر افراد از این روش استفاده می کنند که یک زمان خاص از روز یا شب را به تجسم اختصاص دهند (مانند یک دوره پانزده دقیقه ای قبل از خواب) ، اما مهمترین چیز این است که شما آیین تجسم هدف خود را حفظ کنید تا زمانی که آنچه را که می خواهید به دست آورید.

مرحله ششم: برای دستیابی به هدف خود سخت تلاش کنید

اگرچه تجسم خلاق بسیار باورنکردنی است و مطمئناً می تواند نقش مهمی در فراهم آوردن یک زندگی مناسب برای شما داشته باشد ، اما اگر گام های مشخصی در جهت اهداف خود بردارید ، شانس موفقیت خود را نیز افزایش می دهید.
از هر فرصتی مناسب که با آن روبرو می شوید ، شجاع باشید و به داشتم یک زندگی شاد و موفق  ایمان داشته باشید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اصغررجبی پور

باسلام و احترام و تشکر بابت این مقاله جذاب و کاربردی
بنده خیلی دوست دارم از طریق تجسم خلاق به خیل عظیم خواسته هام برسم اما درست نمیتونم تمرکز کنم. درست نمیتونم روی تنظیم تنفس خودم کارکنم.در واقعا درست نمیتونم مدیتیشن کنم و تمرکزم خیلی سطحی و سرسری هستش و خیلی دنبال روشی گشتم که بتونم روی تمرکز خودم کارکنم اما روش یا شخصی که بتونه تو این مورد بهم راهنمایی و مشاوره بده تا بتونم درست تمرکز کنم و عمیق تمرکز کنم پیدا نکردم. و تا حدودی از این که نمیتونم درست تمرکز و مدیتیشن کنم نا امید شدم و داره باورم میشه که نمیتونم مدیتیشن کنم و هرچه میخام این باور غلط رو که نمیتونم تمرکز کنم رو از خودم دور کنم و مثبت فکر کنم اما نمیتونم
لطفا اگه روش خاصی هست که بتونه با جزئیات بهم کمک کنه که بتونم درست تمرکز و تنفس کنم و تمرکزم رو عمیق کنم به من معرفی کنین.
من در تجسم کردن میتونم از پس کلیات و جزئیات بر بیام اما رو قسمت اولش یعنی تمرکز موندم.
متشکرم
موفق باشید

شکوهی

با سلام
قبل از شروع تجسم خلاق بر روی تنفس کار کنید بعنوان یک مشاهده گر رفت و ب گشت نفس خود را مشاهده کنید
حرکت نفس را از راه بینی مشاهده کنید
نفس از راه بینی وارد حلق .ریه ها و شکم شده و بالا آمدن شکم را حس کنید و خروج نفس را با پایین رفتن شکم و خروج از راه بینی احساس کن
بعداز ۷ دم و بازدم ب تجسم خلاق برو
مراقب باشید در همه احوال بزمان حال آگاه هستید و ب حس هایی ک تجربه میکنید.و بخواب نروید.

محمد

درود بزرگوار
بسیار لذت بخش و عالی .
خواندن هر سطر از نوشته هاتون بسیار روحیه بخش و دلپذیر بود ، از زحمتی که برای نوشتن چنین مقاله ی عالی و ارزشمندی در جهت انتقال آگاهی و کمک به مردم نوشته اید بسیار سپاسگزارم .
امیدوارم موفق و سر بلند باشید 🌹🌹🌹

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
3
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x