تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

قانون جذب چیست، (کامل و کاربردی)

قانون جذب چیست

قانون جذب فلسفه ای است که نشان می دهد افکار مثبت نتایج مثبتی را در زندگی افرد به ارمغان می آورند در حالی که افکار منفی نتایج منفی را به همراه دارند.
قانون جذب بر این باور است که افکار نوعی انرژی هستند و انرژی مثبت باعث موفقیت در تمام زمینه های زندگی از جمله سلامتی، مالی و روابط می شود.

در حالی که قانون جذب در سال‌های اخیر به دلیل مستند و فیلم راز که در سال ۲۰۰۶ اکران شد مورد توجه بیشتر قرار گرفته است اما هنوز وجود قانون جذب برای برخی افراد شبه علم قلمداد میشود.

خانم استر هیکس قانون جذب را اینگونه توصیف میکند:

در همین لحظه، زندگی شما توسط نیروهای کائنات هدایت و تحت تأثیر قرار می گیرد که ممکن است حتی از آنها آگاه نباشید  و قدرتمندترین آنها قانون جذب است.
درست مانند قانون گرانش زمین، همیشه در حال اجراست و زندگی شما را بیش از آنچه که تصورش را بکنید تحت تاثیر قرار می دهد.

 قانون جذب چیست

 قانون جذب چیست

قانون جذب بر طبق آن با تکرار و تمرکز بر افکار و اندیشه هایمان می توانیم تجربه های مثبت و منفی را وارد زندگی خود کنیم و همانند آنچه که بدان می اندیشیدیم را جذب زندگی خود کنیم.

در قانون جذب خوب و بد تفاوتی ندارد شما به هر آنچه بیندیشید در حال جذب آن هستید.

قانون جذب بسیار ساده است و هیچ چیز پیچیده ای در آن وجود ندارد.

زندگی هر انسانی از دو بخش منفی و مثبت تشکیل شده است که اگر به چیزهای مثبت فکر کنید همانند آن را جذب خود می کنید و اگر منفی فکر کنید باز هم همانند همان را جذب زندگی خود می کنید.

روزانه چندین هزار فکر از ذهن شما می گذرد اندیشه هایی که در ذهن شما تکرار می شوند همان هایی هستند که قرار است به زودی به زندگیتان وارد شوند.

حال شما چه به قانون جذب باور داشته باشید یا چه به آن باور نداشته باشید مدام در حال استفاده از این قانون هستید.

استفاده افراد آگاه از قانون جذب

اندیشنمدان هم از قانون جذب استفاده میکنند

برخی از افراد موفق و ثروتمند در جهان هستند که به صورت ناخودآگاه از قانون جذب استفاده می کنند و شاید هیچ اطلاعی از این قانون نداشته باشند یا حتی به آن باور هم نداشته باشند اما بدون آنکه خودشان بدانند این قانون برایشان کار میکند.

اما اکثر ثروتمندان و افراد موفق در جهان از وجود قانون جذب باخبر هستند و برای دست یابی به رویاهایشان هر روز از این قانون استفاده می کنند.

قانون جذب با چشم یا حواس پنجگانه قابل رویت نیست، درست مثل نیروی مغناطیس یا قانون جاذبه زمین و …

قانون جذب هم به همین شکل هست، قابل رویت نیست اما وجود دارد.

در سال ۲۰۰۶ کتاب و همینطور  مستند راز توسط خانم راندا برن به چاپ رسید که در این کتاب به طور رسمی در مورد قانون جذب توضیحات کامل و جامعی آمده بود که بسیاری از اساتید بزرگ موفقیت جهان نیز در نوشتن این کتاب نقش داشته اند، افرادی مثل:

نظر دکتر جو ویتالی درباره قانون جذب:

نظر دکتر جو ویتالی درباره قانون جذب:

بسیاری از مردم فکر می کنند که در شرایط کنونی زندگی خود گرفتار و محبوسند واقعیت زندگی شما هر آنچه که هست این خود شما هستید که آن را خلق کرده اید و اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید با به کارگیری قانون جذب این کار را شروع کنید.

نظر مایکل برنارد بکویت درباره قانون جذب:

نظر مایکل برنارد بکویت درباره قانون جذب:

شما می توانید از صفر شروع کنید و بدون هیچ چیز و هیچ راهی، یک راه بسازید. تنها چیزی که نیاز است خود شما هستید که می توانید با اندیشیدن درباره ی چیزی آن را خلق کنید.

نظر باب پراکتور درباره قانون جذب:

نظر باب پراکتور درباره قانون جذب:

هر آنچه را نیاز دارید جذب کنید. اگر ثروت می خواهید به آن می رسید. اگر افراد خاصی مد نظر شما هستند که می خواهید با آنها ارتباط بر قرار کنید حتما می توانید.

شما به آنچه می خواهید توجه کنید تا آن را جذب نمایید اگر روی چیزی که می خواهید تمرکز کنید هم شما به سوی آن جذب می شوید و هم آنها به سمت شما.

و…

بعد از چاپ این کتاب بسیاری از محققان و دانشمندان به این قانون و گسترش آن در جهان علاقه مند شدند.

ارتباط قانون جذب با قانون ارتعاش

وقتی که انسان در حال فکر کردن هست تکرار افکار او احساساتش را شکل می دهد و این افکار و  احساسات هستند که به صورت ارتعاش و فرکانس از شما به سمت کائنات ساطع می شوند و هر آنچه که طلب کرده اید را دریافت می کنید.

تمامی اتفاقات و تمامی افرادی که هم اکنون در زندگی شما هستند را خودتان با افکار و احساساتتان وارد زندگی فعلی کرده اید.

ارتعاشی که شما از طریق احساسات خود به کائنات می فرستید درست مثل امواج رادیو می باشد همان طور که این امواج قابل دیدن نیست اما وجود دارد فرکانسهای شما هم قابل دیدن نیست اما وجود دارد.

مثلا یک روز  از خواب بیدار می شوید و بی حوصله هستید و می گویید چقدر امروز کسالت آور هست و شروع به فکرهای منفی می کنید خاطرات تلخ را به یاد خود می آورید و احساستان کاملا ویران می شود تا پایان شب تمامی شرایط و وقایع دست به دست یکدیگر می دهند تا شما را در وضعیتی که بدان اندیشیده اید قرار دهند این همان قانون جذب و ارتعاش است.

اما اگر صبح که از خواب بیدار می شوید شروع به سپاس گذاری از خداوند کنید و لبخند بزنید و کارهای خوب انجام دهید بر اساس قانون جذب در حال پایه ریزی و جذب اتفاقات خوب و مثبت تا پایان شب هستید.

نکته ی مهم اینجاست که، آموزش اکثر افراد عادی جامعه در جایی ختم می شود که آموزش افراد استثنایی آغاز می شود.

افراد آگاه می‌دانند که چطور از قانون جذب استفاده کنند می‌دانند که این راز را چطور در زندگی خود به کار گیرند و نهایت استفاده را از آن می برند.

 

چگونه از قانون جذب برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم؟

درمقاله چگونه از قانون جذب استفاده کنیم کامل در این مورد صحبت کردیم.
وقتی کاملا از قانون جذب و نحوه ی عملکرد آن آگاهی پیدا کردید و باور و اطمینان حاصل شد، آنگاه می توانید به راحتی  قانون جذب را در زندگی خود به کار گیرید و موفقیت خود را رقم بزنید.

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم قانون جذب چیزی از خوبی و بدی نمی داند هر آنچه شما با ارتعاش های خود برایش بفرستید همانند آن را به سوی شما می فرستد.

درست مثل غذایی که در رستوران سفارش می دهید وقتی به رستوران می روید چیزی را که سفارش می دهید برایتان حاضر می شود ولاغیر.

پس اینجا به نکته ی مهم دیگری اشاره شد،

شما مسئول زندگی خود هستید نه هیچ کس دیگری آنچه که شما به جهان سفارش داده اید همان را دریافت کرده اید.
هیچ چیزی تصادفی ایجاد نشده است.

برخی افراد هستند که بعد از آگاهی از قانون جذب و مسئولیت پذیریشان نسبت به اعمالشان، دچار نوعی سردرگمی و ترس می شوند.

زیرا اینگونه افراد کسانی هستند که همیشه یک ذهنیت قربانی دارند و دیگران را مسئول رنج های زندگیشان میدانند

استر هیکس استاد قانون جذب

خبر خوب اینجاست که قانون جذب چراغ جادوی شماست.

خانم استر هیکس در کتاب بخواهید تا به شما داده شود این موضوع را شفاف سازی کرده است.

خانم استر هیکس معتقد است که پروسه ی رسیدن به یک آرزو و خواسته و یا هدف در سه مرحله انجام می شود:

۱ – درخواست آرزو در قانون جذب

قدم اول خواستن هست می توانید آنچه که هدف و خواسته شما هست را بر روی کاغذی بنویسید قبل از آن اطمینان حاصل کنید که این خواسته را از صمیم قلب می خواهید.

برای جهان فرقی نمی کند که شما اهداف بزرگ می خواهید یا کوچک،

اما در ابتدا سعی کنید اهدافی را انتخاب کنید که وقتی به مرحله ی دوم (باور) رسیدید ذهن خیلی مقاومت نکند. بعد از اینکه تجربه هایی در این زمینه پیدا کردید آنگاه به سمت اهداف بزرگ بروید.

۲ – باور در قانون جذب

شما در این مرحله کاملا باید باور و اطمینان داشته باشید که به خواسته خود هم اکنون دست یافته اید.

این مرحله کمی سخت است زیرا مقاومت های ذهن تقریبا از اینجا شروع می شود. باید به گونه ای رفتار کنید که گویی به آرزوی خود رسیده اید.
احساسی که دارید باید همان گونه ای باشد که گویی خواسته تان در مقابلتان است.

در این مرحله می توانید از تصویر سازی های ذهنی استفاده کنید تا ضمیرناخودآگاه تان زودتر خودش را با تغییرات وفق دهد.

۳ – دریافت در قانون جذب

در این مرحله شما باید آماده رسیدن به آرزوها از طریق کائنات شوید.

همه چیز را محیا کرده اید و حال هدفتان به سمت شما می آید البته از نظر زمان‌بندی آنچه که به صلاح شماست خیلی مهم هست باید صبور باشید و بدانید که اگر مراحل را درست انجام دهید خیلی زود خواسته تان به سمتتان می آید اما اگر در هر یک از مراحل شک و شبهه ای ایجاد شود هرگز منتظر اتفاقات خوب نباشید.

همچنین پیشنهاد میکنید مقاله اموزشی تمرینات قانون جذب را مطالعه کنید.

نقش باورها در قانون جذب

باور، در واقع تکرار هر فکر و سپس عمل کردن بدان فکر است که آن را تبدیل به یک ایمان قلبی و باور قوی و محکم می کند که در قسمت ضمیرناخودآگاه مغز ذخیره میشود.

هرگاه که نیاز باشد ذهن آن را برای شما محیا می کند بعد از مدتی دیگر شما به دنبال راههای جدیدتر نمی روید زیرا باورهایتان آنقدر قوی شده اند که اگر بخواهید آنها را تغییر دهید هرگز به راحتی نمی توانید این کار را انجام دهید.

این باورهای شما نسبت به موضوعات هستند که به صورت ارتعاش مثبت و منفی در قانون جذب به سمت کائنات می روند و سپس قانون جذب آنها را بر آورده می کند.

به هر آنچه مدت طولانی فکر کنید آن را تبدیل به باور خود می کنید و سپس با توجه به ارتعاشی که می فرستید بر اساس قانون جذب آن را وارد زندگیتان می کنید.

اگر شروع به نوشتن اهدافتان کنید و به آنها باور و ایمان داشته باشید و تصویرسازی کنید در حال فرستادن ارتعاش مثبت به کائنات هستید و بعد از مدتی آنچه که می خواهید و یا هم سنگ آن را جذب خود می کنید.

اما چطور می توان تمامی این کارها را بدون نقص انجام داد

گام اول تغییر باورهاست.

باورهای منفی و محدود کننده که سالها در کنار شما بوده حتی در بیشتر مواقع وقتی شروع به تغییر آنها می کنید ترس به سراغتان می آید چون ضمیرناخودآگاه شما می خواهد شما را در همین منطقه امن نگه دارد.

حتما گاهی شنیده اید که برخی می گویند کلاهمان را سفت بگیریم که باد نبرد، اینها صحبت های ضمیرناخودآگاه شماست.

حال با توجه به نیروی قدرتمند ضمیرناخودآگاه چطور می توان باورهای منفی را تغییر داد و با استفاده از قانون جذب زندگی رویایی برای خودمان رقم بزنیم

یکی از روشهایی که خیلی سریع بر روی باورها تاثیر می گذارد تکنین خود هیپنوتیزم و تلقین سازی برای ذهن است.

نقش تلقین در تغییر باورها

تکنیک های زیادی درباره تغییر باور ها وجود دارد که هر کدام به نوبه خود جواب میدهد.

تلقین روشی میانبر برای تغییر باورهای مقاوم در ضمیرناخودآگاه است.

این روش که در صده های اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان و روانشناسان قرار گرفته است خیلی سریع شما را آنچه خواسته اید و طلب کرده اید می رساند.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x