تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

دانلود مدیتیشن صوتی با کلام رایگان مریم رضایی

دانلود مدیتیشن صوتی با کلام رایگان مریم رضایی

بیشتر مردم با فواید مثبت مدیتیشن صوتی یا هر نوع دیگر مراقبه آشنا هستند.انجام مدیتیشن باعث افزایش ذهن آگاهی ، وضوح ، شفقت و احساس آرامش. افزایش تمرکز و فواید بسیار دیگر که از مزایای متداول مدیتیشن است.
مدیتیشن ممکن است یک سنت باستانی باشد ، اما هنوز هم در فرهنگ های سراسر جهان برای ایجاد حس آرامش و هماهنگی درونی انجام می شود.

برای دانلود مدیتیشن صوتی با موضوعات زیر کمی به پایین صفحه بروید

درباره مدیتیشن صوتی

مدیتیشن سفر به درون است ، سفری برای کشف خود یا در واقع کشف مجدد خود.

مدیتیشن برای بازتاب آرامش و سکوت ، به دور از شلوغی و همهمه زندگی روزمره انجام می شود.

مراقبه و مدیتیشن ما را قادر می سازد تا به مکان متمرکز وجودی خود بازگردیم.
در دنیای مدرن امروز ، سرعت زندگی به تندی در حال افزایش است و اگر از خودمان غافل شویم ارتباط خود را با آرامش و قدرت درونی مان را  از دست می دهیم.
و طولی نمیکشد که در این مرحله استرس و احساس گرفتار شدن را تجربه می کنیم.
به تدریج ، با گذشت زمان ، این احساس منجر به بیماری و ناخوشی روحی ما  می شود ، زیرا سلامت روحی ، روانی و جسمی ما از تعادل خارج شده است.

 

مدیتیشن خواب

مدیتیشن آرامش ذهن

نحوه استفاده مدیتشن صوتی

نحوه استفاده مدیتشن صوتی

مکانی آرام را برای مراقبه انتخاب کنید.
بهتر است برای با بردن کیفیت مراقبه از لباسی راحت و آزاد استفاده کنید.
برای مراقبه صوتی بهتر است از یک هدفون استفاده کنید
هدفون باعث میشود تمام حواس شما فقط به صدای آهنگ و صدای گوینده باشد.
سعی کنید مکانی ساکت قرار بگیرید. بدن خود را ریلکس کنید و خود را به صدای گوینده بسپارید.

موانع اولیه در ابتدای مدیتیشن

احساس خواب آلودگی – و شاید حتی تکان دادن سر – در هنگام شروع تمرین مدیتیشن طبیعی است. دلیلش این است که ذهن “انجام ندادن” را با آرامش اشتباه می گیرد.
در نهایت با تمرین مکرر، تفاوت بین تمرکز ذهنی (آنچه که برای رسیدن به آن تلاش می کنید) و آرامش کامل (محصول جانبی مدیتیشن) را از خواب تشخیص خواهد داد.

ممکن است وقتی برای اولین بار شروع به گوش کردن مدیتیشن صوتی می کنید کاملا طبیعی است که با موانعی روبرو می شوید ، خواه احساس بیقراری ، بی حوصلگی ، ترس ، اضطراب ، یا به طور کلی مقاوم بودن ذهن را احساس کنید.
با گذشت زمان و با تمرین ، همه موانع کاهش می یابد و روندمراقبه برای شما آسان و جذاب میشود.
ذهن به مشغله عادت کرده است. به سکون عادت ندارد. بنابراین اشکالی ندارد در زوهای ابتدایی مراقبه دچار پرش افکار شوید.

 

همان طور که مقاله قبلی با عنوان مراقبه چیست ؟ انواع مراقبه ، آرامش واقعی با مراقبه  به صورت کامل توضیح دادیم علاوه بر فایل صوتی برای مدیتیشن و مراقبه میتوانید از روش های دیگر برای مراقبه و مدیتیشن  استفاده کنید.
در روزهای اول شروع تمرینات مراقبه می توانید از دو دقیقه شروع کنید و سپس پنج دقیقه و همین طور زمان را بالاتر ببرید شاید در روزهای اول کمی برایتان سخت باشد اما ادامه دهید تا جایی که این کار به صورت عادتی مثبت در می آید و سپس شما تاثیرات شگفت انگیز آن را بر جسم و روح خود می بینید.

مدیتیشن دقیقاً چه می کند؟

مدیتیشن می تواند حالت عمیق آرامش و یک ذهن آرام را ایجاد کند. در طول مدیتیشن ، توجه خود را متمرکز می کنید و جریان افکار درهم و برهم که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده و باعث ایجاد استرس می شود را از بین می برید. این فرایند منجر به افزایش رفاه جسمی و روحی میشود.

تعادل ذهن

مراقبه صوتی به شما کمک می کند که از استرس و اضطراب دور شوید و تمرکز و تعادل ذهنتان بالا برود و در تقویت حافظه به شما کمک بسیاری می کند.
یکی از فواید مدیتیشن این است که شما را به نوعی آگاهی قلبی می رساند و حتی از طریق مراقبه میتوان چاکرای های بدن را پاکسازی کرد

یکی از مباحثی که در مراقبه صوتی مطرح می شود جذب پراناها و حباب های انرژی هست که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

نقش پرانا و حباب های انرژی در مراقبه

در ابتدا باید تعریفی از انرژی پرانا و حباب های انرژی داشته باشیم. پرانا در واقع همان نیروی حیات است که به صورت آشکارا در جهان وجود دارد  پرانا از طریق تنفس منظم وارد بدن می شود.

پرانا نیرویی هست که در کل جهان هستی و در پیرامون همه چیز قرار میگیرد. پرانا مرز بین بدن انسان و روح انسان است وقتی پرانا یا همان انرژی حیات کم رنگ می شود و یا از بین می رود مرگ اتفاق می افتد. یا در مواردی دیده ایم که برخی انسانها از انرژی بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردارند این افراد کسانی هستند که انرژی حیات در آنها بسیار زیاد است که البته این پراناها را می توانند برای مقاصد خیر یا شر استفاده کنند.

تنظیم تنفس

پرانا عمل تنظیم تنفس است و شما از طریق تنظیم صحیح تنفس می توانید کنترل و تعادل ماثری را در بدن و جسم خود به وجود آورید و به میزان لازم پراناها را وارد کالبد فیزیکی خود کنید که این کار سلامت روح و جسم شما را تضمین می کند. وقتی پرانا به میزان لازم در بدن شما وارد شود حتی می توانید بیماری های سخت را نیز درمان کنید.

پراناها با فعالیت های مغز ارتباط مستقیم دارند برای همین است که در مراقبه ما می توانیم پراناها را راحتتر جذب کنیم زیرا در مراقبه به تمرکز ذهن و فکر می رسیم و از طریق آرامش ذهن و اندیشه ها پراناها خیلی راحت وارد کالبد فیزیک و کالبد اختری می شوند. در مراقبه های صوتی وقتی که در حال نفس های عمیق هستید فقط هوای اتمسفری را وارد بدن نمی کنید بلکه در اصل در حال وارد کردن پرانا یا همان انرژی حیات به داخل بدنتان هستید که این کار را بسیار آرام و ریلکس باید انجام دهید.

درمراقبه های صوتی وقتی به پراناها اشاره می شود آنها را باید به صورت حباب های انرژی نورانی تصور کنید تا بتوانید پراناها را راحتتر تجسم کنید.

نتایج مراقبه برای آرامش

مراقبه علاوه بر اینکه آرامش عجیبی را در مغز به وجود می آورد به صورت غیرقابل باوری ذهن انسان را متحول و در مسیری مثب قرار میدهد با توجه به اینکه مراقبه و مدیتیشن در افراد مختلف نتایج و فواید مختلفی دارد ولی وجه مشترک آن را در زیر آورده ایم.

فرقی ندارد مدیتیشن صوتی باشد، یا انواع مدیتیشن باعث کاهش امواج بتا در مغز میشود به این دلیل که در مراقبه پردازش سریع  اطلاعات که همواره در حال انجام است به مقدار بسیار زیادی متوقف میشود جالب است بدانید این آمار مربوط به عرفا یا افراد اهل مراقبه نیست، بلکه دانشمندان با استفاده از تکنولوژی جدید اف‌ ام‌ آر‌ آی (fMRI) توانسته اند فردی را که به مدت ۲۵ دقیقه مراقبه صوتی یا هر مراقبه دیگری را انجام داده مورد آزمایش قرار دهند تا از وجود چنین تغییراتی از مغز او با خبر شوند.

فواید اثبات شده مراقبه

افزایش تمرکز

افرادی که به صورت مرتب مراقبه انجام میدهند پس از مدت کمتر از ۳۰ روز افزایش تمرکز در مغز خود را کاملا درک میکنند.

کاهش استرس

شاید این نکته هم درباره مراقبه جالب باشد افرادی که مراقبه صوتی گوش میکنند و یا مراقبه تنفسی انجام میدهند به مرور برخی از سلول های عصبی آنها توانایی خود را از دست میدهد و یا ضعیف میشود این موضوع در برداشت اول شاید کمی منفی به نظر برسد اما دقیقا برعکس است.

دقت کنید :

بخشی در مغز انسانها وجود دارد  به نام Me Center که این بخش ناحیه میانی کورتکس پری فرونتال است (افرادی که به صورت دائم و حرفه ای مراقبه انجام میدهند این موضوع را میدانند) این قسمت از مغز وظیفه دارد اطلاعات و باورهای ما را که در مخزن ضمیر ناخودآگاه بر اساس تجربیات ما ذخیره شده است را پردازش کند

در حالت معمول مغز انسان ، شاخه های عصبی منشعب شده از  ترس و حس‌های بدنی مغز در بخش Me Center بسیار قوی هستند. زمانی که احساس ترس یا ناراحتی را تجربه می‌کنید، یک واکنش قوی در بخش Me Center ایجاد می‌شود که باعث می‌شود ترس یا در معرض خطر قرار گرفتن را تجربه و احساس کنید.

قدرت و فواید مراقبه در این نکته خود را نمایان میکند که تمام احساست و ترس های منفی که این پیام را به سطح آگاه مغز ما میرسانند کم‌کم ضعیف میشوند و دقیقا به همین دلیل هم هست که انسان پس از مراقبه با نشاط تر و شادتر است چرا که وقتی استرسی وجود نداشته باشد شادی نمایان میشود.

برخی دیگر از افراد شرقی که مراقبه بخشی از سنت و دین آنهاست اعتقاد دارند که زمان مراقبه یک ضمیر ناظر در درون ما است که زمان مراقبه به بخش های تاریک وجود ما یا همان ترسی های بی دلیل ما رسوخ میکند و ذهن ما را پاکسازی میکند.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4.2 25 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
60 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سَما

سلام ببخشید خانم رضایی دیگه ویس نمیگیرن در موارد دیگه مثلا اعتماد به نفس من خیلی با صداشون آرامش میگیرم هر مراقبه دیگه هم گوش میدم اصلا به دلم نمیشینه لطفا خانم رضایی صوت مراقبه دوباره بزارین لطفا لطفا لطفا من خیلی نیاز دارم. اعتمابه نفسم خیلی پایینه افکار منفی خیلی دارم خواهش میکنم کمکم کنید😖😞 صدای شما واقعا به من آرامش میده اگه لطف کنید مراقبه های صوتی بیشتری در موارد مختلف بزارید ممنون میشم متشکرم 😞🙏🙏🙏

Ali

سلام چرا اعتماد به نفستون پایین هست؟

شهلا ناجی

سلام خانم سما دوباره فایل اضافه شده چون من هم مثل شما از این فایل ها استفاده میکنم و آرامش و نشاط رو به زندگیم اوردم ، مخصوصا فایل های هیپنوتیزم که واقعا برای من لذت بخشه گوش کردنش، ممنون از خانم مریم رضایی ، به نظرم در دنیای مدرن امروز بهترین راه برای داشتن زندگی سالم رجوع به درون خودمان هست که خیلی فاصله گرفتیم

Asal

افکار مثبه گوش کنم کنم همین کارو کردم عالی بود

شهرزاد محمدی

سلام عزیز دل
خانم رضایی گل،❤️❤️❤️ شما جای دختر من هستید مدیتتشن راهی به سوی بهشت و
مدیتیشن آرامش ذهن خیلی روی من اثر گذاشت وآرامم کرد دخترم برات آروزی بهترینها را دارم واز خدای منان می خواهم که شما روز به روز پیشرفت کنی ودر این راه به ما وامثال ما کمک کنی من واقعا به آرامش نیاز داشتم و فایلهای شما به من کمک زیادی کرد
دوست دارم ،دوست دارم ،دوست دارم

Rah yafteh

نمازی رو بهت پیشنهاد میدم که در زمان کمتر مشکلات و مشغله هارو پودر می‌کنه برات
حتما امتحان اش کن اونم وقتی که کم اوردی
موفق

anid.variji

سلام من برای یکی از همین فایل های صوتی پول واریز کردم ولی هر چند بار که روی لینک میزدم فایلی دانلود نمیشه

anid.variji

من باید چیکار کنم ؟

mohammadisama861

بسیار بسیار ممنونم بابت فایل اعتماد به نفس
خیلی عالی و مفید بود.
خدا خیرتون بده

مريم

سلام ببخشید من یکماه دیگه کنکوردارم خیلی استرس،دارم حس،میکنم چیزی یادم نیست کدوما روانجام میدم از این مدیتیشنا؟؟؟توروخدازودتر بگید

ياسمن

سلام. دوست داشتم ازتون تشکر کنم واسه ویس های عالی که تهیه کردین. من واقعا آرامش میگیرم با صدای خانم رضایی ممنون

Asal

عالی بود وری گود خیلی من روزی یکبار گوشی میدم ورامش مرا فرا گرفته است

بهناز

سلام خدا قوت
ببخشید چجوری فایلهای صوتی بالا را دانلود کنم؟!

بینام

سلام
امروز این سایتو پیدا کردم و فقط دریافت انرژی مثبت رو گوش کردم خییلیییییی عالی و آرامبخش بود ممنونم ازتون

مریم

تازه دانلود کردم ولی مطمئنم خیلی اثر گذاره

کیمیا

سلام من تازه میخوام دانلود کنم فیل های صوتی رو میشه در هر روز یکی از این فایل هارو گوش کنیم تاثیر خودشو میگذارد؟

کیانا

سلام من تازه میخوام دانلود کنم فیل های صوتی رو میشه در هر روز یکی از این فایل هارو گوش کنیم تاثیر خودشو میگذارد؟

محمد رضا داوودی

سلام .سال نو مبارک
من عشقم تمام زندگی وسرمایه وخانه ام رااز دستم دراوردوبه کمک شخص دیگه ای من را الوده به شیشه کردند وبعد به کمپ ودر اخر بعداز بیرون امدن من موندم وحوضم .هیچ ادرسی ندارم ومتوسل شدم به خدا وند ومدیتیشن تا ارامش وفراموشی را در پی بگیرم .التماس دعا دارم

رویا

مرسی خیلی آرامش بخش بود

حسین

سلام وقت بخیر مراقبه برای بچه دار شدن هم دارید ایا؟

S.s

عالی

سعید

سلام . چرا نمیشه فایل ها رو دانلود کرد ؟

2291721984

سلام
من مدتی است که فایلهای صوتی متا راز راگوش میدهم و استفاده میکنم
یک سوال داشتم اینکه مثلا در فایل صبحگاهی باید کلا یک آرزو انجام دهیم یا هرروزه گوش می‌دهیم یک آرزو داشته باشیم
یا در فایل پاکسازی یک موضوع ناراحت کننده را کلا برای پاکسازی انتخاب کنیم یا هرروز یک موضوع انتخاب شود
متشکر

2291721984

من در طول روز ۴ مدیتیشن
صبحگاهی
رهایی ازترس
خاطرات مراحم
شادی
را شروع کرده ام به انجام دادن
و می‌خواهم مدیتیشن محبت و مهربانی راهم انجام دهم
ازنظر شما اشکالی ندارد

ارینسا

سلام خسته نباشید این مدیتیشن ها هر کدوم طی چند روز تاثیر گذارن؟ من شنیدم میگن هر مراقبه ای رو ۲۱ روزانجام بدی تاثیرشو میذاره

مصطفی

سلام وقتتون بخیر
اگر من مراقبه آرامش ذهن به مدت ۳ ماه یا ۴ ماه گوش بدم و به من تاثیر گذاشت
آیا اثرش موقتیه یا دائمیه؟
اگر هر چه زود تر منو جواب بدید من از شما ممنونم

Reyhaneh Ksh

سلام مراقبه بسیار خوب و مفیدی بود
واقعا تاثیرگذار بود
ازتون ممنونم خانم رضایی💙

علیرضا میرزایی

,سلام من یه مدت مشکل پانیک دارم دکترم رفتم با کوچکترین مشکل من حالم بد میشه تا جای که به مرگ ختم میشه منو راهنمایی کنین

راضیه احمدیان

سلام ازشما میخوام ک فایل های با موضوع های مهم تر و متنوع تری و در اختیار ما بزارین مثلا مراقبه ای برای پاکسازی چاکراها
یا مراقبه برای تغییر در رفتارها و افکار منفی
و…
این ها موضوعای مهمی هستند که واقعا بهشون نیاز هست و اگر لطف کنید تو این زمینه ها به ما کمک کنید بسیار ممنون میشیم
نور الهی همواره در لحظات زندگیتون جاری باشه 🙏🌹🕉

هلو

ایا نادی ها به چاکرا ها انرژی می رسونن؟؟؟ایا چاکرا ها فقط با انرژی کار می کنن ؟؟؟؟؟

یه انسان میگوید :

سلامم من همین امروز با این سایت آشنا شدم واقعا ارامش گرفتم دستتون درد نکنهههه خیلی خوبه فقط چون میگید تنفس کنیم من بعد از مراقبه خیلی سردم میشه😂 مرسی واقعا

مزیم

سپاس کنترل ذهن رو انجام دادم خوب بود ولی من خیلی حواسم پرت میشه 😔 چه کنم؟
روزانه کدوم رو انجام بدم؟؟هرروز مشابه؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مریم رضایی
علک

سلام چجوری دانلود کنم؟

مصطفی

سلام و درود به خانم رضایی و گروهش
خیلی عالیه مراقبه هاتون ممنونم از اون
انشالله که همیشه سالم و تندرست و سعادتمند در دنیا و آخرت باشید…..

یگانه هستی عالم نگهدارتون…

manouchehr

سلام. من منوچهر هستم. من عاشق آگاهی هستم عاشق خوشبختی عاشق دوستان خوب مثل متاراز مثل خانم مریم رضایی.
ما در یک سفر موقت هستیم در یک سفر هیجان انگیز سفری به درون ناشناخته‌ها.
با شناخت بیشتر و درست خودمون و جهان به کمک دوستانی مثل خانم رضایی؛
سفری جدیدی در انتظار ماست.

مسعود

بسیار عالی سپاس گذارم 🙏🌹❤

آریانا

عالی هستید شما

مهرنوش کاظمی زنگنه

خیلی ممنون بابت فایل اعتماد به نفس.
خیلی خیلی عالی بود.
تشکر فراوان💜🌻

Fara

سلام وسپاس از خانم رضایی، کاش میشد این فایل های صوتی را دانلود ذخیره کرد و هرزمان شرایط و فرصت و نیاز باشه استفاده کنیم

سارینا

میشه بزنید روی سه نقطه ی بالا افزودن به صفحه ی اصلی رو بزنید براتون میاد روی صفحه

سارینا

سلام خانم رضایی خیلی خیلی برای مدیتیشن هاتون ممنون عالی هستن میشه بیشتر بزارید لطف میکنید🤍💛

Sima

مریم رضایی عزیز سلام بسیار ممنون از شما بابت مراقبه های عالی آرزوی سلامتی و ثروت و طول عمر بارون دارم ❤️

راضیه

مریم رضایی پادشاه مدیتیشنه

بهاره اقاجری

سلام و عرض ادب
سپاس فراوان از شما خانم مریم رضایی عزیز که این مدیتیشین‌های زیبا و آرامش بخش رو به رایگان در اختیار ما گذاشتین.
بسیار زیبا ودلنشین و اثرگذار هستند، برایتان بهترین‌ها رو آرزو میکنم.
الهی که همبشه تندرست،سلامت، شاد، عاقبت به خیر و پر از رزق مادی و معنوی باشید.
یا حق ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

هادی ابراهیمی

سلام .استاد.مرسی از شما من ۲روزه دارم مدیتیشن ثروت ‌وفراوانی رو انجام میدم و عالیه و حالم خیلی بهتره .براتون بهترینها رو ارزو میکنم .ممنونم ازتون .🌹🌹🌹🌿🌱🌾☃️🏞️🌴🌴🌴🌾🌾

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
60
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x