تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه باور ثروتمند شدن را در خودمان تقویت کنیم

چرا ثروتمند نیستیم،چگونه باور ثروتمند شدن را در خودمان تقویت کنیم

چرا ثروتمند نیستیم ؟ چگونه ثروتمند شویم ،چرا باید ثروتمند شویم و  از چه راههایی می توانیم به ثروت دست پیدا کنیم.
بعد از مطالعه این مقاله می توانید ذهن خودتان را دوباره برای ثروت و پول برنامه ریزی کنید.
اطلاعاتی که در این مطلب درباره راه های ثروتمند شدن برای شما آماده کردیم میتواند تغییری اساسی در زندگی شما به وجود می آورد و شما را به زندگی که در افکار خود پرورانده اید رهسپار کند.

چرا باید ثروتمند باشیم؟

چرا باید ثروتمند باشیم؟

طبیعت هر انسانی رسیدن به قدرت و رسیدن به خوشبختی است اما در بیشتر موارد اشخاص تحت تاثیر محیط پیرامون خود هستند و این حقیقت که قدرت هر انسان در درون اوست را فراموش میکند و به جای تلاش برای رسیدن به سعادت ابدی به دنبال بهانه هایی هستند که نتیجه ی زندگیشان را توجیه کنند. اما چه باید کرد ؟

یکی از راههایی که به خوشبختی ختم می شود ثروت و ثروتمند شدن است البته ناگفته نماند که موضوعات دیگری هم در به دست آوردن خوشبختی و سعادت دخیل هستند ولی در اینجا چون موضوع ما ثروت است پس فقط به این موضوع می پردازیم.

ابتدا بد نیست بدانیم داشتن ثروت و دارایی برای انسانها آرامش به همراه می آورد و توسط ثروت به بیشتر تمایلات و خواسته های خود می رسند.
در بسیاری کتابها و مقالات موفقیت خوانده ایم که به ثروتمند شدن بسیار آسان است و حتی راهکارهایی را هم به شما می دهند.

ثروت سازی یک باور است نه هوش

ثروت سازی یک باور است نه هوش

اما آیا آنها به شما می گویند که در ابتدا باید بدانید پول با ثروت متفاوت است؟ آیا شما را آگاه می کنند که برای رسیدن به ثروت قبل از داشتن توانایی و مهارت باید با افکار و اندیشه های خود ثروت ساز کنید ؟

اگر شما در دنیای بیرونی خود دچار مشکل ثروت و پول شده اید به احتمال زیاد در دنیای درونی خود مشکلاتی دارید. دنیای درونی همان افکار و احساسات شما هستند، که از بدو تولد در شما قرار گرفته اند.
از زمانی که متولد می شوید تحت آموزشهای دنیوی  و جامعه قرار می گیرید. ابتدا خانواده و سپس اجتماع اطلاعات غلط یا درست را درباره کسب پول ، ثروت و درآمد یا هر چیز دیگر وارد ذهن شما می کنند و شما هم مانند بیشتر مردم آن را باور و قبول میکنید.

وقتی که کودک هستید از هیچ چیزی نمی هراسید بی پروا و بی باک هستید برای خود آرزوهایی چون پرواز دارید می خواهید معلمی دلسوز باشید می خواهید مادری آگاه و فداکار بشوید بدون هیچ ترسی این آرزوها را در خود می پرورانید اما بعد از مدتی تحت تاثیر اطلاعات و ورودیهای محیط پیرامون قرار می گیرید.

محیط به شما می گوید معلمی درآمد و پولی برای شما ندارد پس به دنبال راهی دیگر برای کسب معاش خود باش یا محیط به شما می گوید با ترس وارد اجتماع شو چون اجتماع گرگهایی دارد که در لباس بره ها هستند.

شما تا مدتها گیج و سردرگم به دنبال آرزوهایی هستید که در زمانی با آنها با شور و شوق زندگی می کرده اید به شما می گویند که منطقی باش هر روز از بازار و اخبار با خبر باش،تا کوچکترین تغییری در شرایط جامعه به وجود آمد تو آگاه باشی.

بیشتر این موارد ذهن و افکار تو را با اخبار و دانسته های خود مسموم و آلوده می کنند.

گاهی اوقات والدین بدون آنکه خود بدانند اطلاعات اشتباه را به فرزندان خود درس می دهند همان گونه که پدران آنها نیز به آنها یاد داده اند.  همه ما بارها شنیدیه ایم  که والدین به فرزندان خود می گویند پول مثل چرک کف دست است

باور هایی که از والدین به شما میرسید

باور هایی که از والدین به شما میرسید

مادر مهربان عاشق فرزند خود هست اما آیا می داند که این جمله چقدر مخرب و ویرانگر است و آینده مالی این کودک را دچار تباهی می کند.

گاهی اوقات پدر و مادر بر سر مسائل مالی با یکدیگر به بحث می نشینند و در آخر چیزی جز دلخوری و تاسف چیزی به جای نمی گذارند. کودکان که شاهد این مرافعه ها هستند تمامی ورودیها و اطلاعات را وارد قسمت مهم ذهن یعنی ضمیرناخودآگاه می کنند و در آنجا مطالب را جمع آوری می کنند،

و در آینده ای نه چندان دور همین رفتارها را در اجتماع مقابله به مثل می کنند، گویی که دقیقا والدین خود هستند حتی خودشان نیز نمی دانند که چرا و چگونه این اندیشه ها را در ذهن خود پرورش داده اند. و جالب اینجاست که هر کسی فکر می کند که اندیشه ها و افکارش بهتر از دیگری است. چون هرگز به ذهن خود اجازه نداده چیزی غیر از این اطلاعات وارد ذهنش شود.

البته گاهی اوقات کسانی نیز هستند که سرمایه گذاری های مالی یا غیره می کنند ضمن اینکه در ابتدا اوضاع خوب پیش می رود اما بعد مدتی شرایط به هم می ریزد و همه چیز خراب میشود. چه اتفاقی افتاده است؟ آیا همکاران و کارمندان مقصر هستند؟ آیا اجتماع مقصر است؟ قظعا خیر

ویرانگر، خود شخص و ذهنیتی که او از ثروت و مادیات دارد است.

اگر می خواهید دقیقا متوجه جمله ی بالا شوید مثالی از برترین کتاب تی هارو اکر که خود نیز دچار چنین مشکلات ذهنی برای ثروتمند شدن بود را مثال میزنیم .

اکر نویسنده کتاب اسرار ذهن ثروتمند مردی است که در ظرف دو سال از فقر و نداری تبدیل به یک ثروتمند و مولتی میلیونر شد.

تی هارو اکر می گوید:

تی هارو اکر

در ابتدا بدانید که پول با ثروت متفاوت است پول برای گذران زندگی است اما ثروت برای به قدرت رسیدن و سعادتمند شدن است پول نتیجه ی یک عمل است و ثروت نتیجه ی عملی دیگر است.

اگر می خواهید به ثروت برسید ابتدا باید ریشه یابی کنید که چرا تا به حال به ثروت دست نیافته اید. یا چرا مدام در حال درجا زدن هستید در ابتدا بهانه ها را کنار بگذارید و خوب فکر کنید و مطالب را بر روی کاغذ بیاورید.

چرا می گوییم بهانه ها را کنار بگذارید زیرا این بهانه ها باعث می شوند که شما حقیقت را نبینید حقیقت این است که قانونی در جهان حکمفرماست که در همه جای دنیا یکسان عمل می کند برای این قانون فرقی ندارد که شما در کجا زندگی می کنید قانون، حکم خود را انجام می دهد. و این قانون چیزی جز قانون جذب در جهان نیست به هر آنچه که فکر کنی و بی اندیشی همان را دریافت می کنی.

تی هارو اکر در کتاب اسرار ذهن ثروتمند می گوید: هر انسانی طرح اولیه ای در ذهن خود از ثروت و پول دارد. که این طرح اولیه از زمان کودکی در ضمیرناخودآگاه او جمع آوری شده این طرح شامل اطلاعاتی است که از رفتارهای والدین خود و سپس محیط پیرامون دریافت می کند.

برای ریشه یابی طرح اولیه ای که از ثروت در ذهن خود دارید ابتدا باید بدانید که ترس یکی از مخربترین خصلت های انسانی برای عدم دستیابی به ثروت است.

ترس دشمن شماره یک

ترس دشمن شماره یک

وقتی انسانها به صورت آگاهانه به این مطلب فکر می کنند شاید خنده شان بگیرد که چه کسی از پول و ثروت بدش می آید یا چه کسی از پولدار شدن می ترسد و می گوید که نه من نمی خواهم پولدار شوم چون می ترسم.
باید بگوییم که بله به صورت آگاهانه همه پول و ثروت را دوست دارند اما آیا آن بذری که در ضمیرناخودآگاه از ثروت ساخته اید درست رشد کرده است.

آیا اطلاعاتی که در ضمیرناخودآگاه خود دارید همان اطلاعات درستی هستند که با قانون جهان هماهنگ هستند.

اگر هم اکنون این مقاله را می خوانید برای آنکه بدانید چطور ثروتمند شوید پس این را هم بدانید که طرح اولیه ای که شما از پول در ذهن خود دارید مقایر با قوانین درست بوده است و خصلت ترس را نیز به همراه خود دارد.

در مورد عدم ثروتمند شدن، طرح اولیه ی ثروت در ضمیرناخودآگاه و ادقام آن با خصلتهایی چون ترس، رنج، بی عدالتی و…مثالی می زنیم.

کودکی را در نظر بگیریم که والدینش وقتی که او می خواهد دوچرخه ای داشته باشد مدام به او می گویند که صبر کن آخر ماه بشود و من پولم را از صاحب کارم دریافت کنم تا بتوانم برایت دوچرخه ای را بخرم وقتی سر ماه می شود پولی که والدین دریافت می کنند برای خرج مایحتاج منزل به کار می رود و از دوچرخه خبری نیست.

پول به اندازه کافی نیست!

پول کافی نیست

ذهن این کودک اینگونه برنامه ریزی می شود که پول کافی نیست و این موضوع ترس و رنج را در ضمیرناخودآگاه کودک آرشیو می کند وقتی او بزرگ میشود ترس از دست دادن پولش او را دردمند و رنجور و آسیب پذیر می کند حتی اگر دست به سرمایه گذاری های سنگین هم می زند اما بعد از مدتی برشکست می شود و مانند والدینش به بی عدالتی که در جهان است فکر می کند و اینکه خود را اینگونه توجیه می کند: من مقصر نیستم در جهان عدالتی وجود ندارد.

در صورتی که اتفاقی که برای این شخص می افتد عین عدالت است زیرا این خود او هست که با دعوت ترس و رنج در زندگیش آنها را وارد سرنوشت خود کرده است.

 

یکی از قوانینی که در جهان حاکم است می گوید انسانها باید ثروتمند، شاد، و سعادتمند باشند زیرا اینگونه می توانند باعث گسترش جهان شوند و می توانند با پول خود برای علم بهتر زندگی بهتر و کمک به دیگران جهان را زیبا کنند.

چرا برخی می گویند پول زیاد باعث فساد و خرابی می شود؟ خیلی از افراد به این موضوع اعتقاد دارند در صورتی که اگر کسی ثروت مند است و فرد فاسدی هم هست دلیل این زندگی نادرست ثروت او نیست بلکه این تباهی ریشه در زندگی گذشته و کودکی او دارد. و آنچه که در دنیای درون او باعث این نوع زندگی شده است پول نیست بلکه خصلتها و احساسات دیگری در این موضوع دخیل است.

برای ثروتمند شدن دنیای درونت رو بساز

برای ثروتمند شدن دنیای درونت رو بساز 

برخی به اشتباه فکر می کنند که اگر نمی توانند به آرزوهای خود برسند دلیلش بی پولی است در صورتی که پول و ثروت خودشان معلول هستند و علت بی پولی آنها خرابی دنیای درونیشان است بی پولی نتیجه یک رفتار و احساس نادرست از درون انسان است.

برای ثروتمند شدن ابتدا باید به طرح اولیه و برنامه هایی که در ضمیرناخودآگاه دارید پی ببرید و آنها را بنویسید و بشناسید. سپس برای رفع آنها کوشش کنید و فقط و فقط بدانید که قوانین جهان بر ضد شما نیست بلکه باید با آن هماهنگ شوید و انرژی درونی خود را فعال کنید تا ثروت به سمت شما سرازیر شود.
اینگونه نیست که در خانه بنشینید و کاری نکنید بلکه وقتی با قوانین هماهنگ می شوید و انرژی درونی خود را فعال می کنید در مسیر هایی قرار می گیرید که شما را به ثروت می رساند. ترس و بی عدالتی که در ذهن شما کاشته شده است و نتیجه  بذری است که گذشتگان در افکار شما قرار داده اند، به کلی پاک می شود و افکار جدید و پولساز وارد ذهن شما می شود.

۱- حتما نباید از والدین خود در زمینه ثروتمند شدن پیروی کنید

برنامه هایی که در ذهن خود از ثروت دارید همه بر می گردد به زمان کودکی و طرحی که والدین شما و سپس جامعه در ذهن شما قرار داده اند. شاید درست باشد اما در بیشتر مواقع اشتباه هستند پس آنها را بشناسید. برای این کار کمی متمرکز شوید کاغذ و قلمی بردارید و نظر والدین خود را از پول و ثروت بر روی کاغذ بیاورید تمامی آنچه می گفتند را سعی کنید به یاد بیاورید و بر روی کاغذ بنویسید. در آخر خواهید دید که چقدر با قوانین جهان ناهماهنگ هستند.

۲- مطالعه کنید

زندگی نامه افراد موفق و ثروتمند را بخوانید، کتابهای معروفی که در مورد پول و ثروت نوشته شده اند را بخوانید وقتی این کتابهای را می خوانید متوجه می شوید که هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر چقدر ثروت که می خواهید داشته باشید. وقتی مطالعه می کنید با نویسنده کتاب که فردی ثروتمند و موفق هست هماهنگ و هم سو می شوید. و می توانید از سبک زندگی او الگوبرداری کنید

۳- جملات تاکیدی بگویید و به شهود خود اعتماد کنید

جملات تاکیدی یکی از راهکارهایی است که شما را از نقطه صفر به بی نهایت می رساند. همان طور که تکرار اطلاعات گذشته، نتیجه ی زندگی امروز شما شده است همان طور هم با تکرار جملات مخالف آنها کم کم ضمیرناخودآگاه به اطلاعات جدید و مثبت شرطی شده و نتیجه ی زندگی شما را تغییر می دهد.

آنگاه از سمت کائنات به شما الهام می شود دیگر این شمایید که باید گوشی شنوا و چشمانی بینا داشته باشید تا خوب بشنوید و ببینید. شهود شما را در مسیر درست ثروت قرار می دهند. در این مواقع گاهی اوقات چنان پولهایی به دستتان می رسد که حتی فکرش را هم نمی کرده اید.

۴- هدف مالی کوتاه مدت تعیین کنید

برای هدفهای کوچک و کوتاه مالی تعیین کنید به خود بگویید در فلان تاریخ می خواهم فلان وسیله را بخرم تمامی تمرکز خود را بر روی هدف مالی خود بگذارید به هیچ چیزی توجه نکنید فقط به فکر راههایی باشید که وسیله ی مورد نظر را چطور بخرید. البته در این مورد موضوع مهم این است که بعد از تعیین هدف شما انگیزه ی لازم را به دست می آورید ولی باید توجه داشته باشید که به چطور و چگونه های توجهی نکنید.

شما فقط هدف را تعیین کنید و از بابت این موضوع خوشحال باشید هر از گاهی تمرکز کنید و فکر کنید که برای دستیابی به چیزی که می خواهید چه تواناییها و مهارتهایی را باید به کار ببرید. توجه کنید فقط تمرکز خود را بر هدف بگذارید. اما به چطور و چگونه ها توجهی نکنید.

۵- شگرگذاری کنید

سپاسگذاری و تشکر از خداوند یکی از راههایی است که شما را به ثروت می رساند زیرا وقتی در حال شکرگذاری هستید در واقع در حال فرستادن ارتعاش مثبت و خالص هستید بنابراین خداوند آنچه که به سوی شما می فرستد چیزی جز ارتعاش های مثبت و رسیدن شما به خواسته تان نیست.

۶- پول خود را هر چند کم در چندین حساب خورد کنید

حساب های مختلف داشته باشید و پول خود را در آنها بگذارید مثلا یک حساب برای سرمایه گذاری در آینده یک حساب برای خرید لباس و پوشاک و….بعد از مدتی انگیزه ی شما بالا می رود چون درون هر یک از حسابهایتان پولی هست هرچند کم باشد. و این موضوع باعث می شود که ذهنتان به دنبال راههایی باشد که هر یک از حسابها را چگونه زیاد کنید. در اصل وقتی این کار را انجام دهید پول و هزینه های خود را مدیریت می کنید.

لباسهای خوب و تمیز بپوشید و به همراه خانواده تان به مکان هایی بروید که ثروتمندان می روند به خیابانها و یا فروشگاههایی که بسیار لوکس و زیبا هستند. اجازه دهید ذهن و افکار شما به پردازش موقعیت های جدید بپردازد.

۷- در انتخاب دوستان خود دقت کنید

منظور این نیست که فقط با افراد ثروتمند رابطه داشته باشید بلکه منظور این است که دوستانی را انتخاب کنید و با کسانی معاشرت کنید که افکاری مثبت در مقابل پول دارند دوستانی که اهدافشان با شما هماهنگ است کسانی که اگر گاهی اوقات شما دلسرد شدید شما را دوباره در مسیر درست هدایت کنند.

۸- بی باک و بی پروا کسب و کار خود را بسازید

پول گرفتن از دست سرمایه گذاران بزرگ را کنار بگذارید برای خود کار کنید تا اینگونه تواناییها و استعدادهایتان نیز شکوفا شوند و بتوانید خودتان جز سرمایه داران بزرگ شوید. این سرمایه گذاریان بزرگ نیز روزی مانند شما بوده اند بالاخره از جایی شروع کرده اند زیرا ایمان و اعتمادی قوی به خود و به قوانین جهان داشته اند.

۹- تلقین با هیپنوتیزم

مهمترین راه و آسان ترین راه برای رسیدن به ثروت تغییر باور از طریق فایل های صوتی کسب ثروت و انجام تمرینات خود هیپنوتیزم است، برای بالا بردن تمرکز و رسیدن به تمامی خواسته های مالی….

خودهیپنوتیزم چگونه به ما کمک می کند تا درآمد خود را روز به روز افزایش دهیم؟

خود هیپنوتیزم یکی از روشهایی است که در صده های اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان و روانشناسان قرار گرفته است و آنها همه متفق القول می گویند که یکی از راههای دستیابی به ثروت و هر آنچه که می خواهید انجام تکنیک خود هیپنوتیزم است.

همان طور که می دانیم ذهن از دو بخش آگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. و ما هر برنامه و اطلاعی راجع به پول را از کودکی وارد ذهن خود کرده ایم، همه در ضمیرناخودآگاه جمع آوری شده اند و حالا ما بر اساس همان اطلاعات رفتار مالی خود را بروز می دهیم.

 

روش تلقین

در روش خود هیپنوتیزم ابتدا شما به حالت خلسه می روید و تن آرامی صورت می گیرد وقتی بدن و روح شما آرام می گیرد پس این آرامش در زندگی روزمره هم به شما کمک می کند تا تمرکز کافی برای کسب موفقیت و ثروت را داشته باشید.

سپس تصویرسازی ها و تلقین ها صورت می گیرد که شما را از مسیر غیر مستقیم وارد هزارتوی ذهنتان می کند و در اینجا شرطی سازی ذهن را انجام می دهید و افکار منفی سابق را جایگزین افکار مثبت حال می کنید.

سپس تاکیدها صورت می گیرد وقتی شما به فایلها گوش می کنید شخص دیگری این جملات تاکیدی را به شما می گوید و شما حس خوشایندی دارید و کم کم این جملات ملکه ی ذهن شما می شود و باوری عمیق نسبت به خود و کارهایی که قرار انجام دهید پیدا می کنید.

اعتماد به نفس و عزت نفس تان بالا می رود و به آرامشی عمیق می رسید

همان طور که می دانیم قبل از دانستن هر مهارت یا استعدادی، تصویری که شما از آینده ی خواسته تان در افکارتان دارید مهم است.

به وسیله ای تکنیک خودهیپنوتیزم خیلی راحت می توانید همه ی قواعد ثروتمند شدن را بیاموزید و برای خود زندگی سرشار از برکت و فراوانی و سعادت را بسازید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x