تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه پول جمع کنیم؟؛ ۱۲ نکته مهم برای پس انداز

چگونه پول جمع کنیم؟؛ 12 نکته مهم برای پس انداز

چگونه پول جمع کنیم؟ چگونه می توان با وجود درآمد کم، پس انداز کرد؟ فلسفه زندگی مینیمالیستی برای پس انداز پول چیست؟

ما به مدرسه می رویم، فارغ‌التحصیل می شویم، سال ها کار و تلاش می کنیم تا زندگی راحت تری داشته باشیم و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشیم. بله، همه ما برای رسیدن به آنچه می خواهیم یعنی زندگی راحت تر و تحقق رویاهایمان تلاش می کنیم.

به خصوص وقتی روی پای خود می ایستیم و پول حاصل از دست رنج خود را به دست می آوریم، از خرج کردن آن برای آنچه که می خواهیم لذت می بریم.
در این میان نباید فراموش کرد، وقتی که بدون فکر کردن به فردا به زندگی ادامه می دهیم، ممکن است پولی که با هزار و یک تلاش به دست آورده ایم در یک لحظه از بین برود.
پس از آن، هنگامی که به پول نیاز دارید، نداشتن چیزی در دست باعث می شود از رویاهای خود دور شوید یا احساس بدی داشته باشید.

چگونه پول جمع کنیم، ۱۲ نکته پول جمع کردن

سخت‌ترین کار برای شروع پس انداز و پول جمع کردن، برداشتن اولین قدم است.
پس از انجام این مرحله، می توانید با روش های عملی مختلف پول جمع کردن که مطابق با سبک زندگی شما باشد، کیفیت زندگی بهتری داشته باشید.
فراموش نکنید که پول جمع کردن و پس انداز تدریجی آسان است و می تواند کمک زیادی به تحقق رویاهای شما کند.

در اینجا چند راهکار عملی را ارائه می دهیم. با توجه و به‌کارگیری این روش ها حتی اگر درآمد کمی دارید می توانید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید.

خبر خوب این است که نکته برای پس انداز کردن  راه‌های ساده زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه و بودجه شما وجود دارد. در این مطلب ۱۲ نکته پول جمع کردن و صرفه‌جویی در هزینه وجود دارد که به سؤال چگونه پول جمع کنیم پاسخ می‌دهند. با استفاده از این نکات می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و در کمترین زمان شروع به صرفه‌جویی در آن‌ها نمایید.

۱. با بدهی و قسط خداحافظی کنید

چگونه پول جمع کنیم خدافظی با بدهی
پرداخت‌های ماهانه بدهی و قسط بزرگ‌ترین دشمن برای پس‌انداز کردن هستند. بدهی و قسط درآمد شما را از بین می‌برد، بنابراین زمان آن فرارسیده است که از شر آن خلاص شوید.

سریع‌ترین راه برای پرداخت بدهی با روش گلوله برف بدهی است.

در این روش شما بدهی‌های خود را به ترتیب و رفته‌رفته از کوچک‌ترین بدهی به بزرگ‌ترین آن‌ها پرداخت می‌کنید. شاید کمی دشوار و غیرقابل انجام به نظر برسد اما نگران نباشید، این بیشتر به تغییر رفتار مربوط می‌شود تا پول و درآمد. هنگامی‌که درآمد شما از بدهی و قسط آزاد شد، درنهایت می‌توانید از آن برای پیشرفت به سمت اهداف پس‌انداز خود استفاده کنید.

۲. بودجه خواربار خود را کاهش دهید

کاهش بودجه- چگونه پول جمع کنیم

اکثر مردم بعد از اینکه بودجه‌بندی را انجام می‌دهند، از این‌که واقعاً هرماه چقدر برای خرید مواد غذایی خرج می‌کنند شوکه می‌شوند.

راه رفتن در راهروهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برداشتن یک بسته بیسکویت در اینجا و چند کیسه چیپس و پفک در آنجا، و سپس پر کردن سبد خرید با چیزهای سرگرم‌کننده بسیار آسان است.
اما آن خریدهای کوچک (که اصطلاحاً بودجه‌سوز نامیده می‌شوند) درمجموع مقدار زیادی هزینه را به شما تحمیل می‌کنند و درنهایت هرماه بودجه را به باد می‌دهند.

قبل از رفتن به فروشگاه با برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی هفتگی خود و نگاهی دقیق به چیزهایی که در منزل دارید ، در هزینه خرید مواد غذایی صرفه‌جویی کنید. زیرا دلیلی ندارد آنچه را در حال حاضر در اختیاردارید مجدداً بخرید. همچنین اگر واقعاً می‌خواهید به لیست خود وفادار بمانید، بچه‌ها را با خود نبرید.

۳. از خرید برندهای گران‌قیمت خودداری کنید

از برند خرید نکنید،چگونه پول جمع کنیم

در پاسخ به سؤال چگونه پول جمع کنیم، یکی از ساده‌ترین پاسخ‌ها این است که بهتر است با خرید برندهای گران‌قیمت خداحافظی کنید.

در بیشتر موارد تنها برتری محصولات با برند معروف، بازاریابی آن‌ها است. یعنی تفاوت محصولات برند با سایر محصولات باکیفیت اما کمتر ساخته‌شده تنها به زیبایی بسته‌بندی و لوگوی فانتزی ختم می‌شود. مارک‌های معمولی مواد غذایی اصلی (مانند برنج و حبوبات)، لوازم نظافت و پوشاک هزینه بسیار کمتری نسبت به رقبای شناخته‌شده خود داشته اما به همان اندازه کارایی دارند.

۴. درآمد اضافی را عاقلانه خرج کنید

وقتی پاداش خوب، میراث یا یک محرک اقتصادی دریافت می‌کنید، باید از آن به‌خوبی استفاده نمایید. وقتی می‌گوییم «استفاده خوب»، درباره اضافه کردن یک تمبر جدید به مجموعه تمبرهایتان یا حتی قرار دادن آن پول در حساب بانکی با هدف مصرف آن برای کمپینگ صحبت نمی‌کنیم.

اگر هنوز در زندگی خود بدهی یا قسط دارید، بهتر است از آن وجوه برای پرداخت وام‌ها یا تسویه کردن بدهی‌ها به‌جای ذخیره کردن آن پول استفاده کنید. اگر بدهی ندارید، از آن درآمد اضافی برای ایجاد صندوق اضطراری روز مبادای خود استفاده کنید.

۵. کاهش هزینه‌های انرژی

کاهش هزینه‌های انرژی برای پول جمع کردن

آیا می‌دانستید که می‌توانید تنها با ایجاد چند تغییر در خانه‌تان در هزینه قبض برق خود صرفه‌جویی کنید؟ با چند کار ساده مانند دوش گرفتن کوتاه‌تر (نه کمتر)، تعمیر لوله‌های دارای نشتی، شستن لباس‌ها در آب سرد، و نصب کلیدهای دیمردار و لامپ‌های LED شروع کنید.

بااینکه وسایل جدید و کم‌مصرف راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه قبض برق هستند، اما هزینه بالایی دارند. اما اگر بتوانید به نحوی از طریق پس‌انداز کردن هزینه آن‌ها را فراهم کنید، خرید آن‌ها می‌تواند به شما در بلندمدت برای کاهش هزینه‌های انرژی کمک شایانی نماید.

 

۶. ناهار را از خانه ببرید (یا در خانه بخورید)

این را بدانید که یکی از سنگین‌ترین هزینه‌ها به خرید خوراک در خارج از خانه بازمی‌گردد.

خرید ناهار چند بار در هفته ممکن است در حال حاضر بی‌ضرر به نظر برسد (مخصوصاً زمانی که رستوران موردعلاقه شما در فاصله چنددقیقه‌ای از دفتر کار شما قرار دارد)، اما می‌توانید با بردن ناهار به محل کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

نه‌تنها این، بلکه اغلب اوقات می‌توانید مواد غذایی به ارزش یک هفته را باقیمتی برابر با دو یا سه وعده شام در خارج از خانه بخرید. بهتر است غذای خود را در خانه آماده کنید و ماه‌ به‌ ماه شاهد افزایش پس‌انداز خود باشید.

۷. در مورد تخفیف‌ها بپرسید

چگونه پول جمع کنیم

تا زمانی که نپرسید، هرگز نمی‌دانید، پس همیشه باید بپرسید. دفعه بعد که در یک فروشگاه، سالن سینما، موزه یا رویداد ورزشی بلیت تهیه می‌کنید، بررسی کنید که آیا تخفیف‌های ویژه‌ای برای سالمندان، دانش‌آموزان، معلمان، نظامیان یا دانشجویان دارند یا خیر.

۸. هزینه تلفن همراه، اینترنت و تلفن خود را کاهش دهید

یکی دیگر از راهکارها در پاسخ به سؤال چگونه پول جمع کنیم این است که اگر صورتحساب ماهانه تلفن همراه، اینترنت یا تلفن ثابت شما با بودجه ماهانه خورد و خوراک شما رقابت می‌کند، زمان آن رسیده که راه‌هایی برای کاهش هزینه پیدا کنید.

با خلاص شدن از شر موارد اضافی مانند طرح‌های داده پرهزینه، اینترنت ADSL با سرعت و حجم بسیار زیاد و مکالمه‌های تلفنی طولانی در هزینه خدمات تلفن همراه، ثابت و اینترنت خود صرفه‌جویی کنید. از تغییر کامل ارائه‌دهنده خدمات خود نترسید اگرچه ممکن است نیاز به کمی پشتکار و تحقیق داشته باشد، اما داشتن پس‌انداز بیشتر، ارزش آن را دارد.

برای اینکه بتوانیم پول جمع کنیم ابتدا باید بدانیم که چگونه پول خود را مدیریت کنیم

۹. توقف مخارج را امتحان کنید

چگونه پول جمع کنیم

هیچ‌چیز غیرضروری را برای یک هفته یا حتی یک ماه نخرید.

به آن به‌عنوان یک چالش رضایت‌مندی فکر کنید. وقتی‌که در حال انجام آن هستید، فهرستی از مواردی که هرروز به خاطر آن‌ها سپاسگزارید را تهیه کنید. این باید به شما کمک کند تا از شر خواسته‌های کاذب خود راحت‌تر رها شوید.

می‌توانید با تهیه وعده‌های غذایی با مواد غذایی که از قبل دارید، اجتناب از رفتن به فروشگاه‌هایی که تمایل به خرید آنی در آن‌ها دارید و نه گفتن به هر چیزی که یک ضرورت اولیه نیست، هزینه‌های خود را متوقف کنید.

۱۰. تا جای ممکن همه کار را خودتان انجام دهید

قبل از اینکه پول نقد را برای یک نور پس‌زمینه جدید، چراغ‌های فانتزی یا نیمکت بپردازید، به این فکر کنید که بهتر است خودتان این کار را انجام دهید.

معمولاً خرید مواد لازم و یک جستجوی ساده در گوگل یا یوتیوب باعث صرفه‌جویی‌های بزرگی در هزینه‌های شما برای پروژه‌های خانگی می‌شود. به‌علاوه، مجبور نیستید برای انجام کاری که به‌احتمال‌زیاد خودتان می‌توانید انجام دهید، به کسی پول بدهید.

۱۱. کافی‌شاپ را کنار بگذارید

کافی‌شاپ را کنار بگذارید،چگونه پول جمع کنیم

برای بعضی از افراد شنیدن این جواب در پاسخ به سؤال چگونه پول جمع کنیم خیلی دردناک است.
اما به‌جای اینکه برای خوردن لاته روزانه خرج کنید، می‌توانید با نوشیدن قهوه که خودتان در خانه آماده کرده‌اید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

ما نمی‌گوییم که فقط باید قهوه فوری بنوشید، مگر اینکه به این نوع علاقه داشته باشید. اما می‌توان با خرید یک کیسه دانه قهوه از کافی‌شاپ و دم کردن آن در خانه، در درازمدت صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها کرد.

۱۲. همه‌چیز را بفروش (هرچه برای شما شادی نمی‌آورد)

ماری کوندو مجری تلویزیون ژاپنی ایده جالبی دارد، او می‌گوید: به خاطر آینده اقتصادی خود چیزهایی را که به آن‌ها نیاز ندارید و حاضرید از آن‌ها بگذرید را بفروشید.
آن صندلی قدیمی که عمه به شما داده؟ بفروشیدش. آن گلدان کریستالی که در یک مغازه عتیقه‌فروشی پیدا کردید؟ بفروشیدش. از اینکه بفهمید چقدر لوازم بی‌استفاده در خانه شما است (که حتی به آن‌ها فکر نمی‌کنید) شگفت‌زده خواهید شد. و پول نقدی که می‌توانید از فروش آن‌ها به دست آورید می‌تواند کمک شایانی به افزایش پس‌انداز شما داشته باشد.

 

چگونه پول جمع کنیم

 مراقب هزینه های خود باشید!

قبلاً در مورد اهمیت برداشتن اولین قدم در راستای جمع کردن پول صحبت کردیم.

به عنوان مثال، اولین قدم برای شما ممکن است شروع به کنترل منظم هزینه های خود و ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه باشد. در دنیای امروز که پرداخت‌های زیادی با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، از خرید پوشاک گرفته تا هزینه عضویت در یک مجموعه و یا از هزینه‌های مربوط به تغذیه گرفته تا فاکتورهای خرید لوازم ضروری منزل، بررسی دقیق صورت حساب کارت اعتباری آسان شده است.

این می تواند شروع خوبی برای شما باشد که ببینید چرا خرج می کنید و بیشتر پول خود را کجا خرج می کنید. آیا ژاکتی خریدید که خیلی دوستش داشتید، اما در خانه شبیه آن را دارید؟ برای دیدن همه مخارج اضافی و صرفه جویی در هزینه ها، می توانید با بررسی صورت حساب خود از شر این مخارج غیر ضروری خلاص شوید.

فلسفه زندگی مینیمالیستی را بررسی کنید

البته که خرید چیز جدید به افراد کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشند. اما یک نکته وجود دارد که باید مراقب آن باشید: آیا واقعاً از چیزهایی که می خرید استفاده می کنید؟ یا معمولا آنها در گوشه ای از منزل یا محل کار شما کهنه می شوند؟ این دقیقاً سؤال کلیدی برای زندگی مینیمالیستی است که در سال‌های اخیر در سراسر جهان رایج بوده است:

“من می‌خرم، اما آیا واقعاً برای من ضروری است؟” به عنوان مثال به جای اینکه دفترچه های رنگارنگ در یک فروشگاه لوازم التحریر شما را ترغیب به خرید کند یا لباسی را بخرید که به خاطر کاهش قیمت آن هیجان زده بودید، تصمیم بگیرید کجا می توانید از آنها استفاده کنید و سپس برای خرید اقدام کنید. شاید چیزی که واقعا به آن نیاز دارید یک کت متناسب با فصل یا یک کیف پول مقاوم باشد!

یک توصیه کوچک: اگر به موضوع مینیمالیسم علاقه مند بوده و مصمم هستید که آن را با زندگی خود تطبیق دهید، می توانید به سراغ کتاب، فیلم و منابع اینترنتی تهیه شده در این باره مراجعه کنید. تعقیب و سرلوحه قرار دادن قواعد زندگی مینیمالیستی شما را ترغیب می کند تا از اشیا برای هدف مورد نظرتان و در صورت نیاز استفاده کنید.

همچنین قواعد این سبک زندگی سرنخ های بسیار جالبی در مورد تأثیر هزینه کردن بیش از حد بر روانشناسی انسان را ارائه می دهد.

برای پول جمع کردن،  هزینه های اجتماعی شما نیز در کانون توجه قرار گیرند!

چگونه پول جمع کنیم باید هزینه های اجتماعی شما نیز در کانون توجه قرار گیرند!

بعد از یک روز پر استرس، خوردن یک شام خوشمزه با دوستان در یک رستوران خوب یا صرف ناهار خوب در کافی شاپ می تواند وسوسه انگیز باشد. برای معاشرت و گذراندن اوقات خوش می توانید این نوع هزینه ها را متناسب با بودجه خود انجام دهید.

برای مثال می توانید رستوران های مقرون به صرفه منطقه خود را جستجو کنید و برای غذا خوردن به آنجا مراجعه نمایید.

به عنوان جایگزین اقتصادی تر دیگر، می توانید هر از گاهی دوستان خود را به خانه دعوت کنید و از رستوران هایی که هزینه های مقرون به صرفه دارند، غذا سفارش دهید.
بنابراین، بدون به خطر انداختن اجتماعی بودن خود، می توانید وعده های غذایی مقرون به صرفه مصرف کنید و اوقات خوشی را با دوستان خود سپری نمایید.

با پس انداز کوچک شروع کنید

چگونه پول جمع کنیم

به عنوان آخرین نکته در مورد موضوع این بحث، “چگونه پول جمع کنیم؟”، وقتی هزینه ها تنظیم شد، عادات خرید تغییر کرد و اقدامات لازم برای پس انداز انجام شد، با پس انداز کوچک شروع به پول جمع کردن کنید! با این کار می توانید بدون اینکه فشار زیادی به خود وارد کنید، برای آینده خود و خانواده تان پس انداز کنید.

در واقع تبدیل مبالغی که به صورت غیر ضروری خرج می کنید به پس انداز با استفاده از روش های مختلف بسیار ساده است.

به عنوان مثال، اگر یک کارت اعتباری و یک حساب سرمایه گذاری دارید، می توانید در نتیجه خرید با کارت اعتباری خود، موجودی حساب سرمایه گذاری تان را پس انداز کنید.

تنها کاری که برای شروع پس انداز کردن در حین خرج کردن باید انجام دهید این است که دستورالعمل هایی را برای خرج کردن از کارت اعتباری خود در نظر بگیرید؛ با این کار هزینه ها را کمتر می کنید و می توانید ما به التفاوت حاصل را به حساب سرمایه گذاری خود منتقل کنید. صندوق سرمایه گذاری مشترک گزینه خوبی برای پس انداز کردن سرمایه شماست. چرا که با سرمایه گذاری در آن ارزش پول خود را نیز متناسب با شرایط اقتصادی روز حفظ می کنید.

شما فقط زمانی شروع به پول جمع کردن خواهید کرد که عادات پولی سالم را بیاموزید و اجازه دهید نیازهای آینده شما مهم‌تر از خواسته‌های فعلی شما باشد و یا زمانی که پس‌انداز پول را در اولویت قرار دهید. پس در پاسخ به سؤال چگونه پول جمع کنیم

باید گفت: از همین‌الان شروع کنید. با یک راه ساده می‌توانید چرخه‌ی کار کردن برای رفع‌ و رجوع نمودن هزینه بخور و نمیر ماه آینده را متوقف کنید:

قبل از شروع ماه، یک بودجه‌بندی دقیق تهیه کنید

بودجه‌بندی باید کاملاً هدفمند باشد. این به شما کمک می‌کند برنامه‌ای ایجاد کنید تا بتوانید ببینید پول شما به کجا می‌رود و دریابید که واقعاً چقدر می‌توانید در هرماه پس‌انداز کنید. وقتی بودجه‌بندی دقیقی انجام می‌دهید، قبل از اینکه پول را پس‌انداز یا خرج کنید به هر ریال یک نام می‌دهید یا کاری را برای آن تعیین می‌کنید.

به یاد داشته باشید که واقعاً مهم نیست چقدر پول درمی‌آورید، مهم این است که چگونه پولی را که به‌سختی به دست می‌آورید خرج یا پس‌انداز می‌کنید.


منبع محتوا:

ramseysolutions gofundme futurelearn


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طراوت

عالی بود

محمد امین

خیلی عالی بود دوست دارم درارتباط باشم همرایتان

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x