تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

لیست برترین فیلم های سینمایی ترکی که حتما باید ببینید

لیست برترین فیلم های سینمایی ترکی که حتما باید ببینید

اگر بخواهیم نگاهی کلی از گذشته تا به امروز به صنعت فیلم و سریال سازی کشور ترکیه بی اندازیم، اغلب سریال های با صد ها قسمت با ژانری عاشقانه و درام در ذهن ما پدید می آید.
علاوه بر این سریال های عاشقانه، فیلم های اپیزودی و چند قسمتی رجب ایودیک با ژانری کمدی از آثار ماندگار فیلم های سینمایی ترکی است که در سراسر دنیا از جمله ایران، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

از آنجا که سینمای کشور ترکیه بسیار محبوب در نزد ایرانیان است، در این مقاله قصد داریم تا شما را با برجسته ترین فیلم های سینمایی کشور ترکیه آشنا کنیم، پس در ادامه با ما در سایت متا راز همراه باشید.

لیست فیلم های سینمایی ترکی دائما در حال بروزرسانی است تا بتوانیم شما را با جدیدترین فیلم های ساخت کشور ترکیه نیز آشنا کنیم.

۱. سرزمین نوح (Noah Land)

سرزمین نوح (Noah Land)

از آنجا که در گذشته کشور ترکیه تحت سلطه ایرانیان بوده است، از همین رو فرهنگ و دین کشور ترکیه شباهت زیادی به ایران دارد.

فیلم سرزمین نوح یکی از فیلم های تاریخی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۹ شمسی) به کارگردانی و نویسندگی سینک ارترک ساخته شد.

این فیلم نمره ۷.۱ را از منتقدان کسب کرده است و بازیگرانی چون هالوک بیلگینر، آرین کوساکسیزیگلو و علی آتای در این فیلم حضور دارند.

خلاصه داستان: این فیلم مردی به نام عمر را به تصویر می کشد که پدرش در بستر بیماری به سر می برد و وصیت پدرش، تشییع پیکرش در زیر درختی به نام نوح است. در همین زمان خشکسالی شهر را فرا گرفته است و مردم از این بابت خشمگین اند.

پیشنهاد میکنیم مقاله لیست پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما + خلاصه داستان را نیز مطالعه کنید.

۲. داستان سه خواهر (A Tale Of Three Sisters)

داستان سه خواهر (A Tale Of Three Sisters)

فیلم داستان سه خواهر توانسته است جایزه خرس طلایی که بسیار ارزشمند است را در شصت و نهمین دوره جشنواره کن کسب کند.

این فیلم در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) به کارگردانی امین آلپر ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون جمزه ابوزیا، هلین کندمیر و اکه یوکسل به ایفای نقش پرداختند که نمره ۷.۵ را از منتقدان دریافت کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی سه خواهر بی سرپرست را به تصویر می کشد که توسط خانواده ای ثروتمند حمایت می شوند. این سه خواهر با افرادی که در این خانه زندگی می کنند به مشکل می خورند و سعی دارند تا خانه پدری شان را که در روستایی دور افتاده است، پیدا کنند.

۳. درخت گلابی وحشی (The Wild Pear Tree)

درخت گلابی وحشی (The Wild Pear Tree)

فیلم درخت گابی وحشی را می توان به عنوان برترین فیلم سینمایی ترکی که در ترکیه ساخته شده است، نامید. این فیلم در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) به کارگردانی نوری بیلگه جیلان ساخته شد.

این فیلم پس از اکران از استقبال خوب مردم برخوردار شد و نمره ۸.۱ را از منتقدان دریافت کرده است.

لازم به ذکر می باشد که یکی از کاندیدای حضور در جشنواره کن در همین سال بود.

خلاصه داستان: این فیلم داستان پسری به نام سینان را به تصویر می کشد که در اوضاع بد اقتصادی اش نویسندگی می کند. او کتابی می نویسد که توان مالی را برای چاپ آن ندارد. او برای کمک خواستن از پدرش به روستایی که خانه پدرش در آنجا قرار دارد، می رود. هنگام بازگشتش متوجه می شود که پدرش با بدهی های سنگینی مواجه است.

 مقاله پیشنهادی:معرفی بهترین سریال های اکشن ترکی

۴. سامپیون (Sampiyon)

سامپیون (Sampiyon)

یکی دیگر از برترین فیلم های سینمایی ترکی که نباید از این لیست جا بماند، فیلم سامپیون است. این فیلم به کارگردانی احمد کاتیکسیز در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون فرح زینب عبدالله، اکین کوچ و فکرت کوسکان به ایفای نقش پرداختند که در نهایت این فیلم نمره ۸.۳ را از منتقدان دریافت کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان فردی سوارکار را به تصویر می کشد که علاقه او به اسب وصف نشدنی است. در واقع او عاشق اسبی است که صاحب این اسب دختری دارد و این دختر از اسب شخصا نگهداری می کند. رفته رفته او عاشق دختر می شود.

این فیلم ژانر درام و عاشقانه ای دارد که در سال ۲۰۱۸ میلادی مورد استقبال مردم قرار گرفت.

۵. دنیای فانی (Mortal World)

دنیای فانی (Mortal World)

فیلم دنیای فانی از جمله فیلم های سینمایی ترکی است که با چند ژانر از جمله اکشن، جنایی و کمدی در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) به کارگردانی علی آتای ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون سرپ آپاک، آلپر کول و آیرم ساک به ایفای نقش پرداختند که در نهایت این فیلم توانست نمره ۷.۷ را از منتقدان دریافت کند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان خانواده ای به نام مرمر را به تصویر می کشد که مالک رستورانی هستند و از این پوشش برای قتل کسانی که یک سازمان خاص به آنان دستور می دهند، استفاده می کنند. این فیلم وقتی به اوج هیجان می رسد که دست آنان رو می شود و برای نجات خود از این معرکه، اقدام به کار های مختلفی می کنند.

۶. پدرم و پسرم (My Father And My Son)

پدرم و پسرم (My Father And My Son)

یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی ترکی، فیلم سینمایی پدرم و پسرم است که در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ شمسی) به کارگردانی چاقان ایرماک ساخته شد.

این فیلم آنقدر محبوب شد که در همین سال به پرفروش ترین فیلم های ترکیه تبدیل شد. در این فیلم هنرمندانی چون چتین تکنیدور، حمیرا آقبای و فکرت کوشکان به ایفای نقش پرداختند که منجر شد تا این فیلم نمره ۸.۳ را از منتقدان دریافت کند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان پسری را به تصویر می کشد که نظرات پدر بذ او تحمیل می شود. پسرک صادق نام دارد و برای ادامه تحصیلات زیر نظر پدر به استانبول فرستاده شد تا در دانشگاه رشته کشاورزی را بخواند. اما صادق در دانشگاه علوم سیاسی را برای تحصیل انتخاب کرد که باعث شد تا از او خبرنگاری سیاسی در دهه ۷۰ میلادی بسازد. در روز هایی که خبر از دگرگونی دولت می شود، ناگهان کودتایی رخ می دهد تا زندگی این خبرنگار و پدرش تحت و الشعاع این کودتا قرار گیرد.

۷. ویولن پدرم (MY Father’s Violin)

ویولن پدرم (MY Father's Violin)

از جدید ترین فیلم های محصول ترکیه، ویولن پدرم نام دارد که از شبکه بزرگ نتفلیکس پخش شد. این فیلم در سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی) به کارگردانی آنداچ هازندار اوغلو ساخته شده است.

این فیلم با حضور هنرمندانی چون سلیم اردوگان، نسا اورای و بلچین بیلجین همراه بود که باعث کسب نمره ۶.۴ از منتقدان شد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان دختری را به تصویر می کشد که به تازگی پدرش را از دست داده است. در همین حال عمویش سرپرستی او را بر عهده می گیرد و نقطه اشتراک این دو علاقه به نواختن ویولنی است که صاحب اصلی آن پدر دختر می باشد. عموی این دختر از خلق و خویی خشک برخوردار است که به مزاج دخترک خوش نمی آید ولی هر دو برای نواختن مشتاق اند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ترسناک ترین فیلم های جهان: ۱۵ فیلم ژانر وحشت که نباید تنها تماشا کرد را نیز مطالعه کنید.

۸. لبه بهشت (The Edge Of Heaven)

لبه بهشت (The Edge Of Heaven)

فیلم لبه بهشت فیلمی مشترک از سینمای آلمان و ترکیه است که در جشنواره کن به نمایش درآمد.

این فیلم با ژانری درام در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) و به کارگردانی فاتح آکین ساخته شد و در این فیلم هنرمندانی چون بکی باوراک، تانسل کرتیز و نورگول یشیلچای حضور داشتند که باعث شد تا این فیلم نمره  ۷.۸ را از منتقدان دریافت کند.

خلاصه داستان: این فیلم احساسی داستان مردی را به تصویر می کشد که در دوران بازنشستگی اش همسرش را از دست می دهد.

او برای تقویت روحیه خود به همراه پسرش به آلمان سفر می کند و یک روز با زنی ملاقات می کند و به نوعی شیفته او می شود. او تصمیم می گیرد که هرطور شده میخواهد که با زن در یک خانه زندگی کند و حتی به او پول نیز پیشنهاد می کند.

پس از فهمیدن پسر از اتفاقات، به شدت مخالفت می کند ولی کمی بعد متوجه حضور فرزند زن می شود که برای تامین مخارج نیازمند پول است که این امر باعث دگرگونی در پسر می شود.

۹. کوهستان (The Mountain)

کوهستان (The Mountain)

فیلم کوهستان فیلمی با ژانری اکشن است که در دو سری در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ شمسی) به کارگردانی آلپر چاغلار ساخته شد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان سربازان ترکیه ای را به تصویر می کشد که برای بقای خود مجبورند با داعش بجنگند. نیرویی پشتیبانی نمی تواند به آنان کمک کنند و به نوعی محاصره شدند.

این فیلم نمره ۸.۲ را از منتقدان دریافت کرده است که این نمره نسبت به ژانر اکشن این فیلم، عالی است.

۱۰. خواب زمستانی (Winter Sleep)

خواب زمستانی (Winter Sleep)

خواب زمستانی فیلمی با ژانر درام و اجتماعی است که محصول مشترک کشور های ترکیه، فرانسه و آلمان است. فیلم خواب زمستانی توانسته است جایزه نخل را در جشنواره کن به خود تعلق دهد. این فیلم به کارگردانی نوری بیلگه جیلان در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) ساخته شد که نمره ۸.۱ را از منتقدان دریافت کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان مردی به نام آیدین را به تصویر می کشد که از بازیگران مشهور بوده است. پس از بازنشستگی تصمیم به احداث هتلی می کند و در این هنگام از رابطه با همسرش راضی نیست و به طور همزمان خواهرش که نجلا نام دارد با همسرش به مشکل خورده است.

جمع بندی فیلم های سینمایی ترکی

به دلیل نزدیک بودن فرهنگ کشور عزیزمان ایران با ترکیه، علاقمندان به سینمای ترکیه در ایران کم نیستند. در این لیست از بهترین فیلم های سینمایی ترکی تلاش کردیم تا بهترین فیلم های سینمایی ساخته شده در کشور ترکیه را از نظر میزان رضایت تماشاگران، جوایز دریافتی و فروش گیشه به شما معرفی کنیم. اگر تصور میکنید در این لیست، فیلمی از سینمایی ترکیه از قلم افتاده در بخش نظرات نام آن فیلم سینمایی را مطرح کنید.

پیمان محمدی

نقش: نویسنده

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید و دیدن فیلم بخشی از سبک زندگیتون شده، خوشحال میشم بهترین آثار سینمایی رو که تماشا کردی و لذت بردی رو همینجا کامنت کنی.

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x