تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

معرفی ۳ کتاب روانشناسی معروف در ایران

معرفی 3 کتاب روانشناسی معروف در ایران

کتاب های روانشناسی معروف اولین انتخاب هر شخصی است که قصد تغییر و پیشرفت در زندگی شخصی خودش را دارد، اگر شما هم به حوزه توسعه‌فردی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنم ۳ کتاب روانشناسی معروفی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم را مطالعه کنید.

در ادامه هر یک از این عناوین را به طور جداگانه برای شما معرفی می‌کنیم تا با موضوع کتاب‌ها آشنا شوید.

۳ مورد از بهترین کتاب های روانشناسی معروف شامل کتاب های زیر است:

  • کتاب عادت‌های اتمی
  • کتاب ۴۸ قانون قدرت
  • کتاب رازهای روانشناسی تاریک

کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلییر یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در ایران است. تصور کنید که خلبان یک هواپیمای مسافربری هستید و ماموریت رساندن مسافران از جنوب ایران به ترکیه را دارید. در ابتذای مسیر شما مختصات حرکت هواپیما را به میزان ۳ درجه تغییر می‌دهید.

مسلما هیچ یک از مسافران شما متوجه این تغییر اندک نخواهند شد. با ادامه مسیر و طی شدن مسافتی بیشتر، شما به مقصد مورد نظر در ترکیه نخواهید رسید و صدای اعتراض مسافران بلند خواهد شد و همه تغییر بزرگی را که شما باعث آن شدید حس می‌کنند.

جیمز کلییر در کتاب عادت‌های اتمی به همین موضوع اشاره می‌کند که انجام یک کار مثبت کوچک در طی روز شاید به چشم هیچ‌کس و حتی به چشم خودتان نیاید، اما با تکرار و ادامه دادن این کار کوچک و تبدیل شدن آن به یک عادت، بعدها خواهید دید که همان کار کوچک چه تاثیر بزرگی در زندگی شما گذاشته و چه تفاوت شگرفی بین شما و افراد عادی ایجاد کرده است.

چیزی که در مسیر ایجاد عادت‌های خوب باید به آن اهمیت دهید، تسلیم نشدن است. عادت خوبتان را با امید تکرار کنید. سخت است که در ابتدا تغییری را حس نکنید، اما فقط ادامه دهید و به عادت خوب خود که منحصر یه شما است احترام بگذارید. سرانجام یک صبح دیده بازخواهید کرد و چیزی را در خودتان خواهید دید که همه آرزویش را دارند.

کتاب عادت‌های اتمی راهنمای خوب و آموزه‌ای ارزشمند است برای کسانی که قصد دارند بهتر از چیزی که هستند باشند.

کتاب ۴۸ قانون قدرت

رابرت گرین نویسنده کتاب ۴۸ قانون قدرت با مطالعات زیادی که انجام داده قدرت را به عنوان یکی از جنبه‌های رفتاری انسان به حساب می‌آورد. او با بررسی شیوه زندگی افراد بزرگ و قوی جهان در بازه‌های زمانی مختلف و در طول تاریخ و در نظر داشتن چگونگی برخورد این افراد با مصائب و چالش‌های زندگی، راه حل‌ها و فنونی را استخراج کرده است که به خواننده کمک می‌کنند به بهترین شکل و از حداکثر قدرت خود به عنوان یک رفتار استفاده ببرد.

گرین همچنین با بیان تجربیات شخصی خود و استفاده از تکنیک‌ها، مثال‌ها و تمرین‌های عملی، خواننده را در فهم بهتر موضوع راهنمایی می‌کند. او ۴۸ قانون قدرت را در ۴۸ فصل ارائه می‌دهد که هر فصل از این کتاب به بررسی یک قانون از قدرت می‌پردازد.

به عقیده نویسنده قدرت یک چالش جمعی است که برای در دست گرفتن آن باید شناخت خود را از جامعه‌ای که در آن هستید بالا ببرید و در واقع باید به ویژگی انسان‌های اطرافتان آگاه باشید. معمولا کسی قدرت را به دست می‌گیرد که روانشناس خوبی هم باشد. بی دلیل نیست که ۴۸ قانون قدرت یکی از بهترین کتاب های روانشناسی برای موفقیت است.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک

کتاب رازهای روانشناسی تاریک نوشته ویلیام کوپر روانشناس مشهور است که در این کتاب درباره این نوع روانشناسی مدرن توضیح می‌دهد و سعی دارد ویژگی مشترک افرادی که سعی دارند از این تکنیک روانشناسی استفاده کنند را برای ما آشکار سازد تا فریب این افراد را نخوریم.

در تکنیک روانشناسی تاریک فرد یا افرادی سعی دارند از طریق شستشوی مغزی و با کنترل ذهن انسان‌ها، آن‌ها را ناخودآگاه وادار به انجام کاری کنند که آن افراد در حالت عادی آن کار را انجام نمی‌دهند. مانند وقتی که مثلا با تبلیغات کاذب درباره یک محصول و بزرگ جلوه دادن آن و ایجاد صف خرید کذب، مردم را به خرید محصولی تشویق می‌کنند که حتی ممکن است نیازی به آن هم نداشته باشند.

به عنوان مثال اگر چندین نفر در مقابل شما از یک مدل کفش تعریف کنند و بگویند که قیمتش مفت است، شما اگر ۱۰ جفت کفش هم داشته باشید، احتمال آنکه این کفش را بخرید خیلی زیاد است.

هرچند که تکنیک روانشناسی تاریک همیشه هم در جهت منفی نبوده. مانند وقتی که یک پزشک با این تکنیک بیمارانش را گول می‌زند تا بتوانند بر بیماریشان غلبه کنند.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x