تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

معرفی بهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما

معرفی بهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما

تماشای فیلم های مختلف در اوقات فراغت یکی از بهترین سرگرمی های انسان ها از جمله نوجوانان و جوانان می باشد.

به طور معمول بیشتر افراد در تابستان یا سایر اوقات فراغت خود به سرگرمی های مورد علاقه خود می پردازند که یکی از این سرگرمی ها دیدن فیلم هایی با ژانر دلخواه خود می باشد.

فیلم ها در ژانر و سبک های مختلفی دسته بندی می شوند که یک نمونه از این سبک فیلم های اسلشر نام دارند.

تولید کردن فیلم ها با سبک ها و ژانر های مختلف باعث شده تا افراد بتوانند بهترین و محبوب ترین فیلم های خود را متناسب با سلیقه خود پیدا کرده و آن را به تنهایی یا همراه با خانواده ی خود تماشا کنند.

فیلم های اسلشر ژانری هستند که در آن مشکلات  روانی با استفاده از ابزار های تیغه ایی و دیگر سلاح ها، یک یا چند قربانی را به قتل می رسانند و یا به زبان ساده تر فیلم هایی با ژانر ترسناک و خشن می باشند.

اما به نظر می رسد هدف کلی و اصلی این نوع فیلم ها به تصویر کشیدن خشونت باشد.

ما در این بخش از سایت متا راز سعی داریم تا به معرفی فیلم هایی با ژانر های مختلف بپردازیم و البته در رابطه با هر فیلم مطالبی را نیز برای شما بیان کنیم.

در صورتی که به دیدن فیلم های اسلشر علاقمند هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس به دیدن فیلم های پیشنهادی ما بپردازید.

۱. ولنتاین خونین من (My Bloody Valentine)

ولنتاین خونین من (My Bloody Valentine)

  • امتیاز d: 10/5.4
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • کارگردان: پاتریک لوسی
  • ژانر: ترسناک، اسلشر، دلهره آور

این فیلم ساخته پاتریک لوسیر در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ شمسی) می باشد که ژانری ترسناک، جنایی و رازآلود دارد.

خلاصه فیلم ولنتاین خونین من که در دسته فیلم های اسلشر قرار دارد به شرح زیر می باشد:

داستان از این قرار است که در  سال ها پیش حادثه ای که در معدن رخ داد، باعث شد گروهی از مردان در زیر زمین کشته شوند و البته در این میان یکی از معدنچیان نیز با به قتل رساندن بقیه زنده ماند که حال پس از ۱۱ سال این قاتل ناشناس بازگشته تا در شب ولنتاین قربانی خود را بگیرد…

زمان این فیلم جنایی و ترسناک ۱۰۱ دقیقه است و بازیگرانی که در این فیلم جذاب نقش آفرینی کرده اند: جنسن اکلس، جیمی کینگ، تاد فارمر، بتزی رو و مگان بون می باشند.

همانطور که گفتیم ژانر این فیلم دیدنی ترسناک، معمایی و جنایی می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر از تماشای فیلم های جنایی لذت می برید، این فیلم را از دست ندهید.

۲. مجنون (Maniac) از بهترین فیلم های اسلشر

مجنون (Maniac) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/7.7
  • کارگردان: فرانک خلفون
  • ژانر: وحشت، اسلشر

فیلم مجنون ساخته فرانک خلفون می باشد که در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) تولید و به پرده نمایش درآمد.

خلاصه فیلم مجنون که یکی از بهترین فیلم های اسلشر می باشد بدین صورت است که: مردی مرموز که شب ها را در خیابان های نیویورک سپری می کند و به دنبال زنان می گردد و پس از کشتن قربانیان خود، پوست سر آنها را جمع می کند تا مجموعه مانکن های خود را تزیین کند.

فیلم مجنون که مینی سریالی ۱۰ قسمتی است محصول کشور آمریکا بوده و در ژانری درام، علمی، تخیلی و جنایی ساخته شده است.

بازیگران این فیلم جذاب :الیجا وود، جنویو الکساندرا، مگان ام، نورا آرنزدر، لیان بالابان می باشند که به خوبی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

۳. روز مرگت مبارک (Happy Death day) از بهترین فیلم های اسلشر

روز مرگت مبارک (Happy Death day) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/6.6
  • کارگردان: کریستوفر لاندون
  • ژانر: ترسناک، اسلشر، دلهره‌ آور، معمایی، کمدی تلخ

فیلم روز مرگت مبارک که یکی از فیلم های اسلشر به شمار می آید، ساخته کریستوفر لاندون در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی) می باشد.

در این بخش خلاصه ای  از فیلم روز مرگت مبارک را برای شما شرح می دهیم: بعد از اینکه یک قاتل نقاب دار، دختر دانشجویی را در روز تولدش به قتل می رساند، این دختر جوان که دانشجوی کالج می باشد باید بارها و بارها و به صورت مجدد آن روز را تجربه کند تا زمانی که او بتواند هویت قاتل خود را شناسایی کند و جان خود را هر طور که شده نجات دهد.

زمان فیلم روز مرگت مبارک ۹۶ دقیقه می باشد که سراسر فیلم هیجان و رمز و راز وجود دارد و باعث می شود بیننده از دیدن فیلم خسته نشود.

بازیگران معروفی که در فیلم جذاب و ترسناک روز مرگت مبارک ایفای نقش کرده اند: ایزرائیل بروسارد، جسیکا راث، روبی مدین، ریچل متیوز، فی وو می باشند.

۴. کلبه ایی در جنگل (The Cabin in Woods) از بهترین فیلم های اسلشر

کلبه ایی در جنگل (The Cabin in Woods) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/7.1
  • کارگردان: درو گادرد
  • ژانر: ترسناک، دلهره‌آور، کمدی، اسلشر، کمدی ترسناک، معمایی

فیلم کلبه ای در جنگل که اثر درو گودارد می باشد، فیلمی ترسناک و هیجانی بوده که در سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ شمسی) ساخته و به پرده نمایش درآمده است.

بسیاری معتقدند که این فیلم فقط تقلیدی از فیلم های اسلشر می باشد، اما فیلم کلبه ای در جنگل پر از صحنه های هیولا، کشتار و جنون های وحشت آمیز می باشد.

نکته ای که این فیلم بسیار بر آن تاکید دارد و بازگو می کند این است که: اگر می خواهید چیزی را به سخره بگیرید، ابتدا مطمئن شوید که آن چیزی است که واقعا دوستش دارید.

این اثر متفاوت از درو گودارد به شما این امکان را می دهد که تا از تمامی صحنه های فیلم لذت کافی را ببرید و تمام کلیشه های ژانر اسلشر را مرور کنید.

۵. خانه مومی (house of wax) از بهترین فیلم های اسلشر

خانه مومی (house of wax) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/5.4
  • کارگردان: ژائومه کولت-سرا
  • ژانر: اسلشر، کمدی ترسناک

خانه مومی یا خانه موم اثر ژاومه کویت-سرا می باشد که در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ شمسی) تولید و وارد بازار شد.

جالب است بدانید که این فیلم دیدنی و جذاب نسخه بازسازی شده فیلم دیگری به همین نام که در سال ۱۹۵۳ میلادی (۱۳۳۲ شمسی) تولید شده بود، می باشد.

کارگردان این فیلم که یکی از بهترین کارگردان های فیلم های اسلشر می باشد تمام سعی خود را می کند تا فیلمی سرشار از ترس و اضطراب را به مخاطب خود نشان دهد.

بازیگرانی که در این فیلم مهیج نقش آفرینی کرده و رنگ به این سریال بخشیده اند : الیشا کاتبرت، پاریس هیلتون، جرد پادالکی، پاریس هیلتون، رابرت ریچارد می باشند.

۶. تپه ها چشم دارند (the hills have eyes)

تپه ها چشم دارند (the hills have eyes)

  • امتیاز IMDb: 10/6.4
  • کارگردان: الکساندر آژا
  • ژانر: اسلشر، دلهره آور، ترسناک

فیلم مشهور و معروف تپه ها چشم دارند اثر کارگردان معروف، الکساندرا آژا در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ شمسی) می باشد.

فیلم مهیج و ترسناک تپه ها چشم دارند، اثری شیطانی و بی رحمانه می باشد که توسط الکساندرا آژا ساخته شد. این فیلم اقتباس گرفته شده از نسخه وس کریون که در سال ۱۹۷۷(۱۳۵۶ شمسی) در فرانسه ساخته شده بود.

فیلم تپه ها چشم دارند که یکی از فیلم های اسلشر می باشد، جزو فیلم های تسلیم ناپذیر و بسیار مهیج سینمای اسلشر می باشد.

بازیگران معروفی که در این فیلم ایفای نقش آفرینی کرده اند: آرون استنفورد، امیلی دی ریون، دن برد، وینسا شا، تد لواین می باشند.

۷. اثبات مرگ (death proof) از بهترین فیلم های اسلشر

اثبات مرگ (death proof) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/7
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • ژانر: ترسناک، اکشن، سودجو، ماجراجویی، کالت، اسلشر، دلهره‌آور، درام، مستقل، جنایی

فیلم اثبات مرگ یکی از فیلم های جذاب کارگردان معروف یعنی کوئنتین تارانتینو می باشد که در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) تولید شده است.

داستان این فیلم ترسناک که در دسته فیلم های اسلشر نیز قرار دارد، از این قرار است که بدلکاری به نام مایک با ماشین قدیمی خود که بسیار خوفناک و خفن است، قربانیان خود را زیر می گیرد و دیگر چیزی جز تکه گوشت های خرد شده قربانیان باقی نمی ماند.

شما با تماشای این فیلم جذاب، هیجانی که کارگردان در آن ایجاد کرده است را تجربه می کنید. این فیلم فوق العاده جذاب و جنایی است و پیشنهاد ما به شما این است که اگر علاقه مند به دیدن ژانر جنایی هستید، این فیلم را از دست ندهید.

بازیگران ماهری که به خوبی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند : کوئنتین تارانتینو، کرت راسل، رزاریو داوسون، مری الیزابت وینستد و زویی بل می باشند.

۸. اره (saw) از بهترین فیلم های اسلشر

اره (saw) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/7.6
  • کارگردان: جیمز وان
  • ژانر: اسلشر، وحشت، روان‌ شناختی

فیلم اره با کارگردانی جیمز وان و لی ونل در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۴ شمسی) تولید و به پرده نمایش درآمد.

فیلم اره، دسته جدیدی از فیلم های اسلشر را ابداع کرد. این دسته جدید اسپلتر نام گرفت و بعد ها نیز بسیار معروف شد.

در فیلم های دسته اسپلتر نوعی وحشت را همراه با خشونت های زیاد گرافیکی به مخاطب نشان می دهند.

فیلم اره با خلاقیت کارگردان خود باعث شد تا مخاطبان زیادی را به خود جذب و فروش فوق العاده ای نیز داشته باشد.

فیلم مربوط به قاتلی می باشد که دچار بیماری سرطان شده و حال تصمیم دارد تا آدم هایی که ارزش زندگی خود  را نمی دانند را با روش های عجیب خود به زندگی برگرداند و به آنها نشان دهد که نباید عمرشان را به بطالت بگذرانند.

این فیلم را که یکی از فیلم های اسلشر می باشد، مصداق موش و گربه بازی می دانند چرا که تنها هدف کارگردان و تهیه کننده این فیلم این بود که به مخاطب بفهمانند بدون توجه به هزینه ها زنده بمانید.

این فیلم آدرنالین خالص را به بدن شما باز می گرداند و باعث می شود برق از سرتان بپرد.

پیشنهاد ما به شما تماشای این فیلم جذاب و دیدنی است که بازیگرانی همچون تویین بل، دارن لین، کری الویس و لی ونل  در آن نقش آفرینی کرده اند.

۹. خالی از سکنه (haunt) از بهترین فیلم های اسلشر

خالی از سکنه (haunt) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/6.3
  • کارگردان: اسکات بک و برایان وودز
  • ژانر: فیلم ترسناک، فیلم اسلشر

فیلم ترسناک و معمایی خالی از سکنه ساخته کارگردان های معروف اسکات بک و برایان وودز می باشد که در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) تولید و به بازار ارائه شد.

تسخیر که نام دیگر این فیلم می باشد، فیلمی است در دسته فیلم های اسلشر. داستان فیلم تسخیر روایت گروهی را دارد که تصمیم می گیرند در شب هالووین، همگی سوار ماشینی شده و به خانه ای تسخیر شده بروند. آنها جاذبه ای از این مکان تسخیر شده می بینند و از تصمیم خود مطمئن می شوند.

ورود این پسران  و دختران جوان به خانه تسخیر شده باعث بروز اتفاقات ترسناکی می شود. فیلم خالی از سکنه تمام فاکتور های یک فیلم اسلشر را در خود جای داده و فیلمی مهیج و عالی می باشد.

بازیگران جوان و ماهر این فیلم : کیتی استیونس، لارین مک کلین، ویل بریتین، چینی مارو و دامین مافی می باشند که به خوبی صحنه های ترسناک و دلهره آور این فیلم را به تصویر کشیده اند.

۱۰. غریبه ها (the strangers)

غریبه ها (the strangers)

  • امتیاز IMDb: 10/6.1
  • کارگردان: برایان برتینو
  • ژانر: ترسناک، دلهره‌آور، اسلشر، روان‌شناختی، معمایی، مستقل

فیلم دیدنی غریبه ها ساخته برایان برتینو کارگردان معروف هالیوودی می باشد که در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) منتشر شده است.

فیلم غریبه ها که یکی از جذابترین فیلم های اسلشر می باشد، فیلمی است آمریکایی که در مورد یک زوج جوان روایت می شود که سه مهاجم نقاب زده به قصد صدمه زدن به آنها وارد خانه می شوند .

مدت زمان فیلم دیدنی غریبه ها ۸۶ دقیقه می باشد و هزینه ایی که برای این فیلم صرف شده ۹ میلیون دلار آمریکا می باشد که البته لازم به ذکر است که بگوییم  فروش گیشه های این فیلم نیز حدود ۸۹ میلیون دلار بود.

بازیگران معروف و مشهوری که در این فیلم جذاب ایفای نقش کرده اند: لیو تایلر، اسکات اسپیدمن، جما وارد، گلن هورتون، الکس فیشر و کیپ ویکس می باشند.

۱۱. هالووین ۲ (۲ Halloween) از بهترین فیلم های اسلشر

هالووین 2 (2 Halloween) از بهترین فیلم های اسلشر

  • امتیاز IMDb: 10/6.5
  • کارگردان: ریک رزنتال
  • ژانر: ترسناک و اسلشر

فیلم هالووین که یکی از فیلم های اسلشر به شمار می رود به سازندگی ریک رزنتال و جان کارپنتر در سال ۱۹۸۱ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) منتشر شده است.

هالووین مناسبتی در تقویم کلیسا برای بزرگداشت درگذشتگان از جمله قدیسان، شهیدان مسیحی و البته دیگر مومنان می باشد.

مایکل در ۳۱ اکتبر ۱۹۷۸(۹ آبان ۱۳۵۷ شمسی) تیر می خورد و باعث سقوطش از بالکن می شود. او برای حفاظت از خود در پناهگاهی که ساخته می رود و با چاقویی که از منزل یک زوج مسن دزدیده است، دختری جوان را به قتل می رساند.

بازیگرانی که در فیلم جذاب و دیدنی هالووین که جزو فیلم های اسلشر قرار دارد ایفای نقش کرده اند: جیمی لی، دونالد پلیزنس، دیک وارلاک، چارلز سایفرس، جودی گریر، آندی ماتی چاک، کایل ریچاردز، آنتونی مایکل هال می باشند.

مدت زمان فیلم هالووین ۱۰۵ دقیقه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هزینه  فیلم هالووین ۲۰ میلیون دلار و هزینه فروش گیشه این فیلم محبوب ۴/۱۳۳ میلیون دلار شد.

۱۲. کشتار با اره برقی (The Texas Chainsaw Massacr)

کشتار با اره برقی (The Texas Chainsaw Massacr)

  • امتیاز IMDb: 7.4/10
  • کارگردان: توبی هوپر
  • ژانر: اسلشر و دلهره آور

فیلم کشتار با اره برقی با کارگردانی و نویسندگی توبی هوپر که در سال ۱۹۷۴ میلادی (۱۳۵۳ شمسی) تولید و به نمایش درآمد در ژانری ترسناک و البته دیدنی می باشد.

کشتار با اره برقی از دسته فیلم های اسلشری می باشد که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

خلاصه این فیلم روایت گروهی از دوستان جوان است که مسیر خود را در جریان سفری که به تگزاس داشتند گم می کنند.

آنها در سفری که به تگزاس رفته بودند و گم شده بودند، در یکی از جاده های فرعی یک جوان را که رفتاری بسیار عجیب و غریب داشت سوار ماشین خود کرده و پس از اتفاق های عجیب، اعضای این گروه آرام آرام به دام یک خانواده آدم خوار که در تگزاس و البته در منطقه ایی دور افتاده هستند می افتند.

مدت زمان فیلم کشتار با اره برقی ۸۴ دقیقه می باشد که سراسر از هیجان و آدرنالین است.

بازیگران معروفی که در این فیلم که جزو بهترین فیلم های اسلشری می باشد ایفای نقش کرده اند: مارلین برنز، پاول پاتین، ادوین نیل، جیم سایداو، گونار هانسن می باشند.

کلام آخر

تمام تلاش ما در این مقاله این بود که  شما را با فیلم های اسلشر آشنا کنیم و مطالبی را در خصوص این فیلم های هیجانی و ترسناک برای شما بیان کنیم.

شما همچنین می توانید مطالب بیشتری را در خصوص بازیگران و یا آشنایی با فیلم ها در ژانر ها و سبک های مختلف را در سایت ما مطالعه کنید.

در صورتی که  پیشنهاد و یا انتقادی نسبت به سایت ما دارید که باعث بالا بردن کیفیت مطالب و نوشته های مقالاتمان  می شود، می توانید آن ها را در کادری که در زیر در نظر گرفته شده یادداشت نمایید.

البته باید این نکته را نیز خاطرنشان کنیم که دیدن تمام این فیلم ها برای تمام گروه های سنی پیشنهاد نمی شود و اگر محدودیت سنی برای فیلمی در نظر گرفته شده است لطفا آن را جدی بگیرید و از تماشای آن فیلم بپرهیزید.

و در آخر از اینکه تا پایان این مقاله در خصوص معرفی فیلم های اسلشر ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x