تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بهترین سریال های روانشناسی برای علاقه مندان به این ژانر

دیدن فیلم و سریال‌های مختلف در زمان اوقات فراغت و استراحت یکی از بهترین سرگرمی‌های افراد است که با دیدن آن‌ها می‌توانند بهترین لحظات خود را سپری کنند.

در میان انواع مختلف فیلم‌های ساخته شده که شما می‌توانید آن‌ها را ببینید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید، فیلم‌های روانشناسی علاوه بر داستان جذاب خود دارای درس‌های زیادی هستند.

دیدن فیلم‌های روانشناسی به طور ناخودآگاه بر روی شما تاثیر گذاشته و می‌تواند به ارتقا و رشد شخصیت شما کمک زیادی بکند‌.

تا به امروز فیلم‌های روانشناسی زیادی تولید شده‌اند که هر کدام داستان جذابی را روایت کرده و به تصویر کشیده‌اند و به همین خاطر هم موفق شده‌اند که طرفداران زیادی پیدا کنند.

شما با دیدن فیلم‌ها و سریال‌های روانشناسی می‌توانید راحت‌تر مسائل مختلف و دنیای اطرافتان را درک کنید و با دیدن آن‌ها به رشد خودتان کمک کنید.

هر فیلمی ارزش نگاه کردن و زمان گذاشتن برای دیدن و تماشا کردن ندارد، اما فیلم‌های روانشناسی از بهترین فیلم‌هایی هستند که شما با دیدن آن‌ها علاوه بر سرگرم کردن خود در اوقات فراغت می‌توانید از محتوای فیلم‌ها به خوبی استفاده کنید.

در ادامه به شما چند مورد از بهترین فیلم‌هایی که در رمینه‌ی روانشناسی ساخته شده و به اجرا در آمده است را معرفی می‌کنیم.

شما می‌توانید در صورتی که علاقه‌مند به این سبک از فیلم‌ها بودید، از لیست فیلم‌های معرفی شده در ادامه این بخش از سایت متا راز کمک بگیرید و یکی را انتخاب و تماشا کنید.

۱. سریال تحت درمان (In Treatment) از بهترین سریال های روانشناسی

سریال تحت درمان (In Treatment) از بهترین سریال های روانشناسی

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۳

یکی از بهترین سریال‌ های روانشناسی که در سال پخشش توانست برای مخاطبان و بینندگان بسیار جذاب و زیبا باشد، سریال تحت درمان است.

این سریال زیبا که به خاطر داشتن داستانی پر ماجرا و زیبا طرفداران زیادی پیدا کرد در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) ساختن آن شروع شده است.

داستان فیلم در حقیقت، داستان یک روانشناس را به تصویر کشیده است که جلسات درمانی خود را با بیمارانش برگزار می‌کند و به آن‌ها برای داشتن حالی بهتر کمک می‌کنند.

بعضی از افرادی که در حوزه‌ی روانشناسی در حال فعالیت هستند پس از دیدن این فیلم بیان کرده‌اند که این فیلم یک فیلم روانکاوی بی‌نظیر است.

بیان چنینی سخنی در خصوص این سریال از سریال‌های روانشناسی باعث شده تا بسیاری از افراد و پزشکان حوزه روانشناسی علاقه‌مند بشوند که این فیلم تحت درمان را مشاهده کنند.

داستان فیلم تحت درمان در مورد یک روانپزشک است که در دوره‌ی میانسالی خود قرار دارد و اسم او دکتر پاول وستون است‌.

دکتر پاول وستون در مطبی که دارد به درمان کردن و صحبت و گفت و گو با بیماران می‌پردازد.

مطب این روانپزشک تلاشگر در یکی از اتاق‌های خلنه‌اش واقع شده و در حقیقت زندگی خودش و اطرافیانش به کار و بیماران دکتر پاول گره خورده است.

ماجراهای جالب و هیجان انگیز این اتاق می‌تواند برای شما بسیار سرگرم کننده و زیبا باشد.

۲. سریال آقای ربات (Mr.Robot) از بهترین سریال های روانشناسی

سریال آقای ربات (Mr.Robot) از بهترین سریال های روانشناسی

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۵

یکی دیگر از بهترین سریال‌ های روانشناسی، سریال آقای ربات است که به خاطر داشتن داستانی جذاب و بی‌نظیر بسیار پرطرفدار شده است.

ساختن این فیلم بسیار زمان‌بر بود و تلاش‌های کارگردان این فیلم یعنی سم اسماعیل باعث شد تا این سریال جذاب طرفداران خاص خودش را پیدا کند.

زیاد بودن طرفداران این فیلم دلیلی بود که باعث شد تا این فیلم در چند فصل ساخته شود و به همین دلیل سال ساخت آن ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) تا ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) است.

داستان فیلم درباره‌ی یک هکر و مهندس امنیتی به نام الیوت الدرسون است که بنا به دلایلی به یک بیماری روانی یعنی اختلال افسردگی اساسی مبتلا است.

وی به خاطر اضطراب اجتماعی که دارد در بیشتر اوقات اذیت می‌شود و تمایلی به بودن در جمع را ندارد.

همچنین شخص دیگری در فیلم وجود دارد که به خاطر مشخص نبودن هویتش به آقای ربات معروف و مشهور است.

آقای ربات در حقیقت رهبر یک گروه بزرگ و عجیب و غریب هکتیویسمی که نام ات جامعه لعنتی است، می‌باشد.

در جریان این فیلم آقای ربات از الیوت الدرسون دعوت می‌کند تا به گروه آن‌ها بپیوندد و هدف آن‌ها در این داستان و جریان‌ها هک کردن یک شرکت بزرگ به نام کورپ است.

آن ها می‌خواهند با هک کردن این شرکت بدهی‌هایی که مردم به این شرکت دارند را پاک کنند و بر علیه سرمایه‌داری اقدامی رل انجام بدهند.

در ادامه‌ی داستان این سریال از بهترین سریال‌های روانشناسی الیوت الدرسون دچار سردرگمی شده است.

سردرگمی آن در این بین به خاطر این است که نمی‌داند در این جریان باید به آقای ربات کمک کند یا به مدیر شرکت کورپ، و این سردرگمی برای او بسیار آزاردهنده است.

داستان این سریال از سریال‌های روانشناسی در شهر نیویورک اتفاق افتاده و به تصویر کشیده شده است.

۳. سریال به من دروغ بگو (Lie to Me)

سریال به من دروغ بگو (Lie to Me)

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸

اگر می‌خواهید سریال روانشناسی بی‌نظیر دیگری را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید، پیشنهاد ما به‌ شما دیدن سریال به من دروغ بگو است.

ژانر این فیلم زیبا و جذاب علاوه بر روانشناسی، جنایی و درام است.

ساختن این فیلم از سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ شمسی) تا ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ شمسی) طول کشیده است اما نتیجه و خروجی این فیلم بسیار فوق العاده و بی‌نظیر است.

برای ساختن این سریال از زبان بدن انسان الهام گرفته شده و با توجه به زبان بدن قسمت‌های مختلف فیلم ساخته شده است.

داشتن داستان بی‌نظیر و فوق العاده فیلم به من دروغ بگو باعث شده تا منتقدان نظر مثبتی درباره‌ی این سریال از سریال‌های روانشناسی داشته باشند.

داستان این فیلم جذاب هم بدین صورت است که دکتر لایتمن به همراه همکارانش به دنبال این هستند که قراردادهای کاری را قبول کنند.

از این طریق به اشخاص ثالث که در حقیقت افرادی هستند که مقام‌های قضایی و فدرالی دارند، کمک کنند و از این طریق حقیقت را فهمیده و آشکار کنند.

چیزی که در این سریال از سریال‌های روانشناسی بسیار برجسته و مورد توجه است، زبان بدن افراد که دکتر لایتمن در این زمینه متخصص است و می‌تواند خیلی راحت احساسات افراد و عواطف آن‌ها را از طریق زبان بدنشان بفهمد و متوجه بشود.

۴. سریال روانکاو (The Mentalist) از بهترین سریال های روانشناسی

سریال روانکاو (The Mentalist) از بهترین سریال های روانشناسی

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۲

سریال‌های روانشناسی زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را سرگرم کند و اوقات فراغت شما را به خوبی پر کند اما یکی از بهترین آن‌ها، سریال روانکاو است که با نام منتالیست نیز شناخته می‌شود.

این سریال یکی از سریال‌هایی است که در آمریکا ساخته شده و در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) برای دیدن مردم به نمایش در آمده است.

داستان این فیلم از سریال‌های روانشناسی درباره‌ی شخصی است که هوش بسیار خوبی دارد و جزو افراد تیزهوش به حساب می‌آید.

این شخص با استفاده از قدرتی که دارد و به کمک هیپنوتیزم و یا تلقین های ذهنی که انجام می‌دهد می‌تواند ذهن افراد مختلف را به راحتی و آسانی بخواند و به همین صورت آن‌ها را تحت کنترل خود در بیاورد و رفتار و کارهایشان را کنترل کند.

شخصیت اصلی این قصه و ماجرا فردی است که پاتریک جین نام دارد و به عنوان یک مشاور حرفه ای و کاربلد با یکی از ادارات تحقیقات در کالیفرنیا همکاری می‌کند.

در فصل ششم هم فعالیت این شخص با FBI شروع می‌شود و داستان‌های جدیدی را به همراه می‌آورد.

پاتریک جین در این فیلم همسر دوست داشتنی و فرزند عزیزش را که به دست یک قاتل رنجیره‌ای و بی رحم به قتل رسیده‌اند، از دست داده است.

این قاتل زنجیره‌ای رد جان نام دارد و پاتریک جیم در تلاش است تا سرنخ‌هایی را پیدا کند و با کمک گرفتن از این سرنخ‌ها این قاتل بی رحم را پیدا کند.

او معتقد است که پیشگوها چندان خوب نیستند و به کمک گرفتن از آن‌ها هیچ اعتقادی ندارد.

۵. سریال شکارچی ذهن (Mindhunter)

سریال شکارچی ذهن (Mindhunter)

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۶

یکی از بهترین سریال‌ های روانشناسی که خیلی جذاب و زیبا و پرطرفدار بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی) منتشر شده و بینندگان زیادی در آن سال داشت، سریال شکارچی ذهن است.

قصه اصلی این فیلم روانشناسی از این قرار است که هسته اصلی فیلم بر اساس کتابی است که انتشار آن توسط تیم تحقیقات علمی رفتاری اف.بی.آی انجام شده است.

ژانر این فیلم زیبا و جذاب جنایی است اما میزان خشونت در این فیلم به اندازه‌ی فیلم هایی که توسط هالیوود ساخته می‌شود، نیست.

در فیلم شکارچی ذهن که یکی از برترین سریال‌های روانشناسی است مجرم‌هایی که پیدا شده و دستگیر می‌شوند به قانون تحویل داده می‌شوند.

از نظر بینندگان قسمت جذاب در این فیلم زیبا قسمتی است که مجرمان دستگیر شده اعتراف می‌کنند که جرمی که انجام داده‌اند را چگونه و به چه دلیلی مرتکب شده‌اند.

وجود گفت و گوهای متعدد در قسمت‌های مختلف نشان‌دهنده این است که گفت و گو در روانشناسی بزرگترین نقش را دارد و روانشناسان از طریق گفت و گو با افراد می‌توانند به راحتی شخصیت و کارهای آن‌ها را بررسی کنند.

دیالوگ‌هایی که بازیگران در این سریال بیان می‌کنند، خیلی هوشمندانه و زیرکانه است و نکات زیادی را در خود جای داده است.

نکات موجود در دیالوگ‌های این سریال از سریال‌های روانشناسی باعث می‌شود تا آگاهی مخاطب افزایش پیدا کند.

۶. سریال مانک (Monk) از بهترین سریال های روانشناسی

سریال مانک (Monk) از بهترین سریال های روانشناسی

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۱

یکی دیگر از بهترین سریال‌ های روانشناسی که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، سریال زیبای مانک است که به خاطر خاص بودنش مخاطب‌های زیادی داشته است.

در داستان این سریال یکی از شخصیت‌های اصلی و مهم کارآگاه مانک است.

کارآگاه مانک خودش به بیماری‌های مختلف و اختلال‌های روانی متعدد و زیادی مثل وسواسهای فکری و رفتاری دچار شده است.

وسواس‌های مختلفی مثل وسواس شست و شو، وسواس قرینه و فوبیا که در این فیلم به تصویر کشیده شده است، باعث شده تا موقعیت‌های جالب و خلاقانه‌ای در این فیلم به وجود بیاید.

این فیلم یکی از جذاب‌ترین فیلم های روانشناسی است که افراد علاقه‌مند به مسئله های روانشناسی می‌توانند آن را ببینند و اسم این فیلم را هم به لیست فیلم‌هایی که دوست دارید، اضافه کنید.

۷. سریال دکتر هوس (House)

سریال دکتر هوس (House)

  • امتیاز ای ام دی بی: ۸.۷

اگر دنبال یک سریال مهیج از میان بهترین سریال‌ های روانشناسی می‌گردید و می‌خواهید فیلمی را ببینید که به شما موارد مختلفی را آموزش بدهد، پیشنهاد ما به‌ شما دیدن سریال دکتر هوس است.

داستان فیلم پر از جذابیت و پیچیدگی و ماجراست که می‌تواند شما را برای مدتی سرگرم کند و شما را مشغول کند.

در داستان این فیلم شخصیت اصلی فیلم دکتر هوس است که بسیار شکاک بوده و به دکتری با شکاکیت زیاد معروف است.

میزان حساسیت و شکاکیت این دکتر به قدری زیاد است که فقط بر روی پرونده هایی کار می‌کند که خودش انتخاب و قبول کرده باشد.

این پزشک با وجود این که بسیار شکاک است اما هوش و ذکاوت بی‌نظیر و بی‌مثل و مانندی دارد به طوری که بسیاری از افراد او را به اسم شرلوک هلمز پزشک صدا می‌کنند و می‌شناسند.

در طول این سریال شما می‌تواند ببینید که تبحر پزشکی با شکاکیت چگونه همراه شده است و می‌تواند سرگذشت پزشکی را ببینید که با بیماران خود چگونه برخورد کرده و چگونه به مداوای آن‌ها می‌پردازد.

شما با دیدن این سریال از سریال‌های روانشناسی می‌توانید به خوبی متوجه یک سری شگردها شوید و با مواردی آشنا شوید که لازم است برای یادگیری آن‌ها بسیار تلاش کنید و با بیماران مختلفی رو به رو شوید.

برای همین دیدن این فیلم را به ویژه به روانشناسان پیشنهاد می‌کنیم.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با سریال‌های روانشناسی مختلفی آشنا کنیم و راجع به داستان هر فیلم برای شما صحبت کردیم و به خوبی قصه‌ی هر فیلم را برای شما بازگو کردیم تا در صورتی که به آن فیلم علاقه‌مند شدید، آن را تماشا کنید.

هر کدام از این فیلم‌ها به خاطر داشتن داستانی جذاب و پر از نکته روانشناسی، منابع خوبی هستند که شما می‌توانید با دیدن آن‌ها اطلاعات روانشناسی بسیار خوبی را به دست بیاورید و از آن‌ها استفاده کنید.

روانشناسان می‌توانند با دیدن این فیلم‌ها تجربه‌هایی را به دست بیاورند بدون این که لازم باشد با بیماران مختلفی رو به رو شده و برای مداوای آن‌ها تلاش کنند.

از این که تا آخر این مقاله ما را شایسته نگاه گرمتان دانسته و ما را همراهی کردید، از شما بسیار ممنونیم.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x