تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی در ایران

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی در ایران

کتاب های روانشناسی این روزها ترند مطالعه در کشور ایران است، با توجه به وضعیت اقتصادی خیلی از علاقه‌مندان به مطالعه کتاب به خرید و مطالعه کتاب های روانشناسی روی آورده‌اند، تا با مطالعه کتاب‌های روانشناسی بتوانند تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند و به سمت پیشرفت گام بردارند.

با توجه به گستردگی کتاب های روانشناسی، تصمیم گرفتیم ۱۰ کتاب برتر روانشناسی را انتخاب و به شما عزیزان معرفی کنیم تا اگر قصد مطالعه کتاب روانشناسی داشتید، بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

نکته‌ای که در انتخاب این کتاب‌ها در نظر گرفته شده، میزان رضایت و همچنین میزان فروش کتاب‌ها بوده است. این کتاب‌ها در زمینه خودسازی، مدیریت، توسعه فردی، پرورش و کنترل ذهن، انگیزشی و موفقیت هستند.

فهرست بهترین کتاب های روانشناسی:

  1. انسان در جستجوی معنا
  2. قانون ۵ ثانیه
  3. ثروتمندترین مرد بابل
  4. ۴۸ قانون قدرت
  5. عادت های اتمی
  6. زبان بدن
  7. محدودیت صفر
  8. بی حد و مرز
  9. کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند
  10. رازهای روانشناسی تاریک

با معرفی هر کدام از این عناوین به شما کمک می‌کنیم پی ببرید چرا این کتاب‌ها ارزش مطالعه دارند و بیخود نیست که نام آن‌ها در این لیست گنجانده شده.

کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل است که اولین عنوان از لیست بهترین کتاب‌های روانشناسی را به خود اختصاص داده است. دکتر فرانکل روانپزشک مشهور بازمانده از جنگ جهانی دوم است که در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها خدمت کرده و وقایع تلخ و عجیبی از تجربیات خود را در بخش اول از این کتاب بیان می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه برخی از انسان‌ها در این شرایط سخت تسلیم و ناامید می‌شوند و چگونه برخی دیگر در جستجوی معنایی برای زندگی و ادامه دادن هستند.

در بخش دوم کتاب انسان در جستجوی معنا، نویسنده نظریه معنا درمانی خود را مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه وجود هدف و معنا در زندگی انسان می‌تواند امید و سلامتی را به ارمغان بیاورد. این کتاب گام بزرگی در مضامین روانشناسی و فلسفه برمی‌دارد که امروزه بسیار مورد مطالعه قرار می‌گیرد و با تاکید بر ایجاد هدف و معنا در زندگی، درسی از امید و الهام را به انسان آموزش می‌دهد.

کتاب قانون ۵ ثانیه

کتاب قانون ۵ ثانیه اثر مل رابینز نویسنده و سخنران در زمینه خودیاری است که به خوانندگان کمک می‌کند که چگونه در مواقع تصمیم‌گیری و انتخاب در زندگیشان به سرعت و به دور از ترس و تردید، بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

موضوع اصلی این کتاب حول شمارشی معکوش از ۵ به ۱ است که در زمان تردید و تصمیم‌گیری به کار می‌آید. این در واقع ابزاری است که به عادتی مثبت تبدیل خواهد شد و خواننده را یاری می‌دهد که بهترین و سریع‌ترین عملکرد را در جهت اهداف زندگی‌اش بگیرد.

مل رابینز با استفاده از مثال‌هایی دقیق و تکنیک‌های عملی این مقوله را به خواننده آموزش می‌دهد و آن را به عادتی نهادینه تبدیل می‌کند تا این عادت مثبت در ذهن تثبیت گردد. ترکیبی از آموزش تئوری و عملی رابینز، موجب شده که قانون ۵ ثانیه از بهترین کتاب‌های روانشناسی به شمار بیاید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جورج ساموئل کلاسون از بهترین کتاب‌های روانشناسی در زمینه امور مالی است که تکنیک‌ها و راهکارهای عملی را برای رسیدن به موفقیت مالی ارائه می‌دهد. نویسنده از مثال‌هایی از دوران بابل باستان کمک می‌گیرد تا مبانی و نکات مهم مالی را برای خوانندگان توضیح دهد.

از موضوعات اصلی ثروتمندترین مرد بابل زندگی کردن در حیطه کمتر از حد توان و پس انداز کردن بخشی از دارایی و نهایتا استفاده از دارایی جمع شده برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ای دیگر است.

کتاب ۴۸ قانون قدرت

کتاب ۴۸ قانون قدرت اثر رابرت گرین نویسنده مشهور است که همیشه در لیست پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های روانشناسی جای داشته است. گرین در این کتاب، قدرت را به عنوان یک جنبه رفتار انسانی در نظر می‌گیرد.

رابرت گرین، زندگی افراد مشهور و قدرتمند جهان را در طول تاریخ بررسی کرده و عملکرد آن‌ها در مواجهه با موانع و مشکلات زندگی را تحت نظر گرفته است. سپس با استفاده از تکنیک‌ها و راهکارهایی به خواننده یاد می‌دهد که چگونه از حداکثر قدرت خود به عنوان یک رفتار انسانی استفاده کند. او قوانین قدرت را در ۴۸ فصل برای خواننده شرح می‌دهد.

کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلییر یکی دیگر از عناوین بهترین کتاب‌های روانشناسی است. او در این کتاب به شما کمک می‌کند که چگونه با ایجاد عادت‌های بسیار کوچک و روزانه که ممکن است به چشم هیچکس نیاید، به اهداف بزرگ زندگی خود دست پیدا کنید.

کلییر با استفاده از تجربیات شخصی، مطالعات و تمرین‌های عملی به شما کمک می‌کند که عادات منفی را کنار گذاشته و کارهای کوچک مثبت را با تکرار در زندگی تبدیل به عادت مثبت و نهادینه کنید.

کتاب زبان بدن

کتاب زبان بدن نوشته جو ناوارو، مامور سابق اف‌بی‌آی و همچنین ماروین کارلینز، استاد مدیریت است. کتاب در ارتباط با زبان بدن است که جذابیت فهم از حرکت‌های بدنی را ارائه می‌دهد و به ما می‌فهماند که صدای زبان بدن حتی از صدای کلمات نیز بیشتر است.

نویسندگان این کتاب با استفاده از تجربیات خود و مثال‌هایی واقعی به خواننده کمک می‌کنند که حرکات بدنی انسان را رمزگشایی کند و نیت و احساسات افراد را بهتر درک کنند. چه در یک محیط عادی و چه در مکانی حرفه‌ای باشید، قطعا خواندن این کتاب کمک بزرگی در زمینه ارتباط با افراد به شما خواهد کرد.

کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر اثر جو ویتالی است که شامل تکنیک‌هایی از تمرین به سبک باستانی هاوایی هوئو پونو پونو برای رسیدن به خودشناسی و استفاده از نیروی بی حد و مرز جهان است.

این کتاب شامل تجربیات و سفر شخصی جو ویتالی به هاوایی است. در این سفر ویتالی با یک روان درمانگر ملاقات می‌کند که او بدون دیدن بیمارانش آن‌ها را کاملا درمان می‌کند. ویتالی با کمک درمانگر و با استفاده از تکنیک باستانی هاوایی، مرزهای محدودیت را کنار گذاشته و آن را به خوانندگان نیز القا می‌کند.

کتاب بی حد و مرز

کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک متخصص سرعت در یادگیری و بهبود عملکرد حافظه است. این کتاب همچنان جزو پرفروش‌ترین‌ها و بهترین کتاب‌های روانشناسی است. نویسنده در این کتاب کمک می‌کند به اینکه چگونه ما بتوانیم از حداکثر توانایی و پتانسیل مغزمان بهره ببریم. او بدین منظور تجربیات شخصی خود و مطالعات و راهکارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کوییک با استفاده از تکنیک‌ها و مثال‌هایی به جا ما را در بهبود عملکرد مغزمان یاری می‌دهد و راهنمایی می‌کند که چطور از این تکنیک‌ها در جهت رسیدن به اهدافمان کمک بگیریم. به گونه‌ای که خواننده در هر زمینه‌ای چه در زندگی روزمره و چه در سطح حرفه‌ای می‌تواند توان ذهنی خود را برای کسب موفقیت بیشتر به کار بگیرد.

کتاب کلماتی که ذهن را تغیر می دهند

کتاب کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند نوشته شده توسط شلی رز شاروی متخصص در زمینه ارتباطات در سال ۲۰۱۰ است. نویسنده با توجه به تجربیات و مطالعات گسترده‌ای که در این زمینه داشته، در این کتاب شما را یاد می‌دهد که چگونه به روشی مثبت از کلمات و قدرت زبانتان در ارتباط برقرار کردن و متقاعد ساختن افراد دیگر استفاده کنید.

این کتاب یادآور می‌شود که زبان و قدرت کلمات، ابزاری پرقدرت است که می‌توان از آن برای ایجاد تحولی مثبت استفاده کرد. افراد در هر زمینه‌ای که باشند، با خواندن این کتاب گام بزرگی در زمینه ارتباط با اطرافیان برخواهند داشت.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک

آخرین کتاب از لیست بهترین کتاب‌های روانشناسی ما کتاب رازهای روانشناسی تاریک نوشته ولیام کوپر است. او در این کتاب درباره روانشناسی تاریک توضیح می‌دهد و اشاره می‌کند که افرادی که از این تکنیک استفاده می‌کنند چه ویژگی‌های مشترکی دارند. با شناخت این افراد شما هوشیار می‌شوید که در تله آن‌ها قرار نگیرید.

چرا که برخی از افراد با استفاده از روانشناسی تاریک قصد دارند شما را مجبور به انجام کاری کنند که در حالت عادی تمایلی به انجام آن ندارید و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهند که خودتان متوجه آن نباشید. البته که روانشناسی تاریک گاه جنبه مثبت هم دارد. مانند وقتی که یک پزشک بیمارانش را از این طریق فریب می‌دهد تا حالشان بهتر شود.

به پایان معرفی بهترین کتاب‌های روانشناسی رسیدیم و با بررسی هر کتاب پی بردیم که خواندن آن‌ها برای هر فردی در هر زمینه می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

منبع: سراج بوک

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x