تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

هر آنچه درباره جراحی بینی باید بدانید!

هر آنچه درباره جراحی بینی باید بدانید!

در ادامه با هر آنچه درباره جراحی بینی باید بدانید آشنا می شوید. در طول درمان، جراح پلاستیک وضعیت غضروف و استخوان بینی را اصلاح می کند تا ظاهر مطلوبی برای بینی بیمار ایجاد کند. برای مردان و زنانی که از اندازه و ظاهر بینی خود ناراضی هستند، جراحی زیبایی بینی می تواند روشی مطمئن، موثر و اثبات شده برای رفع نگرانی های ظاهری بیمار باشد. هنگامی که این جراحی توسط یک جراح مجرب انجام می شود، نتایج می تواند تعادل اجزای صورت را بهبود بخشد و به بیماران کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابند.

هر آنچه درباره جراحی بینی باید بدانید

جراحی بینی می تواند ساختار کلی ببینی را تغییر دهد به همین دلیل یکی از جراحی های حساس است. البته در بعضی از مواقع امکان دارد یک بینی نیاز به تغییرات زیادی نداشته باشد. رینوپلاستی شکل و وضعیت کلی غضروف ها را تغییر می دهد و بینی از نظر زیبایی معاینه و بررسی می شود و طبق اصول جراحی پلاستیک اصلاح می شود. برای انجام جراحی بینی می توانید به بهترین دکتر، علی جاودانی مراجعه فرمایید.

 کاندیدای مناسب برای جراحی بینی

افرادی که برای تغییر شکل خود جراحی می کنند، از ظاهر فعلی بینی خود ناراضی هستند و می خواهند نسبت بینی خود را نسبت به سایر قسمت های صورت بهبود بخشند. درصد کمتری از این افراد بیمارانی هستند که به دلیل نقص ساختاری یا آسیب های قبلی با ناراحتی یا مشکلات تنفسی مواجه هستند. افراد مناسب برای انجام این جراحی باید از سطح سلامت مناسبی برخوردار باشند و خطرات این جراحی را به خوبی درک کنند.

افرادی که روی پل بینی قوز دارند و یا یک بینی پهن دارند. افرادی که سر بینی آن ها افتادگی داشته باشد و بیشتر از اندازه بزرگ به نظر برسد. کاندیدای مناسب برای جراحی بینی افرادی هستند که سوراخ های بینی آن ها بسیار بزرگ است و یا دچار انحراف بینی هستند. بعضی از افراد به دلیل آسیب دیدگی دچار عدم تقارن ظاهری بینی شده باشند برای این جراحی مناسب هستند.

سن مناسب برای جراحی بینی

جراحی بینی بر اساس شکل و محل استخوان های صورت و غضروف های مرتبط در نظر گرفته می شود. بنابراین لازم است فردی که مایل به عمل بینی است کاملا بالغ باشد. این بدان معناست که استخوان های صورت بیمار باید دوره رشد را کامل کرده باشند و پس از آن دچار تغییرات جدی نشوند. جراحی بینی در سنین پایین باعث تغییر در ساختار کلی بینی می شود، معمولا در دوران بلوغ استخوان های صورت و بدن بزرگتر می شوند و در واقع رشد استخوان ها همزمان با ورود به بلوغ آغاز می شود.

توصیه می شود که عمل جراحی پس از پایان بلوغ انجام شود، زمانی که استخوان های صورت و فک تغییرات قابل توجهی نشان نمی دهند. اگر تصمیم به جراحی بینی دارید، بدانید که این عمل زیبایی برای خانم های بالای ۱۶ سال مجاز است و هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند. شاید شنیده باشید که سن مناسب برای جراحی ۱۸ سالگی است، اما این سن فقط برای آقایان و محدود است. بنابراین حداقل سن برای انجام عمل جراحی برای جوانان ۱۶ سال برای زنان و ۱۸ سال برای مردان است. قبل از انجام جراحی بینی با بهترین جراح بینی در تهران با قیمت مناسب مشورت کنید.

قبل از جراحی بینی چه اقداماتی باید انجام شود ؟

چند هفته قبل از عمل جراحی بینی، رعایت رژیم غذایی سالم یکی از مهم ترین کارها است. تغذیه خوب می تواند بهبودی بیمار را تسریع کند و خطر عفونت را به حداقل برساند. هنگام آماده شدن برای جراحی بینی، بیمار باید پزشک خود را از تمام داروهایی که در حال حاضر مصرف می کند مطلع کند. استفاده از برخی داروها می تواند قبل یا بعد از عمل جراحی برای بیمار مشکلاتی ایجاد کند. به این ترتیب پزشک می تواند به طور موقت مصرف دارو را ممنوع کند یا داروهای جایگزین بی خطر را برای بیمار تجویز کند. مصرف تنباکو می تواند گردش خون را در بدن کند کند.

از آنجایی که در این حالت اکسیژن نمی تواند به سرعت به نقاطی که ترک ایجاد می شود برسد، افراد سیگاری با دوره نقاهت طولانی تر و خطر عفونت بیشتری روبرو هستند و احتمال باقی ماندن جای زخم روی صورت آن ها بیشتر است. اگرچه امکان استفاده از این روش درمانی برای افراد سیگاری وجود دارد، اما این افراد باید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند. یک روز قبل از جراحی بینی، بیمار باید استراحت خوبی داشته باشد و بعد از نیمه شب از خوردن و آشامیدن خودداری کند. قبل از مراجعه به بیمارستان یا مرکز خدمات جراحی، بیمار باید صورت و موهای خود را بشوید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری شود. به دلایل خاص، در این زمان نباید از لوازم آرایشی یا سایر محصولات زیبایی استفاده کرد.

قبل از جراحی بینی چه اقداماتی باید انجام شود ؟

انواع جراحی های پلاستیک بینی

در ادامه با انواع جراحی های پلاستیک بینی آشنا می شوید :

اصلاح شکل نوک بینی :

سر بینی در انتهای بینی قرار دارد و در برخی افراد یک طرف بینی با طرف دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک طرف بینی ممکن است بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر یا کمی از طرف دیگر منحرف باشد. جراح می تواند با دستکاری وضعیت غضروف زیر سر بینی، ظاهری متقارن در هر دو طرف ایجاد کند.

اصلاح انحراف بینی :

انحراف بینی زمانی رخ می دهد که استخوان ها یا تیغه بینی در یک چهارم خط وسط صورت قرار نگیرند. با توجه به این شرایط، بینی بیمار به یک طرف کشیده شده به نظر می رسد. انحراف بینی اغلب یک مشکل ارثی است، اگرچه می تواند ناشی از آسیب باشد. اما با دستکاری استخوان ها و تیغه بینی، جراحی می تواند ظاهر آن را برای همیشه صاف کرده و انحراف بینی را از بین ببرد.

بینی فرو رفته :

گاهی اوقات بینی برخی افراد بر روی پل بینی فرورفتگی دارد که به آن مشکل بینی فرورفته می گویند. معمولا این مشکل با دستکاری غضروف بینی یا استفاده از ایمپلنت یا پروتز درمان می شود. نتایج این درمان می تواند بینی صاف و یکنواختی را در پل بینی به فرد بدهد. در صورت انجام جراحی بینی ترمیمی سعی کنید با بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران مشورت کنید تا او بتواند به درستی شما را راهنمایی کند.

جراح بینی گوشتی :

بعضی از افراد گمان می کنند بینی آن ها ضخامت زیادی دارد و بینی آن ها گوشتی و حجیم است. در این صورت افراد خواستار از بین رفتن ایرادات این نوع بینی ها هستند و دوست دارند بینی آن ها کوچک تر به نظر برسد و پهنای آن کمتر شود.

کوچک کردن بینی :

اگر بینی شما به وضوح برای صورت شما بزرگ است، ممکن است از رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی شما استفاده شود. اکثر بینی های بزرگ ساختار استخوانی دارند که به راحتی قابل تغییر است.

بینی کوچک :

همه نمی خواهند بینی کوچکی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر بینی فردی در اثر تصادف آسیب دیده باشد و پل پوشاننده آن از بین رفته باشد، یا اگر بینی فرد به طور معمول کوچک است، ممکن است از جراحی زیبایی بینی برای افزایش سایز بینی و ایجاد زیبایی بینی استفاده شود. برای بالا آوردن پل بینی جراح از دو روش استفاده می کند. روش اول شامل برداشتن غضروف از بینی، گوش ها یا دنده ها و استفاده از آن برای تغییر شکل بینی است. در روش دوم، از ایمپلنت یا پروتز ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد شبیه استخوان برای تغییر ظاهر بینی بیمار استفاده می شود.

از بین رفتن قوز بینی :

برآمدگی می تواند به دلیل آسیب یا ژنتیک ایجاد شود، اما ژنتیک شایع ترین علت برآمدگی است. قوز می تواند توسط هر نوع بینی ایجاد شود. اما اگر در این زمینه مشکل خاصی دارید، جراح می تواند به سادگی قوز بینی شما را با دستکاری غضروف زیر پل بینی اصلاح کرده و ظاهر بینی شما را صاف کند.

انواع جراحی های پلاستیک بینی

برای جراحی بینی چه آزمایش هایی لازم است ؟

آزمایش خون CT، BT، PTT، PT اجباری است، البته به جز در این موارد اسکن بینی اجباری است. این آزمایش برای افرادی که بینی آن ها علاوه بر مشکلات ظاهری، مشکلات دیگری مانند پولیپ یا گرفتگی بینی دارد، اجباری است، پزشک از شما می خواهد که یک کپی از اسکن بینی به همراه داشته باشید. بررسی سینوس های داخل بینی می تواند کمک شایانی به جراح، در رفع مشکلات خود کند.

جراحان قبل از جراحی بینی از افراد عکس می گیرند تا ایرادات آن را بررسی کنند. اما امروزه با وجود اسکنر دقت جراح را در جراحی بینی افزایش داده و می تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. عکس های گرفته شده از بینی بیمار در حالت های مختلف گرفته می شود تا پزشک به راحتی تصاویر تمام صورت و نیم صورت را تشخیص دهد و متوجه تغییرات لازم مربوط به استخوان و غضروف بینی شود.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها : بهترین جراح بینی,دکتر علی جاودانی

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x