تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

لیست پرطرفدارترین فیلم های ترسناک کره ای + نقد و بررسی

لیست پرطرفدارترین فیلم های ترسناک کره ای + نقد و بررسی

اغلب ما فیلم و سریال های کره ای را با ژانری اکشن و معرفی رشته های رزمی می شناسیم. در گذشته نه چندان دور سریال و فیلم های زیادی بر اساس افسانه و واقعیت از نیاکان و گذشته ی این کشور توسط کارگردانان ساخته شد که همیشه مورد توجه مردم و رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است. افسانه جومونگ نمونه ای از این سریال ها است که هنوز در کشور ما طرفداران زیادی را با خود همراه کرده است زیرا که تاب و تب این سریال برای مردم تازگی دارد.

هر چه تعداد این فیلم و سریال با ژانر تاریخی و اکشن بالا رفت، کارگردانان پیشبینی کردند که در سال های نه چندان دور، مردم این ژانر فیلم ها را تکراری بشمارند.

بنابراین تصمیم گرفتند تحولی عظیم را در سینمای خود به وجود بیاورند و با کمی تقلید از سینمای آمریکا (هالیوود)، در سینمای کره خودکفا شدند.

سینمای ترسناک کره موضوعات خود را با تاثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، فرد را تحت تاثیر می گذارد. بدین معنا که استرس و ترس در لایه ای عمیق تر در ذهن ایجاد می شود. این فیلم ها در اواخر ۱۹۹۰ با استقبال خوب مردم همراه شد و زمینه ای شد تا کارگردانان با خلاقیت خود دست به ساخت این ژانر فیلم بزنند.

یکی از معروف ترین این آثار فیلم انگل است که با استقبال مردم جهان در مراسم اسکار حضور داشت. برخی فیلم انگل را ترسناک ترین فیلم جهان میدانند.

کارگردانان زیادی در عرصه ساخت فیلم های ترسناک کره ای حضور دارند که آری استر و ژولیا دوکورنور سرشناس ترین آنان هستند که توانسته اند سیاست را از سینما دور کنند زیرا که دولت در گذشته میتوانست با دخالت های خود قسمت هایی از فیلم ها را سانسور کند.

نامزد ریاست جمهور کره در سال ۱۹۹۷ میلادی با سوگند به عدم دخالت در سینمای کره و کارگردانان توانست به این مقام برسد.

کیم دائه جونگ علاوه بر وعده، عمل نیز کرد و حق دخالت هیچ مسئولی را در سینما نداد. نتیجه این عدم دخالت دولت، فیلمی به نام “راهرو های نجوا گر”بود که اوج اولیه سینمای کره در ژانر ترسناک را به تصویر کشید و فروش فوق العاده این فیلم، کارگردانان را مشتاق به ساخت این سبک فیلم کرد.

خلاصه این فیلم بر این مبنا است که در یک مدرسه دخترانه معلمی اقدام به خودکشی می کند و در این زمان دانش آموزان یکی پس از دیگری غیب می شوند.

در ادامه این مقاله از سایت متا راز لیستی کامل از پرطرفدارترین فیلم های ترسناک کره ای برای شما آماده شده است.

لیست پرطرفدارترین فیلم های ترسناک کره ای دائما در حال بروزرسانی است، تا شما را با بهترین آثار ترسناک کره ای آشنا کنیم.

۱. کمد (The Closet)

کمد (The Closet)

فیلم سینمایی کمد از جمله فیلم های ترسناکی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی با بازیگری هئو یول، کیم نن گیل و ها جانگ وو بر روی پرده سینما رفت.

خلاصه داستان: داستان این فیلم بر اساس مردی به نام سانگ وون است که وقتی همسر خود را از دست داد می خواست رابطه خود را با دخترش نزدیک تر کند تا به او تجاوز کند. در همین حال روحی در اتاق دخترک ظاهر می شود و دخترک را به داخل کمد می برد تا ناپدید شود.

۲. تقلید (The Mimic)

تقلید (The Mimic)

فیلم سنمایی تقلید ساخته سال ۲۰۱۷ میلادی با هنرنمایی بازیگرانی چون هئو جین و یام یانگ است.

خلاصه داستان: این فیلم درباره زنی است که در پی حادثه ای فرزند خود را گم می کند و به دنبال پسرش در حومه شهر به جست و جو می پردازد. او در جنگل با دختری رو به رو می شود که صدایی با شباهت فراوان به پسرش دارد و پس از آشنایی با دختر، او را به منزل می برد.

۳. قطار به بوسان (Train To Busan)

قطار به بوسان (Train To Busan)

فیلم سینمایی قطار به بوسان فیلمی هیجان انگیز و دلهره آور است. این فیلم در کره به یکی از پرطرفداران فیلم های سینمایی تبدیل شده است.

این فیلم در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و بازیگرانی چون گونگ یو، یئون سانگ هو و ما دونگ سئوک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان: این فیلم سفر مردی به نام سئوک وو و دخترش را از سئول به بوسان روایت میکند. سئوک وو و دخترش در سفر خود با قطار، متوجه میشود که مسافران قطار به مرور به ویروسی ناشناخته دچار میشوند و تبدیل به نام زامبی میشوند و همدیگر را می درند. در این زمان نجات یافتگان سعی می کنند تا جان خود را از مبتلایان به این ویروس حفظ کنند.

۴. تلفن (The Phone)

تلفن (The Phone)

فیلم تلفن از جمله فیلم های ترسناکی است که در آن معما نیز نهفته است و در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد.

خلاصه داستان: این فیلم، خبرنگاری را به تصویر می کشد که در انتشار گزارش خود، تماس ها و پیام های تهدید آمیزی را دریافت می کند. ابتدا سعی می کند تا با با عوض کردن خط خود راه های ارتباطی خود را با این پیام ها و تماس ها قطع کند ولی بی فایده است و کماکان مورد تهدید قرار گرفته است.

از این فیلم به عنوان دومین فیلم ترسناک تاریخ کره نام برده می شود.

۵. من شیطان را دیدم (I Saw The Devil)

من شیطان را دیدم (I Saw The Devil)

فیلم من شیطان را دیدم با فروشی حدود ۱۳ میلیون دلار از پرفروش ترین فیلم های ترسناک کره ای به شمار می رود که در سال ۲۰۱۰ میلادی با بازی بازیگرانی چون چویی مین سیک، اوه سان ها و لیو بیونگ هون اکران شد.

خلاصه داستان: در فیلم من شیطان را دیدم زندگی مردی را که در سرویس اطلاعاتی کشور کره جنوبی شاغل استبه تصویر کشیده میشود که در طی حادثه ای هولناک دوست دخترش به طور وحشیانه به قتل رسید. در پی این قتل او در تلاش است تا راهی را برای پیدا کردن سر نخ از قاتلان پیدا کند.

۶. داستان دو خواهر (A Tale Of Two Sister)

داستان دو خواهر (A Tale Of Two Sister)

فیلم سینمایی داستان دو خواهر ترسناک ترین و پر بازدید ترین فیلم ترسناک کره جنوبی است که به کارگردانی کیم جی وون در سال ۲۰۰۳ ساخته شد.

در این فیلم بازیگرانی چون ایم سو جونگ، یوم جونگ آه و مون گیون یانگ حضور دارند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان بازگشت دو خواهری را از تیمارستان بیماران روانی به تصویر می کشد. آن ها پس از بازگشت، نامادری خود را می بینند و در خانه خود روح مادر مرحوم خود را ملاقات می کنند.

۷. میزبان (The Host)

میزبان (The Host)

فیلم میزبان با فروشی ۸۹ میلیون دلاری یکی از پر فروش ترین فیلم های ترسناک کره ای است که کارگردان این فیلم را بونگ جون است. فیلم میزبان در سال ۲۰۰۶ اکران شد که در همان سال نام خود را در لیست محبوب ترین فیلم های سینمایی کره جای داد.

این فیلم جوایز زیادی را در سینما به خود تعلق داده است که از این جوایز، نام بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین بازیگر به چشم می خورد.

خلاصه داستان: این فیلم بر اساس مردی است که هیولایی ترسناک دخترش را می دزدد و این مرد در جست و جوی دخترش اتفاقات زیادی را تجربه می کند.

۸. گونیجام: تیمارستان تسخیر شده (Gonjiam: Haunted asylum)

گونیجام: تیمارستان تسخیر شده (Gonjiam: Haunted asylum)

یکی از پرطرفدار ترین فیلم های ترسناک کره ای، گونیجام: تیمارستان تسخیر شده نام دارد که جونگ بام شیک کارگردانی این فیلم را در سال ۲۰۱۸ بر عهده داشت.

این فیلم آنقدر درخشان بود که در جشنواره فیلم های ناقوس حضور داشت و توانست مقام سوم را در تاریخ کره رقم بزند.

خلاصه داستان: داستان گروهی از افرادی که برای فضای مجازی، فیلم تهیه می کنند را در یک بیمارستان متروکه و دور از شهر به تصویر می کشد. در این زمان جوانان فیلم بردار با اتفاقات هولناکی مواجه می شوند.

۹. زنده (Alive)

زنده (Alive)

فیلم زنده از جمله فیلم های ترسناک در سطح بالا است که با فروشی حدود ۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی به کارگردانی چو بی هیونگ در رسانه نتفلیکس اکران شد.

در این فیلم بازیگرانی چون آه این یو و پارک شین هه حضور داشتند.

خلاصه داستان: این فیلم بر اساس انتشار ویروسی به نام زامبی است که در سراسر شهر شیوع پیدا کرده است. انتشار این ویروس باعث شد تا مردم برای بقا بجنگند.

۱۰. دوست مرده (Dead Friend)

دوست مرده (Dead Friend)

فیلم دوست مرده یک فیلم ترسناک است که با تاثیر بر روان توانسته است تا اثری ماندگار در سینمای کره باشد این فیلم در سال ۲۰۰۴ اکران شد.

فیلم دوست مرده به کارگردانی کیم ته گیونگ ساخته شده و بازیگرانی چون کیم ها نول، نام سانگ می، ریو جین در این فیلم حضور پیدا کردند.

خلاصه داستان: این فیلم در مورد دختری است که در دبیرستان دوستان زیادی دارد و اغلب وقت خود را با آن ها می گذراند. او با بی خوابی سر و کله می زند و هنگام خواب با روحی ملاقات می کند. در هر خواب او که روح به خوابش می آید یکی از دوستان نزدیکش می میرد.

۱۱. عطش (Thirst)

عطش (Thirst)

از جمله زیباترین فیلم های ترسناک کره ای که رسانه ها توجهی به آن نکردند فیلم عطش است. این فیلم به کارگردانی پارک چان ووک و هنرنمایی بازیگرانی چون سونگ کانگ هو، کیم اوک بین و کیم هانه سوک در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد.

این فیلم با فروشی حدود ۱۲ میلیون دلاری و نمره ای ۷.۱ از منتقدان همراه بود.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی یک کشیش (پدر) کاتولیک را به تصویر می کشد که به همسر دوستش علاقه پیدا می کند. او عشق خود را پنهان نگه می دارد و در طی یک آزمایش به هیولایی ترسناک تبدیل می شود.

این فیلم در جشنواره بزرگ کن حضور داشت و علاوه بر این، جایزه بهترین نقش اول مرد را به همراه بهترین کارگردانی را به خود تخصص داد.

۱۲. خشم الهی (The Divine Fury)

خشم الهی (The Divine Fury)

فیلم خشم الهی از جمله فیلم های ترسناک کره ای است که با استقبال زیادی رو به رو شد. این فیلم در سال ۲۰۱۹ و با کارگردانی جیسون کیم ساخته شد.

در این فیلم هنرمندان مستعدی به ایفای نقش پرداختند که در بین آنان نام پارک سئو جون، وو دون هوان و آن سونگ کی به چشم می خورد. این فیلم فروشی حدود ۱۲ میلیون دلاری را به همراه داشت و نمره ۶.۳ را از منتقدان دریافت کرد.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی مردی را روایت میکند که در هنر های رزمی مهارت فوق العاده ای دارد و پس از جذب نیرویی ماورایی، اقدام به مبارزه با اهریمن می کند.

۱۳. گربه (The Cat)

گربه (The Cat)

فیلم گربه از جمله فیلم های ترسناکی است که در لیست فیلم های ترسناک در جایگاه متوسطی به سر می برد.

این فیلم در سال ۲۰۱۱ میلادی با کارگردانی بیون سئونگ ووک ساخته شد. در این فیلم هنرمندانی چون کیم دونگ وو، کیم یه رون و پارک مین یونگ حضور دارند.

خلاصه داستان:  در این فیلم زندگی زنی به نام سو یئون را مشاهده خواهید کرد. این زن فوبیا یا ترس از فضای بسته دارد. او در فروشگاه فروش محصولات حیوانات خانگی کار می کند و یک روز جسد یکی از مشتریان ثابت این فروشگاه پیدا می شود.

سو یئون که حیوان خانگی این مشتری را دیده بود، تصمیم می گیرد تا از این گربه مراقبت کند. او هر شب خواب روح دختری را می بیند که چشمانی بسیار شبیه گربه اش را دارد و در طی این خواب ها…

۱۴. مجذوب (Possessed)

مجذوب (Possessed)

فیلم مجذوب یکی از فیلم های ترسناک کره ای است که جوایز زیادی را از جمله اژدهای آبی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را به نام خود ثبت کرده است.

این فیلم در سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی لی یونگ جو ساخته شد.پ

در این فیلم هنرمندانی چون نام سانگ می، شیم اون کیونگ و ریو سینگ ریونگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی دانشجویی را شرح می دهد که پس از شنیدن خبر گم شدن خواهر ۱۴ ساله اش به خانه باز می گردد تا خواهرش را پیدا کند. مادرش فردی مذهبی است که بیشتر وقت خود را با دعا سپری می کند و سعی دارد از خدا بخواهد تا بچه اش را پیدا کنند به همین خاطر با پلیس همکاری نمی کند.

۱۵. شیون (The Wailing)

شیون (The Wailing)

فیلم شیون از ترسناک ترین فیلم های برتر در سال ۲۰۱۶ است که با کارگردانی نا هانگ جین ساخته شد و هنرمندانی چون چون وو هی، کاک دو وون و هانگ جانگ مین در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم فروشی ۵۱ میلیونی را داشت که سینمای ژاپن و کره جنوبی با همکاری این فیلم را ساختند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان شیوع بیماری را در کوه های روستایی را نشان می دهد که در این روستا افراد مبتلا رفتار های جنون آمیز از خود نشان می دهند. ماموری ترسو وظیفه دارد تا اطلاعاتی را در این روستا بدست بیاورد که در ابتدا علت بیماری را اشتباه تشخیص می دهد و به همین خار ماموری ژاپنی تصمیم می گیرد که در این موضوع دخالت کند.

پیشنهاد: جهت مشاهده پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن از نگاه مردم کلیک کنید.

۱۶. سکوت (The Silenced)

سکوت (The Silenced)

فیلم سکوت از جمله فیلم های ترسناک کره ای است که به سیاست ربط داده شده که در سال ۲۰۱۵ با کارگردانی هانگ دانگ هیوک ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون پارک بو یانگ، پارک سو دام و اوهم جی وون به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان: خلاصه این فیلم، زمان اشغال ژاپن را در کره نشان می دهد که دختری به نام جو ران در مدرسه ای استثنایی برای بهبود ضعف بدنی ثبت نام می کند. در ابتدا همه چیز را عادی احساس می کند و پس از دوستی با همکلاسی اش، متوجه ناپدید شدن همکلاسی هایشان می شوند تا این که شک آن ها به یقین تبدیل می شود.

جمع بندی فیلم های ترسناک کره ای

در لیست فیلم های ترسناک کره ای که در این بخش برای شما آماده شد. تلاش کردیم فارق از نمراتی که منتقدان به فیلم ها نسبت میدهند، فروش گیشه و مطرح بودن یا نبودن بازیگران این لیست را برای شما آماده کنیم. تنها معیار ما برای جمع آوری این لیست نظرات مردمی و تعداد دانلود فیلم ها بوده است.

اگر فکر میکنید فیلمی از قلم افتاده یا نقدی از لیست فیلم های ترسناک کره ای دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

پیمان محمدی

نقش: نویسنده

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید و دیدن فیلم بخشی از سبک زندگیتون شده، خوشحال میشم بهترین آثار سینمایی رو که تماشا کردی و لذت بردی رو همینجا کامنت کنی.

4.2 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره

ممنون سایت خوبیه سریال کره ای موش

♡라하♡

فیلم های دو خواهر و قطار به بوسان رو دیدم ولی ترسناک نبودن ولی بازم ممنون

نادر

گونیجام رو ببین رو بفهمی ترسناک یعنی چی

HUGO

حق بود از گونجیام ترسناک تر ندیدم

Fateme

قطار بوسان حرف نداره

Shivay

همشو دیدم لطفا فیلمای بیشتری شبیهشون معرفی گنید

...

چرا شب هشتم نگفتی😐

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
7
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x