تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن از نگاه مردم

پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن از نگاه مردم

پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن از نگاه مردم چه فیلم هایی هستند؟ در این مقاله از سایت متا راز قصد داریم تا شما را با ترسناک ترین فیلم های سینمایی ژاپنی آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اغلب فیلم هایی که دارای ژانر ترسناک هستند با تاثیر به روان فرد، آن را به انزوا و تنهایی می کشند. قطعا اگر فردی علاقمند به دیدن ژانر ترسناک باشد پس از آشنایی با سینمای ژاپن، جذب آثار این کشور می شود.

در عمق مفهوم ساخت فیلم های ترسناک ژاپنی، فقط و فقط ترساندن مهم است، به همین خاطر فیلم های ترسناک ژاپنی جزو ترسناک ترین فیلم های جهان هستند.

محتوای این بخش را دائما بروزرسانی می  کنیم تا بتوانیم شما را با جدیدترین و پرطرفدارن ترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن آشنا کنیم.

۱۱. کوایدن (Kwaidan) جزو پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن

کوایدن (Kwaidan) جزو پرطرفدارترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن

در فیلم کوایدن اعتقادات و سنت های اصیل ژاپنی به شما معرفی میشود.

کوایدن را به معانی مختلفی در ژاپن تفسیر می کنند که در مورد این فیلم به معنی داستان های ارواح است.

فیلم کوایدن در ۴ اپیزود ساخته شد که به ترتیب:

  1. مو مشکی با مه های سیاه رنگ
  2. زن برفی با مه های آبی رنگ
  3. هویچی بدون گوش با مه های قرمز و مشکی
  4. در یک فنجان چای با مه های بنفش و قرمز و سیاه رنگ

فیلم سینمایی مو مشکی با مه های سیاه رنگ

این فیلم در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۲ شمسی) ساخته شد که خلاصه این داستان درباره مردی سامورایی است که دیگر ارباب او، اعتقادی به او ندارد و عدم اعتقاد اربابش به منزله ننگی است که با او همراه خواهد بود.

پس از فهمیدن این موضوع، به خانه باز می گردد و به علت عصبانی بودن همسرش را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و او را ترک می کند.

او که از همه جا رانده شده بود، به توکیو می رود و نزد اربابی خدمت می کند. در حین خدمت، شیفته ی دختر ارباب می شود و با او رابطه ای عاشقانه بر قرار می کند. در این مدت به این فکر می کند که کارش اشتباه بوده و تصمیم به بازگشت می گیرد.

او با استقبال گرمی از طرف همسرش روبرو می شود و پس از گذراندن شبی در کنار همسر احساس پوچی می کند زیرا که به همسرش خیانت کرده بود.

فیلم سینمایی زن برفی با مه های آبی رنگ

چند مرد جوان که در جنگل پوشیده از برف راه خود را گم می کنند، زنی برفی (روح) در سر راه آن ها قرار می گیرد و یکی از آن ها را می کشد و خطاب به بقیه می گوید که اگر این موضوع را به بقیه اطلاع دهد، نفر بعدی که می میرد، او خواهد بود.

چند سال بعد یکی از این دوستان، با زنی ازدواج می کند، غافل از این که این زن همان زنی است که در گذشته جان دوستش را گرفته بود. مرد در روزی تصمیم می گیرد این خاطره را برای همسرش بازگو کند و ادامه ماجرا…

فیلم سینمایی هویچی بدون گوش با مه های قرمز و مشکی

بهترین اپیزود از این مجموعه فیلم، قطعا همین سری یعنی سری سوم آن است که هنر کارگردان را در نمایان کردن جنگ دریایی که در ابتدای فیلم آمده است را نشان می دهد.

خلاقیت کارگردان در زمینه عدم دیالوگ بین بازیگران است و با ارتباط چشمی پیام ها انتقال می یابد و راوی این داستان، هویچی با صدایی دلنشین داستان ها را بازگو می کند.

فیلم سینمایی در یک فنجان چای با مه های بنفش و قرمز و سیاه رنگ

این اپیزود داستان فردی را که در توهمات و ذهنش با خودش می جنگد را روایت می کند. این فرد با آدم ها در ذهنش دعوا می کند و گاهی به انتقام از آن ها فکر می کند.

۱۰. یک تماس از دست رفته (One Missed Call)

یک تماس از دست رفته (One Missed Call)

این فیلم به کارگردانی تاکاشی میکه در سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲ شمسی) ساخته شد که هنرمندانی چون کو شیباساکی و آنا ناگاتا در این فیلم بازی کرده اند.

خلاصه این فیلم داستان دانشجویانی را نشان می دهد که در فضای مجازی خود پیام هایی مبنی بر مشخصات کشته شدن خود را دریافت می کنند. این فیلم در ابتدا و اواسط بسیار هیجان انگیز است ولی در رفته رفته هرچه له اواخر فیلم نزدیک می شود، انسجام فیلم از دست کارگردان خارج می شود که منتقدان این فیلم را بسیار مورد نقد قرار دادند زیرا که ترس در این فیلم منتقل می شود ولی در اواخر این فیلم حس خستگی و حوصله سر بردن به بیننده دست می دهد.

۹. اونی بابا  (Onibaba)

اونی بابا  (Onibaba)

فیلم اونی بابا از جمله فیلم ترسناک کره ای است که در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۲ شمسی) به کارگردانی کانتو شیندو ساخته شد. در این فیلم هنرمندانی چون جیتسوکو یوشیمورا، کی ساتو و نوبوک اوتاوا بازی کرده اند.

خلاصه این فیلم زمان جنگ ژاپن را در قرن ۱۴ میلادی به تصویر می کشد که در این زمان مادر پیری و دخترش در حال نجات جان خود از شورش داخلی کشور است. این فیلم ترسناک نمره ۸ را از منتقدان دریافت کرده است.

۸. درمان (Cure)

درمان (Cure)

فیلم درمان در سال ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵ شمسی) با کارگردانی کیوشی کوروساوا ساخته شد. این فیلم ترسناک با هنرمندی بازیگرانی چون کوجی یاکوشا، آنا ناکاگاوا و تسویوشی اوجیکی همراه شد که نمره ۷.۵ را از منقدان دریافت کرده است. خلاصه این فیلم

داستان فردی را به تصویر می کشد که مامور است تا زنجیره ای از قتل هایی را شناسایی کند رد پای علامت ایکس (X) در صحنه جرم دیده می شود. این مامور پس از پیدا کردن بعضی از قاتلان و بازجویی متوجه می شود که قاتلان از قتلی که مرتکب شده اند بی خبر اند. به همین خاطر به تحقیقات خود ادامه می دهد.

۷. تکه تکه (Teketeke)

تکه تکه (Teketeke)

فیلمی که در سال ۲۰۰۹ با کارگردانی کوجی شیراشی ساخته شد که حضور بازیگرانی چون مامی یاماساکی، مای نیشیدا و یوکو اوشیما در این فیلم به چشم می خورد.

این فیلم با کسب نمره ۵.۳ از منتقدان، صحنه های ترسناکی را به تصویر می کشد. خلاصه این فیلم داستان دختری را نشان می دهد که به طور تصادفی با قطار تصادف می کند که باعث مرگ و جدا شدن پاهایش از تن او می شود.

روح این دختر در ایستگاه های قطار به دنبال پایش است که بر روی آرنج حرکت می کند و صدایی شبیه تکه تکه که نام این فیلم است، را از دهانش خارج می کند. این روح پس از برخورد با هر کس سرنوشت شومی را برایش رقم می زند.

۶. جو آن: کینه (Ju On: Grudge)

جو آن: کینه (Ju On: Grudge)

ششمین فیلم از لیست پرطرفدارن ترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن فیلم کینه است.

فیلم کینه از جمله فیلم های ترسناکی است که به صورت اپیزودی است و کینه اولین سری از این مجموعه فیلم است که در آغاز سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) به کارگردانی تاکاشی شیمیزو ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون میساکی ایتو، تاکاشی ماتوسویاما و مگومی اوکینا به ایفای نقش خود پرداختند که در نهایت این فیلم نمره ۶.۷ را از منتقدان دریافت کرده است. خلاصه این فیلم داستان مردی است که توسط همسرش خیانت می بیند و این مرد پسر و همسرش را به طور وحشتناکی به قتل می رساند.

در ادامه زندگی این مرد، کینه ای که همسرش در دل داشت، موجب می شود تا مرد را مورد اذیت و آزار قرار گیرد.

۵. دو مکانی (Bilocation)

دو مکانی (Bilocation)

فیلم ترسناک دو مکانی از جمله فیلم هایی است که در خود حضور یک فرد را در دو مکان نشان می دهد. این فیلم به کارگردانی و فیلنامه نویسی ماری آساتو در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. در این فیلم هنرمندانی چون آسامی میکوزاوا و سنگا کنتو حضور دارند.

خلاصه این فیلم روانشناختی داستان دختری نقاش به نام شینوبو را به تصویر می کشد که توسط پلیس به جرم استفاده از پول تقلبی دستگیر می کند در حالی که شینوبو در زمان و محل ارتکاب جرم حضور نداشته است.

او متوجه حضور فردی با خصوصیات ظاهری نظیر خود می شود که اقدام به کار های ناپسند می کند. در ادامه او متوجه می شود که او تنها نفری نیست که متوجه حضور فردی نظیر خودش می شود.

۴. آب تیره (Dark Water)

آب تیره (Dark Water)

از جمله فیلم های ترسناکی است که بر اساس رمان نوشته می شود، رمانی که توسط کوجی سوزوکی نوشته شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۲ با کارگردانی هیدئو ناکاتا ساخته شد و هنرمندانی چون ریو کانو، میری اوگوچی و هیتومی کوروکی در این فیلم حضور دارند. خلاصه این فیلم داستان زنی را به تصویر می کشد که پس از طلاق با همسرش، با دخترش در آپارتمانی جدید مستقر می شود.

همه چیز عادی به نظر می رسید که در روزی لکه ای سیاه در سقف توجه زن را به خود جلب کرد. در ابتدا با چکه کردن این لکه خود را نشان داد و در ادامه فیلم، مشکلات بد تری بر سر آن ها پدید می آید.

این فیلم شروع و میانه خوبی دارد که باعث می شود تا بیننده را تشویق به دیدن ادامه فیلم کند ولی در انتهای فیلم، انسجام از دست می رود که باعث می شود تا منتقدان با نقد کردن فیلم، دیگران را از دیدن فیلم منصرف کنند، ولی ارزش دیدن را خواهد داشت.

۳. کابین (Cabin)

کابین (Cabin)

فیلم کابین از جمله فیلم های ترسناکی است که در درون جنگل فیلمبرداری شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۵ با کارگردانی دیلن آکیو اسمیت اکران شد و در این فیلم هنرمندانی چون آرابلا بوشنل، بن پنبه و برد درایبرو حضور دارند.

خلاصه این فیلم داستان چند نفر را که قصد اجاره خانه ای را در جنگل دارند به تصویر می کشد. آن ها برای ساخت و ضبط فیلم های مستهجن برای رسانه ها، معروف شوند ولی در این جنگل اتفاقاتی نا خوشایندی برای آن ها اتفاق خواهد افتاد.

۲. هاناکو – سان از توالت (Hanako – Of  The Toilet)

هاناکو – سان از توالت (Hanako – Of  The Toilet)

این فیلم از جمله فیلم هایی است که بر اساس رمان ساخته شذه است، رمانی که توسط داستان های فولکلور ژاپن نوشته شده است. این فیلم در سال ۱۹۹۵ و به کارگردانی جوجی ماتسواوکا ساخته شد و هنرمندانی چون آی مائدا، نن اوتسوکا و اتسوشی تویوکاوا حضور دارند.

خلاصه این فیلم داستان روح دختری را به تصویر می کشد که سرویس های بهداشتی را تسخیر کرده است. او لباسی قرمز بر تن دارد که پس از رفتن دختران دبیرستانی به این سرویس ها، به طور وحشیانه ای توسط روح کشته خواهند شد.

۱. حلقه (Ring)

حلقه (Ring)

اولین فیلم از لیست پرطرفدارن ترین فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن فیلم حلقه است.

فیلم حلقه از جمله فیلم های ترسناکی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷ شمسی) با کارگردانی هیدئو ناکاتا ساخته شد و این فیلم در سراسر دنیا بازخورد فراوانی داشت.

در این فیلم بازیگرانی چون میکی ناکاتانی، یوکو تاکه اوچی و ناناکو ماتسوشیما به هنرمندی پرداختند که نمره ۷.۲ را از منتقدان دریافت کرده اند. خلاصه این فیلم داستان افرادی را نشان می دهد که هفت روز بعد از دیدن نوار فیلمی می میرند.

پیمان محمدی

نقش: نویسنده

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید و دیدن فیلم بخشی از سبک زندگیتون شده، خوشحال میشم بهترین آثار سینمایی رو که تماشا کردی و لذت بردی رو همینجا کامنت کنی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fateme

دو مکانی خیلی خنده دار بود

Shivay

دومکانی فیلم عمیقی و غمگین بود احتمالا ایشون متوجه نشدن با فیلم کمدی اشتباه گرفته خخخ

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x