تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مقایسه تخصصی نرم افزار لومیون و تری دی مکس

مقایسه تخصصی نرم افزار لومیون و تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس یک نرم افزار قدرتمند و محبوب‌ برای مدلسازی سه بعدی و انیمیشن سازی است که امکان ایجاد مدل‌های چند ضلعی برای ساخت و طراحی اشکال پیچیده و شخصیت‌سازی‌ها را فراهم می‌کند اما به تنهایی قابلیت رندرگیری ندارد و باید موتور رندرهایی مانند کرونا یا ویری روی آن نصب شوند تا بتواند رندرگیری کند.می‌توان مدلسازی‌هایی را که در تری دی مکس انجام می‌شود را وارد لومیون کرد و رندر گرفت.

مقایسه تخصصی نرم افزار لومیون و تری دی مکس

نرم افزار لومیون، یک نرم افزار حرفه‌ای در زمینه رندرگیری و انیمیشن سازی به ویژه در رشته معماری است. که با استفاده از امکانات ارائه شده توسط این نرم افزار، می‌توان مدل‌های معماری مورد نظر را به تصاویر و انیمیشن‌های با کیفیت تبدیل نمود. نرم افزار لومیون با بقیه با نرم افزارهای سه بعدی موجود در بازار هماهنگ است و به راحتی می‌توان فایل‌های ایجاد شده توسط نرم افزارهای طراحی سه بعدی دیگر را توسط نرم افزار لومیون ویرایش کرد.

آموزش لومیون رندرگیری در در زمان بسیار کوتاهی انجام پذیر است و در مدت زمان کوتاهی می‌توان یک انیمیشن پیچیده را توسط این نرم افزار طراحی نمود. سهولت استفاده از نرم افزار لومیون و همچنین رندربا  فوق العاده سریع و با کیفیت از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم افزار می‌باشد. که آن را به بهترین راه حل برای پروژه‌های رندر تبدیل نموده است در بسیاری از پروژه‌های معماری از نرم افزار لومیون و ابزارهای موجود در این نرم افزار استفاده می‌شود.

قابلیت‌های نرم افزار لومیون

نرم افزار لومیون دارای قابلیت‌های زیادی  است که از آن جمله می‌توان به افزودن محیط، مواد، نورپردازی، اشیا، شاخ و برگ و جلوه‌های بصری در طراحی‌ها اشاره نمود. مدلسازی‌ها و طراحی‌های انجام شده توسط نرم افزار لومیون را می‌توان به راحتی تجسم کرد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به راحتی طرح‌های مورد نظر خود را بهبود ببخشید. همچنین رندر فوق العاده سریع نرم افزار لومیون، به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت طرح‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتریان نشان دهید و نظر آنان را جلب نمایید.

بروز خلاقیت‌های فردی به کمک نرم افزار لومیون :

نرم افزار لومیون هر فردی را قادر به تولید رندرهای سه بعدی می‌سازد و برای کار با این نرم افزار حتی نیاز به آموزش قبلی نیست و به راحتی می‌توان از طریق فیلم‌ها و تصاویر آموزشی کار با این نرم افزار را آغاز نمود. استفاده از نرم افزار لومیون در رندرینگ و مدلسازی‌های سه بعدی سبب صرفه جویی در زمان و هزینه می‌گردد و زمینه مناسبی را برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای فردی طراحان فراهم می‌کند.

بروز خلاقیت‌های فردی به کمک نرم افزار لومیون :

نتایج سریع در نرم افزار لومیون :

در نرم افزار لومیون تمام ابزارها و امکانات برای صرفه جویی در وقت شما موجود است. و به آسانی می‌توانید در مدت کوتاهی طرح‌های مورد نظر خود را ویرایش نمایید. این ویژگی نرم افزار لومیون رندر کردن سریع فیلم‌های شما را در زمان کوتاهی تضمین می‌کند.

 کتابخانه غنی از اشیای مورد نیاز در نرم افزار لومیون :

رندر کردن فقط یکی از موارد ضروری برای ایجاد تصاویر می‌باشد. برای ایجاد تصاویری فوق العاده شما همچنین نیاز به آسمان زیبا، آب، چمن، مواد، گیاهان، مردم، درختان و بسیاری از اشیاء دیگر دارید. نرم افزار لومیون دارای یک کتابخانه غنی از اشیای مورد نیاز برای طراحی و مدل سازی می‌باشد که به صورت یکپارچه درون این نرم افزار قرار گرفته‌اند.

تجسم مدلسازی‌ها با نرم افزار لومیون:

با استفاده از مدل‌های طراحی شده توسط نرم افزار لومیون می‌توان طرح‌های موردنیاز را به آسانی تجسم نمود. این ویژگی نرم افزار لومیون یکی از راه‌کارهای مناسب در بسیاری از کسب و کارها می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان امکان تجسم طرح‌ها و مدل‌های ارائه شده را برای مشتریان فراهم آورد و به این ترتیب بازاریابی پروژه را به آسانی انجام داد.

ایجاد تصاویر بزرگ با نرم افزار لومیون:

بسیاری از نرم افزارها از مدل‌های سنگین پشتیبانی نمی‌کنند این در حالی است که تکنولوژی منحصر به فرد نرم افزار لومیون آن را به نرم افزاری مناسب برای ارائه مدل‌ها و طرح‌های بزرگ تبدیل کرده است. به این ترتیب با استفاده از نرم افزار لومیون می‌توان مناطق وسیعی را تحت پوشش طراحی‌ها و مدلسازی‌ها قرار داد و در آن هزاران درخت، گیاه یا ساختمان را در طراحی‌ها قرار داد.

ایجاد تصاویر بزرگ با نرم افزار لومیون:

مقایسه بین لومیون و تری ‌دی‌ مکس

بعضی از تفاوت‌های مهم این دو عبارت‌ اند از:

در تری‌ دی‌ مکس، موتورهای رندر (کرونا یا ویری) کار رندرینگ را انجام می‌دهند؛ اما در لومیون، خود نرم ‌افزار لومیون این کار را انجام می‌دهد. از طرفی رندر انیمیشن‌ها در تری ‌دی‌ مکس زمان بیشتری نسبت به لومیون می‌گیرد، درحالی که سرعت رندرگیری لومیون بسیار بالاست.

لومیون، نرم ‌افزار کاربر پسندتری بوده و یادگیری و کار با آن نیز آسان‌‌تر است. زیرا علاوه بر این ‌که برای شبیه‌ سازی‌‌های معماری طراحی شده است، رندرهای واقع‌ گرایانه‌‌ای نیز تولید می‌کند.

لومیون بسیار شبیه به موتورهای بازی کار می‌کند و بازی‌ها یا گرافیک‌های real-time در لومیون تلاش زیادی می‌کنند تا نتایجی واقعی شبیه به رندرهای real-time در نرم‌افزار تری‌ دی‌ مکس را تولید کنند؛ بنابراین در نسخه ۸ لومیون، پیشرفت‌های چشم گیری در تولید نتایج واقع‌ گرایانه مشاهده شده است.

تری ‌دی ‌مکس به کار تیمی و نیروی انسانی کافی متکی است که هزینه استفاده از آن را بالا می‌برد؛ بنابراین می‌توان گفت که لومیون هزینه پایین‌‌تر و مقرون ‌به‌ صرفه‌‌تری دارد. اما در کل برای اینکه بگوییم لومیون بهتر است یا تری دی مکس کاملا بسته به شرایط و مهارت فردی هر شخص دارد.

نتیجه گیری:

در آخر باید بگوییم که این دو نرم افزار برای پروژه های گرافیکی و همچنین معماری کاربرد بسیار دارند و مکمل یکدیگر هستند. تری دی مکس برای مدلسازی و شخصیت پردازی و لومیون برای رندرگیری. که هر دوی این نرم افزارها را می‌توانید در دارک آفیس آموزش ببینید.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x