تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مزایای استفاده از ویپ به جای سیگارهای سنتی

مزایای استفاده از ویپ به جای سیگارهای سنتی

ویپ (Vape) دستگاهی است که با تولید دود، باعث ایجاد حس سیگار کشیدن می‌شود. این وسیله نوظهور در دسته‌بندی سیگارهای الکترونیکی قرار می‌گیرد. تبلیغات زیادی درباره مزایای استفاده از ویپ انجام شده است. آیا این تبلیغات واقعی هستند یا اینکه صرفا با هدف جذب مشتری و فروش بیشتر انجام می‌شوند؟ در این مطلب با بیان مزایای ویپ نسبت به سیگارهای سنتی، به شما کمک می‌کنیم تا پاسخ سوالاتان را بیابید.

آیا ضرر ویپینگ کم‌تر از سیگار کشیدن است؟

جواب این سوال، قطعا بله است. ویپینگ ضرر بسیار کم‌تری نسبت به سیگار سنتی دارد. سیگارهای سنتی، سوخته شدن کاغذ و تنباکو را در پی دارند؛ اما در سیگارهای الکترونیکی از جمله ویپ، مواد مایع طعم‌داری به نام جویس و سالت وجود دارد. این مواد از حالت مایع به بخار تبدیل می‌شوند. همین مرحله به خوبی کم‌تر بودن مضرات ویپ نسبت به سیگار سنتی را نشان می‌دهد. مزایای استفاده از ویپ به مورد فوق‌الذکر ختم نمی‌شود. در ادامه، موارد بیشتری را بیان کرده‌ایم.

مزایای استفاده از ویپ

اگرچه ممکن است به دلیل هزینه بالا و سلیقه شخصی، نظرات غیرمثبتی درباره ویپ وجود داشته باشد؛ اما مزایای استفاده از ویپ در مقایسه با سیگارهای سنتی بسیار مشهودند؛ بنابراین افراد زیادی به جای سیگارهای سنتی از این وسیله استفاده می‌کنند.

ترکیبات شیمیایی کم‌تر

اول از همه به سراغ ترکیبات ویپ برویم؛ به نظرتان ترکیبات شیمیایی ویپ کم‌تر است یا ترکیبات شیمیایی سیگار سنتی؟! مسلما میزان ترکیباتی از قبیل مونوکسید کربن، ترکیبات کربنی و دیگر ترکیبات سمی در ویپ به مراتب کم‌تر از سیگارهای سنتی است؛ همین مورد دلیل قانع‌کننده‌تری برای استفاده از ویپ به جای سیگارهای سنتی خواهد بود.

نیکوتین کم‌تر

نیکوتین موجود در ویپ به مراتب کم‌تر از نیکوتین موجود در سیگارهای سنتی است؛ همین قضیه به خوبی نشان می‌دهد که وایپینگ ضرر کم‌تری نسبت به کشیدن سیگارهای سنتی دارد.

تأثیرات مثبت بر ریه‌ها و سیستم تنفسی

در اینجا یک دلیل قانع‌کننده دیگر، برای کنار گذاشتن سیگار سنتی و استفاده از ویپ بیان می‌کنیم؛ تأثیر مثبت بر سیستم تنفسی و ریه‌ها. چه چیزی از این بهتر که مقدار ضرر رساندن به بدن را به حداقل برسانیم؟ برخی از این تأثیرات مثبت را در ادامه ببینید.

  • کاهش ریسک بروز بیماری‌های ریوی از جمله بیماری مزمن انسداد ریه
  • کاهش علائم بیماری آسم و بهبود عمکرد ریه
  • کاهش سطح تنفس مواد شیمیایی: به دلیل ترکیبات شیمیایی کم‌تر موجود در ویپ، ویپینگ سطح تنفس ترکیبات سمی و شیمیایی خطرناک را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. برای مثال نیتروزامین که یکی از مواد شیمیایی مضر در سیگار سنتی است، در ویپینگ به میزان کم‌تری تنفس می‌شود.
  • بهبود عملکرد ریوی: براساس برخی مطالعات انجام شده، ویپینگ منجر به افزایش حجم هوای تنفسی و حجم تنفس‌های ماکزیمم می‌شود.
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های ریوی از جمله بیماری برونشیت، پنومونی، بیماری شفافی ریه
  • کاهش تنفس‌های اکسیداتیو مرتبط با سیگار کشیدن، کاهش تنفس با سردی، کاهش تنفس غیرطبیعی و کاهش تنفس نفس برهنه.

تأثیرات مثبت بر ریه‌ها و سیستم تنفسی

سرطان

همواره یکی از مباحث مربوط به سیگار کشیدن، بحث ابتلا به سرطان بوده است. اگرچه گفتن این موضوع بسیار ناخوشایند است؛ اما به طور قطع، سیگار کشیدن مداوم درصد ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد.

سیگارهای الکترونیکی که با ویپ نیز شناخته می‌شوند، مایعی را گرم کرده و آن را به بخار تبدیل می‌کنند. استفاده‌کننده این بخار را تنفس می‌کند. این مایع حاوی نیکوتین یعنی همان ماده شیمیایی اعتیارآور سیگار است. نیکوتین به خودی خود خیلی مضر نیست و سال‌هاست که به مقدار مشخص استاندارد، در داروهایی برای کمک به ترک سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین سیگارهای الکترونیکی حاوی توتون و تنبکاکو نیستند. توتون و تنباکو بخش مضر سیگارهای سنتی هستند که منجر به سرطان می‌شوند؛ بنابراین می‌توان گفت که درصد ابتلا به سرطان ناشی از ویپینگ نزدیک به صفر است. ناگفته نماند که استفاده افراطی از هرچیزی منجر به بیماری خواهد شد.

کمک به ترک سیگار

اکنون نوبت به مهم‌ترین مزیت ویپ یعنی ترک سیگار می‌رسد. در صورت استفاده از ویپ، احساسات مشابه سیگار کشیدن و عمل دست به دهان شدن را تجربه خواهید کرد. لذا، استفاده از این وسیله در مقایسه با سایر محصولات جایگزین نیکوتین، مانند چسب و آدامس، احتمال ترک سیگار را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

بوی بد دهان؛ مهم‌ترین معضل افراد سیگاری

به‌طور غالب، افراد سیگاری با بوی بد دهان و لباس‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند. این موضوع برای اطرافیان آن‌ها نیز ناخوشایند است. یکی دیگر از مزایای جایگزین کردن ویپ به جای سیگار سنتی، رهایی از بوی بدن دهان و لباس‌هاست. ویپینگ حتی امکان استفاده از طعم و بوهای خوشایندی مانند بوی میوه‌ها را نیز فراهم می‌کند.

بوی بد دهان؛ مهم‌ترین معضل افراد سیگاری

ویژگی‌های بهترین ویپ

با توجه به مطالب فوق‌الذکر، احتمالا تصمیم به خرید ویپ گرفته باشید. تنوع انواع ویپ و مدل‌های مختلف موجود در بازار زیاد است. پس بهتر است ویپ خوب را بشناسید تا بهترین نتیجه را از خرید این وسیله بگیرید. در انتخاب و خرید یک ویپ خوب، موارد زیادی از کیفیت گرفته تا زیبایی طراحی و … مورد توجه قرار می‌گیرد. چند مورد از آن‌ها را در لیست زیر بیان کرده‌ایم.

  • نوآوری: یک ویپ خوب یا بهترین ویپ، ویپی است که در برطرف کردن نیازهای یک ویپر، نوآوری داشته باشد.
  • کیفیت: غالبا قیمت ویپ بالاست؛پس در ازای پرداخت این هزینه زیاد، طبیعتا کیفیت خوب نیز انتظار خواهد رفت. بهتر است از برندهای معتبر و از یک فروشگاه ویپ معتبر خرید کنید. در ویپ مون می‌توانید به طیف وسیعی از جویس ویپ و سالت ویپ‌ها از برندهای مشهور دسترسی داشته باشید.
  • استایل: این مورد در جلب نظر افراد و افزایش آمار خرید ویپ تأثیر به‌سزایی دارد.
  • کاربری آسان به ویژه برای تازه کارها
  • ظرفیت و طول عمر باتری

کلام آخر؛ قیمت ویپ در ویپ مون

موارد فوق‌الذکر، برجسته‌ترین مزایای استفاده از ویپ هستند. این وسیله با مقدار نیکوتین کم‌تر، ضرر کم‌تری به بدن می‌رساند. همانطور که اشاره کردیم، برندهای ویپ موجود در بازار بسیار متنوع‌اند. هرکدام از آن‌ها مدل‌های ویپ متنوعی را به بازار عرضه کرده‌‌اند. با خرید ویپ از سایت ویپ مون، طیف گسترده‌ای از انواع ویپ با قیمت‌های مختلف در دسترس شما قرار می‌گیرد. این امر در انتخاب و خرید آسان‌تر به شما کمک خواهد کرد.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x