تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

دلایل داغ شدن گوشت کوب برقی

تعمیر گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی نیز مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به مراقبت‌هایی دارد تا خراب نشود. داغ شدن گوشت کوب برقی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث خرابی این دستگاه یا قطعات آن شود. به همین خاطر می‌خواهیم در این مقاله در رابطه با دلایلی صحبت کنیم که باعث داغ شدن این دستگاه و خرابی آن می‌شوند. در ادامه برای آشنایی با این دلایل و هم چنین راهکارهای جلوگیری از خرابی و تعمیر گوشت کوب برقی همراه ما باشید.

استفاده از گوشت کوب برقی برای مواد سنگین

یک سری مواد غذایی در خانه‌ها وجود دارند که در برخی از مواقع باید آن‌ها را خرد کنید. خرد کردن مواد غذایی نرمی مانند سبزیجات یا حبوبات پخته شده با گوشت کوب برقی مجاز است، اما خرد کردن مواد سنگین مانند گوشت یخی برای گوشت کوب برقی مناسب نیست. در واقع خرد کردن ماده‌های غذایی سفت با گوشت کوب‌های برقی باعث وارد شدن فشار بیش از حد به این دستگاه‌ها می‌شود و این فشار، مسبب داغ شدن دستگاه خواهد بود. در ادامه برخی از مواد که نباید آن‌ها را با گوشت کوب خود خورد کنید را بازگو می‌کنیم.

  • حبوباتی که خام هستند.
  • شکلات‌هایی که از کاکائو نبوده و بسیار سفت هستند.
  • خرما یا دانه خر ما را نباید با این دستگاه خرد کرد.
  • یخ از دیگر مواردی است که نباید در گوشت کوب برقی خود بریزید.

گوشت کوب برقی قدیمی و سرویس نکردن آن

همه وسایل برقی و به طور کلی بسیاری از وسایل خانه نیاز به سرویس دوره‌ای دارند و پس از گذشت مدتی خراب می‌شوند. برای این که از داغ شدن گوشت کوب برقی جلوگیری کنید، باید با یک تکنیسین حرفه‌ای در ارتباط باشید و به طور مرتب در بازه‌های زمانی مناسب به سرویس کردن این دستگاه بپردازید.

در صورتی که گوشت کوب برقی خود را به طور مرتب سرویس نکنید، با گذشت زمان موتور آن قدیمی شده و توان آن کمتر و کمتر خواهد شد. توان پایین موتور در بیشتر وسایل برقی باعث می‌شود فشار بیشتری برای انجام کارها بر روی دستگاه بیاید و در این صورت، به سرعت گوشت‌کوب شما داغ شده و خراب می‌شود.

استفاده مکرر در بازه زمانی طولانی

علت داغ کردن گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی نیز به مانند بسیاری از وسایل دارای توان مشخصی است و نمی‌توان در بازه زمانی طولانی از آن استفاده کرد، وگرنه داغ می‌کند. این که پس از چند دقیقه دستگاه شما بیش از حد داغ می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد، کاملاً به فعالیتتان و برند و مدل دستگاه شما، وابستگی دارد. مطمئناً خرد کردن مواد غذایی سفت آن هم در برندی نه چندان معتبر، باعث می‌شود دستگاه به سرعت داغ شود.

آیا دستگاه پس از استفاده طولانی و مکرر خواهد سوخت؟ در حال حاضر بیشتر دستگاه‌ها دارای تکنولوژی‌هایی هستند که پس از داغ شدن بیش از حد به صورت اتومات خاموش می‌شوند و از سوختن و خراب شدن جلوگیری می‌کنند. پس از این که دستگاه به صورت اتومات خاموش شد و با گذشت یک ساعت، دوباره روشن نشد حتماً باید با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید. معمولاً برای این که چنین اتفاقی رخ ندهد، باید پس از چند دقیقه استفاده، دستگاه را به مدت یک الی دو دقیقه خاموش کنید.

موتور خراب

یکی دیگر از مواردی که باعث داغ شدن گوشت کوب برقی می‌شود، خرابی موتور است. زمانی که شما از گوشت کوب خود استفاده می‌کنید، موتور در حال تولید گرما است و در صورتی که موتور خراب باشد، فرایند تولید گرما بیشتر می‌شود. در صورت خرابی موتور دستگاه، باید هرچه سریع‌تر به فکر تعویض یا تعمیر آن باشید، زیرا امکان آتش سوزی نیز وجود دارد. در صورت آتش گرفتن دستگاه، باید به فکر خرید یک گوشت کوب برقی جدید باشید؛ بنابراین هرچه زودتر این قطعه مهم را تعویض کنید تا دستگاه به کلی خراب نشده است.

چه کاری انجام دهیم تا گوشت کوب برقی دیرتر داغ شود؟

همان‌طور که مشاهده کردید، یک سری از مسائل هستند که باعث داغ شدن گوشت کوب شما می‌شوند. حال سؤال این است که چه کارهایی انجام دهیم تا گوشت کوب برقی در هنگام استفاده زیاد داغ نکند و خراب نشود؟ در ادامه راهکارهایی را برایتان شرح می‌دهیم تا گوشت کوب برقی شما، عمر طولانی‌تری داشته باشد.

نحوه خرد کردن غذاها در حجم زیاد

اگر غذاهای شما نرم بوده، اما حجم آن‌ها بسیار زیاد است و باید چندین بار درون گوشت کوب ریخته شود از قانون ده ثانیه، ده ثانیه استفاده کنید تا از داغ شدن گوشت کوب برقی خود جلوگیری کنید. طبق این قانون ده ثانیه فرایند خرد شدن را انجام دهید و سپس ده ثانیه صبر کنید و دوباره فرایند خرد شدن را از سر بگیرید. در خرد کردن مواد بسیار نرم، می‌توانید از حالت توربو استفاده کنید و خیالتان از بابت داغ نشدن، راحت باشد. در خرد کردن مواد غذایی که کمی سفت‌تر هستند، دوباره از همین قانون ده ثانیه، ده ثانیه استفاده کنید، اما با این تفاوت که گوشت کوب نباید در حالت توربو باشد.

تعمیرات انواع گوشت کوب برقی

مواد غذایی سنگین و سفت را با دستگاه خرد نکنید

قبل‌تر گفته شد که از چه موادی برای خرد کردن دستگاه نباید استفاده کنید. شما نباید مواد سفتی همچون گوشت مرغ، آن هم به صورت یخ زده را درون این دستگاه بریزید و خرد کنید؛ زیرا فشار بسیاری به گوشت کوب وارد می‌شود و امکان داغ شدن و حتی سوختن آن بسیار زیاد است.

خرید گوشت کوب برقی مناسب

گوشت کوب‌های برقی نامناسب که از برند معتبری نیستند و مشخصات خوبی ندارند، به سرعت داغ می‌کنند و خراب می‌شوند. برای این که یک گوشت کوب مناسب بخرید که دیر داغ شود، باید به قدرت موتور آن دقت کنید. به‌عنوان‌مثال یک دستگاه با موتور ۱۵۰۰ وات، قدرت بسیار مناسبی داشته و در خرد کردن بیشتر مواد، فشار کمتری به آن وارد می‌شود و دیرتر داغ می‌کند. در سمت مقابل اگر یک دستگاه با قدرت ۲۵۰ وات بخرید، مطمئناً در خرد کردن غذاهای تقریباً سفت، به سرعت داغ می‌کند.

استفاده از ظرف استاندارد گوشت کوب برقی

در نظر داشته باشید، اکثر گوشت کوب‌های برقی دارای ظرف‌هایی با ظرفیت مشخص هستند. برای جلوگیری از داغ شدن گوشت کوب برقی باید از ظرف خود دستگاه استفاده کنید؛ زیرا مقدار موادی که درون این ظرف می‌ریزید، کاملاً متناسب با قدرت گوشت کوب برقی است. در صورتی که از ظرفی بزرگ‌تر استفاده کنید، ممکن است مواد بیشتری درون ظرف جای بگیرند و همچنین فشار بیشتری به دستگاه وارد شود، در نتیجه گوشت کوب برقی داغ می‌کند.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x