تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

لیست پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینما + خلاصه داستان

لیست پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینما

فیلم های زیادی از گذشته تا به امروز با ژانر های مختلف ساخته شده اند که مخاطبان زیادی را برای خرید بلیط به سینما دعوت می کنند. امروزه این فیلم ها را میتوان به اشکال مختلفی مانند نمره IMDB، میزان فروش، رده سنی، مدت زمان، ژانر و نام های بازیگران و کارگردانان تقسیم نمود تا مخاطب آسوده تر فیلم مورد علاقه اش را پیدا کند.

در ادامه لیستی ارائه خواهیم داد که براساس پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما، طبقه بندی شده باشد. پس با ما در سایت متا راز همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ترسناک ترین فیلم های جهان: ۱۵ فیلم ژانر وحشت که نباید تنها بینید را هم حتما مطالعه کنید.

 پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما

آواتار (Avatar)

۱-آواتار (Avatar)

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما، فیلم آواتار نام دارد که با فروشی ۸.۲ میلیارد دلاری توانسته است در این زمینه رکورد دار باشد.

این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ شمسی) در آمریکا ساخته شد. این فیلم ژانری فانتزی به همراه تخیلات دارد.

خلاصه  فیلم: داستان زندگی در سال ۲۱۵۴ میلادی (۱۵۳۲ شمسی) را به تصویر می کشد که منابع طبیعی زمین پایان یافته است و گروهی از آمریکایی ها به رهبری پارکر سعی دارند سنگ گران بهایی را که اونابتانیوم نام دارد را از سیاره “پاندورا” پیدا و به زمین بیاورند.

۲. تایتانیک (Titanic)

تایتانیک (Titanic)

بهترین فیلم سینمایی ساخته شده از نظر میزان فروش در ژانر درام، فیلم تایتانیک است. این فیلم که به کارگردانی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) زیر نظر کمپانی های پارامونت پیکچرز و فاکس ساخته شد.

این فیلم با فروشی حدود ۳.۲ میلیارد دلاری از استقبال خوب مردم از این فیلم خبر می دهد.

نمره ای که این فیلم از منتقدان دریافت کرده است، نمره ۸.۷ می باشد.تایتانیک یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت نیز هست.

فیلم تایتانیک علاوه بر اینکه جزو پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما است جزو شناخته شدن ترین فیلم های سینمایی جهان نیز می باشد.

خلاصه  فیلم: داستان بازگو کردن یکی از نجات یافتگان کشتی رز دوویت بوکیتر را به تصویر می کشد که در این داستان دختری ۱۷ ساله به نام رز است که در گذشته خانواده ای ثروتمند داشت و با گذشت زمان از زندگی ثروتمند و مفرح خود دور شدند.

رز به اجبار مجبور است با کال هالکی که فردی ثروتمند در آمریکا است ازدواج کند و از همین رو با کشتی تایتانیک قصد سفر به آمریکا دارد. در همین زمان جک داسون که پسری از سطح مالی ضعیفی است، در یک شرط بندی موفق می شود که بلیط درجه سوم بزرگترین کشتی جهان به نام تایتانیک را ببرد.

در روز سفر جک از دور رز را می بیند و مهر رز به دل جک می نشیند در حالی که خود رز تا آن موقع حتی برای یک بار هم جک را ندیده بود.

هنگامی که رز بر اثر فشار های روانی قصد خودکشی و پریدن به دریا از سکوی کشتی داشت، جک او را می بیند و او را نجات می دهد و این آغاز آشنایی آن ها بود…

۳. جنگ ستارگان؛ نیرو بر می خیزد (Star Wars The Force Awakens)

جنگ ستارگان؛ نیرو بر می خیزد (Star Wars The Force Awakens)

این فیلم به کارگردانی جفری جیکوب آبرامز در آمریکا ساخته شد که در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) با اکران این فیلم، فروشی حدود ۲ میلیارد دلاری به همراه داشت.

در این فیلم هنرمندانی چون هریسون فورد، کری فیشر و مارک کمیل به ایفای نقش پرداختند که نمره ۸.۷ را از منتقدان دریافت کرده است.

این فیلم قسمت هفتم از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان است.

خلاصه فیلم: فیلم جنگ ستارگان بر اساس دورتن پس از شکست امپراتوری را نشان می دهد. کهکشان نیز تحت تهدید گروهی به نام First Order که قصد دارند دنیا را به تصاحب در بیاوردند.

۴. انتقام جویان؛ جنگ ابدیت (Avengers Infinity War)

انتقام جویان؛ جنگ ابدیت (Avengers Infinity War)

این فیلم در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) به کارگردانی آنتونی روسو در آمریکا تحت کمپانی مارول ساخته شد.

ژانر این فیلم فانتزی و علمی تخیلی است که با فروش بیشتر از ۲ میلیارد دلار در این لیست نام خود را جای داده است.

خلاصه فیلم: این فیلم داستان شکست ثور، لوکی و هایم دال از تانوس که اتحادی بزرگ راه انداخته است تا دنیا را فتح کند را به تصویر می کشد. در این بین نیز اتحادی بین هالک، دکتر استرنج و وانگ رخ می دهد تا از پیدا کردن سنگ ارزشمند و رسیدن به قدرت جلوگیری کنند.

۵. دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

فیلم دنیای ژوراسیک از جمله فیلم های برتر در ژانر اکشن است که به کارگردانی کالین ترورودر سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) در آمریکا ساخته شد.

در این فیلم هنرمندانی چون کریس پرت، وینسنت دن آفریو و برایس دالاس هاوارد به ایفای نقش پرداختند که باعث شد تا این فیلم نمره ۷ را از منتقدان دریافت کند.

این فیلم با فروشی حدود ۱.۸ میلیارد دلار توانسته است از محبوبیت خاصی برخوردار شود.

خلاصه فیلم: این فیلم داستان یک تفریحگاه عمومی به نام پارک ژوراسیک را به تصویر می کشد که یکی از دایناسورها موفق می شود تا فرار کند و این مسئله باعث شلوغی در این پارک می شود.

۶. انتقام جویان (The Avengers)

انتقام جویان (The Avengers)

فیلم انتقام جویان با ژانری فانتزی و علمی تخیلی در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) در آمریکا ساخته شد.

کارگردان این فیلم جاس ویدون نام دارد که برای فیلمش از بازیگرانی چون کریس ایوانز، مارک روفالو و رابرت داونی جونیور استفاده کرده است.

این فیلم فروشی ۱.۵ میلیارد دلاری داشته است که نمره ۸ را از منتقدان دریافت کرده است.

خلاصه فیلم: این فیلم داستان ابر قهرمانانی را به تصویر می کشد که توسط مدیر سازمان بین المللی نیک فیوری اتحاد برقرار می کنند تا از تهدیدات لوکی که قصد خرابی را دارد، جلوگیری کند.

۷. سریع و خشن ۷ (The Fast and Furious 7)

سریع و خشن 7 (The Fast and Furious 7)

مجموعه فیلم های سریع و خشن به دلیل ژانر های مختلفی که در آن استفاده شده است از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا که ژانر های اکشن، درام و مسابقه در این مجموعه فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته است.

این فیلم در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) در آمریکا به کارگردانی جیمز وان ساخته شد.

پس از مرگ پاول والکر در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) بر اثر حادثه رانندگی، با استفاده از تکنولوژی و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این فیلم، پاول را به نوعی زنده کرده اند و از آن در ساخت ادامه فیلم استفاده کردند.

این فیلم فروشی حدود ۱.۴ میلیارد دلاری به همراه داشت و نمره ۷.۱ را از منتقدان دیافت کرد.

خلاصه فیلم: این فیلم مبنا بر گروه دومینیک تورتو است ک پس از بخشودگی از قسمت قبل این فیلم، زندگی آرامی را دارند ولی در همین زمان برادر شاو که در قسمت کشته شد قصد دارد با کشتن دومینیک انتقام خود را بگیرد و ابتدا از حذف افراد گروه شروع می کند. در ادامه این فیلم کارگردان سعی دارد تا مبارزه گروه دومینیک تورتو با برادر شاو (جیسون استاتهام) را به صحنه های هیجانی تبدیل کند.این فیلم را میتوان یکی از بهترین فیلم های جیسون استاتهام برشمرد که در کنار بازیگران مطرح دیگر هالیوود هنرنمایی کرده است.

۸. انتقام جویان عصر اولتران (Avengers Age of Ultran)

انتقام جویان عصر اولتران (Avengers Age of Ultran)

این فیلم در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) به کارگردانی جاس ویدون در آمریکا ساخته شد که نمره ۷.۳ را از منتقدان دریافت کرد.

فروش این فیلم حدود ۱.۴ میلیارد دلار تخمین زده شد.

خلاصه فیلم: این فیلم مبنا بر پیدا کردن هوش مصنوعی توسط استارک و بنر است و مرد آهنین و هالک سعی در ایجاد صلح در دنیا هستند. این هوش مصنوعی می تواند جاگزین فکر انسان باشد و به همین دلیل نسل بشر مورد تهدید استارک قرار گرفته است.

۹-فیلم ۱۹۱۷ یکی از پرفروش ترین فیلم های جهان

فیلم 1917 یکی از پرفروش ترین فیلم های جهان

یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

بهار سال ۱۹۱۷ و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه، دو سرباز جوان انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مأموریتی غیرممکن پیدا می‌کنند: رساندن پیغامی مهم به یک گردان ۱۶۰۰ نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین مرگبار دشمن که برادر بلیک نیز در بین این ۱۶۰۰ نفر است. این درحالی است که زمان به سرعت برای آن‌ها در حال سپری شدن است.

این فیلم از بهترین فیلم های جنگ جهانی در تاریخ سینما به شمار میرود

۱۰-فیلم جایی برای پیرمرد ها نیست

این فیلم در غرب تگزاس نمایش داده می شود و صحنه های جذاب و خشونت باری را پیش چشم شما می کشاند. نمادی از افسوس را برای بیننده به تصویر می کشد. شخصیت اصلی فیلم در صحرا به دنبال این است که کار پیدا کند اما خیلی ناگهانی و اتفاقی با تعدادی جسد مواجه می‌ شود؛ اجسادی که به خاطر معامله مواد مخدر به چنین روزی افتاده اند . یکی از این افراد زنده است و مجروح شده است و از او درخواست آب و غذا دارد. این فرد بعد از جستجوی منطقه؛ مقداری مواد مخدر را با خودش همراه می‌ کند تا در خانه مخفی نگه دارد.

۱۱-فیلم پلنگ سیاه

فیلم پلنگ سیاه

فیلم پلنگ سیاه نیز یکی دیگر از فیلم های پرفروش برتر دنیا محسوب می‌شود که در زمان اکران با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و فروش خوبی در گیشه داشت. این پرفروش ترین فیلم جهان محصول کشور آمریکا بوده که در ژانر ابر قهرمانی ساخته شده و برنده چندین جایزه اسکار در رشته‌های مختلف است. بودجه اولیه صرف شده برای ساخت این فیلم جذاب حدود ۲۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

داستان فیلم پلنگ سیاه به دنبال اتفاقات رخ داده در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶) روایت می‌شود و پادشاه تی چالا به کشور خود واکاندا بازمی‌گردد. اما پس از بازگشت با دو دشمن قدرتمند مواجه می‌شود که برای سرنگون ساختن او با یکدیگر هم پیمان شده‌اند.

۱۲-دوازده سال بردگی

یک فیلم فوق العاده تاریخی که بسیاری از جوایز اسکار را در زمان انتشار خود درو کرد. فیلم داستان یک مرد در دوره قبل از جنگ های داخلی را روایت می کند که همراه با خانواده خود دزدیده شد و به عنوان برده فروخته شدند.

خانواده او بعد ازفروخته شدن ناپدید شدند و خود این مرد سیاه پوست هم گرفتار یک ارباب فوق العاده سنگدل می شود. فیلمی که به احتمال زیاد اثر احساسی زیادی روی مخاطب خواهد گذاشت!

۱۳-فیلم تبدیل‌شوندگان

تبدیل‌شوندگان؛ عصر انقراض (Transformers: Age of Extinction) در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. کارگردان این فیلم هم مایکل بی است. این فیلم اکشن و علمی‌تخیلی بیش از ۱٫۱میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت.

۱۴-فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) از مجموعه فیلم‌های بتمن و آخرین قسمت سه‌گانه شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلم اکشن و مهیج در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و توانست با فروش ۱٫۰۸میلیارددلاری در جمع پرفروش  ترین فیلم های جهان قرار بگیرد.

۱۵-فیلم کتاب سبز

یک فیلم فوق العاده زیبا، ارام ولی پرمحتوا! داستان در مورد یک بانسر ایتالیایی-آمریکایی به نام تونی لیپ (ویگو مورتنسن) است که برای پول حاضر است هر کاری بکند؛ از دزدیدن کلاه ثروتمندان گرفته تا شرکت در مسابقهٔ هات‌داگ‌خوری. تونی، توسط یک پیانیست سیاه‌پوست به اسم دان شرلی (ماهرشالا علی) استخدام می‌شود تا راننده و بادیگارد شخصی‌اش در تور کنسرت‌های جنوب آمریکا باشد.

۱۶-قطار بوسان

یکی از فیلم های زامبی که از منظر کلاستروفوبیا به آن پرداخته شده، ” قطار بوسان ” است. این فیلم کره ای ساخته سانگ هو یون است. همه افراد حاضر در قطار باید تا رسیدن به یک منطقه امن از دست زامبی ها زنده بمانند. زامبی ها سریع و شرور هستند و ویروس خیلی سریع آن ها را وحشی می کند. این فیلم به خاطر طرح داستان اصیل و ابتکاری اش، ارزش تماشا دارد و قطعا شما را میخکوب خواهد کرد و از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.قطار بوسان از بهترین فیلمهای زامبی نیز میباشد.

۱۷-جاذبه

جاذبه محصول سال ۲۰۱۳ است که در مورد دو فضانورد روایت می‌ کند؛ این دو هنگامی که انجام مشغول کارشان بودند، بر اثر یک حادثه متوجه می‌ شوند که سفینه هایشان دچار مشکل شده و به یک باره از هم متلاشی می‌ شود. این دو فضانورد از سیاره های خود به بیرون پرت می شوند و در فضایی که هیچ جاذبه ای وجود ندارد، کاملا سرگردان هستند.‌ حال باید به یکدیگر کمک کنند و هر طور که شده خودشان را نجات دهند تا بتوانند زنده بمانند . این فیلم امتیاز ۷.۷ را از کاربران IMDB دارد و مجموعا ۹۰ دقیقه است.

۱۸-فیلم اسکای‌فال 

فیلم اسکای‌فال 

اسکای‌فال (Skyfall) از مجموعه فیلم‌های جیمز باند به کارگردانی سام مندس است که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. اسکای‌فال از بهترین فیلم های اکشن جهان است که با فروش ۱٫۱میلیارددلاری جای خود را در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان باز کرده است.

۱۹-فیلم شگفت‌انگیزان ۲

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2) باعث شده است که جایگاه بعدی در فهرست پرفروش ترین فیلم های  جهان هم از آنِ انیمیشن‌ها باشد. طرف‌داران این انیمیشن که برای دیدن دنباله آن ۱۴ سال صبر کرده بودند، در سال ۲۰۱۸ سنگ‌تمام گذاشتند و این فیلم بیش از ۱٫۲۴میلیارد دلار فروخت. کارگردانی فیلم اکشن شگفت‌انگیزان ۲ را برَد بِرد (Brad Bird) بر عهده داشت.

۲۰-فیلم مرد آهنی ۳

مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان مارول است که در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. کارگردان این فیلم شین بلک است. مرد آهنی ۳ با فروش ۱٫۲۱میلیارددلاری در جایگاه هفدهم پرفروش ترین فیلم های  جهان قرار دارد.

جمع بندی

میزان فروش یک فیلم رابطه مستقیم به میزان تبلیغات، بازیگرانی که در آن نقش آفرینی کردند و فیلمنامه بستگی دارد. لذا ممکن است فیلم های بالا با سلایق شما همخونی نداشته باشد هر چند که فروش هرکدام از آنها حداقل بالای ۴۰۰ میلیارد تومان است.

نظرات خود را در ارتباط با فیلم های بالا در بخش دیدگاه ها منتشر کنید.

پیمان محمدی

نقش: نویسنده

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید و دیدن فیلم بخشی از سبک زندگیتون شده، خوشحال میشم بهترین آثار سینمایی رو که تماشا کردی و لذت بردی رو همینجا کامنت کنی.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Papajoon

یادش به خیر وقتی اولین بار تایتانیک رو دیدم نوجوانی بیش نبودم . تا مدت ها یه حالی داشتم واقعا زیباست. جالبه همین کارگردان بعد سالها فیلم آواتار رو ساخت و رکورد تایتانیک رو در فروش زد ولی واقعا بی پای اون نرسید که نرسید

جمال

من که به خاطر فیلم تایتانیک رفتم از اون دستگاه هایی که ۳ تا سی دی میخورد خریدم از بس که این فیلم در دوره خودش عالی بود و حتی الان هم یکی از بهترین هاست

...

برباد رفته رو چرا ننوشتی؟ پرفروش ترینو نگفتی اینارو گفتی؟؟؟

مصطفی. فروز

دقیقا پر فروش ترین فیلم و پر بیننده ترین رو ننوشته + گاد فادر و کازابلانکا.‌‌.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
4
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x