تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

استانبول، پلی بین قاره‌ها، پنجره‌ای به دنیای شرق و غرب

استانبول، پلی بین قاره‌ها، پنجره‌ای به دنیای شرق و غرب

استانبول شهری فوق‌العاده شگفت انگیز در میان آب بوده که در طول سالیان سال گسترش پیدا کرده است و امروزه حجم زیادی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. این شهر به دلیل موقعیت قرار گیری خود، پلی بین قاره‌ای به حساب می‌آید. افراد می‌توانند از طریق این شهر از قاره آسیا به قاره اروپا بروند. از طرفی این شهر دریچه‌ای بسیار مهم رو به دنیای شرق و غرب است. به همین دلیل استانبول پلی بین قاره‌ها شناخته شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود جزو مهم‌ترین شهرها در جهان به حساب می‌آید.

استانبول کجاست؟

استانبول یکی از شهرهای جذاب و فوق‌العاده لاکچری در کشور ترکیه است که به عنوان دومین کلانشهر در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شهر تنها شهری است که بازمانده‌ از قسطنطنیه بوده و امروزه شما می‌توانید جاذبه‌های مختلفی از آن دوران را در درون آن مشاهده کنید. شهر استانبول به دلیل دارا بودن چندین پل بر روی آب و اتصال مناطق آسیایی به اروپایی، مناطق گردشگری و تفریحی و همچنین جاذبه‌های تاریخی بسیار توانسته گردشگران مختلفی را از سراسر جهان جذب خود کرده و ترغیب به خرید تور استانبول کند.

اگر شما می‌خواهید سفری همزمان به قاره آسیا و قاره اروپا داشته باشید، می‌توانید شهر استانبول واقع در کشور ترکیه انتخاب کنید. شهری که در مرکز ترکیه و در استان استانبول واقع شده و از طریق یک پل بسیار معروف به نام سلطان محمد می‌توان به قاره دیگر رفت. شما می‌توانید با مراجعه به این پل و از ارتفاع بالا از زیبایی و جذابیت این شهر نهایت لذت را ببرید. دقت داشته باشید این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب‌وهوای معتدل و مناسبی است پس شما می‌توانید در هر زمانی و در هر فصل به این شهر سفر کرده و به گشت‌وگذار بپردازید.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

امروزه افراد زیادی به دنبال خرید یک بلیط سفر و همراه شدن با تور استانبول هستند تا به این شهر سفر کرده و از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن آشنا شوند. اما چرا باید به این شهر سفر کرد؟ آیا این شهر، شهری مناسب جهت گشت‌وگذار و تفریح در جهان است؟ استانبول تنها شهر اوراسیا در جهان بوده که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهری خاص برای سفر به حساب می‌آید. این شهر، شهری است که دو دریای معروف یعنی دریای مرمره را به دریای سرخ وصل می‌کند. این اتصال از طریق تنگه مربوط به آن یعنی تنگه بسفر صورت می‌گیرد.

دلایل مختلفی وجود دارد که شما باید به این شهر سفر کنید. به عنوان مثال وجود بناهای تاریخی و گردشگری، زیبایی‌ها و شگفتی‌های موجود در اتصال این شهر به مناطق اروپایی نشین استانبول، میل غذاهای مخصوص به این شهر، قدم زدن در خیابان‌های این شهر به هنگام تاریخی، وجود سواحل رویایی و دیدنی همانند روک، ترو بلو و دالیا، وجود موزه‌های مختلف، گشت‌وگذار در بازارهای فوق‌العاده شگفت‌انگیز و خریدی به یاد ماندنی از اجناس تخفیف دار دلایلی هستند که شما باید برای یکبار هم شده به استانبول سفر کنید. تنها کافی است تا شما همراه با یک تور گردشگری به این شهر سفر کنید. در تور استانبول شما می‌توانید تمامی جاذبه‌های معروف در این شهر را مشاهده کنید و از نزدیک با آداب و فرهنگ این شهر آشنا شوید.

استانبول کجاست؟

معروف ترین جاهای دیدنی استانبول

در سفر به شهر استانبول با تور استانبول شما می‌توانید به سراغ بازدید از مناطق معروف این شهر بروید. مناطقی که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود منحصربه‌فرد بوده و می‌توانند سفر شما را هیجان‌انگیزتر کنند. همان‌طور که گفتیم استانبول پلی بین قاره‌ها است و این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید جاذبه‌هایی با معماری اروپایی را در دل این شهر ببینید. در سفر به این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همچون کاخ توپکاپی، کاخ کوچوک سو، دیوارهای معروف قسطنطنیه و دیگر مراکز بازدید کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و توریستی موجود در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد آبی
  • مسجد ایاصوفیا
  • مسجد سلطان احمد
  • آب‌انبار تاریخی باسیلیکا
  • قصر توپ کایی
  • کاخ دلما باغچه
  • روملی حصار
  • برج گالاتا

معروف ترین جاهای دیدنی استانبول

در سفر به استانبول از کجا خرید کنیم؟

سفر و خرید کردن دو بخشی است که نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد؛ آن هم اگر سفر به کشوری مانند ترکیه و یکی از شهرهای معروف آن یعنی استانبول باشد. اگر به این شهر سفر کردید حتما سری به مراکز خرید معروف استانبول بزنید. مراکزی که در بیشتر زمان‌ها اجناس آن‌ها تخفیف خورده و شما می‌توانید یک خرید استثنایی داشته باشید. البته مراکز خرید دیگری نیز وجود داشته که قیمت اجناس در آن‌ها بسیار کم است. برخی از مراکز خرید بسیار مشهور و معروف موجود در این شهر در ادامه آمده است. تنها کافی است تا سری به این مراکز خرید بزنید تا بتوانید خریدی به یاد ماندنی و خاص داشته باشید.

  • مرکز خرید مال آف استانبول، مرکز خریدی با تنوع در اجناس
  • مرکز خرید اوت لت اولیویوم
  • مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول
  • مرکز خرید اولیویوم استانبول، مرکزی در منطقه کارگر نشین
  • بازار بزرگ استانبول
  • مرکز خرید اوت لت استارسیتی

سخن پایانی

شهر استانبول به عنوان پلی بین قاره‌ها بوده که این ویژگی توانسته این شهر را از نظر استراتژی در جایگاه مهمی قرار دهد؛ چرا که گردشگران مختلفی از قاره‌های آسیا و اروپا می‌توانند به دیگر قاره موجود سفر کنند. در این میان شما می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، توریستی و تاریخی موجود در این شهر بازدید کرده و از نزدیک با فرهنگ مردمان آشنا شوید. در پایان شما می‌توانید در یکی از مراکز خرید معروف این شهر خریدی به صرفه داشته باشید.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x