تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

برای افزایش حجم گینر یا وی کدومو بخوریم؟

مکمل های بدنسازی انواع مختلفی دارند که با نام های متعدد در داروخانه آنلاین یا فروشگاه های فروش مکمل عرضه می شوند. پروتئین وی و گینر دو نمونه از محبوب ترین مکمل های ورزشی در بین بدنسازان می باشد. برای عده ای از افراد سوال مطرح می شود که برای افزایش حجم گینر بهتر است یا وی؟ افراد زیادی هستند که به طور کامل نمی دانند که این دو مکمل واقعاً چه کار می کنند. اما قبل از هر توضیحی، اجازه دهید ابتدا بگوییم که هر یک از آنها دقیقا چه هستند و تفاوت آنها چیست.

گینر چیست؟

پودرهای گینر مکمل هایی هستند که دارای ترکیب خوبی از پروتئین و سایر اجزای مهم ضروری برای ساخت عضلات مانند چربی ها و کربوهیدرات ها هستند. هدف از مصرف گینر در بدنسازان این است که کالری کافی دریافت کنند تا وزن بگیرند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در مکمل های گینر یک به سه یا یک به دو می باشد؛ به این معنی است که کربوهیدرات بیشتری نسبت به پروتئین در گینر است. درصد بالایی از کربوهیدرات ها در گینرها از گلوکز و مالتوز به دست می آید.

تهیه و خوردن غذا برای دریافت کالری ضروری برای افزایش حجم دشوار است همین دلیلی است که برخی افراد افزایش وزن ماهیچه ای را تجربه نکنند. برای مشاهده لیست کاملی از گینرهای موجود در داروخانه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://darooboom.com/177-گینر-gainer

زمان مصرف

بهترین زمان برای مصرف مس گینر صبح زود است زیرا بدن مواد مغذی را در طول خواب تخلیه کرده و اکنون در حالت کاتابولیک است. گینر به بدن کمک می کند تا به حالت آنابولیک وارد شود. ماس گینرها زمانی که درست قبل یا بعد از هر تمرین مصرف شوند بسیار موثر هستند.

گینر چیست؟

پروتئین وی چیست؟

پودر پروتئین وی یکی از بهترین مکمل ها برای عضله سازی و ریکاوری بعد تمرینات است. پروتئین وی کامل ترین مکمل پروتئینی به شمار می آید به دلیل آنکه هضم آن آسان است و سریع وارد جریان خون می شود. همچنین سرشار از آمینو اسیدهای ضروری بدن است.

پروتئین وی بر اساس محتوای پروتئینی به سه دسته کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز تقسیم می شود. این مکمل نه تنها برای بدنسازان بلکه برای افراد عادی که اهداف سلامتی و تناسب اندام را دنبال می کنند فایده دارد.

پروتئین وی به طور اختصاصی برای تقویت عضلات بنسازان مفید است. به افزایش استقامت کمک می کند. همچنین با افزایش حس سیری در کاهش وزن و چربی سوزن موثر است. همچنین منبع انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را تامین می کند.

پروتئین وی کنسانتره:

مقدار پروتئین در این نوع می تواند از ۲۵ تا ۸۹ درصد متغیر باشد، بقیه از چربی ها، مواد معدنی و رطوبت تشکیل شده است.

پروتئین وی ایزوله:

پروتئین وی ایزوله خالص ترین شکل پروتئین آب پنیر با حدود ۹۰-۹۵ درصد پروتئین است که تقریباً بدون لاکتوز با محتوای بسیار کم چربی است.

پروتئین وی هیدرولیز شده:

زنجیره های پروتئینی در پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده شکسته می شوند و به آسانی جذب بدن می شوند و از هرگونه واکنش آلرژیک جلوگیری می کنند. شیرخشک های مخصوص نوزادان، مکمل های ورزشی و تغذیه ای از این نوع پروتئین استفاده می شود.

برای مشاهده لیست انواع پروتئین وی خارجی و ایرانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://darooboom.com/172-مکملپروتئینوی-whey-protein

زمان مصرف

مکمل های پروتئینی بعد از تمرین، اسیدهای آمینه و پروتئین های رایگان را برای سنتز پروتئین ماهیچه ها فراهم می کنند. ۱۵ دقیقه تا یک ساعت پس از تمرین زمان مناسبی برای مصرف مکمل پروتئین وی است. این زمان پنجره آنابولیک نامیده می شود. این دوره زمانی است که سنتز پروتئین ماهیچه در اوج خود است.

تفاوت پروتئین وی و گینر

برای افزایش حجم گینر یا وی؟

گینر و پودر وی هر دو به افزایش توده عضلانی کمک می کنند. قدرت را افزایش می دهد و در ریکاوری سریع تر عضلات بعد از ورزش مفید هستند. با این حال این دو مکمل بدنسازی با هم تفاوت هایی دارند.

اگر قصد شما از مصرف مکمل ورزشی سوزاندن چربی های بدن است پروتئین وی موثرتر است.

مکمل گینر سرشار از کربوهیدارت و کالری اضافی است. اگر چه با مصرف گینر حجم عضلات بیشتری ساخته می شود اما کالری مازاد باعث افزایش چربی و حجم کلی خواهد شد که مورد پسند بسیاری افراد نیست.

گینر به افرادی کمک می کند که بسیار لاغر اندام هستند و به سختی وزن می گیرند. پودرهای گینر به این افراد کمک می کنند وزن اضافه کنند.

گینر به دلیل محتوای کربوهیدارت و چربی سطح انسولین را افزایش داده و منجر به ذخیره چربی در بدن می شود. این موضوع برای هاردگینرها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. با این حال می توان برای جلوگیری از افزایش چربی مصرف گینر را محدود کرده یا از مس گینر که پروتئین بیشتری دارد استفاده کنید.

گینر منبع عالی درشت مغذی های کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. از سویی پروتئین وی خالص ترین منبع پروتئینی است که از کمترین چربی، کربوهیدارت و کالری را دارد. پروتئین وی همچنین حاوی BCAA برای ساخت عضلات بدون چربی و حمایت از ریکاوری بعد از تمرین است.

پروتئین وی می توانند تا ۹۵ درصد پروتئین را تنها با چند گرم کربوهیدرات یا چربی دربر دارد.

پودرهای گینر عمدتاً پر از کالری هستند. به عنوان مثال، یک پیمانه پروتئین وی به طور معمول تقریباً ۱۲۰ کالری دارد. یک وعده گینر می تواند از ۳۰۰ تا بیش از ۱۰۰۰ کالری باشد.

کلام آخر

امیداوریم که مطالعه این مقاله برای انتخاب بین گینر و مکمل وی جهت افزایش حجم کمکتان کرده باشد. خوردن حجم زیادی غذا زمان بر و طاقت فرساست اما مصرف شیک های ورزشی جایگزین راحت و مناسبی است.

افزایش وزن برای هاردگینرها دشوار می باشد. توصیه می شود برای دریافت این کالری اضافی از مکمل گینر استفاده کنید. از سوی دیگر، ممکن است پودر چربی ناخواسته به بدن شما اضافه کنند، حتما باید همزمان با مصرف آن فعالیت ورزشی داشته باشید.

همان طور که گفتیم مشکل گینرها این است که کربوهیدرات هایی دارند که به صورت چربی ذخیره می شوند، بنابراین در مورد افزایش قدرت و عضلات، مصرف پروتئین وی ترجیح داده می شود. پروتئین خالص می تواند به شما کمک کند تا فواید بیشتری مانند ریکاوری سریع را نیز دریافت کنید.

در انتها پیشنهاد میکنیم برای خرید مکمل گینر و پروتئین وی به داروخانه ها مراجعه نمایید تا با اطمینان خاطر مکمل اصل خریداری نمایید. البته امرزوه با گسترش اینترنت و راه اندازی داروخانه های آنلاین شما می توانید با چند کلیک ساده در عرض چند دقیقه مکمل مناسب خود را خریداری نمایید. یکی از این داروخانه های اینترنتی معتبر داروخانه داروبوم به آدرس اینترنتی darooboom.com است شما می توانید انواع مکمل بدنسازی را با کلیک بر روی لینک زیر مشاهده و به راحتی خریداری نمایید.

https://darooboom.com/28-مکملبدنسازی

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x