تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

افزایش اعتماد به نفس با کاشت ابرو

افزایش اعتماد به نفس با کاشت ابرو

ابروها، یکی از مهمترین اجزای صورت هستند و همه می‌دانیم که داشتن ابروهای زیبا و خوش فرم، باعث می‌شود که  اعضای دیگر صورت، به خصوص چشم‌ها، زیباتر دیده شوند. بنابر این، طبیعی است که بسیاری از زنان، تلاش می‌کنند تا شکل ابروهای خود را با آرایش اصلاح نمایند تا بهتر دیده شوند. ریختن ابروها، برای هر شخصی یک اتفاق ناخوشایند می‌باشد، به ویژه برای خانم‌هایی که از حرکت دادن ابروهای خود، برای بیان احساسات، کمک می‌گیرند. از دست دادن ابروها، می‌تواند باعث بوجود آمدن احساس غم و اندوه، اضطراب و حتی بروز افسردگی در فرد شود و حتی در بعضی افراد، منجر به کناره‌گیری از اجتماع و کم شدن اعتماد به نفس گردد.

کاشت ابرو، یک روش جراحی است که با استفاده از آن می‌توان ظاهر طبیعی ابروها را بازیابی کرد. در این روش، مو از قسمت دیگری از بدن بیمار برداشته می‌شود و به محل ابروها پیوند زده می‌شود. جراحی کاشت ابرو، باید توسط یک جراح پلاستیک و یا یک متخصص پوست و مو انجام شود.

چه روش‌هایی ابروهای پر و زیبا به ارمغان خواهد آورد؟

برای به دست آوردن ابروهای دلخواه و زیبا، روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد به طور مثال: دو روش محبوب که نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند، میکروبلیدینگ و لمینت ابرو است که انتخاب هریک از آن‌ها به نوع ابروهای شما بستگی دارد. البته، این روش‌ها موقتی هستند و اثرات آن‌ها ماندگاری زیادی ندارند، به‌ علاوه، زیاد طبیعی به نظر نمی‌رسند. بنابراین، بهترین راه حل برای به دست آوردن ابروهای طبیعی و دلخواه، کاشت ابرو است.

کاشت ابرو، یکی از کارآمدترین روش های زیبایی ابرو هست که نیاز شما را به آرایش کردن ابروها، خالکوبی و یا میکروبلیدینگ از بین می‌برد. در روش کاشت ابرو، از فولیکول‌های طبیعی موی خود شما استفاده می‌شود و ابروهای ضخیم‌تر و زیبا‌تری را ایجاد می‌کند.

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو، تأثیر بسیار زیادی بر سلامت عاطفی فرد دارد زیرا از دست دادن ابروها، باعث کاهش اعتماد به نفس، احساس غم و اندوه و اضطراب می‌گردد و این پیوند باعث می‌شود که حس اعتماد به نفس و عادی بودن، به فرد بازگردد.

  1. بهتر شدن ظاهری: جراحی کاشت ابرو، با افزایش تراکم ابروها و پرکردن آن ناحیه، ظاهر کلی ابروها را بهبود می‌بخشد.
  2. بالا بردن اعتماد به نفس: بعضی از افراد، با داشتن ابروهای پرتر و متقارن‌تر احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند.
  3. بهبود تقارن صورت: جراحی کاشت ابرو، تقارن صورت را بهبود می‌بخشد و به متعادل کردن اعضای صورت کمک می‌کند.
  4. راه حل دائمی: جراحی کاشت ابرو، برای کسانی که ابروهای آن‌ها به دلایل ژنتیکی، بالا رفتن سن و بیماری‌های مختلف نازک و کم پشت شده‌است، یک راه حل دائمی ارائه می‌دهد.
  5. شخصی سازی: می‌توان برای به دست آوردن شکل و تراکم دلخواه ابروها، جراحی کاشت ابرو را شخصی سازی نمود.

چه کسی کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو هست؟

بهترین کاندید برای کاشت ابرو افرادی هستند که تراکم ابروهای آن‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین این جراحی، برای کسانی که در اثر یک حادثه و یا ضربه، در ابروهای خود جای زخمی دارند که شکل ابروهای آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است یک درمان بسیار موثر است. افرادی که بخشی از موهای ابروی خود را در اثر لیزر درمانی برای موهای زائد از دست داده‌اند نیز می‌توانند از عمل کاشت ابرو سود ببرند.

ریزش بیش از حد موها، در دراز مدت، رایج‌ترین علت کم شدن تراکم موها است. این امر می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب دائمی وارد نماید و از رشد طبیعی موها جلوگیری کرده و باعث شود که ابروهای شما نازک شده و یا بصورت پراکنده رشد کند. عمل کاشت ابرو، با تحریک رشد مو‌ها این نگرانی را برطرف کرده و ابروهایی زیبا و طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

افرادی که به طور طبیعی دارای ابروهای نازک هستند هم می‌توانند از این روش بهره ببرند، زیرا با کاشت ابرو می‌توانند ابروهایی پهن‌تر و پرپشت‌تری داشته باشند.

برای این که فرد بتواند این جراحی را انجام دهد، لازم است که در ناحیه اهدا کننده مو، در بدن خود، موی کافی داشته باشید تا بتوان پیوند‌های لازم را از آن ناحیه برداشت. همچنین، موهای ناحیه اهداکننده، باید با ظاهر موهای ابرو مطابقت داشته باشند. بنابراین، معمولا پیوندهای مو، از ناحیه پشت گوش فرد گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که همه افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. برای افرادی که مبتلا به بیماری آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسال هستند، استفاده از این روش گزینه خوبی نیست، زیرا معمولا، افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، فولیکول‌های موی لازم برای انجام این عمل را در سر خود ندارند. همچنین افراد مبتلا به آلوپسی اسکار نیز کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند.

آمادگی‌های قبل از کاشت ابرو

برای استفاده از جراحی کاشت ابرو، باید اطلاعات دقیق و روشنی در مورد نحوه اجرای این جراحی کسب نمایید. قبل از این جراحی نباید داروهای رقیق کننده خون مصرف نمایید و نوشیدن الکل و سیگار را کنار بگذارید. در اولین قرار ملاقات با پزشک، او شرایط را به شما خواهد گفت.

مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو

به دلیل تفاوت در ساختار و زوایای خاص موهای ابرو، جراحی کاشت ابرو، باید بسیار با دقت انجام شود و نباید این عمل را  بدون تعیین زاویه و جهت موهای ابرو و برنامه ریزی برای آنها آغاز کرد.

جراحی کاشت ابرو، تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار در هنگام عمل در حداقل سطح هوشیاری قرار می‌گیرد.

بهترین ناحیه اهداکننده پیوند برای کاشت ابرو، موهای ناحیه پشت سر بیمار است؛ اما در سال‌های اخیر می‌توان از موهای قسمت‌های دیگر بدن نیز استفاده کرد مانند زیر بغل و دست‌ها.

در جراحی کاشت ابرو، از روش FUE استفاده می‌شود و برای دستیابی به یک ابروی طبیعی، به طور متوسط ۵۰۰ پیوند کافی خواهد بود. البته، این مقدار در افراد مختلف، متفاوت است و می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ پیوند متغیر باشد.

یکی از مراحل مهم در به دست آوردن یک شکل طبیعی ابرو، قرار دادن محکم موها است تا بیمار شکل ابروهای طبیعی و یکسانی داشته باشد. شما می‌توانید ابروهای طبیعی و زیبایی داشته باشید که پس از گذشت حدود ۱ ماه، از انجام عمل کاشت ابرو، با دقت توسط پزشکان متخصص امکان پذیر است، به صورتی که بعد از ۱ ماه نمی‌توان تشخیص داد که فرد پیوند ابرو انجام داده است.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

دوران نقاهت پس از عمل کاشت ابرو، بسیار کوتاه است، اما ممکن است که بیش از یک هفته طول بکشد تا ناحیه اهداکننده و گیرنده به طور کامل بهبود یابند. جراحی کاشت ابرو، یک جراحی سرپایی است و بعد از انجام آن می‌توانید به خانه بروید. ما دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از عمل را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید هر چه سریع‌تر و بهتر بهبود پیدا کنید.

اگر بعد از عمل، احساس درد و ناراحتی داشتید، می‌توانید بدون نگرانی مسکن‌های بدون نسخه را مصرف کنید.  قبل از انجام این عمل، در صورتی که رقیق‌کننده‌های خون و مکمل‌های دیگری را مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید و در مورد اینکه آیا باید مصرف آنها را قطع کنید یا خیر، با او مشورت نمایید.

سعی کنید که بعد از عمل راحت باشید و تا چند شب سر خود را در هنگام خواب بالا بگذارید تا احتمال بروز تورم کاهش یابد، و پانسمان‌های خود را تا مدت زمان توصیه شده روی محل جراحی نگه دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این مدت، از سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل خودداری کنید.

برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند بهبود پیوند‌ها، لازم است که حداقل به مدت یک هفته از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید. در هنگام شستن صورت خود، مراقبت باشید و فقط از صابون‌های ملایم استفاده کنید. ریختن موهای تازه کاشته شده بعد از عمل کاشت ابرو کاملا طبیعی است، زیرا این امر باعث رشد موهای جدید در محل پیوند می‌شود. ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج کامل این عمل را مشاهده نمایید، بنابراین لازم است صبور باشید.

هزینه کاشت ابرو

هزینه جراحی کاشت ابرو، به دلایل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. اگر تصمیم به کاشت ابرو دارید، ابتدا باید یک آنالیز شخصی توسط پزشک انجام دهید، سپس او می‌تواند از هزینه‌های این عمل شما را آگاه نماید.

سخن نهایی

ابروها نقش بسیار مهمی در شکل صورت و بیان احساسات هر فرد دارند. از دست دادن ابروها، چه به دلیل ژنتیک، بیماری‌ها و یا ضربه، می‌تواند تأثیرات منفی زیادی از نظر عاطفی بر افراد داشته باشد. عمل کاشت ابرو، یک روش رو به پیشرفت است که هدف از انجام آن، بازگرداندن موهای ابرو و بهبود اعتماد به نفس در افراد است و روش‌های درمانی و نحوه عملکرد، همیشه مطابق با نیازهای منحصر به فرد و اهداف زیبایی شما، شخصی سازی می‌شوند.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x