تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۵ کتاب در مورد اعتماد به نفس که باید بخوانید

معرفی کتاب های اعتماد به نفس- 5 کتاب برتر

پیش از معرفی کتاب های اعتماد به نفس بهتر است با مفهوم اعتماد به نفس و راه هایی مؤثر برای افزایش آن آشنا شویم.

مطالعه کتاب های اعتماد به نفس نیز یکی از موثرترین راه های افزایش اعتماد به نفس است که در ادامه به معرفی برخی از پرفروش ترین کتاب های اعتماد به نفس خواهیم پرداخت.

اعتماد به نفس شما می تواند بر تصمیمات، رفتارها و تجربیات شما در مسیر زندگی تأثیر بگذارد.

البته هیچکس دوست ندارد این حس را داشته باشد که اعتماد به نفس او در سطح پایینی است؛ زیرا این حالت عاطفی می تواند احساس بدی در شما ایجاد کند و درها را به روی تجربیات منفی که هرگز نمی خواهید تجربه کنید باز کند.

معرفی کتاب های اعتماد به نفس

در اینجا با معرفی چندین کتاب مشهور درباره اعتماد به نفس  سعی می کنیم شما را با منابعی مؤثر در راستای رفع مشکل عدم اعتماد به نفس تان آشنا سازیم.

   “در باب اعتماد به نفس” کتاب اعتماد به نفس شماره ۱

1- کتاب "در باب اعتماد به نفس"

“در باب اعتماد به نفس” کتابی است که در آن نویسنده، آلن دوباتن، موانع بازدارنده در جهت افزایش سطح اعتماد به نفس را شناسایی و گام به گام در راستای حذف آنها بر می آید.

در این کتاب راهکارهای مختلف با توجه به ویژگی های فردی افراد مختلف ارائه می شوند و آلن دوباتن معتقد است که برای افزایش سطح اعتماد به نفس هر فرد بایستی با توجه به ویژگی های شخصیتی خاص او عمل کرد، نه در مورد همگان به صورت یکسان!

این نویسنده بزرگ اعتماد به نفس بالا را نوعی موهبت الهی نمی داند و معتقد است که این مفهوم نوعی مهارت و مجموعه ای از دیدگاه های هر فرد نسبت به طبیعت و جهان است.

 “جرات داشته باش” کتاب اعتماد به نفس ۲

2- کتاب "جرات داشته باش" بهترین کتاب اعتماد به نفس

در معرفی کتاب اعتماد به نفس نمی توان به کتاب “جرئت داشته باش” روانپزشک مشهور فرانسوی، فردریک فانژه، اشاره نکرد.

او در این کتاب با ارائه راه های مؤثر در جهت افزایش اعتماد به نفس، به تمامی افرادی که از عدم داشتن آن رنج می برند کمک می کند تا در مورد کارها، روابط شان با دیگران و … اعتماد به نفس کافی را بدست آورند.

خواندن این کتاب می تواند جرئت شما را در رویارویی با زندگی، افراد و امور روزمره تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

 “اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن” ۳

3- کتاب "اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن"

در این کتاب نویسنده، باربارا دی انجلیس، در مورد رازهای موفقیت خود صحبت کرده است.

در ابتدای این کتاب نویسنده خود را فردی معرفی کرده که زمانی به مشکل عدم اعتماد به نفس دچار بوده و پس از مدتی دریافته است که برای موفق شدن باید سطح اعتماد به نفسش را بالاتر ببرد.
مطالعه این کتاب مسیر موفقیت را برای کسانی که اعتماد به نفس کافی در زندگی خود ندارند نشان خواهد داد.

 “نیروی اعتماد به نفس” کتاب اعتماد به نفس ۴

4- کتاب "نیروی اعتماد به نفس"

کتاب “نیروی اعتماد به نفس” نیز از جمله کتاب هایی است که در معرفی کتاب های اعتماد به نفس نمی توان از آن صرف نظر کرد.

نویسنده ای کتاب برایان تریسی که در ایران با کتاب قورباغه ات رو قورت بده معروف شد در این کتاب روش های تقویت اعتماد به نفس را با ارائه راهکارهایی مؤثر تشریح می کند. این نویسنده بزرگ، ترس و نداشتن جرئت را مانعی در رسیدن به موفقیت و کامیابی می بیند و معتقد است که با اعتماد و اتکا به خود می توانید بر ترس هایتان در زندگی غلبه و درست ترین تصمیم ها را برای موفق تر شدن بگیرید.

 اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد” کتاب ۵

5- کتاب" اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد"

این کتاب را نویسندگان مشهور، کیت برتون و برینلی پلتز، تالیف کرده اند. در این کتاب حس اعتماد به نفس حسی تعریف شده است که روزانه تمامی افراد همراه با خود دارند اما در برخی مواقع بنا به دلایل و شرایطی این حس در آنها فرو ریخته و به اصطلاح دست و پای خود را گم می کنند. در حوزه معرفی کتاب های اعتماد به نفس کتاب “اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد” نیز از کتاب های بسیار پرطرفدار و ارزشمند محسوب می شود.

اگر فکر می کنید با عدم اعتماد به نفس روبرو هستید، می توانیم حدس بزنیم که از آنچه می گوییم آگاه هستید. بنابراین، روش های افزایش اعتماد به نفس چیست، اجازه دهید شروع به توضیح در این باره کنیم.

از طریق مقایسه خود با دیگران، سطح اعتماد به نفس تان را کاهش ندهید

توانایی های هر فرد، کیفیت آموزشی که دریافت می کند و تجربه ای که به دست آورده متفاوت است.

اما متأسفانه ما اغلب از این موضوع غافل می شویم و خود را در مقایسه با افراد دیگر قرار می دهیم. به عنوان مثال، اگر فردی باشد که در سنین پایین‌تر از شما به موفقیتی که می‌خواهید برسید، رسیده است، این مقایسه ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود. بنابراین برای افزایش اعتماد به نفس خود در هر موضوعی باید مراقب باشید که خود را با دیگران مقایسه نکنید و بپذیرید که هر فردی متفاوت است.

مراقب خودتان باشید

فقط اتفاقاتی که تجربه می کنید نیست که بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. داشتن انواع ویتامین ها در بدن در مقادیر ایده آل، خواب خوب و انجام ورزش های منظم نیز می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، کمبود ویتامین D ممکن است باعث افسردگی شود و ورزش نکردن ممکن است باعث ترشح کمتر اندورفین شود که به هورمون شادی معروف است، بنابراین ممکن است احساسات منفی را تجربه کنید. تحقیقات مختلف علمی نیز این حقیقت را ثابت می کند. مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

روی زمینه هایی که در آنها استعداد دارید، تمرکز کنید

شاید شعرهای زیبایی می‌نویسید، شاید نقاشی‌هایتان مورد تحسین قرار می‌گیرند، شاید در نواختن ساز خیلی خوب و قابل تحسین هستید. تمرکز بر استعدادی که دارید و یادآوری آنچه می توانید بر اساس این استعداد به دست آورید از جمله کارهایی است که برای افزایش اعتماد به نفس خود باید انجام دهید.

افکار مثبت را جایگزین افکار منفی نمایید

درست است که افکار منفی، مانند تصور اینکه نمی توانید کاری انجام دهید و حتی اگر انجام دهید شکست می خورید، بازتابی از کمبود اعتماد به نفس است.

اما ممکن است در واقع با تکرار چنین افکاری اعتماد به نفس خود را بیش از پیش کاهش دهید و آنها را در کانون توجه خود قرار دهید.
تمرکز بر افکار مثبت به جای افکار منفی از جمله پیشنهادات افزایش اعتماد به نفس است. “من می توانم این کار را انجام دهم.”، “اگر به اندازه کافی تلاش کنم، می توانم از عهده آن برآیم.” می توانید اعتماد به نفس خود را با تمرکز بر موفقیت ها و نقاط قوت قبلی و همچنین افکار مثبتی که در سر دارید، تا حد زیادی افزایش دهید.

در گذشته گیر نکنید

عدم اعتماد به نفس شما هر چه که باشد، ممکن است ناشی از تجربه گذشته باشد. گیر افتادن در گذشته و فکر کردن به اتفاقی که همیشه به نتیجه ای می رسید که نمی خواستید یا باعث ناراحتی شما می شود و باعث تغییر رفتارتان می گردد، کمکی به شما نمی کند، برعکس، مانعی در مقابل شما برای افزایش سطح اعتماد به نفس تان ایجاد می کند. پذیرفتن اینکه اتفاقات گذشته شما یک تجربه بوده، یک گام مثبت برای شما خواهد بود.

دست از سرزنش خود بردارید

رویکردهایی که در مورد خود منعکس می کنید، مانند سرزنش و قضاوت، می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود. به همین دلیل، به جای سرزنش، باید مراقب باشید که از تجربیات درس بگیرید و با «شفقت به خود» به خودتان نزدیک شوید. به طور خلاصه، رویکرد شما نسبت به خودتان ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد به نفس شما دارد!

دریافت حمایت و پشتیبانی

اگر کارهایی را که برای داشتن اعتماد به نفس باید انجام دهید، انجام داده اید، اما همچنان فکر می کنید که نمی توانید بر مشکل عدم اعتماد به نفس خود غلبه کنید، پس مشاوره با یک متخصص ممکن است برای شما مفید باشد. حمایت روانشناس می تواند به شما در تجزیه و تحلیل منبع موقعیت یا مشکلی که باعث عدم اعتماد به نفس شما می شود کمک کند. در نتیجه، رویارویی که با خود تجربه خواهید کرد، می تواند از بسیاری جهات، از جمله اعتماد به نفس، بر زندگی شما تأثیر مثبت بگذارد.

از رویاهای خود دست نکشید

داشتن یک رویا و تلاش برای رسیدن به آن بهترین راه برای آن است که به خودتان ثابت کنید آنطور که فکر می کنید “شکست خورده” نیستید و در عین حال از زندگی لذت ببرید!

اما، متأسفانه، کمبود اعتماد به نفس در بسیاری از افراد احساس می شود. اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، مهم است که رویاهای خود را محکم و استوار در ذهن خود نگه دارید. البته باید توجه داشته باشید که دانستن مسیری که برای رسیدن به رویاهایتان باید طی کنید و اقدام در این مسیر باعث کارآمدتر شدن این روند می شود.

مطمئن باشید، افرادی در دنیا هستند که چیزهای بسیار مشابهی را با آنچه شما تجربه کرده اید در زندگی گذشته خود دارند و همان احساسات را در آن زمان تجربه کرده اند، اما با وجود این، موفق شده اند! هر آرزویی که داشته باشید، می توانید به آن برسید!
فقط از خود در مورد آرزو و رویاهایتان بپرسید و به خودتان اعتماد کنید! هر آرزویی که داشته باشید، می توانید به آن برسید! به خود اعتماد کنید و بدانید که موفق خواهید شد!

کلام آخر

با ذکر این نکات مطمئنا چراغ هایی در ذهن شما برای افزایش و تقویت سطح اعتماد به نفس تان ایجاد شده است. معرفی کتاب های اعتماد به نفس در بالا نیز شاید راهی برای افزایش سطح اعتماد به نفس شما باشد.

 


برچسب:

, ,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی سلماسی

کتاب در باب اعتماد به نفس خیلی خوبه واقعا من ۱۷ سالم بود این کتاب رو خوندم خیلی تاثیر گذار بود . کتاب های در زمینه اعتماد به نفس خیلی زیاده ولی برخی از اونها واقعا خوب نیست و بدتر اعتماد به نفس رو کاهش میده.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x