تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان که باید بخوانید

اگر نوجوانی هستید که درگیری‌های ذهنی این برهه آزارتان می‌دهد، بهتر است با خواندن بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان که افکار شما را سازمان‌دهی می‌کنند، کمی ذهنتان را آرام کرده و اجازه استراحت را صادر کنید.

نوجوانی دوره‌ای حساس و تأثیرگذار بوده و هر اتفاق کوچک در طول این دوره می‌تواند تأثیرات به سزایی بر آینده افراد داشته باشد. بسیاری از تغییرات و تحولات اساسی زندگی در دوران نوجوانی رقم می‌خورد و افراد در آستانه جوانی، مسیر و راه زندگی خود را پیدا خواهند کرد.

اگر فردی بالغ هستید، دوران نوجوانی خود را به خاطر بیاورید. مشکلات و دغدغه‌های آن روزها را به یاد دارید؟ چیزی از سردرگمی و بی‌هدفی دوران نوجوانی در ذهنتان مانده است؟

اگر کوچک‌ترین خاطراتی از روزهای پر از دغدغه و درگیری نوجوانی یادتان مانده باشد، می‌دانید که نوجوانان در عین نیاز به حس استقلال، همواره به توصیه‌هایی نیاز دارند که راه آن‌ها را روشن کنند و از آن‌ جایی که اغلب علاقه‌ای به شنیدن نصیحت ندارند، چه بهتر که همه چیز را از زبان کتاب به آن‌ها بیاموزید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان آشنا کنیم. کتاب‌هایی که می‌توانند حس زندگی و حرکت به سمت قله‌های موفقیت را در وجودتان زنده کنند. همراه ما باشید.

مطالعه کتاب‌های انگیزشی چه تأثیری بر نوجوانان دارند؟

پیش‌تر گفتیم که نوجوانی دوره پرتنش و حساسی بوده  و این، برای همه ما اثبات شده است.

اگر چه ممکن است عده‌ای از نوجوانان این برهه را به راحتی بگذرانند، اما اغلب آن‌ها با بحران‌هایی مواجه می‌شوند که گاهاً هیچ یک از نزدیکان، از آن‌ها مطلع نخواهند شد.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات نوجوانان در این سن و سال، بی‌هدفی است.

بسیاری از نوجوانان نمی‌دانند که جریان زندگی آن‌ها را به کدام سمت خواهد برد؛ با این حال ترجیح می‌دهند بی هیچ تلاشی سوار بر امواج زمان به سمت آینده حرکت کنند.

از طرفی درک نشدن توسط خانواده و اطرافیان می‌تواند ضربه بدی به آن‌ها وارد کند؛ به طوری که هیچ یک از مشکلات خود را برای آن‌ها بازگو نکنند.

مجموعه این اتفاقات آن‌ها را به سمتی می‌کشاند که انگیزه و انرژی خود را برای ادامه مسیر از دست داده و گاه تا ابتلا به افسردگی پیش می‌روند.

به همین دلیل، کتاب‌های انگیزشی متناسب با سن و سال آن‌ها می‌تواند پیشنهاد خوبی برای رهایی از این وضعیت باشد.

گاهی بهتر است خودتان به عنوان والدین، مستقیماً وارد عمل نشوید؛ چرا که ممکن است بی آن که بخواهید، با لحن یا گفتاری نامناسب آن‌ها را بیازارید.

در این مقاله بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به شما معرفی خواهند شد تا با کمک آن‌ها بتوانید انرژی و انگیزه از دست رفته را به نوجوانتان باز گردانید.

با بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان آشنا شوید

افزون بر تمام مواردی که گفته شد، باید بدانید که نوجوانی دوره شکل‌گیری شخصیت افراد است و هر فردی اغلب تفکرات و دیدگاه‌های خود را از زمان نوجوانی به همراه دارد.

این به آن معناست که اگر قصد ایجاد تغییر و تحول در ابعاد مختلف شخصیت خود را دارید، بهتر است از همین حالا که در دوره نوجوانی هستید شروع کنید.

انعطاف شخصیتتان باعث می‌شود تا بتوانید راحت‌تر از هر زمان دیگر عادت‌های غلط را کنار گذاشته و عادت‌های سازنده را جایگزین آن‌ها کنید.

اگر می‌خواهید در آینده‌ای نه‌چندان دور رویاهایتان را به حقیقت پیوند بزنید، بهتر است از همین حالا شروع کنید. بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان نوشته شده‌اند تا از آن‌ها افرادی موفق و تأثیرگذار بسازند. بیایید چند مورد از این کتاب‌ها را در کنار هم بررسی کنیم:

 

کتاب هفت عادت نوجوان موفق

کتاب هفت عادت نوجوان موفق از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان

شون کاوی فرد موفقی است که راه و رسم موفقیت را به سایرین نیز می‌آموزد.

به همین جهت می‌تواند شما را نیز در مسیر پیش رویتان یاری کند. کتاب «هفت عادت نوجوان موفق» یکی دیگر از کتاب‌های کاوی است که این بار برای تربیت ذهن نوجوانان نوشته شده و به پیشرفت آن‌ها و رفع درگیری‌های ذهنی‌شان کمک می‌کند‌.

فرقی نمی‌کند این کتاب را به عنوان والدین نوجوانان مطالعه کرده و یا خودتان نوجوانی باشید که به دنبال مسیر درست رهایی از احساس سردرگمی می‌گردد.

در هر صورت این کتاب می‌تواند راه را به شما نشان دهد.

در این کتاب هفت عادت مهم که باید در یک نوجوان ایجاد شوند، توسط شان کاوی به شما آموزش داده خواهند شد.

پیش از هرچیز باید به نوجوانان آموخت که خود مسئول زندگی خودشان هستند و انفعال در این مورد بی‌معنیست. پس از آن موارد دیگری مد نظر نویسنده هستند که در خلال خواندن کتاب خواهید فهمید.

کتاب شما برنده اید

کتاب شما برنده اید از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان

انگیزه یکی از مهم‌ترین عناصر در داشتن یک زندگی موفق و پر از آرامش است. زمانی که با فقدان انگیزه مواجه باشید، زندگی معنای خود را از دست خواهد داد و به این ترتیب، در انجام دادن کارها دچار مشکل خواهید شد.

شیو کهرا در کتابی به نام شما برنده‌اید، تعریف شما از برد و شکست را تغییر خواهد داد و شما را با بعد جدیدی از این مفاهیم آشنا خواهد کرد.

مفاهیمی که ممکن است به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرده و هیچ وقت به این فکر نکنید که تغییر در نگرش شما به این تعابیر، چقدر می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد.

این کتاب اصول مدیریتی که در بالاترین سطوح ارائه می‌شوند را به زبانی ساده و روان و با مفاهیم ساده‌تر بیان کرده و به شما در داشتن زندگی متعادل کمک می‌کنند.

هر فردی برای آن که حس و حال بهتری نسبت به زندگی داشته باشد می‌تواند از کتاب شما برنده‌اید استفاده کرده و تکنیک‌های آن را در زندگی به کار ببندد. شما برنده‌اید به عنوان یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به شما توصیه می‌شود.

 

کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب دارن هاردی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان

اثر مرکب یکی از بهترین کتاب های هوش مالی و انگیزه بخش است

این روزها تبلیغات زیادی مبنی بر‌ رسیدن به موفقیت در مدت زمانی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ارائه می‌شوند که گاهاً وسوسه‌کننده نیز به نظر می‌رسند.

بسیاری از آن‌ها ادعا می‌کنند که با تکنیک‌هایی خاص می‌توانید ره صدساله را در یک شب طی کرده و قله موفقیت را فتح کنید.

این تبلیغات اگر چه می‌توانند هر انسانی را وسوسه کنند؛ اما به نظر می‌رسد تأثیرگذاری آن‌ها بر نوجوانان بیش از سایرین است.

بسیاری از نوجوانان آمال و آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند و فکر به این که بتوان آن‌ها را در مدت زمانی کوتاه به دست آورد، برایشان هیجان‌انگیز است.

با خواندن این کتاب خواهید فهمید که هیچ موفقیتی بدون تلاش مستمر و مداوم میسر نمی‌شود.

از طرفی باید بدانید که هر کار کوچکی که انجام می‌دهید، تأثیراتی بر تمامی ابعاد زندگی خواهد داشت که فکرش را هم نمی‌کنید.

در واقع، برای آن که موفقیتی حاصل شود، جزئیات کوچک یک به یک در کنار هم قرار می‌گیرند تا هچدر نهایت، هدف غایی شکل بگیرد.

دارن هاردی در نگارش یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به نام اثر مرکب، هر آن چه برای موفقیت نیاز دارید را به رشته تحریر درآورده است.

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ

این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم که بزرگ زیستن از بزرگ اندیشیدن حاصل می‌شود.

به عبارتی اگر می‌خواهید در هر زمینه‌ای به نهایت آن دست پیدا کنید، باید بزرگ فکر کردن را یاد بگیرید.

مادامی که ذهن شما خواسته‌های کوچک داشته باشد، زندگی اتفاقات بزرگی را برایتان رقم نمی‌زند. کتاب جادوی فکر بزرگ، نوشته دیوید جی شوارتز، دقیقاً به همین مسئله اشاره دارد. در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه از قدرت ذهنتان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

البته باید بدانید که رسیدن به موفقیت، تنها حاصل اندیشه نیست و تلاش بخش بزرگی از آن است؛ اما با داشتن اندیشه‌ای بزرگ، قطعاً موفقیت راحت‌تر حاصل خواهد شد. جادوی فکر بزرگ یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان است و همچنین در دسته بندی بهترین کتاب های موفقیت و ثروت قرار دارد که می‌تواند ذهن آن‌ها را به سمت تفکری سازنده پیش ببرد.

کتاب قدرت تفکر مثبت

کتاب قدرت تفکر مثبت از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان

در ادامه صحبتی که برای معرفی کتاب قبل داشتیم، باید ذکر کنیم که تفکر مثبت در کنار تفکر بزرگ می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

اگر می‌خواهید زندگی آرامی داشته و با ذهنی باز از روزهای عمرتان لذت ببرید، بهتر است امواج و افکار منفی را از خودتان دور کرده و بر عواطف مخرب غلبه کنید.

هر قدر که ذهن بازتری داشته و امواج مثبت‌تری داشته باشید، زندگی برایتان شیرین‌تر می‌شود.

در واقع، با مطالعه این کتاب به این نتیجه می‌رسید که خوشبختی یک حس درونی است که باید در خودتان ایجاد کنید.

به عبارت دیگر، اگر احساس خوشبختی داشته باشید، می‌توانید موفق شوید؛ اما اگر برای احساس خوشبختی به موفقیت نیاز داشته باشید، ممکن است دائماً این هدف را از خودتان دورتر کنید.

نورمن وینسنت پیل، با گفت‌وگو با اشخاص مختلف و ثبت نظرهای آن‌ها در قالب داستان‌هایی توانسته به بهترین نحو مقصود خود را در صفحات این کتاب بگنجاند.

قدرت تفکر مثبت یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان است که خواندن آن نه فقط به نوجوانان، بلکه به همه افراد توصیه می‌شود.

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار از فلورانس اسکاول شین Florence Scovel Shinn

کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین را شاید بتوان محبوب‌ترین و معروف‌ترین کتاب این لیست دانست که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد، در همان اوایل انتشار توانست در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد.

تا کنون کتاب چهار اثر فلورانس به چندین و چند زبان زنده ترجمه شده و اتفاقاً ترجمه فارسی آن نیز توانسته جایگاه خوبی را در کشور ما به دست آورد.

اسکاول شین به عنوان نقاشی که بعدها نویسندگی را پیشه کرد، با کلام مؤثر خود توانسته بر روح و قلب بسیاری از خوانندگان این کتاب نفوذ کند.

ترکیبی از علم متافیزیک و معنویت در آثار اسکاول شین می‌تواند روح شما را جلا بخشیده و حالی خوش را به شما القا کند. چهار اثر «بازی زندگی و چگونگی آن»، «کلام تو عصای معجزه‌گر توست»، « در مخفی موفقیت» و «قدرت کلام» در کنار هم، چهار اثر فلورانس را تشکیل داده‌اند که می‌توانید آن را مطالعه کرده و تحولات عظیمی را در احوالات درونی‌تان ایجاد کنید.

کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان

پائولو کوئیلو، نویسنده مشهور برزیلی، در یکی از مشهورترین آثار خود به نام «کیمیاگر» به توصیف معنای زندگی پرداخته و سعی دارد شما را به درک صحیحی از زندگی برساند.

خلاصه کتاب کیمیاگر: داستان جوانی به نام سانتیگو است که در صحرایی دور به چوپانی مشغول بوده و بالاخره به این نتیجه می‌رسد که به دنبال تغییر زندگی خود، راهی سفری طولانی شده و در این مسیر، به دنبال معنای زندگی بگردد.

در این سفر اتفاقات گوناگونی می‌افتند که هر یک از آن‌ها نقشی مؤثر در زندگی سانتیگو خواهند داشت.

هیچ کس نمی‌داند که به راستی هدف اصلی چیست و چه چیزی انتظار این مرد جوان را می‌کشد.

نثر روان و تعابیر زیبا در این کتاب می‌توانند لذت خواندن یک کتاب را به شما القا کرده و اوقاتی خوش را برایتان فراهم کنند.

اگر شما نیز به عنوان یک نوجوان هدف خود را لابه‌لای دغدغه‌های زندگی گم کرده‌اید، خواندن کتاب کیمیاگر به عنوان یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به شما پیشنهاد می شود.

کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جست‌وجوی معنا یکی از کتاب‌های موفق در حوزه ادبیات روانشناسی است که احتمالاً بارها و بارها نام آن را شنیده‌اید.

این کتاب به نویسندگی دکتر ویکتور فرانکل، تجربه زندگی او در اردوگاه کار اجباری رژیم نازی را بیان کرده و از دل آن، نکاتی را در می‌آورد که برای هر فردی شنیدنی خواهند بود.

دکتر فرانکل در این کتاب بیان می‌کند که هر فردی برای زندگی کردن، به دلایل محکمی نیاز دارد و هر کار سختی، نیازمند هدف و معنایی برای انجام آن است که بتواند انسان را به آن ترغیب کند.

دکتر فرانکل داستان زندگی خود را بیان می‌کند که چگونه توانست این معنا را با وجود از دست دادن اعضای خانواده پیدا کرده و به زندگی خود ارزش ببخشد.

اگر در گیر و دار مشکلات نوجوانی معنای زندگی را گم کرده‌اید، خواندن کتاب انسان در جست‌وجوی معنا به شما پیشنهاد می‌شود. این اثر از دکتر فرانکل می‌تواند یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان باشد.

کتاب از ذهنت خارج شو و زندگی کن

کتاب از ذهنت خارج شو و زندگی کن

از جمله تغییراتی که در دوره نوجوانی ایجاد می‌شود، تغییراتی است که در هیجانات رخ داده و عواطف را دچار نوسان می‌کند.

این هیجانات می‌توانند ابعاد مختلفی از زندگی را تحت‌الشعاع قرار داده و آن‌ها را دگرگون کنند. تصمیماتی که از سر هیجان اتخاذ می‌شوند، اغلب نتیجه مطلوبی نداشته و می‌توانند منجر به آسیب شوند.

با مطالعه کتاب از ذهنت خارج شو و زندگی کن یاد می‌گیرید که چگونه هیجانات خود را کنترل کرده و زندگی واقعی‌تر و شیرین‌تری داشته باشید.

هر آن چه در این کتاب گفته می‌شود، پله‌ایست به سمت خودشناسی و خودسازی که احوالات نوجوانان را دگرگون کرده و آن‌ها را با دنیای واقعی اخت می‌کند. خواندن این کتاب را به نوجوانان و والدین آن‌ها توصیه می‌کنیم.

کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر از پرفروش ترین کتاب های انگیزه بخش

یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، کتابی با نام خودت باش دختر است که به قلم ریچل هالیس نوشته شده و توانسته تأثیر زیادی بر افراد داشته باشد.

با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که زندگی شما تنها و تنها وابسته به خودتان است.

هیچ چیز جز شما نمی‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد و هیچ کس جز خودتان مسئول کارهایی که انجام می‌دهید نیست.

اگر می‌خواهید شادی را در زندگی تجربه کنید، باید آن را درون خودتان بجویید و وجودتان را برای شاد زیستن آماده کنید.

برای موفقیت نیز همه چیز را درون خودتان بجویید. کتاب خودت باش دختر با داستان‌هایی که گاه شیرین‌اند و گاه تلخ، شما را با حقایقی روبه‌رو می‌کند که زندگی‌تان را زیباتر خواهند کرد.

کتاب خودت باش دختر برای نوجوانانی که خودشان را نمی‌پذیرند، کتابی کاربردی است که خواندن آن توصیه می‌شود.

کتاب کارکردهای اجرایی برای نوجوانان

کتاب کارکردهای اجرایی برای نوجوانان

بسیاری از نوجوانان اطرافتان را می‌بینید که در مدیریت زندگی خود دچار مشکلاتی هستند که با تلاش‌های فراوان، همچنان نمی‌توانند آن‌ها را برطرف کنند.

مشکلاتی از قبیل عدم تمرکز، ناتوانی در تصمیم‌گیری، عدم کنترل خشم و مواردی از این دست از مشکلات رایجی هستند که نوجوانان را درگیر خود می‌کنند.

گاهی تنها توصیه‌های روانشناسانه نمی‌توانند منجر به روبه‌راه شدن اوضاع شوند؛ بلکه به تمرین‌هایی نیاز است که در عمل بتوانند شرایط را تغییر دهند.

در واقع، نوجوانانی که بخواهند تغییراتی را در رفتار و خلق و خوی خود ایجاد کنند، باید با انجام دادن تکنیک‌هایی در حوزه‌های مختلف من جمله کنترل خشم، یافتن هدف، تصمیم‌گیری و … تخصص لازم را به دست آورده و اوضاع را کنترل کنند.

کتاب کارکردهای اجرایی برای نوجوانان، کتابی است که با ارائه چنین راهکارهایی به نوجوانان در تلطیف روزهای پرتنش کمک می‌کند.

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

جولی اسمیت، نویسنده و درمانگر برجسته در سال ۲۰۲۲ کتابی را به رشته تحریر درآورد که «چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود» نام داشت.

این کتاب توانسته بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و در لیست بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان قرار بگیرد.

این اثر تمام آن چیزی است که برای سلامت روان به آن نیاز دارید.

اگر می‌خواهید از افسردگی نجات پیدا کنید، یک رابطه عاطفی پر از جنجال را خاتمه دهید، اعتماد به نفستان را بالا ببرید و ویژگی‌های مثبت دیگر را در خود تقویت کنید، این کتاب از جولی اسمیت مناسب شماست.

فراموش نکنید که سلامت روان به اندازه سلامت جسم نیازمند توجه و بررسی است.

مادامی که از سلامت روان بهره‌مند نباشید، نمی‌توانید طعم خوشبختی را بچشید. این مورد از بهترین کتاب‌ های انگیزشی برای نوجوانان برای ترمیم سلامت روان توصیه می‌شود.

 کتاب آیین دوست یابی

 کتاب آیین دوست یابی

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌هایی که برای مطالعه نوجوانان توصیه می‌شود، کتاب آیین دوست‌یابی است.

از آن جا که نوجوانان اغلب با مشکلاتی در برقراری ارتباط با سایرین مواجه بوده و در دوست‌یابی به درستی عمل نمی‌کنند، کتاب آیین دوست‌یابی می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای آنان باشد.

انتخاب دوست خصوصاً در دوران نوجوانی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که می‌تواند تأثیر به سزایی بر خلقیات و روحیات افراد داشته باشد.

در کتاب آیین دوست‌یابی در ابتدا با نحوه ارتباط با مردم آشنا شده و سپس نحوه جلب محبت آن‌ها را می‌آموزید.

در سایر بخش‌های کتاب نیز توضیحاتی مبنی بر آیین دوست‌یابی به شما داده می‌شود که می‌توانند تأثیر مثبتی بر ارتباطتان با اطرافیان داشته باشند.

همه این موارد در نهایت از شما فردی با توانایی ارتباط مؤثر می‌سازند که می‌تواند ارتباطات سالمی برقرار کند.

به همین خاطر کتاب آیین دوست‌یابی به عنوان یکی از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به شما معرفی شده و خواندن آن توصیه می‌شود.

کتاب تخت‌خوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن Make your bed از پرفروش ترین کتاب های الهام بخش و انگیزشی

ویلیام اچ مک ریون، افسر بازنشسته نیروی دریایی در کتابی تحت عنوان تخت‌خوابت را مرتب کن به تفسیر ۱۰ درسی می‌آموزد که در دوران خدمت آن‌ها را یاد گرفته است.

در هر درس، خاطره‌ای از زمان خدمت ویلیام پیامی را می‌رساند که در انتهای داستان راجع به آن صحبت ‌می‌شود.

هر یک از این داستان‌ها به شما کمک می‌کنند تا زندگی را بهتر پیش برده و بتوانید اهدافتان را دنبال کنید.

این کتاب به شما می‌آموزد که برای موفقیت و حرکت رو به جلو باید از درست انجام دادن کوچک‌ترین کارها شروع کنید.

در واقع، هر روز صبح و پیش از انجام کاری باید تخت خواب خود را به درستی مرتب کنید تا بتوانید از خودتان انتظار درست انجام دادن سایر کارها را داشته باشید.

تا زمانی که کارهای جزئی و کوچک درست پیش نروند، کارهای اصولی و عظیم نیز به خوبی انجام نخواهند شد.

در لیست بهترین کتاب های پروفروش جهان و همچنین انگیزشی برای نوجوانان، کتاب تخت‌خوابت را مرتب کن می‌تواند یک کتاب کم حجم اما کاربردی باشد که خواندن آن به شما توصیه می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله با ۱۴ مورد از بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان آشنا شده و توضیحات مختصری از آن‌ها را خواندید.

مطالعه هر یک از این کتاب‌ها می‌تواند تحولی عظیم در ذهنیت شما ایجاد کند که منجر به سهولت عبور از برهه دشوار نوجوانی می‌شوند.

توجه داشته باشید که اگر به عنوان والدین نوجوانان این مطلب را مطالعه می‌کنید، باید رفتار درست و صمیمانه‌ای را با نوجوانتان پیش بگیرید تا بتوانید او را در عبور از این شرایط سخت یاری کنید.

هیچ کس به اندازه شما نمی‌تواند حامی و پشتیبان فرزندتان بوده و او را حمایت کند.

اگر چه پشتیبانی و نظارت شما بر فعالیت‌های فرزندتان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما فراموش نکنید که نزدیک شدن او به دوران جوانی، حس استقلال را طلب می‌کند.

بنابراین بهتر است در همه چیز اعتدال را پیش بگیرید و تا حدودی او را در انتخاب‌هایش آزاد بگذارید. خواند این کتاب‌ها می‌تواند به شما در داشتن رفتار مناسب نیز کمک کند. امیدواریم از مطلب فوق استفاده‌های لازم را برده باشید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x