تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

فایل صوتی ۳ تصمیم که زندگی ما را کنترل میکند

فایل صوتی 3 تصمیم که زندگی ما را کنترل میکند

با فایل صوتی سه تصمیم که زندگی ما را کنترل میکند با صدای خانم مریم رضایی برگرفته از ویدیو های آنتونی رابینز در خدمت شما هستیم.
ما در زندگی خود برای هر چیزی تصمیم های مختلفی را می گیریم و این تصمیمات تجربه های زندگی مان را رقم می زنند تصمیم می گیریم که پولدار شویم تصمیم میگیرم که  ازدواج کنیم یا شغلی را برگزینیم.
در تمامی این تصمیمات موفقیت ها و یاشکست هایی را تجربه می کنیم

ثروت، فقر،شهرت، زندگی خوب یا بد همه اینها چیزهایی هستند که از تصمیمات و نوع تصمیم گیری های ما خلق می شوند
پس تصمیمات بسیار مهم و حیاتی هستند.
حالا این سوال پیش می آید که شما بر روی چه چیزی تمرکز می کنید چه معنایی به آن می دهید و چطور رهبری اوضاع را به دست می گیرید و  تصمیم نهایی را میگیرید.
در این بخش سه تصمیمی که زندگی شما را کنترل می کند را برایتان بازگو خواهیم کرد پس با ما در متا راز همراه باشید.

تصمیم گیری و تمرکز

اولین تصمیم این هست که شما روی چه چیزی می خواهید تمرکز کنید؟
حتما در اطرافیان خود کسانی را دیده اید که زندگی خوبی دارند اما روی یک موضوع بی اهمیت شروع به تمرکز کردن می کنند.
این افراد مدام احساس می کنند که قرار است اتفاق بدی بیفتد یا فکر می کنند که اگر این کار یا آن کار را انجام ندهند حتما کارها خوب پیش نمی رود.

در واقع آنها دارند پیش داوری می کنند و اصلا قرار نیست که اتفاق بدی بیفتد ولی آنها با تمرکز بر روی اتفاق بد و ناخوشایند در واقع در حال به وجود آوردن یک احساس بد هستند.
زیرا وقتی تمرکز بر روی  این باشد که قرار است اتفاق بدی بیفتد دارند آن اتفاق را حس می کنند و واقعا احساسشان بد می شود.

برای آنکه کنترل زندگیتان را در دستان خودتان باشد باید کنترل تمرکز های فکری را بر عهده خود بگیرید در واقع باید بر روی افکار خود متمرکز باشید تا بتوانید به راحتی کنترل زندگیتان را بر عهده بگیرید.

درست برداشت کردن

معنایی که ما به چیزهای مختلف در زندگی می دهیم تمامی زندگی ما را کنترل می کنند مثلا وقتی برخی از ما به فوت عزیزانمون فکر می کنیم دچار رنج و غم فراوان می شویم
اما در واقع این احساس، معنی هست که ما به مرگ می دهیم  شاید کسان دیگر معنی که به مرگ می دهند نوع دیگری باشد.

وقتی که ما با چالشها روبه رو می شویم هر کدام معنی متفاوتی به آنها می دهیم.
مثلا شخصی در مقابل یک چالش قرار گرفته و تجربه ای که کسب کرده شکست بوده این شخص می تواند حس بدی پیدا کند و معنی که به این شکست می دهد یک غم و رنج فراوان باشد یا می تواند معنی برعکسی قائل شود بگوید
درست است که در این چالش پیروز نشدم اما می دانم که بالاخره موفق خواهم شد و پر قدرتر به جلو می رود.

این شخص کسی هست که کنترل اوضاع را می تواند در دست بگیرد و موفق شود ما باید معانی که به اتفاقات می دهیم آنچنان باشند که در وجود ما حس خوبی را به وجود بیاورند.
برخی از اتفاقات هستند که از کنترل ما خارج هستند در این زمان باید توجه کنیم که آیا ما کنترل را به دست آن اتفاق می دهیم یا اینکه تمرکز را از روی آن بر می داریم و بر روی چیز دیگری تمرکز می کنیم که بتوانیم معنی بهتری به آن بدهیم و در نتیجه احساسمان نیز خوب شود.

مثلا برخی بیماری هایی که در جهان پخش می شوند، ما هیچگونه کنترلی بر آنها نداریم می توانیم مدام به آنها فکر کنیم و مدام اخباری که مردم بر اثر این بیماری از بین رفته اند را پی گیری کنیم و در نتیجه احساسمان بد می شود و چیزی که عاید ما می شود وحشت و ترس است که این موضوع به مرور زمان بر همه زندگیمان اثر منفی می گذارد و اینگونه می شود که به این  موضوع اجازه می دهیم زندگی ما را تحت کنترل خود می گیرد.

نتیجه گیری و عملکرد درست

سومین تصمیمی که زندگی را کنترل می کند این است که در آخر چه کاری می خواهی انجام دهی؟ تمامی تجربیات ما بر اساس آنچه که از موضوعات احساس می کنیم و اینکه چه معنی به آن موضوعات می دهیم هست. حقیقتی وجود دارد که همه به آن اعتقاد داریم و آن این است که شما می توانید با وجود ثروت و مقام بدبخت باشید یا می توانید بدون آنکه چیزی داشته باشید خوشبخت باشید.

ما باید یاد بگیریم که در مقابل چالشهای زندگی چگونه رفتار کنیم باید آموزش بگیریم که وقتی اتفاقی می افتد که از حیطه توان ما خارج هست بتوانیم آرامش خود را حفظ کرده تا کنترل اوضاع را بر عهده بگیریم. باید یاد بگیریم که چطور معنا و مفهوم چالشها را به سمت مثبت بکشانیم. و الگوهایی را به وجود آوریم که به نفع ما هستند.

هر تراژدی و هر دردی که به وجود می آید این خود ما هستیم که برای آنکه از این درد رها بشیم باید معنای عمیق و مثبتی رو بهش بدیم تا بتونیم از اون عبور کنیم. مثل افرادی که وقتی گرسنگی می کشند آن را با تمام وجود درک کرده اند و وقتی که از گرسنگی رها می شوند به افرادی که کمک می کنند آنها را می توانند درک کنند و به نجات آنها می پردازند پس به گرسنگی خود در زمان گذشته معنی والایی را می دهند. و از آن فرار نمی کنند یا آن را یک تراژدی دردناک نمی دانند.

شما باید قوه پیش بینی خود را بالا ببرید گاهی اوقات مدام می گویید من می دانم که چه پیش می آید درست است شما می دانید چه پیش می آید زیرا مدام یک کار را در حال تکرار کردن هستید. پس باید قوه پیش بینی خود را قدرتمند کنید و آن را به سمت اوضاع مثبت سوق دهید و بتوانید زندگی که لایقش هستید را رقم بزنید. شما باید رهبر زندگی خود باشید و کنترل اوضاع رو به دست بگیرید.

شما زمانی می تونید اوضا ع رو کنترل کنید که خودتان را رهبری کنید و بتوانید پیش بینی های درستی برای آینده داشته باشید. برای این کار باید همیشه به زندگیتان معنایی بدهید که به شما قدرت بده ، همیشه چیزهایی وجود دارند که تراژدی ها و چالشهای زندگی هستند پس اگر کنترل اوضاع را به آنها بدهیم و تمرکزمان را روی آنها بگذاریم به مرور زمان چیزهای با ارزش را نابود می کنیم.

اتفاقاتی که ما را ناراحت و ناامید کنند همیشه وجود دارند و همیشه در دسترس هستند اگر ما بخواهیم با افکار و نظرات دیگران خودمان را گمراه کنیم و به آنها اجازه دهیم که آنها به زندگیمان معنا دهند این هم کار راحتی هست اما این ما هستیم که باید تمرکزمان را در دست خود بگریم و  خودمان را رهبری کنیم. تا در مرحله سوم تصمیم که چه کاری می خواهیم انجام دهیم هست بتوانیم کارهایی خارق العاده انجام دهیم.

 

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا

جالب بود ,تشکر

بابک

تشکر خانم رضایی .عالی عالی ….

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x