تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

سه روش برای تغییر ذهن و تغییر باورها

سه روش برای تغییر ذهن و تغییر باورها

باور کلمه ای است که این روز ها خیلی شنیده میشود.
این نظام باور های ذهنی ماست که سرنوشت و کیفیت زندگی ما را تعیین میکند برای آشنایی با باور و روش های تفییر ان با ما در متا راز همراه باشید.

تغییر باور ها

دنیای مادی و معنوی ما همیشه در هر ثانیه و دقیقه در حال پیشرفت است، و شما همیشه باید از خودتان بپرسید که من در کجای این تغییرات هستم، آیا من دارم با همان سرعت پیشرفت میکنم؟
این دنیا همیشه در حال پیش رفت و رو به جلو حرکت کردن است و ما توانایی متوقف کردن زمان و یا گرفتن جلوی پیشرفت را نداریم.
پس باید به خودمان فکر کنیم و ببینیم در جه موقعیتی قرار داریم، در آمدمان چقدر است و آیا از زندگی و سطحی که در جامعه داریم راضی هستیم یا خیر.

بسیار معلوم است که اگر از موقعیت خود راضی نیستیم باید وضعیت خود را عوض کنیم و به سطح دلخواه مد نظر برسیم.
خب برای شروع این تغییر ما اول باید از ذهن خود شروع کنیم چون ذهن ما است که تصمیم های درست و غلط را میگیرد.
ما میخواهیم ذهن را عادت دهیم تا تصمیم های درست بگیرد و ما را به راه درست هدایت کند.

۱- در محیط سالم بودن

مؤثر ترین تغییر از ذهن آغاز می شود وقتی شما خودتان را در محیط هایی قرار می دهید که چیزهای با ارزشی یاد می گیرید یا چیزی گوش می دهید که به علم و آگاهیتان می افزاید همانجا هست که متوجه می شوید باید تغییر را آغاز کنید.

اینجا سوالی مطرح میشود که چرا ما میگوییم اولین تغییر و مؤثر ترین تغییر از ذهن شروع میشود.
جواب این است که مغز شما تصمیم گیرنده شماست و ذهن شماست که شما را به راه های مختلف، تصمیم های مختلف و رفتار ها مختلف میرساند.
پس میتوان گفت ما باید برای شروع تغییر در زندگی باید اول ذهن و مغزمان را تغییر دهیم و اگر مشکلی دارد آن را برطرف کنیم.

حال ما چرا میگوییم یکی از راه های تغییر بودن در محیط های سالم است.
دلیل آن این است که جامعه و جمعی که ما در آن حضور داریم تاثیر کاملا مستقیم بر روی  ضمیر ناخودآگاه و یا همان ذهن ما میگذارد.
به طور مثال اگر کسی در خانواده ای ترسو از جامعه به دنیا آید و بزرگ شود آن انسان مثل خانواده خود فکر میکند و در درونش همیشه ترس هایی که خانواده اش به دوش میکشیدند را حمل میکند و در نتیجه باعث به وجود آمدن های مشکلات بزرگ و حتی جبران ناپذیری میشود مثل مشکلاتی در شغل پیدا کردن و حتی ازدواج و مشکلات زناشویی.

و در آخر این افراد تبدیل به کسانی میشوند که از دیگران دستور میگیرند و همیشه سرزنش میشوند حتی به خاطر کار هایی که به درستی کامل انجام دادند.
نتیجه گیری از این بخش این است که ما در اولین قدم تغییر باید ذهن خود را عوض کنیم و یکی از راه هایی که میتوان ذهن سالم و مثبتی داشت این است که در فضا ها و جمع های سالم حضور داشته باشیم و تا میتوانیم و دیگران و انسان های سالم بیاموزیم.

۲- تحت تاثیر حرف های منفی قرار نگیریم

همان طور که از اسم معلوم است حرف های منفی، در جامعه فعلی که ما در آن زندگی میکنیم پر از افراد با فکر های منفی وجود دارد، بعضی ها چیزی در دلشان نیست ولی حرف هایی که از زبانشان خارج میشود باعث ناراحتی ما میشوند و در آخر باعث میشود تا آن حرف و انرژی منفی در نا خود آگاه ما بماند و تاثیر های منفی خود را در طول زمان بگذارد.

اما برخی افراد خوددرگیر هستند که بخاطر مشکلاتی که در طول زمان برایشان به وجود آمده، اخلاق و ذهن نا سالم و منفی دارند و نا خواسته یا بعضی ها خواسته دوست دارند که دیگران هم آن حس بد و منفی را در ذهن خود داشته باشند و در آخر دیگران را تبدیل به فردی منفی، ناراحت و نا امید کنند.

در معرض این افراد قرار گرفتن کاملا به شما بستگی دارد. مثلا شما فکر کنید در پارکی به تنهایی نشسته اید و فردی کنار شما نشسته است.
آن فرد به صورت مکرر به پشت سر هم نا شکری میکند و به اصطلاح مینالد. در این موقعیت ما میدانیم که شنیدن آن حرف ها برای ما جز ضرر و اتلاف شدن وقت هیچ چیز دیگری ندارد.
ما در این موقعیت باید مکان را ترک کنیم و وقت با ارزش خود را به کار های دیگر اختصاص دهیم.

یا گاهی اوقات حتما برایتان پیش آمده که کاری را دارید انجام میدهید و دیگران وارد مسئله خصوصی شما میشوند و شروع به دادن نظر های بی فکرانه و نصیحت های بی ارزش.
ما باید همیشه بدانیم که خداوند به ما چیزی بسیار گرانبها به نام عقل داده.

پس یعنی هر انسانی چیزی گرانبها به نام عقل و فکر دارد. پس ما همیشه باید بدانیم که تنها چیز و کسی که میتواند به ما کمک کند خودمان و عقلمان هستیم.
البته ما باید همیشه به دنبال یادگیری و شنیدن حرف های جدید که به ما کمک میکنند باشیم ولی هیچ وقت نباید بگذاریم که آن حرف ها تاثیر منفی روی ما داشته باشند.

ما باید همیشه مراقب ورودی های ذهن خود باشیم چون کوچک‌ترین حرف میتواند مسیر کل زندگی ما را تغییر دهد. ما باید مراقت جا هایی که میرویم باشیم و با هر کسی هم‌نشین نشویم.

اینها تمامی راه هایی بودند که ما باید رعایت کنیم تا ذهنی پاک و مثبت داشته باشیم.
ولی در کنار این مباحث اصلی، تمرین هایی وجود دارند که ما با انجام دادن آنها میتوانیم به روند پیشرفت ذهن خود سرعت دهیم و در آخر ذهن از ما انسانی موفق و سالم بسازد.

۳- استفاده از جملات تاکیدی

جملات تاکیدی مثبت بگویید این جملات تلقین های ذهنی هستند که به مرور زمان باعث تغییر باورهایتان می شوند و اطلاعات منفی همان گونه که با قدرت تلقین در ذهنتان ایجاد شده اند همان گونه هم با تلقین جملات مثبت خارج می شوند و چیزهای مثبت جایگزین افکار و اعمال منفی می شود.

۴- تصویر سازی کنید

تصویر سازی های مثبت تصویرسازی کنید تصاویری از خاطرات خوشی که داشته اید و یا می توانید خاطره خوشی در ذهن بسازید و مدام آن را به یاد بیاورید تصور کنید که بدون مرز به اهداف خود رسیده اید و خودتان را در جایگاهی تجسم کنید که به آرزوهایتان دست یافته اید.

۵- استفاده از تکنیک های مدیتیشن

مدیتیشن کنید در مدیتیشن شما به نوعی آرامش و سکوت می رسید ذهن از فکر کردن باز می ایستد و استراحت می کند.
بنابراین وقتی آرامش به وجود می آید بعد به خوبی می توانید ذهنتان را دوباره برنامه ریزی کنید.
وقتی مراقبه می کنید به هیچ کس هیچ مکان و هیچ زمان تبدیل می شوید و این را دیگر همه می‌دانیم که فقط در آرامش و ریلکسی هست که می توانیم کارهای درست را انجام دهیم.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x