تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

همه چیز درباره چشم سوم در قرآن

چشم سوم در قرآن

چشم سوم در قرآن کلمه ای ست که این روزها خیلی در گوگل جستجو می شود به همین علت تصمیم گرفتیم تا بررسی کنیم و ببینیم نشانه ای از چشم سوم در قران هست یا خیر.

محتوایی را که در حال خواندن آن هستید از منابع متعددی جمع‌آوری شسده تابتوانید با خواندن آن  اطلاعات خود را در زمینه چشم سوم در قرآن افزایش دهید.

باز کردن چشم سوم یکی از روشهایی است که توسط آن افراد وارد عرفان وجودی می شوند چشم سوم در قرآن نیز به همین نکته اشاره می کند.

این موضوع یک مفهوم غیر جسمانی دارد و منشا آن الهی و عرفانی است، در اسلام و قرآن،عرفان یکی از موضوعات کلیدی و محوری است که مسلمانان برای آنکه به معرفت درونی برسند باید وارد آن شوند.

چاکرای ششم یا چشم سوم در قرآن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در موردش صحبت شده است. حتی آمده است که کسانی که نماز شب بر پا می دارند به زودی چشم دلشان باز می شود و بسیاری حقایق برایشان آشکار می شود.

چشم سوم چیست

چشم سوم در قران چیست

قبل از آنکه به چشم سوم در قرآن بپردازیم بهتر است که بدانیم چشم سوم چیست در مقاله های چشم سوم و چاکرا که قبلا آورده ایم در این مورد مفصل توضیح داده شده است اما اینجا هم لازم است که توضیح مختصری را عنوان کنیم.

چشم سوم بخش غیر مادی و متافیزیکی وجود انسان است که محل قرار گرفتن آن، کمی بالاتر از بین دو ابرو است.

در زمان های خیلی دور هم مورد توجه اقوام و فرهنگ های مختلف از جمله مسلمانان در قرآن نیز قرار داشته است، غده مرتبط با چشم سوم غده صنوبری است. توجه و اهمیت غده صنوبری نه تنها در اساطیر و اندیشه‌های دینی، بلکه مدتهای طولانی است که مورد بررسی‌های علمی نیز قرار گرفته است.

اولین اسناد موجود درباره بررسی غده صنوبری به یک پزشک و فیلسوف یونانی معروف به «گالن» باز می‌گردد. همکاران هم عصر گالن معتقد بودند که آنزیم غده صنوبری باعث گردش خون در نفس انسان که به عنوان اولین ابزار روح نامیده شده است، می‌شود.

چشم سوم پلی ارتباطی بین ضمیرخودآگاه و ضمیر ناخودآگاه است، این روزها مردم بسیاری از تمام نقاط جهان می خواهند که چشم سوم خود را باز کنند زیرا می‌دانند که با باز شدن آن از مکان و زمان عبور کرده و به دنیای ماوراء می رسند.

وقتی چشم سوم باز شود فرد می تواند پیشگویی کند، آینده را ببیند، ذهن خوانی کند، افکار مردم را متوجه شود، ابعاد مختلف و زوایای مختلف یک اتفاق را بررسی می کند و …

اما باید توجه داشت که اگر فرد چشم سوم را برای امور منفی و شیطانی به کار بگیرد مسلما چیزهای ترسناکی را خواهد دید و برعکس اگر برای انسانیت و نیکی آن را باز کند به سمت کمال و تعالی می رود.

فیلم پاکسازی چاکرا

 

چشم سوم در قرآن

چشم سوم در قرآن

خداوند در آیه ۲۲ سوره قاف می فرماید:

تو در غلفت از این بودی پس ما پرده را برداشتیم و چشمانت تیزبین شد.

خداوند در قرآن به این نکته اشاره می کند که پرده ای در مقابل چشمان انسان ها قرار دارد که نمی توانند خیلی از حقایق را ببینند مثلا ورود به بُعد دیگر و خارج شدن از زمان و مکان، و وارد شدن به ماورالطبیعه، که انسان با دو چشم فیزیکی قادر به دیدن آن نمی شود.

به طور کلی حقیقت، درک عمیق و همه ابعاد را نمی توان دید و اگر این پرده کنار رود انسان می تواند به حقایق وجودی خود پی ببرد و به طور کامل دلیل خیلی از اتفاقات را در میابد.

در قسمت دیگری در مورد چشم سوم در قرآن خداوند می فرماید،  هر کس تقوا پیشه کند خداوند به او فرقان عطا می ‏کند، و فرقان قدرتی است که اگر فردی از آن بهره‌مند شود، قدرت ایجاد تفاوت گذاشتن بین حق و باطل را دارا می شود. یعنی به نوعی می توان تفسیر کرد که به چگونگی باز شدن چشم سوم در قرآن صحبت می کند.

عُرفا و فقهای اسلامی عنوان می کنند که باز شدن چشم سوم در قرآن با سجده هنگام نماز مرتبط است، آنها بیان می کنند نماز خواندن و عبادت خداوند در مدت طولانی سبب باز شدن چشم سوم می شود.

در هنگام سجده نماز، به قسمت پیشانی که فشار وارد شده و این قسمت دقیقاً همان بخشی است که چاکرا ششم یا چشم سوم در آن قرار دارد، سبب تحریک می شود و بعد از مدتی با تمرکز و تمرینات بیشتر باز می شود. (اغلب اوقات با ریاضت های طولانی مدت صورت می گیرد)

معنویت و چشم سوم در قرآن

معنویت و انجام امورات دینی و از همه مهمتر انسانیت در قرآن تاکید شده است.

وقتی در مورد چشم سوم در قرآن تفسیرهایی آورده شده یعنی اینکه باید انسانیت را پیشه کنیم تا به درک و آگاهی عمیقتری برسیم.

از شهودتان کمک بگیرید گاهی اوقات عالم بالا و روح انسان برخی مطالب را از طریق مسائل دنیوی به فرد می رسانند که همان شهود هستند و شما را وارد قلمروهای درونی و فضاهای آگاهی بالاتر می کنند به عبارتی چشم سوم شما با توجه به شهود می تواند طی پروسه ای باز و فعال شود.

حتی در معنویت دنیای مدرن امروزی نیز چشم سوم برای روشنگری و واقع بینی و درک حقایق به کار می رود.

باز کردن چشم سوم هنگام نماز خواندن

باز کردن چشم سوم هنگام نماز خواندن

این می تواند یک تمرین برای باز شدن چشم سوم باشد هنگامی که می خواهید نماز بخوانید هنگام سجده تمامی تمرکز خود را به میان پیشانی خود ببرید، و آگاهانه به این قسمت توجه کنید.

گاهی اوقات حالتی مثل ضربان ایجاد می شود که نشانه خوبی است یعنی تحریک شدن چشم سوم را حس می کنید.

سپس با چشمان خود به بینی تان نگاه کنید، اینگونه فشار بیشتری به چشم سوم خود می آورید و این در دراز مدت میتواند چشم بصیرت شما را باز کند.

جمع‌بندی

به طور کلی تفسیرهایی از چشم سوم در قرآن وجود دارد که در قسمت بالا تا حدودی آنها را توضیح دادیم اما قابل توجه است که بدانیم این روزها هم دانشمندان زیادی هستند که بر روی غده صنوبری و چشم سوم تحقیق می کنند و حتی به نتایج عالی دست پیدا کردند.

گاهی اوقات برخی افراد هستند که می خواهند چشم سوم خود را در مدت زمان کوتاه باز کنند باید گفت که این کار شدنی نیست بلکه نیاز به تمرکز و تمرین بسیار دارد.

بهتر است شما نیز در مورد چشم سوم به قرآن رجوع کنید و آن را مطالعه کنید و تفسیرهای آن را بخوانید خواهید دید که در قرآن نیز جملاتی خواهید دید که می توانید آنها را به چشم سوم استناد کنید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.5 14 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

عبادت باید برای خدا باشد سجده باید خالص باشد نه اینکه در سجده تمرکز به جای خدا روی چشم سوم باشد.
یاعلی

حسین

داداش اینا اهمق هستن به دل نگیر

حسین

خانم مریم رضایی دانستن عیب نیست با دانستن بیشتر آدم ها میتونن بیشتر کسب و پیشرفت و کار کنند ولی حرف شما هم درسته ولی ن کل حرفتون!

عسل جون

اینجوری نماز باطل میشه که بخوایم تو سجده حواسمون بدیم به این تمرینات. نمیشه. باید وقت خوندن نماز تموم حواست جمع کنی به سمت خدا. قرآن گفته تو وقت سجده تمرین باز کردن چشمم انجام بدید؟

خودم

شما متاهلی عسل جوون

Amir

سلام

مهدی حسینی

سلام . از باز کردن مسائل وعواقب آن اطلاع کسب کنید این چیزا بازیچه نیست رادیکالهای بسته بعد از باز شدن باعث گرفتن جان اطرافیان شما نیز می‌گردد . سطح عرفان شماست که کمک کننده است . در غیر اینصورت بازدهی این موضوعات بیش از توان انسان میباشد که آسیب فردی وجمعی دارد تجربه اینجانب به صورت سلولی بوده وبه صورت کلی وساده درخدمتتان قرار گرفت انشالله در مسیر حضرت هو استوار و ثابت قدم باشید . حکومت بعد از مرگ حکومت دل میباشد دل را پاک سازی کنید با کمک خدا تمام .

ثنا

سلام. از نظر من خود نماز خواندن و سجده باعث بازشدن چشم سوم میشود. اگر حواسمان به سوی خدا باشد، خود به خود تمرکز هم میگیریم. و در نتیجه چشم سوم باز میشود. یعنی هنگام سجده و نماز تنها حواسمان به خداوند باشد

م ج ت بی

سلام من چیزهای را ترجمه میکنم بی آنکه بدانیم و باز بی آنکه بدانم میخوانم یا میبینم هر آنچه میزگرد بر من وارد میشود به من نشان داده میشود ؟من راضیم به رضای او او بخشند بزرگ و مهربانی بی نیاز است؟همه دنیا به ازن اوست

امیرعلی

داخل نماز وقتی سجده میکنیم باید حواسمون به نماز و خدا باشه یا این تمرینات😐😐

حسین کریمی

تو رو خدا بازش نکنید از اون روز دیگه قید زندگیتون رو باید بزنید چون هم کسی حرفتون رو باور نمیکنه هم عزیزترین کساتون هم بریز یه حرفایی بهتون میگن که خودتون از دنیا سیر شین کسی درکش نمیکنه بازش کنید فقط خودتون میبینید و چون نمیتونید به کسی بفهمونیدش عذاب میکشید و همه بهتون میگن چیزی میزنید اگه بازش کردین دیگه یه دقیقه مثل قبلتون زندگی نمیکنید و نمیدونید واسه چی میخندیدین قبلا

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
11
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x