تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ارتباط هفت کالبد بدن با هفت چاکرا

ارتباط هفت کالبد بدن با هفت چاکرا

در زمان های خیلی دور فقط عرفا معتقد بودند که انسان دو بعد یا دو وجه دارد، بعد فیزیکی و بعد ماورایی. اما امروز در این دنیای مدرن با توجه به تحقیقاتی که دانشمندان علوم عرفان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که کالبد مادی انسان جسم فیزیکی اوست که از طریق حواس پنجگانه به شناسی محیط اطراف می پردازد و کالبد ماورایی نیز وجود دارد که مربوط به دنیای درونی و دنیای ماوراء الطبیعه اوست که نامش روح است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد هفت کالبد اصلی بدن و ارتباط آنها با هفت چاکرای اصلی بدن را بشناسیم و مطالعه کنیم.

کالبد فیزیکی و کالبد ماورایی چیست

کالبد فیزیکی و کالبد ماورایی چیست

کالبد فیزیکی و جسمی انسان از طریق حواس پنجگانه به محیط اطراف اشراف پیدا می کند و تمامی آگاهی خود را از این حواس پنجگانه دریافت می کند و کالبد غیر فیزیکی یا همان روح از طریق شهود و الهام به برخی مسائل آسمانی دست پیدا می کند.

معمولا تفاوتی که بین برخی از عرفا و انسانهای معمولی وجود دارد این است که آنها از شهود خود و همچنین از الهاماتی که به آنها می شود کمک می گیرند و در مورد دنیای درون و دنیای ماوراء اطلاعاتی را کسب می کنند و به نوعی روشن بینی می رسند.

بین عرفا و کسانی که در این زمینه تحقیق می کنند در مورد تعداد کالبد فیزیکی و حتی کالبد ماورایی اختلاف نظر هست، برخی معتقد هستند که فقط یک کالبد فیزیکی و یک کالبد روح وجود دارد، برخی دیگر معتقدند که یک کالبد فیزیکی و دو کالبد روح و روان وجود دارد، و عده ای دیگر معتقدند که کالبد فیزیکی و ذهنی و روح و روان وجود دارد.

حتی گروهی دیگر معتقدند که انسان دارای بی نهایت کالبد می باشد. اما کسانی که معتقد هستند که کالبدهای انسان هفت کالبد هست تعدادشان بیشتر هست و این تقسیم بندی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نام هفت کالبد اصلی انسان

شماره یک – کالبد فیزیکی یا جسمانی

شماره دو – کالبد اثیری یا اتری

شماره سه – کالبد اختری یا ستاره ای یا عاطفی

شماره چهار – کالبد ذهنی

شماره پنج – کالبد روحی

شماره شش – کالبد آسمانی یا کیهانی

شماره هفت – کالبد الهی و نیروانی

البته اسامی دیگری هم برای این هفت کالبد انسان وجود دارد مثلا ملاصدرا عارف ایرانی نامهایی مثل طبع، نفس، قلب، روح، سر، خفیه را معرفی می کند.

جالب است بدانیم که تمامی این هفت کالبد اصلی انسان با هفت چاکرای اصلی بدن در ارتباط هستند که در قسمت زیر به تعریف هر یک از کالبد ها می پردازیم و ارتباط آنها را با چاکراهای اصلی بدن می خوانیم.

لازم به ذکر است که چاکراها مراکز انرژی بدن هستند که کار آنها هماهنگ کردن دنیای مادی و معنوی انسان است و باید همیشه فعال و مطهر باشند البته در مقالات قبل به صورت کامل در مورد چاکراها و نحوه کارکرد آنها توضیحات کامل داده شده است.

کالبد فیزیکی(جسمانی) و ارتباط آن با چاکرای ریشه

کالبد فیزیکی(جسمانی) و ارتباط آن با چاکرای ریشه

همان طور که می‌دانیم همه چیز از انرژی تشکیل شده است حتی بدن انسان. بدن فیزیکی متشکل از انرژی فشرده است یعنی از تجمع ذرات بنیادی به وجود آمده است، جسم انسان فرم مشخصی دارد که شامل سر و تن است و از دو جنس زن و مرد به وجود آمده است، در مکان و زمان قرار می گیرد و متشکل از ماده و انرژی است. حال ببینیم ارتباط کالبد جسمانی یا فیزیکی با چاکرای اول چیست.

چاکرای ریشه یا چاکرای اول یا چاکرای مولادهارا اولین چاکرای بدن است که در ارتباط با کالبد فیزیکی می باشد، این چاکرا به معنای ریشه و اساس است که مربوط به مسائل مادی و دنیوی است هر گاه از نظر مادی و مالی دچار مشکلاتی شوید و از بقای خود احساس عدم امنیت کنید، ریشه این مشکل را از عدم فعال بودن چاکرای ریشه بدانید همچنین امراضی چون کمر درد و دردهای مفصلی مربوط به کارکرد نامناسب چاکرای ریشه هستند.

اگر چاکرای ریشه فعال و مطهر باشد انرژی را از مرکز خود به نقاط کالبد فیزیکی و مسائل مادی و مالی می فرستد و سطح انرژی را در کالبد جسمانی و همچنین بقا بالا می برد.

بدن اثیری و ارتباط آن با چاکرای خاجی

بدن دوم بدن اثیری است که به مانند مه یا دود است از بیرون دیده نمی شود اما وجود دارد مثل یک هاله فشرده می ماند که به صورت جامد نیست وقتی شما عشق می ورزید در واقع کاری انجام می دهید که قابل دیدن نیست بنابراین این کار توسط کالبد اثیری که دیده نمی شود قدرت می گیرد و در اینجا ارتباط با چاکرای خاجی ایجاد می شود این چاکرا مربوط به روابط جنسی، عشق و عاطفه هست اگر این چاکرا فعال باشد ارتباط عمیقی با کالبد اثیری دارد و این کالبد انرژی و ارتعاش لازم را به این قسمت می فرستد و شما فردی شاد با روابطی عالی می شوید که هرگز احساس گناه ندارید و خودتان و دیگران را سرزنش نمی کنید.

پاکسازی چاکراهای بدن

بدن اختری و ارتباط آن با چاکرای خورشیدی

بدن اختری یا ستاره ای زمان و مکان را رد می کند و در آن دوئیت و دوگانگی وجود دارد. اصل وجودی آن لطیف تر از کالبد اتری می باشد و ارتعاش در آن بالاتر از کالبد فیزیکی و اتری هست و این کالبد جایگاه احساسات و عواطف انسانی هست با این کالبد سفرهای مختلفی درونی را می توان انجام داد. برخی معتقد هستند که وقتی شما خودتان را در رویا و یا در خواب می بینید در واقع همین بدن اختری را مشاهده می کنید.

 ارتباط کالبد اختری با چاکرای سوم چیست:

چاکرای شبکه خورشیدی یا مانیپورا در واقع مرکز احساسات عواطف و هیجانات انسان است مسائل مربوط به اعتماد به نفس و خلاقیت انسان نیز در این قسمت وجود دارد و حرفهایی مثل نمی توانم یا تو نمی توانی زیاد نخند، گریه نکن چرا اینقدر ضعیفی و…در واقع در حال ضعیف کردن و سرکوب کردن چاکرای شبکه خورشیدی می شوند.

باید درک و آگاهی و بیداری معنوی را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید ارتباط و هماهنگ بین چاکرای شبکه خورشیدی و کالبد اختری ایجاد کنید. همیشه با دیگران در صلح باشید و رفتارهای و عادت های مثبت را در خودتان تقویت کنید.

کالبد ذهنی و ارتباط آن با چاکرای قلب

در بدن چهارم یا همان کالبد ذهنی هیچ جدار شفافی وجود ندارد در واقع بین بدن سوم و چهارم دیواره یا جداری وجود ندارد. وقتی رویا پردازی می کنید اگر به صورت شفاف و واضح چیزها را ببینید و آنها را درک کنید و صداها را بشنوید در واقع این کار را با بدن ذهنی خود انجام می دهید. در واقع با ذهن خود تمامی این کارها را انجام می دهید.

بین بدن چهارم و بدن پنجم دیواره وجود دارد اما به شکلی متفاوت، زیرا این جدار بزرگتر از دیواره های دیگر است که بین کالبدها وجود دارد.

بدن چهارم عمودی است زیرا دید ما به صورت عمودی است، و در کل بین این کالبد و چاکرای قلب ارتباط و هماهنگی باید ایجاد شود تا خلاقیت ها، عشق و روابط عالی و آرامش نیز در وجود انسان شکل بگیرد و قدرتمند شود.

بدن روحانی و ارتباط آن با چاکرای گلو

بدن روحانی و ارتباط آن با چاکرای گلو

بدن پنجم یا کالبد روحانی قدرتمند ترین بدن است. و حرکت آن از پایین به بالا است. اوج عشق و محبت، رسیدن به آزادی و رهایی در این بدن وجود دارد و بالاترین امکان تصوری که می شود داشت، در این کالبد پنجم وجود دارد. وقتی چاکرای گلو فعال و پاکسازی شده باشد در واقع شما به قدرتی وصف ناپذیر رسیده اید و حس توانمندی دارید و می توانید با کالبد پنجم ارتباط برقرار کنید. و به اوج قدرت، رهایی، و آزادی برسید.

کالبد کیهانی و ارتباط آن با چاکرای ششم یا چشم سوم

قرار گرفتن در کالبد کیهانی مسئله ای بسیار بحث برانگیز است این کالبد آگاهی مطلق است، تا کیهان گسترده است، این کالبد یعنی هیچ کس، هیچ کجا و هیچ زمان و نامحدود است. آیا کسی تا به حال توانسته است وارد این کالبد شود؟ این را نمی دانیم. اگر کسی بتواند وارد این کالبد شود و از آن عبور کند در واقع به نوعی روشن بینی و وضوح می رسد.

چاکرای ششم که از اهمیت بسیاری برخوردار است و محل آن در قسمت بین دو ابرو کمی بالا است، با کالبد کیهانی ارتباط دارد وقتی چاکرای چشم سوم فعال شود شما به آگاهی رسیده اید از منیت جدا شده اید و کاملا می توانید با بدن کیهانی هماهنگ شوید و هر آنچه که بخواهید را دارید.

شما به کمال رسیده اید حضور خداوند را کاملا احساس می کنید دیگر شما نیستید بلکه خدا هستید. کیهان را با چشم دل می توانید مشاهده کنید به روشن بینی و درک از عالم بالا می رسید و در خلاء لذت بخشی حضور پیدا می کنید.

کالبد نیروانی و ارتباط آن با چاکرای تاج

این مرحله هستی و نیستی است خداوند در اینجا قرار دارد اینجا خداوند تحقق می یابد، اینجا پایانی ندارد همیشه هست این کالبد به سرچشمه آفرینش متصل است و انسان را به بزرگترین توانایی و انرژی می رساند، انسان با کائنات و همه هستی یگانه و متحد می شود و به فراسوی آگاهی می رود. دیگر آرزوها معنایی ندارد بلکه همه چیز فراتر از آرزو و رویاها قرار دارد برای همین این کالبد را نیروانا می گویند یعنی پایان آتش. این کالبد فراتر از احساسات انسانی است و کاملا در سکوت است.

وقتی چاکرای تاج یا هفتم فعال و پاکسازی شده باشد به نوعی خرد عمیق خواهید رسید یعنی در جایی در سکوت هستید وقتی ارتباط و هماهنگی بین کالبد هفتم و چاکرای هفتم ایجاد می شود هستی ابدی زاده می شود، برای رفتن به کالبد هفتم باید همه چیز رها شود خواستن، هستی، باید به نیستی وارد شوید رها کنید و خرد عمیق و فراسوی آگاهی را در خود تقویت کنید.

کلام آخر:

تمامی مطالبی که گفته شد توسط دانشمندان، عرفا و محققین طی تجربیات و آزمایشهایی که انجام گرفته، نوشته شد آنها معتقدند که توسط مراقبه و مدیتیشن می توان به مرور زمان کالبد ها را یکی پس از دیگری طی کرد و البته در کنار آنها باید به پاکسازی چاکراها نیز بپردازید تا به کمال و آگاهی مطلق برسید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا

فوق العاده جامع و پر محتوا بود👏🏼

S.h

سپاس از توضیحات واضح و زمانیکه گذاشتید پرانرژی باشید

مرنضی

نظر من اینه که انسان واقعا شب ک بخواب میره واقعا میمیره و صبح که بیدار میشه یکی دیگه س منتهی خاطرات حفظ میشه تا وقتی صبح دوباره همون روح یا کالبد وارد جسم میشه بتونه بیاد بیاره در واقع من موافق بی نهایت کالبدم البته شاید دقیق نباشه ولی همچین حسی داشتم حداقل میدونم بیشتر از یک یا دو کالبد هست

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
3
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x