تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

فیلم های ترسناک ممنوعه که باعث ترک تماشاچی از سینما شد

لیست فیلم های ترسناک ممنوعه + خلاصه داستان

در دنیای امروز فیلم های ترسناک از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.اما ما در این بخش فیلم های ترسناکی را که ممنوع شدند را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ساخت این ژانر فیلم ها، کارگردانان ایده های زیادی دارند تا برای القای بهتر حس ترس و هیجان به مخاطبان، از آنان استفاده کنند.
علت علاقه مخاطبان به فیلم های ترسناک، ویژگی منحصر به فرد آنان در روان مخاطبان است و به همین علت تا مدت ها در حافظه مخاطبان می ماند.

اما فیلم هایی ساخته شده است که حتی دیدن آن برای سنین بالا و افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند، اکیدا ممنوع است زیرا که با دیدن آنان تپش قلب افراد بر اثر ترس و هیجان بالا می رود که این عامل باعث شوک و حمله های قلبی به فرد می شود.

از همین رو بعضی از این فیلم ها را با توجه به شرایطشان، محدودیت سنی را در این فیلم ها اعمال می کنند. خشونت موجود در این نوع فیلم ها باعث تغییر خل و خوی فرد می شود و زندگی روزمره آنان را تحت الشعاع قرار می دهد.

به همین دلیل انجمنی برای سانسور کردن این فیلم ها در سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) تاسیس شد و این انجمن با طبقه بندی این فیلم ها، دسترسی را برای جوانان و نوجوانان با مشکل رو به رو کرد.

در ادامه این مقاله از سایت متا راز برخی از این ترسناک ترین فیلم های جهان ممنوعه را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱. بگذار جسد های خوابیده دروغ بگویند (Let Sleeping Corpses Lie)

بگذار جسد های خوابیده دروغ بگویند (Let Sleeping Corpses Lie)

اولین عنوان از فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند فیلم “بگذار جسد های خوابیده دروغ بگویند” است.

این فیلم در سال ۱۹۷۴ (۱۳۵۲) به کارگردانی جرج گرائو ساخته شد. این فیلم نمره ای ۶.۸ از منتقدان دریافت کرد و خلاصه فیلم “بگذار جسد های خوابیده دروغ بگویند” داستان فردی به نام جرج را به تصویر می کشد که برای رسیدن به کار های خونه ی جدیدش، مغازه عتیقه فروشی اش را به مدت کوتاهی می بندد.

جورج در راه برگشت با موتور سیکلش با خودروی دوستش به نام ادنا تصادف می کند و ادنا تصمیم می گیرد تا جورج را به خانه اش برساند و تعمیر موتور را به فردا مؤکول کند.

پس از رساندن جورج، به منزل خواهرش، برای اینکه جویای احوال او شود  مجدد به نزد او می رود. در این هنگام مورد حمله موجودی ترسناک و به شکل زامبی قرار می گیرد.

در این فیلم از کیفیت و روش خوب و متفاوتی برای القای حس ترس استفاده شده است زیرا که در آن دوران امکانات مناسبی در دسترس نبود.

۲. فیلم های ترسناک ممنوعه: خلیج خون (A Bay Of Blood)

خلیج خون (A Bay Of Blood)

فیلم خلیج خون از جمله فیلم های ممنوعه با ژانر ترسناک است که در سال ۱۹۷۱ (۱۳۴۹) به کارگردانی ماریو باوا ساخته شد.

این فیلم نمره ۶.۵ از منتقدان دریافت کرده است و خلاصه این فیلم داستان فردی به نام فلیپو کنتس را به تصویر می کشد که فردریکا را به طور وحشیانه خفه می کند و در عمارتی نزدیک به خلیج رها می کند.

بعد از مدتی قاتلی ناشناس فلیپو را با ضرب چاقو به قتل می رساند و هنگامی که پلیس وارد این جریان می شود، آثار جرمی شبیه به یک یادداشت از فلیپیو کنتس پیدا می کند.

فیلیپو دوستانی داشت که برای تصاحب این عمارت نقشه های شومی داشتند و این دوستان نیز از فیلیپو خبری مبنی از قتلش نداشتند. در این هنگام نوجوانانی قصد دارند برای دزدی وارد این عمارت شوند که اتفاقی گریبان گیر آنان خواهد بود.

این فیلم باعث شد تا کارگردان آن یعنی ماریو باوا، بسیار مورد توجه قرار گیرد به طوری که از تاثیر گذار ترین فیلم های دهه ۱۹۷۰ میلادی لقب گرفت.

۳. جزیره مرگ (Island Of Death)

جزیره مرگ (Island Of Death)

فیلم سوم از لیست فیلم های ترسناک ممنوعه فیلم جزیره مرگ است. فیلم جزیره مرگ به خاطر صحه های خشونت آمیز بر اثر وحشی گری ممنوعه شد.

این فیلم در سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۴) به کارگردانی نیکو ماستوراکیس ساخته شد که نمره ۵.۱ را از منتقدان دریافت کرد.

خلاصه این فیلم داستان یک زوج به نام های کریستوفر و سلیا را به تصویر می کشد که پس از کشت و کشتار در لندن، به جزیره ای در یونان سفر می کنند.

در ابتدا مردم این جزیره از نیت های شوم این زوج اطلاع نداشتند و از آنجا که تازه به این جزیره سفر کرده بودند، مردم سعی داشتند به آنان کمک کنند.

در یکی از قتل های این زوج، سلیا با کریستوفر به مشکل می خورد و به همین سبب یک مرد دیگر نیز به زندگی این زوج ورود می کند که باعث می شود فیلم مهیج تر دنبال شود.

۴. قتل های جعبه ابزار (The Toolbox Murders)

قتل های جعبه ابزار (The Toolbox Murders)

فیلم قتل های جعبه ابزار یک فیلمی بر اساس واقعیت است که این موضوع باعث القای حس بهتر ترس در مخاطب می شود.

این فیلم در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶) به کارگردانی دنیس دانلی در کشور آمریکا ساخته شد.

این فیلم نمره ۵.۲ را از منتقدان در یافت کرد و خلاصه این فیلم داستان مردی با ماسک را به تصویر می کشد که پس از ورود او به خانه زن های مستاجر، آنان را با با وسایلی که در جعبه ابزار دارد همانند چکش، پیچ گوشتی و تفنگ میخکوبی به طور وحشیانه ای به قتل می رساند.

در یکی از این کشتارها، دختری به نام لوری که ۱۵ سال سن دارد مورد حمله او قرار می گیرد. آن مرد لوری را به گروگان می برد و پلیس سعی در پیدا کردن لوری دارد.

۵. فیلم های ترسناک ممنوعه: تسخیر (Possession)

تسخیر (Possession)

فیلم تسخیر با ژانر های درام، اکشن و ترسناک به کارگردانی آندژی ژووافسکی در سال ۱۹۸۱ (۱۳۵۹) تولید شد. این فیلم نمره ۷.۳ را از منتقدان دریافت کرده است که خلاصه این فیلم داستان فردی به نام مارک را به تصویر می کشد و عضوی از جاسوس های بین المللی است.

پس از بازگشت از ماموریتی، مارک متوج می شود همسرش قصد طلاق از او را دارد به این دلیل که می خواهد با کسی دیگر زندگی کند. همسرش آنا، پس از ازدواج مجدد، مارک فردی را انتخاب می کند تا یک زنی که بسیار به آنا شبیه است را تعقیب کند و از او اطلاعاتی کسب کند.

در همین زمان کسی که انتخاب شده بود تا زن را دنبال کند، متوجه اتفاقاتی در منزل زن می شود.

۶. تروما (Trauma)

تروما (Trauma)

فیلم تروما از جمله فیلم های ترسناکی است که دیدن آن احتمال تغییر خلق و خو را در شما ایجاد می کند.

این فیلم به کارگردانی جیمز کنلم کلارک در سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۴) ساخته شد که نمره ۵.۴ را از منتقدان دریافت کرد. خلاصه این فیلم داستان فردی به نام پل را به تصویر می کشد که نویسنده ای پارانوئید است. پل در حومه شهر و در کلبه ای که تنها در یک قسمت جنگل واقه شده است بر روی رمان خود کار می کند.

زنی قصد دارد تا برای او کار های تایپی انجام دهد و این موضوع باعث شد پل خواسته زن را بپذیرد غافل از این که پل رمان کسی را دزدیده است که شوهر زن تایپیست است.

زن قصد قتل او را دارد و در این هنگام دو پسر محلی پایشان به این داستان باز می شود.

۷. حلقه (The Ring)

حلقه (The Ring)

فیلم حلقه ساخت آمریکا برگرفته از فیلم حلقه با ساخت ژاپن است که تبدیل به  از جمله فیلم های ترسناکی شد که امروزه در کشور های مختلف توزیع آن ممنوع است.

این فیلم به کارگردانی گور وربینسکی در سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) ساخته شد که خلاصه این داستان زندگی خبرنگاری را به تصویر می کشد که پس از قتل خواهرزاده اش شخصا جست و جو را برای یافتن قاتل پی می گیرد.

خبرنگار در منزل خواهرزاده اش متوجه پیامی در گوشی خواهرزاده اش می شود که در آن زمان فوتش ابلاغ شده شده بود. موسیقی این فیلم توسط هانس زیمر که سابقه ساخت موسیقی متن ارباب حلقه ها را داشت، ساخته شد.

۸. فیلم های ترسناک ممنوعه: احضار (The Conjuring)

احضار (The Conjuring)

سری مجموعه های احضار در ۴ قسمت ساخته شده است که ترسناک ترین آنان در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به کارگردانی جیمز وان ساخته شد.

این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است که باعث ایجاد حسی بهتر بین مخاطب و فیلم شود. خلاصه این فیلم داستان خوانواده ای را به تصویر می کشد که پس از نقل و مکان به منزلی جدید، متوجه رخداد اتفاقات هولناکی در این خانه می شوند.

حضور نیروی شیطانی به همه اعضای خانواده الهام شده بود و به همین خاطر آنان از دو متخصص می خواهند تا این نیروی شیطانی را مهار کنند.

۹. جن گیر (The Exorcist)

جن گیر (The Exorcist)

بی شک فیلم جن گیر ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) جزو ترسناک ترین فیلم های جهان است.

فیلم جن گیر است. این فیلم در سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۱) به کارگردانی ویلیام فریدکین ساخته شد. خلاصه این فیلم داستان دختری ۱۲ ساله را به تصویر می شکد که در ابتدا مادرش احساس می کند که مریض شده است و او را به پزشک می برد و پس از معاینات، نتیجه ای حاصل نمی شود.

رفتار های دختر هر روز تغییر می کند و پس از مراجعه کشیشی که این حرفه را کنار گزاشته است، تصمیم می گیرد برای رهایی نیروی اهریمنی از بدن دختر، به انجمن کشیش ها برود و پس از مطالعه و کمک کشیش بزرگ، به خانه دختر بازمیگردد که در آنجا اتفاقاتی هولناک رخ می دهد.

۱۰. موذی (Insidious)

موذی (Insidious)

فیلم موذی از جمله فیلم های ترسناک به کارگردانی جیمز وان است که سابقه کارگردانی فیلم های اپیزودی به نام “اره” را در کارنامه دارد.

این فیلم در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) ساخته شد و خلاصه این فیلم داستان خانواده ای را به تصویر می کشد که پس از حادثه ای که برای فرزند این خانواده رخ می دهد تا به کما برود، اتفاقاتی برای پدر و مادر این فرزند رخ می دهد که دیدن این صحنات ترس را به طور مستقیم در مخاطب ایجاد می کند

۱۱-هاستل ۲ (Hostel: Part II)

Hostel: Part II

سه دانشجوی دختر از مهمانی خود مسیری انحرافی می‌گیرند و توسط یک زن زیبای اروپایی که وعده انزوا، امنیت و شاید حتی عاشقانه را می‌دهد، فریفته می‌شوند. چیزی که به دست می‌آورند جهنمی است که در آن به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند، که بهترین آرزوی او این است که به آرامی آنها را بکشد. Hostel 2 همچنین دو مرد آمریکایی را دنبال می کند که حاضرند برای پیوستن به یک باشگاه انحصاری که در آن زندگی به دست آنها ختم می شود، پول بپردازند – هر طور که دوست دارند. این داستان هیولاهای انسانی و دلار قدرتمند است که فقط الی راث می تواند آن را بگوید

۱۲- فیلم ترسناک ممنوع شده (گروتسک – Grotesque)

Grotesque

گروتسک از ترسناک ترین فیلم های ژاپنی است فیلم داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در اولین قرار ملاقاتشان بدون هیچ دلیلی ربوده می‌شوند. سپس شما می‌توانید شاهد شکنجه شدن آن‌ها برای مدتی طولانی باشید. آن‌ها تکه تکه می‌شوند و باری دیگر شفا پیدا می‌کنند.
پخش کنندگان این فیلم امیدوار بودند که گواهی ۱۸+ برای این فیلم که شامل شکنجه هایی مانند قطع عضو و بریدن چشم است، به آنها داده شود. اما هیئت طبقه‌بندی فیلم بریتانیا گفت که این فیلم به خاطر اینکه سادیسم جنسی را نشان می‌دهد.
همچنین بیان کرد که دادن امتیاز به فیلم “خطر آسیب” را برای کسانی که آن را تماشا می کنند، همراه خواهد داشت. بنابراین هیچ طبقه بندی داده نشد و فروش یا عرضه فیلم اکنون غیرقانونی است.

کشتار اره زنجیری تگزاس (۱۹۷۴)

کشتار اره زنجیری تگزاس (1974)

یکی از جنجالی ترین فیلم های ترسناک تمام دوران، «قتل عام اره زنجیری تگزاس» گامی انقلابی برای خشونت سینمایی بود. این فیلم که در سال ۱۹۷۴ اکران شد، یکی از اولین فیلم هایی بود که با خلق عناصری از ژانر اسلشر شناخته شد و در چندین کشور توقیف شد.
این فیلم درباره گروهی از دوستان است که قربانی خانواده‌ی آدم‌خواری می‌شوند

 فیلم های ترسناک ممنوعه

لیست معرفی بهترین فیلم های زامبی 

لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۲ 

بهترین فیلم های اکشن آمریکایی

 فیلم های ترسناک کره ای

 فیلم های ترسناک سینمایی ژاپن

پیمان محمدی

نقش: نویسنده

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید و دیدن فیلم بخشی از سبک زندگیتون شده، خوشحال میشم بهترین آثار سینمایی رو که تماشا کردی و لذت بردی رو همینجا کامنت کنی.

4.1 14 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samane

بعضی از این فیلم ها اعصاب و روان رو بهم میریزند سعی کنید به جای فیلم ترسناک فیلم های ملایم با موضوع جذاب ببینید همه این صحنه ها در ذهن تماشچی ذخیره میشه و تبدیل به کابوس های وحشتناک میشه مثلا فیلمی که قطع عضو انجام میدن چه لذتی داره اینها رو افراد سادیسمی میسازند

Papajoon

میتونی به جای ترسناک فیلم خنده دار ببینی مجبورت که نکردن

۹تیالل

سادیسمی😂

:)هعی

نگاه نکن کسی مجبورت نکرده دیگه برا من عادی شده
این فیلما

شایان آمده از 2029

عزیزم فیلم ترسناک ۲ نمونه داریم ی نمونه کثیف که قطع اعضا انجام میدن یکی ترسناک جن گیری یا حالا احضار

ستاره

به فیلمهایی که داخلش نقص عضو داره اسلشر میگن. البته محض توجه سادیسمیها عرض میکنم😜

آنجل

پس من یک سادیسمی خیلی خیلی وحشتناک هستم چون هر وقت اوضاع روحیم خراب باشه یا ناراحت باشم فقط فیلم ترسناک و دیدن خون آرومم میکنه فیلم ترسناک برا من حکم مسکن داره و از نون شب واجب تره😂

هادی

فیلم درخشنده هم که جک نیکسون بازی کرده ترسناکه البته ممنوعه نیست

آنجل

خدایی ترسناک نیست

ستاره

منکه کل شبکه ها از ۱ تا ۴۰۰ رو هر روز بالا پایین میکنم تا ترسناک به چشمم نخوره آروم نمیگیگیرم. من یک سادیسمی ام 🤣

یاسر

نه شما خانمی خانم… راحت باش.. دنیای خودته هرجور دوست داری بگذرون، حالشو ببر

آنجل

سریال هانیبال لکتر که اول باید خیزش هانیبال رو ببینید بعد سریال هانیبال لکتر و در ادامه سکوت بره ها ، فیلم جهنم سبز ، فیلم آخرالزمان ، سریال صد نفر ، سریال بلک لیست البته جنایی و پلیسی هست ترسناک نیست ، مجموعه احضار، راهبه ، مجموعه جن‌گیر، مجموعه ی آنابل ،

ماهنیسا

جن گیری خدا خیلی قشنگه لالایی که عالیه این فیلما بهتون کد میده و طریقه رمزگشایی برای کسایی که اهل فن هستن سعی کنید از همون فیلم ترسناکم یه چیزی یادبگیرین سبک اسلشر چی بهتون یاد میده آخه

جیمی

چندتا فیلم هم بچه‌ها معرفی کنید. اینا خیلی ن سناک نیست

عادل

بهترین فیلم‌ها رو آنجل گفت. ایول

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
15
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x