تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بهترین کتاب های آگاتا کریستی رمان های برتر ملکه جنایت

بهترین کتاب های آگاتا کریستی رمان های برتر ملکه جنایت

فهرست مطالب

کتاب های آگاتا کریستی همیشه جزء پرفروش ترین کتاب های جهان بوده است همچنین بهترین فیلم ها و سریال های جنایی و معمایی را از رمان های معروف این نویسنده بزرگ ساخته اند.

همه ما با شخصیت هایی همچون هرکول پوآرو و خانم مارپل آشنا هستیم یا حداقل اسم این افراد را شنیده ایم این شخصیت ها زاییده ذهن آگاتاکریستی هستند.

ملکه جنایت یا همان آگاتاکریستی کتابهای رازآلود و جنایی بسیاری دارد که خواننده را جذب خود می کند او چنان قلم جادویی داشته که از گذشته تا به امروز محبوبیتش زبان زد است.

آثار وی ماندگارترین و پر خواننده ترین ژانرهای جنایی و معمایی می باشد.
در رکورد‌های جهانی کتاب گینس، آثار آگاتا کریستی یکی از پرفروش‌ترین کتاب های جهان و نویسندگان تمام دوران است تقریبا دو میلیارد نسخه از کتاب‌های او به زبان انگلیسی و همچنین زبان های دیگر منتشر شده است.

در این بخش از سایت متاراز به معرفی بهترین کتاب های آگاتاکریستی می پردازیم.

کتاب قتل راجر آکروید از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب قتل راجر آکروید از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب قتل راجر آکروید The Murder of Roger Ackroyd از بهترین کتاب های آگاتاکریستی است که مخاطبین بسیاری دارد.

هرکول پوآرو دیگر نمی خواهد کار کند و به یک روستای کوچک به نام کینگز آبوت می رود و در مزرعه و هوای خوب سرگرم است. اما قتلی در این منطقه رخ می دهد راجر آکروید که فردی ثروتمند و با نفوذ است در اتاق کارش گشته می شود و در اینجا هرکول دوباره مجبور می شود از ترفندهای قوی که دارد وارد عمل شده و قاتل را شناسایی کند.

در روستا شایعات بسیاری در مورد این قتل وجود دارد که پوآرو باید همه آنها را بشنود ولی به دنبال کشف حقیقت باشد. در این داستان اتفاقات عجیب و اسرارآمیزی می افتد که خواننده را جذب خود می کند زیرا حس ماجراجویی را در مخاطب بر می انگیزد.

آگاتا کریستی از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰ می نوشت

کتاب ماجرای اسرارآمیز در استایلز The Mysterious Affair at Styles

کتاب ماجرای اسرارآمیز در استایلز

کتاب ماجرای اسرارآمیز در استایلز The Mysterious Affair at Styles به معرفی شخصیت های هرکول پوآرو، آرتور هستینگز، بازرس جپ می پردازد و اولین کتابی است که توسط آگاتاکریستی در سال ۱۹۲۰ منتشر شده.

خانم کاوندیش عمارت بزرگی به نام استایلز دارد، هستینگز وقتی در جنگ مجروح شد به خانه خانم کاوندیش می رود در اینجا هستینگز با هرکول آشنا می شود و در طول ماجرا خانم کاوندیش در عمارتش می میرد و ماجراجویی ها از اینجا آغاز می شود. در ابتدا همه فکر می کنند که خانم در خواب سکته کرده اما بعد از مدتی متوجه می شوند که به او سم داده اند و این موضوع باعث کشته شدنش شده است.

ماجراهای اسرارآمیزی در خلال تحقیقات اتفاق می افتد که قلم معجزه گر آگاتاکریستی به ذهن خواننده هیجان و وجود رازهای نهفته در این قتل را القا می کند.

کتاب خطر در خانه آخر Peril at End House

کتاب خطر در خانه آخر Peril at End House

کتاب خطر در خانه آخر Peril at End House یکی دیگر از بهترین کتاب های آگاتاکریستی است. این کتاب همچنین از بهترین کتاب های جنایی هم محسوب می شود.

این کتاب از سری هفتمین کتاب های هرکول پوآرو است. هرکول پوآرو به همراه کاپیتان هستینگز به مسافرت و تعطیلات رفتند تا چند روزی در کورنیش ریزورت تفریح کنند.

وقتی در حال گشت و گذار هستند با زن جوانی بنام دوشیزه نیک باکلی آشنا می شوند. خانم باکلی سر صحبت را باز می کند و می گوید، در چند روز گذشته سه بار از خطر مرگ حتمی نجات پیدا کرده، پوآرو که به این ماجرا مشکوک شده گمان می کند شخصی قصد به قتل رساندن خانم باکلی را دارد، طبق معمول شک می کند و شروع به تحقیقات می کند و این سرآغاز قصه ای مرموز و هیجان انگیز می شود.

کتاب قتل‌های الفبایی The A.B.C. Murders از بهترین کتاب های آگاتا کریستی

کتاب قتل‌های الفبایی از بهترین رمان های اگاتا کریستی

این کتاب آگاتاکریستی در سال ۱۹۳۶ منتشر شده. البته این کتاب به نام های دیگری همچون قتل های ای بی سی یا قتل های الفبا و جنایت The A.B.C. Murders نیز ترجمه شده است.

داستان در مورد قتل های الفبایی در مورد یک قاتل سریالی است که سه نفر را در سه شهر متفاوت می کشد و موضوع هیجان انگیز این است که قبل از اینکه هر قتلی اتفاق بیوفتد یک نامه به پوآرو می نویسد. قتل ها بر اساس ترتیب حروف الفبا است.

آلیس اشر در شهر آندور، بتی برنارد در شهر بکسیل و کارمیل کلارک در شهر چرچستون به ترتیب کشته شده اند. قاتل در هر صحنه جرم یک کتابچه راهنمای تلفن اهالی شهر را نیز جا می گذارد. این کتاب سراسر هیجان انگیز و اسرار آمیز است و با خواندن آن بسیار مهیج می شوید و وقتی معما حل می شود اصلا فکرش را هم نمی کردید که چنین اتفاقاتی افتاده باشد.

کتاب قتل در خانه کشیش the murder at the vicarage

کتاب قتل در خانه کشیش the murder at the vicarage 

شما نیز با نام خانم مارپل یا حتی سریال های او آشنا هستید کتاب قتل در خانه کشیش the murder at the vicarage اولین رمان از سری داستان های خانم مارپل است. این کتاب در سال ۱۹۳۰ منتشر شده است.

داستان از این قرار است که قتلی اتفاق می افتد اما مقتول مردی منفور است که اغلب مردم از او متنفر هستند حتی بعد از به قتل رسیدنش خیلی از مردم اعتراف به قتلش می کنند و از اینکه او به قتل رسیده حتی خوشحال هم می شوند. نام مقتول کلنل پروترو  می باشد که فردی ثروتمند است.

چند نفر مدعی هستند از دور صدای شلیک شنیده‌اند. پلیس چند نفر را به قتل متهم می‌کند و پرونده تبدیل به یک پرونده‌ی مرموز و پیچیده می‌شود. خانم مارپل می‌بیند کسی چمدانی را به جنگل می‌برد و توجهش به ماجرا جلب می‌شود او با کنجکاوی درونی و ذاتی‌اش می‌خواهد مسئله را حل کند.

این کتاب از سری کتابهای معمایی و رازآلود بود که بسیار معروف شد حتی در سال ۱۹۴۹ از روی قتل  در خانه کشیش تئاتری ساخته شد مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت.

کتاب قتل در قطار سریع‌السیر شرق

کتاب قتل در قطار سریع‌السیر شرق آگاتا کریستی

کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق Murder on the Orient Express از سری بهترین کتاب های آگاتاکریستی می باشد که در سال ۱۹۳۴ منتشر شد.

بر اساس داستان این کتاب در سال ۱۹۷۴ نیز یک فیلم بسیار هیجان انگیز و معمایی ساخته شد.

پوآرو می خواهد به ترکیه برود و در آنجا استراحت کند اما به یک باره او را به لندن فرا می خوانند برای همین او سریعا یک بلیط قطار سریع السیر شرق را می گیرد و به لندن بر می گردد اما در طول سفر چیزهای عجیب و غیر طبیعی از مسافران می بیند در این بین یک مرد ثروتمند هم جزء مسافران است که می خواهد خودش را مردی مهربان نشان دهد اما…

کتاب و سپس هیچکس نبود از بهترین رمان های رازآلود آگاتا کریستی

کتاب و سپس هیچکس نبود از بهترین رمان های رازآلود آگاتا کریستی

کتاب و سپس هیچکس نبود And Then There Were None نه تنها در لیست بهترین کتاب های آگاتا کریستی قرار دارد بلکه از پرفروش ترین کتاب های جهان نیز می باشد که مخاطبین بسیار زیادی دارد.

این کتاب به شدت رمز آلود و اسرارآمیز است خواننده مدام برای دانستن حقیقت و حل کردن معما کوشش می کند اما هیچ گاه به نتیجه نمی رسد و اصلا نمی توان حتی صفحه بعد کتاب را حدس زد که چه نوشته سراسر کتاب هیجان انگیز و مرموزانه است.

اتفاقات عجیب و باورنکردنی در یک جزیره می افتد ده نفر توسط شخصی ناشناخته به این جزیره دعوت می شوند جزیره ای زیبا و با شکوه که راه به جایی هم ندارد سپس اتفاقات عجیب و غریب شروع می شود و ذهن خواننده پر از معما و سوال می شود که چه کسی این افراد را دعوت کرده و در پی آن اتفاقاتی که می افتد بسیار مهیج است.

رمان پنج خوک کوچک Five little pigs

رمان پنج خوک کوچک Five little pigs

کتاب پنج خوک کوچک Five little pigs یکی دیگر از بهترین آثار آگاتاکریستی است که نسبت به دیگر کتابهایش معماهای کمتری دارد اما چیزی از رازآلود بودنش کم نشده است.

کارلا به دفتر پوآرو می آید و تعریف می کند که مادرش را به جرم کشتن پدرش محکوم کرده بوده اند اما مادر کارلا در نامه ای اعلام بی گناهی می کند سپس پوآرو استخدام می شود که تحقیق کند و حقیقت را کشف کند هم اکنون کارآگاه چیره دست از پنج نفر دیگر که شاهد قتل بوده اند باید سوال کند اما آنها حقیقت را چگونه عنوان می کنند؟

آگاتاکریسیتی در کتاب با قلمی ظریف به کشف حقایق برای خواننده می پردازد.

کتاب خانه وارونه Crooked House

کتاب خانه وارونه Crooked House

کتاب خانه وارونه Crooked House اثری شوکه کننده آگاتاکریستی در لیست بهترین کتاب های آگاتاکریستی قرار گرفته است. این کتاب در سال ۱۹۴۹ به چاپ رسیده است.

در یک عمارت بزرگ در حومه شهر لندن یک جنازه پیدا شده که متعلق به آریستید لئونیدر می باشد به نظر ماموران پلیس این مرگ مشکوک است و مرگ را مرموزانه می دانند زیرا می گویند که قتل در گذشته رخ داده است.

یک مامور تحقیقات گسترده و جدی را برای حل کردن این قتل مرموز شروع می کند برای این کار باید وارد خانواده لئونیدر شود تا بتواند سر از راز این قتل اسرار آمیز در بیاورد.

کتاب مرگ بر روی رود نیل Death on the Nile

کتاب مرگ بر روی رود نیل Death on the Nile

کتاب مرگ بر رود نیل Death on the Nile یکی دیگر از بهترین کتاب های آگاتاکریستی است.

یک دختر ثروتمند بر روی کشتی روی رود نیل کشته می شود زوج جوانی که برای ماه عسل به مصر رفته اند متوجه می شوند فردی مشکوک آنها را تعقیب می کند که در نهایت زن کشته می شود.

پوآرو هم برای تعطیلات به مصر رفته است و بعد از اتفاق قتل شروع به تحقیقات کرده و به دنبال کشف معمای این قتل است…

کتاب شب بی پایان از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب شب بی پایان از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

از بهترین کتاب های آگاتاکریستی می توان به کتاب شب بی پایان نیز اشاره کرد. این کتاب از محبوب ترین کتاب های آگاتا می باشد زیرا پر از معما و راز است در این داستان کارآگاهی وجود ندارد برای همن اتفاقات هیجان انگیز زیادی در آن رخ می دهد.

عمارت قدیمی ویکتوریایی تاورز به مزایده گذاشته شده و یک راننده تاکسی بنام مایکل روجرز که خیلی اتفاقی گذرش به این عمارت می افتد و در عمارت گشتی میزند و متوجه میشود زمین های اطراف عمارت کولی آباد نام دارند و مردم معتقدند کولی ها آن مناطق را نفرین کردند.

راننده تاکسی بی توجه به این شایعات آرزو می کند کاش بتواند منزلی در کولی آباد داشته باشه. مدتی می گذرد و مایکل با دختر ثروتمندی بنام الی آشنا میشود، بعد از ازدواج الی و مایکل تصمیم می گیرند زمینی در کولی آباد خریده و منزل رویاییشون را در آنجا بسازند اما اتفاقات مرموزی می افتد و…

کتاب لرد اجور می میرد

کتاب لرد اجور می میرد

کتاب لرد اجور می میرد Lord Edgware Dies با عنوان دیگری به نام سیزده نفر سر میز شام هم به انتشار رسیده است.

داستان کتاب از این قرار است که یک هنرپیشه آمریکایی که بسیار زیباست به نام جین ویکینسون، به دفتر پوآرو می آید و می گوید که از همسرش متنفر است و اگر از او طلاق نگیرد لرد اجور یعنی همسرش را می کشد.

پوآرو به او قول می دهد که با همسرش حرف بزند اما متوجه می شود که او نیز نمی خواهد با زنش زندگی کند و در این مورد به زنش نامه داده است اما همسرش می گوید که هیچ نامه ای را دریافت نکرده است معما اینجا شکل می گیرد و اتفاقات اسرار آمیزی خواننده را هیجان زده می کند.

کتاب حماقت مرد مرده بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب حماقت مرد مرده بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب حماقت مرد مرده Dead Man’s Folly که از بهترین کتاب های آگاتا کریستی می باشد با عنوان های دیگری نیز به چاپ رسیده است که نام آن شکار قاتل می باشد.

خانمی به نام اولیور به پوآرو تلگراف می زند و از او دعوت میکند برای اهدای جایزه شکار قاتل به ملک سر جرج استایز به آنجا برود. پوآرو که با قطار سریع السیر خودش را به آنجا رسانده متوجه می شود رفتار مهمانان مرموز و مشکوک است و اینطور بنظر می آید که قرار است قتلی اتفاق بیوفتد و پوآرو اسرار آنها را متوجه شده و …

کتاب مرگ خانم مک گینتی  Mrs McGinty’s Dead

کتاب مرگ خانم مک گینتی  Mrs McGinty’s Dead

کتاب مرگ خانم مک گینتی Mrs McGinty’s Dead از بهترین کتاب های آگاتاکریستی است که محبوبیت بسیار زیادی دارد.

داستانی فوق العاده رازآلود و جنایی که سراسر هیجان است. خانم مک گینتی را به قتل می رسانند او در روستایی زندگی می کرده وقتی تحقیقات صورت می گیرد پلیس بر اساس شواهد موجود می گوید که مستاجر این پیرزن او را کشته است.

هرکول پوآرو وارد عمل می شود و شروع به تحقیق می کند از آنجایی که او باهوش و ماجراجو است متوجه می شود که این قتل کار مستاجر نیست زیرا…

کتاب ورق ها روی میز از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب ورق ها روی میز از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب ورق های روی میز Cards on the Table از آثار جذاب و محبوب آگاتاکریستی با عنوان شیطان به قتل می رسد نیز ترجمه شده است.

داستان از این قرار است که آقای شیطانا یک کلکسیونر مرموز و عجیب غریب است او پوآرو و هفت نر دیگر را به منزلش دعوت می کند که شامل سه کارآگاه یک رمان نویس و چهار نفر دیگر که شیطانا معتقد می باشد که آنها قاتل هستند.

مهمان های روی میز مشغول بازی بریج شده اند و اتفاقات عجیب و غریب آغاز می شود و هرکول پوآرو که در آنجا حضور دارد به هیجان ماجرا اضافه می کند و…

کتاب جنایت خفته: آخرین پرونده خانم مارپل

کتاب جنایت خفته: آخرین پرونده خانم مارپل

کتاب جنایت جفته Sleeping Murder: Miss Marple’s Last Case از آخرین پرونده های خانم مارپل می باشد که پرونده ای عجیب و معمایی است.

این رمان جنایی جذاب در مورد یک زوج جوان است به نامهای گواندا و جایلز که تازه ازدواج کرده اند آنها تصمیم می گیرند که از نیوزیلند به انگلستان بروند ابتدا گواندا به انگلستان مهاجرت می کند تا یک خانه مناسب برای زندگی پیدا کند او یک ویلای کوچک ویکتوریایی خیلی زیبا پیدا می کند و آن را می خرد.

بعد از خرید خانه اتفاقات عجیبی برای او می افتد یک در در خانه پیدا می کند که گویی قبلا کاغذ دیواری آن را دیده است طی اتفاقات مرموز دیگر او ترسیده و از آنجا به خانه دوستشان می رود از قضا خانم مارپل خاله دوستش هست و او تحقیقات را بر اساس شواهد گواندا شروع می کند و…

کتاب انگشت متحرک از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب انگشت متحرک از بهترین کتاب های آگاتاکریستی

کتاب انگشت متحرک The Moving Finger از بهترین و جذاب ترین پرونده های خانم مارپل شخصیت مورد علاقه آگاتا کریستی است که البته این کتاب با عنوان انگشت اتهام نیز ترجمه شده.

داستان کتاب در مورد یک قتل مرموز است که خانم مارپل سعی دارد با هوش سرشارش آن را کشف کند. جری بورتون به همراه خواهرش جوانا روستای لیمستوک را برای زندگی انتخاب می کنند.

چندی بعد یک ناشناس به همه مردم روستا نامه می نویسد و آنها را محکوم به کارهایی که در پنهان کرده اند، می کند. ترس و دلهره مردم روستا را فرا می گیرد تا آنجا که یک نفر از ترس آبرویش دست به خودکشی می زند و اینجاست که خانم مارپل وارد شده و تلاش می کند سر از این معمای رازآلود در بیاورد.

کتاب اعلام یک قتل A Murder Is Announced

کتاب اعلام یک قتل

یکی دیگر از بهترین کتاب های آگاتاکریستی اعلام یک قتل A Murder Is Announced می باشد.

در روزنامه محلی یک روستای کوچک یک آگهی عجیب و غریب چاپ شده است که در آن اعلام کرده اند در روز جمعه ۲۳ اکتبر در سال ۱۸:۳۰ قرار است قتلی در خانه خانم لتیشا بلک لاک صورت بگیرد.

مردم می گویند که این یک شوخی است اما در تاریخ مقرر باز همه در خانه خانم بلک جمع می شوند چون حس کنجکاویشان برانگیخته شده است.

ناگهان برق ساختمان قطع می شود و یک مرد با چراغ قوه در جلوی در ورودی نمایان می شود و…

در این داستان هم خانم مارپل وارد شده تا رازها و اتفاقات عجیب را حل کند.

کتاب قتل در کریسمس The book Murder at Christmas

کتاب قتل در کریسمس

جالب است بدانید که شخصیت هرکول پوآرو در کتاب قتل در کریسمس در کشورمان ایران برای مردم معروف و جذاب شد.

خانواده ثروتمند لی یک پدر مستبد ظالم دارد که برای کریسمس تمامی فرزندانش را به خانه دعوت می کند. بچه ها فکر می کنند که پدرشان پیر شده و دست از لجبازی و استبداد برداشته برای همین دعوت را می پذیرند.

پیرمرد وقتی فرزندانش به دور هم جمع می شوند دوباره شروع به تحقیر و کوچک کردن تک تک آنها می کند و ناگهان اتفاقات عجیب آغاز می شود و هرکول پوآرو وارد عمل می شود…

کتاب قتل در کریسمس نیز از بهترین کتاب های آگاتا کریستی می باشد.

کتاب شیطان زیر آفتاب از بهترین کتاب های آگاتا کریستی

کتاب شیطان زیر آفتاب از بهترین کتاب های آگاتا کریستی

کتاب شیطان زیر آفتاب Evil Under the Sun از بهترین کتاب های آگاتا کریستی است که هرکول پوآرو در آن خوش درخشید و شخصیتش معروف تر و مشهور تر شد.

پوآرو در یک جزیره کوچک در هتلی مجلل، برای تعطیلات و آرامش ذهنی ساکن می شود. افرادی مشهور و ثروتمند نیز در آنجا حضور دارند یکی از آنها آرلنا استوارت است زنی زیبا و خوش اندام که همسر کنت مارشال است او هنرپیشه ای موفق و مطرح نیز هست.

این زن با یکی از مسافران به نام پاتریک ردفرن شروع به صحبت می کند و ظاهرا خیلی صمیمی می شوند از آن طرف همسر آقای ردفرن خیلی عصبانی می شود.

خلاصه اینکه داستان به همین شکل ادامه دارد تا اینکه…

کتاب پرده: آخرین پرونده پوآرو از برتین رمان های آگاتا کریستی

کتاب پرده: آخرین پرونده پوآرو

کتاب پرده: آخرین پرونده پوآرو Curtain: Poirot’s Last Case شاید برای علاقه مندان به داستان های پوآرو کمی دلگیر کننده باشد زیرا آخر داستان غمگین است.

در این داستان ۵ قتل رخ می دهد که هر کدام توسط ۵ فرد متفاوت هستند که همه آنها هم به قتل ها اعتراف می کنند و قاتل ها می گویند که شخصی آنها را تشویق و تحریک کرده که این افراد را به قتل برسانند.

اما وقتی پوآرو شروع به تحقیق می کنه معماهای جالبی دستگیرش میشه که همین موضوع داستان را رازآلود و هیجانی می کند.

کتاب تله موش The Mousetrap از بهترین کتاب های آگاتا کریستی

کتاب تله موش The Mousetrap

کتاب تله موش The Mousetrap از سری داستان های کوتاه آگاتاکریستی در سال ۱۹۵۲ است که بسیار محبوب بوده و برای همین آن را جزء بهترین کتاب های آگاتا کریستی نیز می توان نام برد.

این کتاب از مشهورترین نمایشنامه های تئاتر نیز می باشد داستان ابتدا در مورد یک مهمانخانه است مردم به خاطر کولاک به آنجا پناه می برند حال یکی از همین مردم قاتل است.

خواننده مدام می خواهد بداند که قاتل کیست آیا آن زن مجرد با گذشته ای اسرارآمیز است یا زوجی که مهمان خانه را اداره می کنند و در ازدواجشان دچار مشکل شده اند؟

در ادامه داستان یک پلیس نیز وارد مهمان خانه می شود و شروع به بازجویی می کند و هیجان داستان چند برابر می شود.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آلفرد

همان طور که فیلم های الفرد هیچکاک هنوز هم بی نظیر هستند کتاب های آگاتا کریستی هم به عنوان رازآلود ترین کتاب ها فوق العاده جذاب هستند

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x