تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

تیگو ۵؛ انتخابی مطمئن برای کل خانواده

بررسی خودرو تیگو 5

صنعت خودرو در چند سال اخیر تغییرات زیادی کرده است و ما شاهد اخبار عجیبی بوده‌ایم. در سال‌های اخیر خودروهای لوکس و جذاب زیادی روانه بازار شده‌اند. این خودروها توانستند طرفداران خود را به دست آورند و از رقبای خود پیشی بگیرند. در چنین بازاری، پیشی‌گرفتن از رقبا بسیار دشوار است. تیگو ۵ یکی از خودروهایی است که توانسته در دل بسیاری از افراد جایگاهی پیدا کند و نظرها را به خود جلب کند. بنابراین تصمیم گرفتیم تیگو ۵ را بررسی کنیم و با نوشتن این مقاله به سوالات شما پاسخ دهیم. در این مقاله از مرکز خرید و فروش خودرو هشت در مورد موضوعات زیر بحث خواهیم کرد:

  1. داستان همکاری مدیران خودرو با چین
  2. معرفی مختصر تیگو ۵
  3. ظاهر چری تیگو ۵
  4. طراحی داخلی تیگو ۵
  5. نگاهی به مشخصات فنی Cherry Tigo 5
  6. چری تیگو ۵; ماشین خانوادگی است
  7. بررسی تیگو ۵ در مقایسه با رقبا

تاریخچه همکاری چینی ها و مدیران خودرو

در چند دهه اخیر چینی‌ها توانستند بازارهای جهانی را متحول کنند و بدرخشند. این موضوع در مورد خودروها نیز صدق می‌کند. بر اساس قرارداد ایران و چین، صنعت خودروسازی ایران دستخوش تحول شده است. یکی از اولین شرکت‌هایی که با صنعت خودروسازی چین همکاری کرد مدیران خودرو است. چری نیز نمونه‌ای از خودروهای موفق حاصل همکاری چینی‌ها و مدیران خودرو است. سازندگان چری موفق شده‌اند با شرکت‌های مطرح دنیا معامله کنند که این قراردادها برای هر دو کشور و برای هر دو شرکت مفید است.

نتایج دیگر همکاری مدیران خودرو و چینی‌ها تولید خودروهایی چون چری تیگو ۵، آریزو ۵، تیگو ۷ و… شد. اگر تا این لحظه با ما همراه بوده‌اید، به این معنی است که شما علاقه خاصی به خودروی تیگو ۵ دارید. فراموش نکنید که هدف از این مقاله بررسی تیگو ۵ است و هنوز به اصل مطلب نرسیده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر و  بررسی تیگو ۵ تا انتها همراه ما باشید.

معرفی کوتاه تیگو ۵

اگر بخواهیم تیگو ۵ را به‌اختصار بررسی کنیم باید بگوییم که تیگو ۵ خودرویی است که از سال ۲۰۱۴ در ایران شاهد آن بودیم، این خودرو توسط شرکت چینی چری در بازار جهانی عرضه شد و ایران نیز از این ماجرا بی‌بهره نبود. این خودرو یکی از موفق‌ترین خودروهای عرضه شده توسط چین در بازار جهانی است. چری یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های خودرو در جهان است. تیگو ۵ اولین‌بار توسط این غول خودروسازی در ایران عرضه شد. این خودروی مدرن در سال ۱۹۹۴ معرفی شد و در سال ۱۹۹۶ تغییراتی از نظر آپشن دریافت کرد. در سال ۱۹۹۷ نیز شاهد نسخه جدیدی از این خودرو بودیم.

طراحی ظاهری چری تیگو ۵

در بحث بررسی تیگو ۵، ظاهر یکی از فاکتورهای مهم است. شرکت چری می‌گوید ماشین چری تیگو ۵ توسط یک تیم حرفه‌ای طراحی شده است. بر اساس این بیانیه این طرح‌ها همان طراحی خودروهای مرسدس و پورشه است. طراحی بیرونی چری تیگو ۵ بسیار مدرن و ظریف است و ظاهر یک خودروی زیبا را به نمایش می‌گذارد. بسیاری بر این باورند که طراحی بیرونی این خودرو با دیگر طرح‌های چینی قابل مقایسه نیست و این طراحی ظاهری بین‌المللی دارد. در طراحی بیرونی این خودرو نمای جانبی، عقب و جلو همگی شبیه به هم بوده و هماهنگی خاصی بین قسمت‌های بیرونی ایجاد شده است. ماهی‌ها و امواج روی آب منبع الهام برای طراحی بیرونی این خودرو هستند.

بررسی طراحی داخلی تیگو ۵

طراحی داخلی تیگو ۵ به‌اندازه نمای بیرونی شیک و مدرن است. ارگونومی داخلی این خودرو عالی است و همه چیز دست به دست هم داده تا این خودرو به یک خودروی لوکس تبدیل شود. در داخل این خودرو دو کنسول وجود دارد. اولین کنسول برای راننده و سرنشینان طراحی شده است که ابعاد بزرگی دارند. کنسول دوم نیز برای سرنشینان عقب است. صندلی‌های این خودرو چرمی است و همین امر بر ظاهر آن تاثیر زیادی گذاشته است.

اگر فکر می‌کردید بررسی تیگو ۵ به پایان رسیده است، در اشتباهید! در ادامه مشخصات فنی خودروی زیبا را خواهیم دید.

بررسی طراحی داخلی تیگو 5

بررسی مشخصات فنی چری تیگو ۵

در بررسی تیگو ۵ باید به موضوع مشخصات فنی توجه کنید. بنابراین در این بخش لازم دیدیم در مورد مشخصات فنی چری تیگو ۵ صحبت کنیم. این خودرو یک خودرو شاسی بلند است. تیگو ۵ یک خودروی ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ است. موتور این خودرو حجمی برابر با ۱۹۷۱ سی سی دارد. همچنین دور موتور این خودرو ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. طبق معادلات این سرعت برابر با ۱۳ متر بر ثانیه است. سیستم‌هایی مانند کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم‌های مشابه، تیگو ۵ را از نظر فنی، خودرویی قابل اعتماد و ایمن ساخته است. موتور این خودرو یکی از قدرتمندترین موتورها است.

ظرفیت باک این خودرو ۵۵ لیتر است و در هر صد کیلومتر ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. چری تیگو ۵ یک خودروی ۷ سرعته اتوماتیک است. محور محرکه این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو بوده و دارای شاسی یکپارچه می‌باشد. وزن کل این خودرو ۱۵۳۷ کیلوگرم است.

تمامی این مشخصات فنی می‌تواند تیگو ۵ را به خودرویی کامل تبدیل کند. این مشخصات باعث خوشحالی مسافر و راننده می‌شود و در نهایت رضایت هر دو طرف را جلب می‌کند.

چری تیگو ۵، یک انتخاب خانوادگی

احتمالاً تابه‌حال عاشق تیگو ۵ شده‌اید، اما فراموش نکنید که بررسی تیگو ۵ هنوز به پایان نرسیده است. در این قسمت می‌خواهیم چری تیگو ۵ را به‌عنوان یک خودروی خانوادگی معرفی کنیم. راحتی این خودرو آن را به‌عنوان یک خودروی خانوادگی در ذهن‌ها ماندگار کرده است. شما می‌توانید از این خودرو برای سفرهای طولانی نیز استفاده کنید؛ زیرا در طول سفر غیرممکن است که درون این خودرو اذیت شوید. فضای داخلی این خودرو با امکاناتی که دارد محیطی امن و راحت را برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. چری تیگو ۵ فضای زیادی را به مسافران ارائه می‌دهد. به‌طورکلی می‌توان گفت چری تیگو ۵ خودرویی جادار و راحت است و انتخابی مناسب برای کل خانواده محسوب می‌شود.

تیگو ۵ را با رقبای خود مقایسه کنید

تیگو 5 را با رقبای خود مقایسه کنید

همیشه رقبا وجود دارند و هیچ محصولی بدون رقیب نیست. در این قسمت از بررسی تیگو ۵، مقایسه‌ای کامل انجام می‌دهیم تا تصمیم‌گیری شما راحت‌تر شود. چری تیگو ۵ در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی را به دست بیاورد و از بسیاری از رقبا پیشی بگیرد. طراحی این خودرو بسیار بهتر از سایر خودروهای رقیب است. همچنین تجهیزات این خودرو نسبت به سایر خودروهای موجود بهتر است. فضای داخلی این خودرو به‌خوبی طراحی شده است و این طراحی باعث شده است که چری تیگو ۵ یک سروگردن از رقبای خود بالاتر باشد.

برخی تصور می‌کنند که موتور این خودرو ضعیف است؛ اما در کل چنین ویژگی‌هایی برای موفقیت این خودرو کافی است.

یکی از رقبای تیگو ۵ جک S5 است. این دو خودرو تولید کشور چین هستند. قیمت این دو خودرو به هم نزدیک است و ارتباط میان آن دو را رقابتی می‌کند. البته این دو خودروی موردبحث از نظر آپشن هم با هم تفاوت‌هایی دارند و این موضوع کمی نیست.

جزئیات در طراحی تیگو ۵ چیزی کم ندارد و به راحتی می توان گفت که این خودرو از این نظر بهتر از S5 است. تودوزی و انبوهی از جزئیات دیگر نیز در این خودرو وجود دارد که این تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. تودوزی دو رنگ تیگو ۵ باعث می‌شود که این خودرو لوکس‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. به‌طورکلی می‌توان گفت که تیگو ۵ می‌تواند بسیاری از انتظارات را برآورده کند و عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. البته هر خودرویی ایرادات جزئی دارد و ما منکر آن نیستیم. در انتها، هدف ما در این مقاله ذکر ویژگی‌هایی بود که تیگو ۵ را به بهترین خودرو تبدیل کرده است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تیگو ۵ را به طور کامل بررسی کنیم. هدف کلی ما از نوشتن چنین مقاله‌ای راهنمایی شما برای تصمیم‌گیری درست بود. اگر شما هم فکر می‌کنید خرید این خودرو گزینه بسیار ایده‌آلی است، می‌توانید به مرکز خریدوفروش خودرو هشت مراجعه کنید. این مرکز خرید بهترین انتخاب برای خرید تیگو ۵ در اصفهان، خرید تیگو ۷ اکسلنت در اصفهان یا هرخودروی دیگری است. امیدواریم با بررسی تیگو ۵ توانسته باشیم بهترین اطلاعات را از این خودروی جذاب و لوکس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برچسب ها : چری تیگو ۵,خرید خودرو در اصفهان

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x