تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

شایع ترین مشکلات روانی نوجوانان + راه های درمان [سال ۲۰۲۳]✔️

شایع ترین مشکلات روانی نوجوانان + راه های درمان [سال 2023]

سنین نوجوانی از مهم ترین سنین رشد و نمو نوجوانان محسوب می شود. گسترده ترین تغییراتی که یک انسان تجربه می کند در دوران نوجوانی صورت می گیرد. همچنین در این دوره از زندگی، شخصیت نوجوانان شکل می گیرد. پس به همین خاطر باید آن را مهم دانست و به آن توجه زیادی کرد. در این سنین مشکلات زیادی سراغ نوجوانان می آید و ممکن است دچار مشکلات مختلفی مانند عدم تمرکز در درس خواندن، عدم سازگاری با والدین، داشتن خواسته های زیاد، پرخاشگری و… شوند که نیاز به بررسی و رسیدگی دارد. رفتارهای غیر عادی که نوجوانان از خود نشان می دهند باید سریعا مورد هدایت و کنترل قرار گیرد، در غیر این صورت به بحران غیر قابل حل تبدیل می شود.

در این زمان، بهتر است والدین برای حل چنین مشکلاتی از بهترین روانشناس نوجوان در تهران کمک بگیرند تا بتوانند به بهترین شکل با مشکلات پیش آمده برخورد کنند و از پیش روی آن جلوگیری کنند. بدیهی است که روانشناس نوجوان با خلق و خو و همچنین رفتارهای یک نوجوان آشنا می باشد و می تواند به شما در حل مشکلات فرزندتان یاری رساند تا فرزند شما دوره نوجوانی و بلوغ خود را به بهترین شکل پشت سر گذارد. در این مقاله تمامی نکاتی که باید در مورد مراجعه به روانشناس نوجوان بدانید، پوشش داده شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت روانشناستو (ravanshenaseto.com) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و تاپتنا کمک بگیرید.

روانشناس کیست؟

روانشناس نوجوان کسی است که به طور تخصصی در زمینه رفتارهای نوجوان، مشکلات و بحران های آن ها به طور تخصصی تحصیل و فعالیت کرده است. یک مشاور خوب نوجوان، نوجوانان را ارزیابی و درمان می کند. بهترین روانشناس نوجوانان در سعادت آباد به نوجوانان کمک می کنند تا با استرس هایی مانند طلاق، مرگ و تغییراتی بزرگ در خانواده یا مدرسه مقابله کنند.

زمانی که نوجوان دچار پریشانی ذهنی، اجتماعی، عاطفی، روانی و انزوا و… می شود، کنار آمدن با آن، مشکل است و نیاز فراوان به یک روانشناس دارد. روانشناس کسی است که با دانشی که دارد به پژوهش، شناسایی، پیشگیری و درمان اختلالات روان شناختی می پردازد. در شرایطی که نوجوان دچار مشکل می شود، روانشناس می تواند به سرعت درمانی را که برای بهتر شدن نیاز دارد را برای بیمار آغاز کند. واقعیت این است که بسیاری از نوجوانان قادر به پردازش کامل پیچیدگی ها همراه با مسائل عاطفی و یا روانشناختی نیستند، بنابراین مشاور خوب ممکن است همان چیزی باشد که فرزند شما برای آرامش ذهنی به آن نیاز دارد.

نوجوانان در چه تغییراتی نیاز به روانشناس دارند؟

تغییرات جسمی: اولین نشانه ای که نشان دهنده شروع دوران بلوغ نوجوانان است، تغییر پیدا کردن اعضای بدن و تغییرات جسمی است. معمولا تغییرات جسمانی با رشد استخوان ها، تغییر در چهره، رشد قسمت های مختلف صورت و… در نوجوان نمایان می شود و نوجوان را از حالت کودکی خارج می کند و به سمت بزرگسالی سوق می دهد.

افسردگی و انزوا: نوجوانان در سنین بلوغ، ممکن است تغییرات عاطفه را تجربه کنند. در برخی از نوجوانان این تغییرات به صورت گذرا و کوتاه مدت می باشد که جای نگرانی نیست. اما گاهی اوقات این تغییرات احساسی و عاطفی ممکن است طولانی مدت شود که در این صورت می بایست این مشکل را با بهترین روانشناس نوجوان در ونک در میان بگذارید. چرا که ممکن است نوجوان شما درگیر افسردگی شده باشد. از علائم و نشانه های افسردگی نوجوانان می توان به مشکل در تمرکز و افت تحصیلی اشاره کرد. همچنین خشم، عصبانیت های بیش از حد، بی میلی نسبت به امور مختلف، ایجاد تغییراتی در خوابیدن و … از دیگر علائم افسردگی در نوجوانان می باشد.

نوجوانان در چه تغییراتی نیاز به روانشناس دارند؟

تغییرات جنسی: به طور کلی هدف اصلی از دوره بلوغ و نوجوانی، آماده کردن جنسی فرد برای تولید مثل می باشد. این تغییرات می توانند باعث تغییر در میزان رشد غدد جنسی، غدد هیپوفیز و غدد کلیوی شود. نوجوان در این دوره از نظر قدی رشد کرده و جوش های زیادی در صورتش ظاهر می شود. در این دوران ممکن است نوجوان پرخاشگر شود و رفتارهای نامناسبی را از خود نشان دهد، اما این شما هستید که باید با دلسوزی و کمک یک روانشناس نوجوان، بهترین برخورد را با این گونه رفتارها داشته باشید تا نوجوان شما این دوره را به خوبی پشت سر بگذارد .

اضطراب و استرس: به طور کلی در هر فردی مخصوصا در نوجوانان، اضطراب و استرس دیده می شود. اما زمانی ممکن است این استرس و اضطراب، بیش از حد افزایش پیدا کند و تبدیل به یک اختلال سخت در نوجوان شود. یکی از این اختلالات، اختلال اضطراب اجتماعی است که می تواند زندگی روزمره نوجوان را مختل کرده و مشکلات زیادی در تحصیل او ایجاد کند.

تغییرات ذهنی و شناختی: زمانی که انسان ها به دوران نوجوانی می رسند، تغییرات زیادی از نظر ذهنی و شناختی پیدا می کنند. معمولا افراد تمامی اهداف، باورها، معیارهای زندگی، معیارهای انتخاب دوست، چگونگی ارتباط با محیط پیرامونشان تغییر می کند. به همین دلیل مهم است شما در این زمان به فرزند خود توجه ویژه ای داشته باشید و او را تنها نگذارید و اگر شرایط دارید حتما آن را با یک روانشناس آشنا کنید تا روانشناس بتواند با نوجوان ارتباط خوبی بگیرد و به حل کردن مشکلاتش کمک کند.

پرخاشگری: پرخاشگری از جمله اختلالاتی است که بیشتر نوجوانان به آن مبتلا می شوند. اگر این پرخاشگری در نوجوانان در همان سن بلوغ درمان نشود، ممکن است تاثیرات منفی در زندگی آینده نوجوان شما بگذارد. پس بهتر است در صورت مشاهده پرخاشگری های پی در پی نوجوان به روانشناس نوجوان مراجعه کنید و از او کمک بگیرید.

عدم اعتماد به نفس: در برخی از نوجوانان شاهد این هستیم که فرد اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و نمی تواند با دنیای پیرامون، با اطرافیان و دوستان ارتباط برقرار کند و به انزوا کشیده می شود. به این موضوع بسیار توجه کنید زیرا عدم داشتن اعتماد به نفس می تواند زندگی آینده نوجوان را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد. پس بهتر است برای حل کردن این مشکل از یک روانشناس کمک بگیرید.

عدم اعتماد به نفس

کلام آخر

دوران نوجوانی از مهم ترین دوران در زندگی می تواند باشد و نوجوانان در این زمان تغییرات زیادی پیدا می کنند، به همین منظور والدین باید در مورد مراحل رشد فرزند نوجوان خود آگاهی و دانش لازم را داشته باشند تا بتوانند ضمن برقراری ارتباط صحیح، به او در زمینه حل مسائل رفتاری، شخصیتی و هویتی کمک کنند. در برخی از شرایط والدین کاری نمی توانند انجام دهند و تنها راه حل ممکن مراجعه به یک روانشناس است. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا داشتن هر گونه پیشنهاد یا انتقادی می توانید نظرات خود را از طریق سایت روانشناستو (ravanshenaseto.com) با ما در میان بگذارید.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x