تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پارچه مبلی چیست؟

پارچه مبلی چیست و برای چه مصارفی به کار برده می شود؟

پارچه مبلی چیست و برای چه مصارفی به کار برده می شود؟

پارچه مبلی یک نوع پارچه است که در طرح و رنگ مختلف وجنس های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. از این نوع پارچه برای روکش کردن انواع صندلی و مبلمان استفاده می شود.همچنین برای تزئین دیگر عناصر دکوراسیون داخلی مثل پرده و رو میزی نیز کاربرد دارد. ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول نساجی باعث شده که از آن برای دکور کردن محیط‌های داخلی بهره ببرند.ویژگی‌هایی مانند:نرمی، مقاومت، طراحی زیبا و سایر خصوصیاتی که می تواند در تولید مبلمان و طراحی دکوراسیون فضا مهم باشد.

برای تولید پارچه مبلی از چه الیافی استفاده می کنند؟

متریال‌های مختلفی برای تولید پارچه مبلی استفاده می‌شود که به عنوان مثال از پنبه، پلی‌استر، نخ‌های مخملی، یا مواد مصنوعی دیگر می‌توان نام برد. کارخانه‌های نساجی موفق برای جلب رضایت و جذب مشتریان بیشتر پارچه مبلی را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع طراحی و تولید می‌کنند.

ویژگی‌های مهم پارچه مبلی که باید در موقع خرید دقت کنیم چیست؟

پارچه مبلی باید نرم،با دوام و راحت باشد، چرا که در تماس مستقیم با پوست است. همچنین قابل شستشو بودن این نوع پارچه از ویژگی های مهم آن است که توصیه می شود حتما در هنگام خرید به آن توجه کنید.

ویژگی‌های مهم پارچه مبلی که باید در موقع خرید دقت کنیم چیست؟

پارچه مبلی ایرانی یا خارجی

قاعدتا تولید هر محصول در کشور های مختلف با توجه به فرهنگ،آب و هوا ،شرایط اقتصادی، متفاوت است.همچنین نوع متریال استفاده شده در تولید،کیفیت آن و حتی طراحی و ابزار تولید تاثیر مستقیم در تولید محصولات دارد.
در ادامه  این مطلب به شما کمک می کنیم تفاوت های پارچه مبلی خارجی و ایرانی را بشناسید.

پارچه مبلی ایرانی یا خارجی

متریال مورد استفاده در تولید پارچه مبلی

پارچه مبلی، چه خارجی باشد و چه ایرانی، با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می‌شود. پارچه‌های خارجی که از نخ‌های با کیفیت و مواد اولیه درجه یک تهیه می‌شوند نرم، لطیف و با دوام هستند. اما بر خلاف تصور افراد به این معنی نیست که پارچه‌های ایرانی کیفیت ندارند، چراکه پارچه‌های ایرانی هم از مواد با کیفیت تهیه می‌شوند، اما اختلافات جزئی که ممکن است مشاهده شود، به علت تفاوت در استاندارد‌های تولید و فرآیند‌آن است.

در تولید پارچه مبلی، کیفیت مهم است!

پارچه مبلی باید بادوام باشد و در برابر پوسیدگی مقاومت قابل توجهی داشته باشد، خاصییت ضد چروک بودن پارچه مبلی موضوع بسیار مهم در موقع انتخاب پارچه است.
در کشور‌های خارجی برای تولید پارچه مبلی از تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های به‌روز استفاده می‌کنند، البته که در ایران هم با توجه به تحریم‌ها، کارخانه‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و می‌توان گفت توانمندی‌های بالایی در زمینه کیفیت تولید دارند..

طراحی پارچه و الگو‌ها در کشور های مختلف

طراحی و الگو‌ها نیز در پارچه‌های مبلی ایرانی و خارجی، متفاوت است. پارچه‌های خارجی اغلب با توجه به نیاز بازار‌های جهانی تولید می‌شوند که از الگو‌های مدرن بهره می‌برند. اما در ایران علاوه بر طرح‌های به روز و مد جهانی، برخی از پارچه‌های مبلی را با الگو‌ها و طرح‌های سنتی ایرانی تولید می‌کنند.

آیا سلیقه مصرف‌کننده در تولیدات نساجی موثر است؟

بله، اساساً در تولید هر محصولی مهم‌ترین موضوع یعنی فرهنگ و سلیقه جمعی بسیار مهم است. اما در همه جای دنیا سلیقه  افراد جامعه متفاوت است. به این معنی که ممکن است در یک کشور واحد بعضی از افراد تمایل به استفاده از پارچه‌هایی با طرح سنتی داشته باشند و برخی دیگر از طرح‌های جدید و غربی استفاده کنند. بنابراین تولید‌کننده‌ای موفق است که به سلیقه‌های مختلف در جامعه اهمیت بدهد.

پارچه مبلی از کجا بخریم؟

در ادامه به اختصار در مورد تعدادی از پارچه‌های مبلی ایرانی، ترک و چینی صحبت می‌کنیم تا شما عزیزان با بهترین پارچه‌های موجود در بازار ایران را بشناسید و همچین به سؤال مهم شما در مورد خرید پارچه مبلی پاسخ دهیم.

۱. پارچه مبلی شانل

این پارچه از نخ‌های طبیعی مثل پنبه ویا نخ‌های مصنوعی مثل رازیون بافته و تولید می‌شودو به عنوان یک پارچه سلطنتی و لوکس به فروش می‌رسد.

۲. پارچه مبلی گونی بافت

برای تولید پارچه مبلی گونی بافت از یک روش بافت در صنعت تولید پارچه بهره می‌برند که در آن از نخ‌های مختلف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود. این تکنیک به صنعتگران این امکان را می‌دهد تا پارچه‌های زیبا با طرح‌ها و رنگ‌های خاص تولید کنند.

۳. پارچه مبلی مخمل پتینه

یک نوع پارچه مخملی که از جمله تولیدات بسیار معروف و سنتی صنایع دستی ایران محسوب می‌شود، پارچه مبلی مخمل پتینه است. این پارچه به عنوان یکی از عناصر فرهنگی و هنری ایران شناخته شده است.

۴. پارچه مبلی مخمل ساده

برای طراحی و تولید پارچه مبلی مخمل ساده بر خلاف پارچه‌هایی مثل شانل  از الگو‌ها و طرح‌های پیچیده استفاد نمی‌کنند، طرح و الگوی این محصول  ساده و یکدست در سطح پارچه است

۵. پارچه مبلی مخمل بافت

پارچه مبلی مخمل بافت  یک پوشش لوکس است که به دلیل بافت نرم و خاص آن، در مبلمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد..

کلام آخر

به طور کلی تولید‌کنندگان مبلمان و مصرف‌کنندگان پارچه مبلی می‌توانند انواع پارچه‌های ایرانی و خارجی با کیفیت را از سایت هایی مثل فروشگاه اینترنتی پاسارگاد،ترب و با سلام به صورت عمده و جزئی  با خیال راحت خرید کنند.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x