تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه پول خود را مدیریت کنیم -۷ ایده برای مدیریت پول

چگونه پول خود را مدیریت کنیم -7 ایده برای مدیریت پول

در این مطلب یاد میگیرم چگونه پول خود را مدیریت کنیم، اگر چه پول به تنهایی نمی‌تواند برای شما خوشبختی بخرد، اما اگر پول خود را به‌درستی مدیریت کنید، می‌تواند احساس امنیت ایجاد کند. بدون مدیریت پول، ممکن است همیشه احساس کنید که زندگی شما یک‌قدم با یک پرتگاه مالی فاصله دارد.

درواقع، ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که همیشه نگران پول هستند و مطالعات نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از آن‌ها از کارت اعتباری برای پوشش یک بحران مالی ۱۰۰۰ دلاری استفاده می‌کنند.
شما قطعاً می‌خواهید از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی مانند این اجتناب کنید و انجام این کار به این معنی است که بدانید پول خود را مدیریت کنید.

چگونه پول خود را مدیریت کنیم

چگونه پول خود را مدیریت کنیم

وقتی امور مالی خود را به‌ خوبی مدیریت می‌کنید، زندگی ممکن است آسان‌تر نشود اما زمان بیشتری برای تمرکز بر روی چیزهای مهم‌تر در زندگی خود دارید.

خوشبختانه، تنظیم کردن وضعیت مالی خود چندان دشوار نیست، پس بیایید به نحوه مدیریت صحیح پول خود بپردازیم.
برای پاسخ به اینکه چگونه پول خود را مدیریت کنیم باید گفت که مدیریت امور مالی نیازی به کار طاقت‌فرسا ندارد.
به‌سادگی این نکات مدیریت پول را یکی‌یکی اجرا کنید تا بتوانید کنترل امور مالی خود را در دست بگیرید.

۱. حساب‌های بانکی مناسبی را تنظیم کنید

حساب‌های بانکی مناسب برای موفقیت مالی شما بسیار مهم هستند زیرا تلاش برای مدیریت امور مالی خود بدون حساب‌های بانکی مناسب مانند تلاش برای مراقبت از ماشین خود بدون قطعات مناسب است. باید حساب‌های جاری، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کنید.

این‌ها عناصر سازنده موفقیت مالی هستند و مهم است که هم یک حساب‌جاری و هم حساب پس‌انداز داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی پول نقد خرج شده خود را از پس‌انداز بلندمدت جدا کنید. گذاشتن پس‌انداز در حساب‌جاری، خرج کردن تصادفی پس‌انداز را که به‌سختی به دست آورده‌اید بسیار آسان می‌کند.

۲. وضعیت مالی فعلی خود را بررسی کنید

اگرچه ممکن است ترسناک باشد، اما نمی‌توانید وضعیت مالی خود را بهبود ببخشید مگر اینکه وضعیت فعلی خود را بررسی کنید.

بنابراین باید در مورد هرگونه بدهی معوقه یا هزینه‌های سنگینی که به بودجه شما آسیب می‌زند با خودتان صادق باشید. انتخاب‌های مالی خوب خود را جشن بگیرید و همه‌چیز را بنویسید تا بتوانید تصویر بهتری ازآنچه در حال وقوع است داشته باشید.

۳. برای پول خود برنامه‌ریزی کنید

چگونه با برنامه ریزی پول خود را مدیریت کنیم

یکی دیگر از پاسخ‌های مهم در جواب به سؤال چگونه پول خود را مدیریت کنیم این است که بدون برنامه، بسیار آسان است که با کمبود بودجه مواجه شوید، زیرا می‌تواند خرج کردن بیش‌ازحد را آسان کند.

از آن گذشته، این منطق که به فکر خودت و باش و بیشتر به خودت برس نیز بسیار وسوسه‌انگیز است.

اگر به بسیاری از هزینه‌های غیرضروری بله بگویید، ممکن است پس‌انداز خود را از دست بدهید. به‌منظور مبارزه با این مشکل، برای تهیه بودجه‌بندی وقت بگذارید.

برنامه‌ریزی کنید که کجا می‌خواهید از پول خود استفاده کنید. علاوه بر هزینه‌های روزمره، به اهداف پس‌انداز خود برای آینده نیز فکر کنید. همچنین باید یک روش بودجه‌بندی پیدا کنید که برایتان مفید باشد زیرا به شما کمک می‌کند پول خود را راحت‌تر مدیریت کنید.

۴. اهداف مالی درستی را تعیین کنید

اهداف مالی برای مدیریت پول

اگر در مورد مدیریت پول خود جدی هستید، پس تعیین اهداف یکی از مهم‌ترین نکات مدیریت پول است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ایجاد اهداف مالی به شما کمک می‌کند تا جایی که می‌خواهید ازنظر مالی به آن برسید، متمرکز و با انگیزه بمانید.
هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد، اما باید کمی در مورد برنامه‌های خود و اینکه چگونه پول در آن‌ها نقش خواهد داشت فکر کنید. هنگامی‌که ایده‌ای در مورد نقشی که پول در زندگی شما بازی می‌کند پیدا کردید، اهداف روشن و مشخصی را برای پول خود تعیین کنید.

۵. هرروز امور مالی خود را چک کنید

شما نمی‌توانید بدون دانستن موقعیت خود پیشرفت کنید، زیرا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید.

هرروز پنج دقیقه برای بررسی بودجه خود وقت بگذارید. آیا بیش‌ازحد خرج می‌کنید؟ آیا در مسیر درست هستید؟ دانستن این موضوعات مهم است زیرا این‌گونه می‌توانید در صورت لزوم به انجام تنظیمات بپردازید.
بررسی وضعیت مالی هرروز ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد. بااین‌حال، نیازی به زمان زیادی ندارد. از یک برنامه یا صفحه گسترده برای تعیین سریع وضعیت مالی خود و بازگشت به زندگی خود استفاده کنید.

۶. هزینه‌های خود را کاهش دهید

از دیگر پاسخ‌های کلیدی به سؤال چگونه پول خود را مدیریت کنیم این است که همان‌طور که شروع به بررسی دقیق‌تر به امور مالی خود می‌کنید، ابتدا باید نگاهی به هزینه‌های خود بیندازید.

به دنبال هزینه‌هایی باشید که بتوانید از بودجه ماهانه خود حذف کنید. حتی کاهش هزینه‌های غیرضروری کوچک از بودجه شما می‌تواند منجر به صرفه‌جویی‌های بزرگ در طول سال شود. کاهش بودجه یکی از بهترین نکات مدیریت پول است که می‌توانید برای پس‌انداز آسان‌تر از آن استفاده کنید. برای این منظور میتوانید مقاله چگونه پول جمع کنیم را مطالعه کنید.

۷. نگاهی به درآمد خود بیندازید

نگاهی به درآمد خود بیندازید،چگونه پول خود را مدیریت کنیم

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مهم است که بدانید دقیقاً چقدر درآمد کسب می‌کنید.

بنابراین یک دقیقه برای تعیین درآمد خالص پس از کسورات، نه‌فقط درآمد ناخالص خود وقت بگذارید. با این عدد می‌توانید بودجه‌بندی دقیق‌تری داشته باشید.

اگر از مجموع درآمد خود ناراضی هستید، به فکر انتخاب یک کار جانبی باشید. یک کار پرسود از درون خانه می‌تواند در برنامه شما قرار گیرد و به بهبود چشمگیر وضعیت مالی شما کمک کند.
یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد، مذاکره درباره حقوق و دستمزدتان است.

از مراجعه به سرپرست خود با داده‌هایی که از درخواست شما برای افزایش حقوق پشتیبانی می‌کند، نترسید. شما هرگز نمی‌دانید که آن‌ها ممکن است چه پیشنهادی را ارائه دهند.

۸. برنامه‌ای برای پرداخت بدهی ایجاد کنید

بدهی و قسط یک بار مالی بزرگ است. این موضوع نه‌تنها بر بودجه فعلی شما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر پس‌انداز شما برای آینده نیز تأثیر می‌گذارد. بدهی خود را جدی بگیرید و پرداخت بدهی خود را در اولویت قرار دهید.

استراتژی‌های بازپرداخت بدهی مختلف را در نظر بگیرید و یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. اجازه ندهید بدهی بین شما و اهداف مالیتان قرار بگیرد. برای مقابله با این موضوع همین امروز یک برنامه کاهش بدهی ایجاد کنید.

۹. یک صندوق اضطراری بسازید

برنامه‌ریزی برای هزینه‌های غیرمنتظره بهترین راه برای مدیریت پول است.

صندوق اضطراری می‌تواند برای هر فردی کاملاً حیاتی باشد. متأسفانه، زندگی هزینه‌های هنگفتی را درزمانی که انتظارش را ندارید سر راهتان می‌گذارد.

معمولاً این هزینه‌های اورژانسی با اتفاقات ناخوشایندی مانند ویزیت بیمارستان یا از دست دادن شغل همراه است. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی یک وضعیت اضطراری در زندگی شما ظاهر می‌شود، اما می‌توانید برای آن آماده شوید. قرار دادن پول در صندوق اضطراری خود را پس از هر دریافت حقوق در اولویت قرار دهید.

بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند مبلغی معادل هزینه‌های سه تا شش ماهتان را در صندوق اضطراری خود ذخیره کنید. بااین‌حال، این به میزان تحمل ریسک شما بستگی دارد. اگر با پس‌اندازهای بیشتر احساس بهتری دارید، می‌توانید بیشتر به صندوق اضطراری خود اضافه کنید.

یک حساب پس‌انداز جداگانه برای ذخیره صندوق اضطراری خود راه‌اندازی کنید. در غیر این صورت، خرج کردن این سرمایه‌ها بسیار آسان است. با این کار، هنگامی‌که یک وضعیت اضطراری رخ می‌دهد دیگر لازم نیست آن‌چنان نگران جنبه مالی باشید. در عوض، می‌توانید روی شرایط اضطراری پیش رو تمرکز کنید و بعداً از خودتان برای اتخاذ تصمیم درست تشکر نمایید.

۱۰. برای هزینه‌های کلان برنامه‌ریزی کنید

درحالی‌که برخی از هزینه‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی هستند، می‌توانید برای سایر هزینه‌ها از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است لازم باشد برای بیمه در یک‌زمان مشخص پرداخت کنید که ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشد. به‌جای تلاش برای تهیه پول برای آن پرداخت، یک بودجه مشخص تنظیم کنید که متعلق به چنین هزینه‌هایی است.

شما می‌توانید بخشی از هر حقوق دریافتی خود را برای این صورت‌حساب‌های بزرگ پس‌انداز کنید تا مطمئن شوید که در وقت مشخص‌شده، به‌اندازه کافی برای پوشش هزینه‌ها پول‌دارید. اینجاست که بودجه‌بندی واقعاً مفید است. شما قادر خواهید بود این بودجه را به بودجه خود اضافه کنید و دیگر هرگز نگران هزینه‌های بزرگ آینده نباشید.

۱۱. برای خریدهای بزرگ حتماً خوب جستجو کنید

هنگام خریدهای بزرگ، مطمئن شوید که همه‌جا را گشته‌اید. اگرچه این کار نیازمند زمانی طولانی است، اما می‌توانید پول بسیار زیادی را به این شکل صرفه‌جویی و پس‌انداز کنید.

به‌عنوان‌مثال، هنگام خرید یک خودرو، باید به چندین نمایشگاه و فروشنده خودرو مراجعه کنید و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید. نباید اولین گزینه خوبی که دیدید را انتخاب کنید. مطمئن شوید که دارید معامله خوبی می‌کنید، زیرا این کار می‌تواند پس‌انداز را به‌سرعت افزایش دهد.

۱۲. به بازنشستگی خود کمک کنید

مدیریت پول برای بازنشستگی

پس‌انداز برای بازنشستگی در حال حاضر ممکن است غیرضروری به نظر برسد. از این گذشته، شما برای چندین دهه بازنشسته نخواهید شد. بااین‌حال، بسیار مهم است که پس‌انداز کردن برای بازنشستگی را در اسرع وقت شروع کنید.

۱۳. شروع به سرمایه‌گذاری کنید

یادگیری مدیریت پول عالی است، اما اینکه آن را برای خودتان کارساز کنید خیلی بهتر است. اگر قصد دارید ثروت بلندمدت بسازید باید بدانید که سرمایه‌گذاری یک بخش کلیدی از برنامه شما است. سرمایه‌گذاری در یک دوره زمانی طولانی می‌تواند منجر به بازدهی شگفت‌انگیزی شود. با افزایش سالانه سرمایه‌گذاری، می‌توانید پول خود را به‌آ رامی افزایش دهید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x