تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پولدارها چگونه پولدار شدند، از زبان توماس سی کورلی

اگر می خواهید پولدار شوید این 7 عادت را ترک کنید

به نظر شما پولدار ها چگونه پولدار شدند، در واقع بیایید ببینیم پولدارها چه عادات و رفتارهایی دارند.

مقاله ای که در حال حاضر مشغول خواندن آن هستید به همت مردی تهیه شده که زندگی و شخصیت بیش از ۲۰۰ فرد میلیاردر را مورد مطالعه قرار داده است.
او در نهایت مطالعات خود، ۷ عادت بدی را که شما را از ثروتمند شدن باز می دارند، معرفی می کند. با ترک این عادات شما نیز ممکن است به یکی از میلیاردرهای جهان تبدیل شوید!

عادات، رفتارهای روزمره و اغلب ناخودآگاهی هستند که یا به موفقیت ما کمک می کنند یا مانع از آن می شوند.

 توماس سی کورلی ،پولدارها چگونه پولدار شدند

 توماس سی کورلی ،پولدارها چگونه پولدار شدند

توماس سی کورلی، یک حسابدار رسمی و برنامه ریز مالی خبره، پنج سال از عمر خود را صرف مطالعه زندگی میلیاردرها کرده و بینش خود را در چندین کتاب از جمله کتاب “عادت های خود را تغییر دهید، تا زندگی خود را تغییر دهید” جمع‌آوری نموده است.

کورلی با ۲۳۳ نفر با حداقل ۱۶۰۰۰۰ دلار درآمد ناخالص سالانه و ۳.۲ میلیون دلار دارایی خالص مصاحبه کرد که ۱۷۷ نفر از آنها خود ساخته بودند.

او همچنین با ۱۲۸ آمریکایی با درآمد ناخالص سالانه ۳۵۰۰۰ دلار یا کمتر و دارایی نقدی ۵۰۰۰ دلار یا کمتر مصاحبه کرد.

از طریق این گفتگوها و تجزیه و تحلیل بیشتر، او توانست دو نوع عادت را شناسایی کند:

عادت هایی که به افراد کمک می کند ثروت بسازند (“عادات غنی”) و آنهایی که بر خلاف آنها عمل می کنند.

او می گوید عادات برعکس عادات غنی، این قدرت را دارد که باعث تخریب مالی، عاطفی و روانی در زندگی فرد شوند.

برای رسیدن به موفقیت باید این عادات را شناسایی و آنها را با عادات غنی جایگزین کرد.

به گفته کورلی، هفت عادت وجود دارند که اگر می خواهید پولدار شوید باید آنها را ترک کنید. این عادات را در ذیل با توضیح کوتاهی برای شما آورده ایم.با رعایت موارد زیر یاد میگیریم چگونه پول جمع کنیم و مانند پوادارها زندگی کنیم.

اگر می خواهید پولدار شوید عادات زیر را ترک کنید

اگر می خواهید پولدار شوید عادات زیر را ترک کنید

⦁ سبک زندگی ناسالم

به گفته کورلی، عادات سبک زندگی ناسالم، مانند اعتیاد به مواد مخدر یا نوشیدن بیش از حد الکل، تغذیه ناسالم و حداقل بودن ورزش و تحرک در زندگی ما، منجر به ثروت نمی شوند.
او می نویسد: “عادات بد سلامتی باعث ایجاد شانس مضر می شود. شانس مضر یک نوع شانس است که محصول جانبی عادات ضعیف، رفتار بد و تصمیم گیری اشتباه می باشد.”

⦁ بیش از حد خرج کردن

درک این موضوع بسیار ساده است؛ شما نمی توانید با خرج کردن پولی بیشتر از آنچه که در می آورید، ثروتمند شوید. خواه خرید ماشین یا خانه ای باشد که به سختی آن را می خرید یا خرید لباس، یا ریخت و پاش هایی که برای مهمانی ها صرف می کنید!

کورلی می‌نویسد: “در طی مطالعات من ثابت شد که ۹۵ درصد از افراد فقیر، پول های خود را پس‌انداز نکرده اند. ثروت واقعی این است که بدانیم چگونه پول خود را مدیریت کنیم، صرف نظر از میزان حقوق شما به دست می آید.”

پس اگر می خواهید پولدار شوید، باید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید و متناسب با سطح درآمدتان خرج کنید. تاکید می کنیم که این مسئله، مسئله ای جدا از میزان درآمد شماست. پس نسبت به جمع کردن پول هایتان از همین حالا اقدام کنید!

⦁ مطالعه فقط برای سرگرمی

انجام مطالعه با قصد و نیتی خاص یکی از عادت های اصلی میلیونرها است.
در مطالعه کورلی، ۹۲ درصد از افرادی که دارای حداقل دارایی بودند، در زندگی خود مطالعه نکرده اند تا یاد بگیرند؛ آنها صرفا مطالعه را برای سرگرمی، از روی بیکاری، عادت یا … انجام داده اند. او می نویسد: “موفقیت مستلزم رشد است.
این رشد از مطالعه و آموزش روزانه خود حاصل می شود.”

پس به دنبال آنچه نمی دانید بروید و در این مسیر هدفمند باشید.

در حال حاضر اغلب افراد مطالعات خود در شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، مجلات و سایت های خبری را صرفا برای وقت گذرانی انجام می دهند. حتی دیده شده است که آنها ساعات زیادی از روز خود را با این کار می گذرانند بدون آنکه چیزی عایدشان شود یا بر داشته هایشان افزوده گردد.

⦁ روابط سمی

⦁ روابط سمی

قطع رابطه با افرادی که ممکن است مانع موفقیت شما شوند سخت است. کورلی می گوید، اما اگر می خواهید پولدار شوید و خود را برای آینده ای غنی آماده کنید، باید این کار را انجام دهید.
او دریافت که تنها ۴ درصد از افراد کم درآمدی که مورد مطالعه قرار داده با افراد «موفقیت گرا» ارتباط داشته اند.

او می نویسد: “شما فقط زمانی در زندگی موفق خواهید شد که اطرافیان تان افراد مناسب و موفقی باشند.” یعنی افرادی که مشوق شما برای رسیدن به موفقیت و ثروت هستند، مثبت می اندیشند و همچنین کنجکاو و کمک کننده هستند.

شاید به همین دلیل نیز باشد که والدین آینده نگر همواره به فرزندان خود تذکر می دهند که از داشتن دوستان ناباب بپرهیزند.
انسان ها به مرور زمان از یکدیگر تاثیر می پذیرند و به یک مسیر واحد هدایت می شوند.

پس اگر می خواهید به سمت مسیر موفقیت و ثروت حرکت کنید باید دوستان و اطرافیانی داشته باشید که آنها نیز تمایل به این مسیر داشته و یا در آن قرار گرفته باشند.

⦁ یک جریان واحد درآمد

بسیاری از ما برای کسب درآمد به یک شغل متکی هستیم، اما افرادی که در آینده زندگی خود میلیونر و میلیاردر می شوند، اینگونه عمل نمی کنند.

شصت و پنج درصد از افراد ثروتمند در مطالعه کورلی حداقل سه جریان مختلف درآمدی را قبل از کسب اولین ۱ میلیون دلار راه‌اندازی کرده بودند.
این کار نه تنها پتانسیل درآمد را افزایش می دهد، بلکه به عنوان یک شبکه ایمنی در برابر از دست دادن شغل عمل می کند.

کورلی می نویسد: “مردم فقیر یک جریان درآمد دارند. تخم مرغ های آنها همه در یک سبد است!”

⦁ درگیر شدن در صحبت های منفی با خود

“من به اندازه کافی باهوش یا تحصیل کرده نیستم.” “تقصیر من نیست.” “زندگی یک مبارزه است.”

کورلی می نویسد: این ها نمونه هایی از خودگویی های منفی هستند. این گفتگوهای درونی ما را پر از شک و تردید می کنند و به عنوان دستورالعملی برای اعمال ما عمل می نمایند.

وقتی به منفی گرایی اجازه می دهید بر افکار شما حکومت کند، در حقیقت مغز خود را برای شکست برنامه ریزی می کنید.” ”
در این حالت شما هیچ شانسی در زندگی نخواهید داشت که از شرایط مالی یا زندگی فعلی خود خارج شوید. این افکار منفی به باورهایی تبدیل می شوند که مانند برنامه های کامپیوتری عمل می کنند.”

⦁ نداشتن برنامه

شما برای برنامه ریزی برای آینده به منابعی فراتر از تصور و اراده خود نیاز ندارید. برنامه یعنی آنچه می خواهید انجام دهید و می خواهید در ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال آینده به آنجا برسید، اولین قدم برای دستیابی به هر نوع موفقیت، به ویژه موفقیت مالی است.

پس اگر می خواهید پولدار شوید، برای آینده خود برنامه ریزی کنید، این کار بر خلاف بهانه هایی که در ذهن خود می پرورید نیازی به صرف هزینه ندارد. فقط مغز خود را به کار گیرید و در مورد آینده به خصوص آینده مالی زندگی خود بیندیشید،

هدف تعیین کنید و به پیش بروید.”
کورلی می نویسد: “نود و پنج درصد از افراد فقیر مطالعه من هیچ برنامه ای برای زندگی نداشتند. بدون داشتن نقشه ای و بدون اهداف بلندمدت، آنها فکر می کردند که همه ما مانند برگ هایی در یک روز پاییزی هستیم که بی‌هدف در هوا شناوریم.”

انسان با در نظر گرفتن یک هدف، به دنبال یافتن مسیری مناسب و هموار کردن ناملایمات موجود در آن گام بر می دارد. پس اگر می خواهید پولدار شوید به فکر یک سال، ده سال، بیست سال و … آینده خود باشید و برای آن برنامه ریزی کنید.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x