تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

معرفی ۱۲ اپلیکیشن مدیریت زمان

Time management applications

مدیریت زمان و برنامه ریزی یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت و رشد فردی است.
امروزه با استفاده از اپلیکیشن های مدیریت زمان می‌توانیم به طور هوشمندانه و سریع این کار را انجام دهیم.
دقت کنید هرچه بهتر و هوشمندانه‌تر در مدیریت زمان و برنامه ریزی عمل کنید، کارهای شما نظم بیشتری می‌گیرد.
اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله عمدتاً رایگان هستند اما برخی از آنها برای دسترسی به امکانات بیشتر نرم افزار، مبلغی دریافت می‌کنند که آنها را مشخص کرده‌ایم.

چرا از اپلیکیشن های مدیریت زمان استفاده کنیم؟

قبل از آشنایی با این اپلیکیشن‌ها باید بدانیم، اساساً این نرم افزارها به چه درد می‌خورند. به طور کلی این اپلیکیشن‌ها ما را در برنامه ریزی و مدیریت زمان آسان‌تر، کمک می‌کنند.
این نرم افزارها یک امکان هوشمند به همراه المان‌های برنامه ریزی شده به کاربران ارائه می‌کنند.
برخی از این اپلیکیشن‌ها آمار و ارقام و تجزیه تحلیلی از نحوه انجام کارها به شما ارائه می‌کنند که در حالت سنتی کار سختی است.
اما برخی دیگر از مزایای اپلیکیشن های مدیریت زمان عبارتند از:

  • امکان ایجاد آلارم برای کارها
  • امکان نوشتن یادداشت در لیست کارها
  • امکان دسته بندی کارهای انجام شده، انجام نشده، در حال انجام و…
  • ارائه آمار دوره‌ای به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه از میزان پیشرفت کاربر
  • امکان بهره مندی از هوشمندسازی روند برنامه ریزی
  • کمک به ترک عادت‌های بد
  • کمک به نظم فردی و افزایش بهره وری در کارها

برترین اپلیکیشن های مدیریت زمان

اگر تلفن هوشمند دارید، شانس برنامه ریزی و مدیریت زمان هوشمند را از دست ندهید.
شما می‌توانید با نصب یک برنامه مدیریت زمان، به آسان‌ترین شکل ممکن زمان خود را مدیریت کنید. معروف‌ترین و بهترین نرم افزارهای مدیریت زمان عبارتند از:

اپلیکیشن Todoist

اسکرین شات برنامه todoist

این برنامه یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان است و جزو بهترین‌ها در بین رقبای خود شناخته می‌شود.
این اپلیکیشن در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت doist ایجاد شد. این شرکت طی مدت زمان فعالیت خود، آپدیت‌های مستمر برای این برنامه منتشر می‌کند و روز به روز به ویژگی‌های منحصر به فردش افزوده می‌شود.
از این اپلیکیشن برای برنامه ریزی و مدیریت زمان در زندگی، شغل، ورزش و تمام جنبه‌های موفقیت استفاده می‌شود.

نرم افزار Todoist به کاربران این امکان را می‌دهد تا به شکل بسیار ساده‌ای، لیست کارهای پیش روی خود را ایجاد کرده و برای آن برنامه ریزی نمایند.
ویژگی دیگر این اپلیکیشن، قابلیت افزودن یادداشت به کارها و موارد لیست است؛ شما می‌توانید در یادداشت‌های خود، انواع المان‌ها را اضافه کنید.
ویژگی‌های مورد نیاز برای مدیریت زمان شخصی در این اپلیکیشن رایگان است؛ با این حال می‌توانید با پرداخت ۴ دلار در ماه، پلن حرفه‌ای آنرا خریداری کرده و به سایر امکانات دسترسی پیدا کنید. برخی از مهمترین مزایای این اپ:

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف: اندروید، iOS، ویندوز، مک
  • ارائه نسخه وب و امکان اتصال یکپارچه به اپلیکیشن‌ها
  • امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف برای لیست کارها
  • رابط کاربری ساده و حرفه‌ای
  • ارائه قالب‌های آماده برای برنامه ریزی سریع‌تر

 

سرویس Trello

Trello application environment

تریلو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان، مدیریت پروژه و برنامه ریزی کارهاست.
این سرویس به خصوص برای کسانی که می‌خواهند لیست کارهای پیش رو را با همکاران به اشتراک گذاشته و کار تیمی خودشان را پیش ببرند، بسیار کاربردی است.
نرم افزار Trello از رابط کاربری بسیار زیبا و ساده‌ای بهره می‌برد؛‌ به طوری که تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید با ایجاد کارت‌های مختلف، لیست خود را مدیریت کنید.

در وبسایت و اپلیکیشن Trello می‌توانید با کد گذاری رنگی و دسته بندی کارها، به آنها نظم بیشتری داده و مدیریت سریع‌تری انجام دهید.
نسخه رایگان تریلو ویژگی های بسیاری دارد؛ مانند فضای ذخیره سازی نامحدود و امکان ایجاد کارت‌ها و پروژه‌های مختلف. شرکت‌های بزرگی همچون Ebay و Fender با این سرویس همکاری می‌کنند؛ بنابراین اگر کار تیمی دارید یا برای کارهای شخصی خود به دنبال اپلیکیشن برنامه ریزی مناسب هستید، از تریلو استفاده کنید. برخی از مهمترین ویژگی‌های Trello:

  • ویژگی‌های فراوان در نسخه رایگان
  • قابلیت ایجاد و مدیریت سریع لیست کارها
  • امکان ادغام با سرویس‌های دیگر مثل Google Drive و Dropbox

 

اپلیکیشن Google Keep

Google Keep app application environment

باز هم کمپانی گوگل و یک اپلیکیشن بسیار ساده اما حرفه‌ای برای مدیریت زمان. این نرم افزار تماماً رایگان بوده و شما را در مدیریت زمان و برنامه ریزی هوشمند کمک خواهد کرد.
به طور کلی این برنامه مخصوص کسانی است که می‌خواهند لیست کارهای روزانه و ساعتی خود را یادداشت کنند تا از یادشان نرود. این اپلیکیشن قابلیت‌های حرفه‌ای سرویس های دیگر را ارائه نمی‌دهد اما با توجه به رایگان بودن و سرعت بالا، یکی از بهترین‌ها در عین سادگی است.

نرم افزار Google Keep قابل نصب بر روی اندروید و iOS است. دقت کنید که این اپلیکیشن در اصل یک سرویس برای یادداشت برداری و ذخیره دیتای یادداشت‌هاست. اگر به دنبال ویژگی‌های حرفه‌ای برای ایجاد پروژه‌ها و زمان بندی آنها هستید، می‌توانید گزینه‌های دیگری که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن Toggle Track

Toggle Track application environment

اگر به دنبال یک نرم افزار خوب برای ردیابی زمان و مدیریت آن هستید، Toggle Track را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید.
با استفاده از این برنامه می‌توانید کارهای خود را مشخص کرده و برای انجام آنها زمان تعیین کنید. این نرم افزار امکان بررسی زمان صرف شده را به کاربران می‌دهد؛ کاربران با استفاده از این اپلیکیشن، مدت زمانی که برای هر کدام از کارهایشان مصرف کرده‌اند را بررسی، تجزیه و تحلیل می‌کنند. در بین اپلیکیشن های مدیریت زمان، Toggle Track یکی از حرفه‌ای‌ترین محیط‌ها را داراست.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، می‌توانید روزهای سال را با توجه به تقویم برنامه ریزی کنید. اگر به صورت تیمی کار می‌کنید، امکان ایجاد لیست کارها و به اشتراک گذاشتن آنها برای سایر اعضای تیم برای شما وجود خواهد داشت. با این کار، میزان تماس‌هایی که برای اطلاع همکاران از پروژه‌های پیش رو انجام می‌دهید، به شدت کاهش می‌یابد. نسخه رایگان این سرویس فقط برای ۵ کاربر فعال است؛ یعنی اگر اعضای تیم شما بیش از ۵ نفر باشند، باید پلن‌های دیگر سرویس را خریداری کنید. برخی از ویژگی‌های Toggle Track:

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف مثل iOS، Android، ویندوز و MacOS
  • تعیین مستقیم زمان برای لیست کارها
  • امکان به اشتراک گذاری سرویس با اعضای تیم
  • پشتیبانی سریع از سرویس در چند ساعت
  • پلن‌های مختلف غیر رایگان برای انواع دسترسی به خدمات

 

سرویس Time Tree

Time Tree application environment

شعار راه اندازی Time Tree این بود که همه‌ی تقویم‌های برنامه ریزی که برای کار، تحصیل، پروژه‌ها و… دارید را در یک سرویس واحد جمع آوری کند.
این شعار اکنون محقق شده و قابلیت یکپارچه سازی لیست‌های روزانه و دوره‌ای برای کاربران مهیاست.
شما می‌توانید تقویم‌هایتان را با خواهر، برادر، پدر و مادر آشنایان خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود نه شما و نه اطرافیان‌تان، هیچ کار مهمی را فراموش نکنید.

امکان نوشتن یادداشت بر روی کارها، شیوه سنتی نوشتن با قلم و کاغذ را حذف کرده است؛ بنابراین شما یک محیط هوشمند و اختصاصی برای یادداشت‌های خود به صورت یکپارچه در لیست کارها خواهید داشت. این برنامه برای خانواده‌ها نیز کارآمد است؛ پدر و مادرها می‌توانند لیست کارهای فرزندان خود را ایجاد کرده و با آنها به اشتراک بگذارند؛ همچنین امکان مدیریت کارهای فرزندان از راه دور برای والدین وجود دارد. برخی از ویژگی‌های Time Tree:

  • رایگان بودن
  • رابط کاربری حرفه‌ای
  • دسته بندی و تفکیک تقویم‌ها
  • امکان برنامه ریزی آسان
  • قابلیت به اشتراک گذاری با افراد

 

اپلیکیشن Habit Bull

Habitbull application environment

محیط اپلیکیشن Habit Bull

این یک سرویس عالی برای مدیریت عادت‌ها، ترک عادات بد و ایجاد زنجیره‌ای برای انجام صحیح کارهای روزانه است.
با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان عادات بد را مشخص کرده و در جهت ترک آنها اقدام کرد. همچنین اگر می‌خواهید عادت خوبی را در خود پرورش دهید، با استفاده از تقویم حرفه‌ای Habit Bull می‌توانید برای انجام آن اقدام و برنامه ریزی روزانه داشته باشید. امکان بررسی، مشاهده و پیگیری کارهای انجام شده به صورت هوشمند و دوره‌ای در صفحه‌ای مجزا از اپلیکیشن برای کابران فراهم است. در بین اپلیکیشن های مدیریت زمان، آمار و ارقامی که این سرویس ارائه می‌دهد جزو دقیق‌ترین‌هاست؛ به گونه‌ای که آنچه انجام داده و نداده‌اید را به صورت نمودارهای ساده ولی حرفه‌ای در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

برنامه Calender

Calendar app icon

این یک سرویس حرفه‌ای برای افرادی است که قصد مدیریت و کنترل زمان خود را دارند. با ورود به این اپلیکیشن، روزهای هفته را به صورت یک تقویم حرفه‌ای خواهد داشت؛
در هر کدام از این روزها می‌توانید کارهای خود را ثبت و مدیریت کنید.
این اپلیکیشن علاوه بر مکانی برای برنامه ریزی کارها، تجزیه و تحلیل هم ارائه می‌دهد؛ به طوری که می‌توانید نمودار‌ها و آمار کارهایی که در طول هفته یا ماه انجام داده‌اید را مشاهده کنید.

به بیان ساده‌تر، با استفاده از Calender می‌توانید ببینید چه زمان، با چه کسی و کجا در ارتباط بوده‌اید یا چه کارهایی را در چه زمان و به چه صورت انجام داده‌اید.
بررسی این اطلاعات به شما در برنامه ریزی هدفمند کمک خواهد کرد. این برنامه قطعاً برای استفاده حرفه‌ای راه اندازی شده است؛ بنابراین ثبت نام در نسخه رایگان سرویس نمی‌تواند نیازهای حرفه‌ای شما را در برنامه ریزی پاسخگو باشد. نسخه حرفه‌ای نرم افزار ۸ دلار در ماه برای هر کاربر هزینه دارد؛ بنابراین یکی از ارزان‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان در پلن حرفه‌ای است.

برخی از مهمترین مزایای این اپلیکیشن:

  • تجزیه و تحلیل دقیق از نحوه و زمان اجرای کارها
  • ارائه پایگاه‌های داده قدرتمند برای فریلنسرها و تیم‌های بزرگ
  • یکپارچه سازی همه تقویم‌های برنامه ریزی در یک محیط واحد

 

سرویس Remember The Milk

سرویس Remember The Milk

 

تصویر بالا محیط اپلیکیشن

این یک سرویس قدیمی و محبوب است که نزدیک به ۱۵ سال از فعالیت آن می‌گذرد ولی همچنان قدرتمند و به روز است. ویجت‌ها و امکانات فراوان برای ایجاد و مدیریت لیست کارها از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن است. یکی از جذاب‌ترین امکانات Remember The Milk این است که به شما امکان انتخاب نحوه یادآوری کارها را می‌دهد؛ شما می‌توانید با Siri یا دستیار صوتی Alexa این برنامه را فراخوانی کرده و لیست کارهایتان را ایجاد کنید. آن دسته از کاربرانی که اپل واچ دارند می‌توانند با استفاده از ساعت خود در این برنامه به مدیریت زمان بپردازند.

این اپلیکیشن لیست کارهای شما را در رابط کاربری زیبای خود ذخیره می‌کند تا امکان دسترسی سریع و راحت‌تر برایتان فراهم شود. تمامی امکانات سرویس در یک مکان به صورت زیبا جمع شده‌اند؛ به همین دلیل تجربه کاربری فوق العاده‌ای از این اپلیکیشن خواهید داشت. بسیاری از نیازهای شما با نسخه رایگان این سرویس رفع خواهد شد؛ با این حال اگر نیاز به نسخه Pro دارید، باید ۴۰$ در ماه بپردازید. با خرید نسخه پرو، امکان ایجاد برنامه برای مقاصد حرفه‌ای و پروژه‌های بزرگ فراهم می‌شود. برخی از ویژگی‌ها:

  • یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتماد‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان
  • انتخاب نحوه دریافت پیام یادآوری انجام کارها (ایمیل، توئیت، پیامک و…)
  • امکان افزودن فایل به لیست کارها

 

اپلیکیشن ActionDash

ActionDash

 

این یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان با شعار زندگی دیجیتال سالم است. این اپلیکیشن که فقط برای اندروید در دسترس است، شما را به یک سیستم فوق العاده هوشمند برای بررسی، کنترل و مدیریت زمان استفاده از موبایل مجهز می‌کند.
با ورود به این برنامه می‌توانید میزان استفاده خود از موبایل را در طول روز بررسی کنید. افرادی که عادات بد استفاده از موبایل دارند، می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.
این برنامه رایگان است اما برای دسترسی به برخی ویژگی‌های حرفه‌ای باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید.

اپلیکیشن Evernote

Evernote app

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان با رابط کاربری فوق العاده ساده و زیبا، Evernote است.
این اپلیکیشن یک امکان مناسب و ساده برای یادداشت برداری و ذخیره تمامی اتفاقاتی که در طول روز برای شما می‌افتد، ارائه می‌دهد.
می‌توانید به یادداشت‌های خود، عکس، تصاویر، فایل و امضا اضافه کنید و این یکی از مهمترین ویژگی‌های سرویس Evernote است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به امکان ادغام شدن با سرویس Remember the Milk اشاره کرد.

با استفاده از این اپلیکیشن فوق العاده می‌توانید کارهای پیش روی خود را مدیریت کرده و برای تک تک‌شان یادداشت‌های حرفه‌ای ایجاد کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری یادداشت‌ها در این اپلیکیشن برای شما فراهم خواهد بود. برای سیستم‌عامل دسکتاپ، اندروید و iOS می‌توانید این برنامه را دریافت و نصب کنید.

سرویس MindNode

سرویس MindNode

ساخت نقشه ذهنی یک روش عالی برای افزایش بهره وری در کارهاست. MindNode یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان بر پایه ایجاد نقشه ذهنی است.
ساز و کار حرفه‌ای برنامه به شما کمک خواهد کرد که تمرکز خود را روی کارهایتان بگذارید و با تدوین یک نقشه ذهنی هوشمند، نظم خاصی به افکار و اهداف ذهنی‌تان بدهید.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد از برچسب‌ها و المان‌های بصری سفارشی خودتان استفاده کنید و رابط کاربری فوق العاده زیبایی دارد.
امکان اشتراک گذاری با دیگران نیز در این اپلیکیشن فوق العاده وجود دارد. شما می‌توانید MindNode را روی کامپیوتر، دستگاه‌های iOS و اندرویدی خود نصب کنید و از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

اپلیکیشن Forest

Forest - Focus Timer for Productivity

این اپلیکیشن یکی از خلاقانه‌ترین محیط‌ ها را داراست. شما می‌توانید با ورود به یک جنگل مجازی، در یک محیط سرگرم کننده و دلچسب به برنامه ریزی و مدیریت زمان بپردازید.
مفهوم این برنامه ساده است: هر زمان نیاز به تمرکز داشتید، یک درخت بکارید.
اگر تمرکز کافی در انجام کارهایتان به کار داده و کارها را به سرانجام برسانید، درخت شما رشد خواهد کرد؛ در غیر اینصورت درخت می‌میرد.
همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، شما صاحب یک جنگل خواهید بود و هرچه تمرکز بیشتری به خرج دهید، جنگل شما پهناور‌تر از قبل می‌شود.

 

 

منابع:

lifehack

verywellmind

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آوا

ممنون از نکاتتون ولی بنظرم باید اپلیکیشن درس یار هم اضافه کنید، برای مدیریت زمان مطالعه عااااالیع

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x