تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۱۳ نکته طلایی برای بهبودی سریعتر بعد از جراحی بینی【آپدیت۲۰۲۳】❤️

13 نکته طلایی برای بهبودی سریعتر بعد از جراحی بینی【آپدیت2023】❤️

برای بهبودی سریع تر بعد از جراحی بینی چه مراقبت هایی باید داشته باشیم ؟ بهترین جراح بینی در تهران چه ویژگی هایی دارد؟ هنگامی که تصمیم به انجام جراحی بینی می کنید، علاوه بر انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی در تهران و با تجربه زیاد، مراقبت های بعد از جراحی بینی یکی از مهم ترین عوامل در دستیابی به نتیجه مطلوب است و معمولاً توسط تیم درمانی برای شما توضیح داده می شود.

۱۳ راه برای بهبود سریع بعد از جراحی بینی

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است بعد جراحی بینی در مورد روند بهبودی به ذهن شما خطور کند این است: آیا راهی برای تسریع روند بهبودی وجود دارد؟ در واقع، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تسریع بهبودی پس از جراحی بینی انجام دهید که در ادامه شما را آشنا خواهیم کرد.

به توصیه های بهترین جراح بینی گوشتی در تهران توجه کنید: اول از همه، دستورات پزشک را دنبال کنید. شما می توانید ۱۰۰ مقاله اینترنتی در مورد روند بهبود جراحی بینی بخوانید. اما هیچ چیز با اطلاعاتی که از جراح پلاستیک خود دریافت خواهید کرد قابل مقایسه نیست. شما دستورالعمل های خاصی را از جراح بینی خود دریافت می کنید. چه داروهایی و برای چه مدت مصرف شود؟ برای جلوگیری از عفونت و در نهایت، زمانی که باید برای معاینه بعدی به پزشک مراجعه کنید، از محل جراحی مراقبت کنید.

سر خود را بالا نگه دارید: خوابیدن به پهلو پس از جراحی بینی نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می تواند با ایجاد کبودی و تورم بیشتر، زمان نقاهت را طولانی تر کند. ترسناک تر از آن حتی می تواند باعث شود بینی شما به یک طرف کج شود و احتمالاً آن را کج کند. برای جلوگیری از این موارد باید ۶ هفته بعد از عمل سر خود را با خوابیدن بالا نگه دارید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که سر خود را بین دو یا سه بالش قرار دهید یا از فوم قابل انعطاف استفاده کنید. خوابیدن روی تخت پزشکی نیز ممکن است در روند بهبودی مناسب باشد. اگر می خواهید وضعیت خواب خود را تغییر دهید و بدن خود را بچرخانید، می توانید با یک بالش مسافرتی از سر خود محافظت کنید.

از کمپرس سرد استفاده نمایید: در عرض ۷۲ ساعت پس از جراحی، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید که کمپرس را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. در عوض، کمپرس را روی گونه‌های خود قرار دهید تا به طور تصادفی استخوان یا غضروف را تغییر ندهید.

استراحت کافی داشته باشید :احتقانی که بعد از جراحی احساس می کنید خوابیدن را سخت تر می کند. با این حال، استراحت بخشی ضروری از روند بهبودی است. بدن شما از انرژی برای بهبودی خود استفاده می کند و هفت یا هشت ساعت خواب با کیفیت در هر شب به بدن شما این فرصت را می دهد که انرژی مورد نیاز خود را بازیابی کند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید: چه ارتباطی بین مصرف سبزیجات و روند بهبودی بینی وجود دارد؟ در واقع، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل پس از عمل می تواند با تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بهبودی، به بهبود روند عمل کمک کند. پروتئین یک عامل ساختمانی ضروری برای پوست، عضلات، غضروف و خون است. رژیم غذایی متشکل از آجیل، گوشت، تخم مرغ، ماست، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت های آسیب دیده داخل و اطراف بینی را ترمیم کند.

خود را خنک نگه دارید: یک دوش بخار، یک کاسه سوپ داغ و یک سونای آرامش بخش ممکن است حال همه را بهتر کند، اما برای بینی متورم شما خوب نیستند. گرما باعث افزایش تورم بافت‌های بینی می‌شود، بنابراین بهتر است در هفته‌های بعد از جراحی که بینی تغییر شکل می‌دهد، به غذاهای خنک و با دمای اتاق بچسبید، دوش ولرم بگیرید و از گرما اجتناب کنید.

13 راه برای بهبود سریع بعد از جراحی بینی

به هیچ وجه فین نکنید :پس از جراحی بینی، ممکن است یک سری گرفتگی عضلات برای چند هفته یا حتی چند ماه تجربه کنید. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. اگر می خواهید بینی خود را پاک کنید، در برابر آن مقاومت کنید. پس از ۶ هفته عملیات، می توانید فین را از سر بگیرید. و عطسه؟ شما مطمئناً نمی توانید انتخاب کنید که عطسه کنید یا نه. سعی کنید به جای بینی از طریق دهان عطسه کنید. ناخوشایند به نظر می رسد، اما بهتر از آسیب رساندن به بینی شکننده بعد از جراحی زیبایی و مختل کردن زمان بهبودی بینی است.

نگران ورزش های جدی نباشید: در اکثر بیماران، حدود ۶ هفته طول می کشد تا استخوان های بینی پس از جراحی بینی بهبود یابد. در این دوره، باید از ورزش های شدید خودداری کنید ،حتی حرکاتی که بی ضرر به نظر می رسند، مانند کشش، خم شدن و صاف کردن بیش از حد، می توانند تورم بینی را افزایش دهند. صبر کنید تا پزشک به شما چراغ سبز بدهد تا فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

از عینک استفاده نکنید: عینک آفتابی، عینک مطالعه، یا عینک طبی، هر چیزی که به بینی شما فشار بیاورد می تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. یا حتی باعث افسردگی شود که در این صورت باید جراحی ترمیمی بینی انجام دهید. علاوه بر این، در صورت لزوم می توانید از لنزهای تماسی به جای عینک استفاده کنید. . در غیر این صورت از سبک ترین قاب های ممکن استفاده کنید. همچنین می توانید در صورت لزوم از اسپلینتی که بعد از جراحی روی بینی خود قرار داده شده است به عنوان تکیه گاه عینک استفاده کنید.

از آفتاب دوری کنید: توصیه بسیار خوبی برای جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید برای محافظت از پوست است. اما این توصیه بعد از جراحی بینی بسیار مهم است ، نه تنها بینی شما در هفته‌ها و ماه‌های بعد از جراحی بیشتر مستعد آفتاب‌سوختگی است، بلکه آفتاب بیش از حد می‌تواند هر زخم را تیره کند و تورم را افزایش دهد.

بهبودی سریعتر بعد از جراحی بینی

سیگار کشیدن ممنوع: قبل و بعد از عمل، سیگار نکشید و در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض دود اجتناب کنید. نیکوتین موجود در محصولات تنباکو جریان خون را محدود می کند و می تواند در روند بهبودی بدن شما اختلال ایجاد کند.

صبور باشید: این شاید مهمترین نکته در مورد روند بهبودی بینی پس از جراحی پلاستیک باشد. شما بعد از جراحی بینی در نهایت بهبود می یابید و به نتایج مطلوب جراحی زیبایی بینی می رسید.توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، روند بهبودی یک ساله را به دوره درمانی یک هفته ای تبدیل نمی کند، اما بدون شک دانستن این نکات می تواند روند ترمیم بینی را تسریع کند و همچنین باعث افزایش تجربه شخصی افراد در این زمینه شود.

کلام آخر

اولین قرار ملاقات با پزشک معمولا یک هفته پس از عمل انجام می شود. پس از یک هفته، درد و ناراحتی معمولاً تا حد امکان کاهش می یابد و می توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید و به محل کار خود بازگردید. اما این بدان معنا نیست که می توانید فعالیت های سنگین و ورزش های سنگین انجام دهید. در نهایت باید به این نکته توجه کنید که ممکن است تا یک سال طول بکشد تا تورم بینی برطرف شود و صبورانه منتظر نتیجه دلخواه باشید. سپاسگزاریم که تا انتها مطلب همراه ما بودید و این مقاله را مطالعه نمودید. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را از طریق سایت جراحتو jaraheto.net با ما در میان بگذارید.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x