تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بزرگترین تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا چیست؟

بزرگترین تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا چیست؟

تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا کدامند؟ ثروت انتخابی است که همه ما باید آن را انجام دهیم.
بیل گیتس در یکی از صحبت های خود گفته است: “اگر فقیر به دنیا آمدی تقصیر تو نیست، اما اگر فقیر بمیری تقصیر توست.” دلیلی وجود ندارد که در فقر زندگی کنید. ثروت در انتظار شماست، کافی است تصمیم بگیرید و به سراغ ثروتمند شدن بروید.
مقاله حاضر برگرفته از صحبت ها و تجربیات فردی است که خود قبلا فقیر بوده و بعدا به ثروت بزرگی رسیده است. با ما در متا راز  همراه باشید تا در مورد تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا اطلاعات سودمندی بدست آورید.

۱۰ مورد از تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا

۱-الف) مردم فقیر شک دارند!
در این مورد به یاد یکی از دوستانم میفتم که می گفت: “این مکانیک ها نمیدانم چرا اینطور می کنند! از افراد ضعیف نه ولی از سایرین پول بیشتری می گیرند!” مردم فقیر فکر می کنند که همه به ناحق می خواهند از آنها پول بگیرند؛ این افراد این گونه می اندیشند که همه برای به دست آوردن پول آنها از خانه های خود بیرون می آیند!

۱-ب) افراد ثروتمند اعتماد دارند!
با کمال تعجب، تعداد زیادی از افراد ثروتمند درهای ماشین و خانه خود را باز می گذارند. برعکس، در مناطق فقیر نشین، خواهید دید که این رفتار بسیار بعید است. افراد ثروتمند تمایل دارند به کسانی که ملاقات می کنند (در حد منطق) اعتماد کنند و به دیگران این فرصت را بدهند که خودشان باشند.

۲-الف) مردم فقیر ایراد می گیرند.
یکی از تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا این است که مردم فقیر همیشه به جای ارائه راه حل به دنبال مشکلات هستند.
آنها در نهایت محیط، شرایط، شغل، آب و هوا و دولت را مقصر می‌دانند و فهرست گسترده‌ای از بهانه‌های مختلف برای اینکه چرا نمی‌توانند موفق باشند تهیه می‌کنند.

10 مورد از تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا
۲-ب) افراد ثروتمند موفق می شوند.
افراد ثروتمند می‌دانند که همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد. آنها به جای اینکه بگذارند زندگی برایشان اتفاق بیفتد، مستقیماً دست به اقدام می زنند و اتفاقات بزرگ را رقم می زنند.
آنها همه بهانه ها را کنار می گذارند و لیست سرزنش های موجود در ذهن خود را ریشه کن می کنند؛ زیرا معتقدند کاری را که انجام آن لازم است را باید انجام دهند.

۳-الف) افراد فقیر همواره پیش فرض هایی را مطرح می کنند.
وقتی نوبت به دانستن حقیقت می‌رسد، افراد فقیر اغلب مفروضاتی را مطرح می‌کنند. اگر بخواهند با یک سلبریتی ارتباط برقرار کنند، ممکن است بگویند: “آنها احتمالا وقت ندارند با من صحبت کنند.” به جای بررسی حقایق یا پرسیدن سؤال، آنها هرگز برای رسیدن به آنچه می خواهند تلاش واقعی انجام نمی دهند.
۳-ب) افراد ثروتمند سؤال می پرسند.
بسیاری از افراد ثروتمند این سؤال را می پرسند که “اگر … چه؟” به عنوان مثال، “اگر من یک ایمیل به رئیس جمهور بنویسم و او پاسخ دهد چه؟” اگر شروع به سؤال پرسیدن کنید، خود را از دردسر زیادی نجات خواهید داد. قدرت در دست کسانی است که سوالات درست می پرسند.

۴-الف) مردم فقیر می گویند “آنها”.
در خواربارفروشی، خانم مسئول فروش گفت: “آنها هرگز صندوقدار کافی ندارند. من نمی دانم چه مشکلی دارند.” بدیهی است که این زن هیچ گونه مالکیت و مسئولیتی بر شغل خود ندارد. او مطمئناً با این طرز تفکر شغل خود را از دست خواهد داد!
۴-ب) افراد ثروتمند می گویند “ما”.
در یکی از رستوران های مورد علاقه من، گارسون گفت: “ما از پختن استیک ها در آتش واقعی لذت می بریم.” حس غرور و مالکیت او مرا برانگیخت و یک انعام خوب به او دادم. مطمئناً زمانی ثروتمند خواهید شد که روی چیزی که به آن اعتقاد دارید سرمایه گذاری کنید.

۵-الف) مردم فقیر ارزان‌ترین راه را می خواهند.
من یک بار با یکی از دوستانم خرید می کردم. او فقط می خواست ارزان‌ترین لباس را پیدا کند؛ با عجله به سمت قفسه ترخیص کالا می رفت و لباس هایی را بر می داشت که حتی آنها را نمی خواست و در نهایت به دلیل ارزان بودن قیمت، همه آنها را خرید. متأسفانه، هیچ یک از آن لباس ها را هم هرگز نپوشید زیرا فقط قیمت آن را خریده بود نه خود لباس را!

10 مورد از تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا
۵-ب) افراد ثروتمند بهترین راه را می خواهند.
افراد ثروتمند برای یافتن مواد با کیفیت تلاش بیشتری خواهند کرد. آنها خود را به قیمت محدود نمی کنند و اغلب در حین خرید به دنبال کیفیت خدمات هستند.
در این خصوص از تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا می توان به این نکته اشاره کرد که افراد ثروتمند خواهان خدمات سازماندهی شده هستند و هرگز با اقلام بی ارزش و غیرقابل استفاده کنار نمی آیند.

۶-الف) افراد فقیر فکر می کنند پول مهمتر از زمان است.
میلیون ها نفر در سرتاسر جهان زمان گرانبهای خود را با پول معامله می کنند. شما همیشه می توانید ۵۰۰ دلار را دوباره بدست آورید، اما نمی توانید دوباره ۵۰ ساعت گذشته را باز یابید!
۶-ب) افراد ثروتمند می‌دانند که زمان مهمتر از پول است.
افراد ثروتمند هرگز زمان را با پول عوض نمی کنند. علاوه بر این، آنها به دنبال تجربیات رضایت بخشی هستند که به طور چشمگیری زندگی آنها را تغییر می دهد.
شغل آنها بیشتر به جای اینکه صرفاً برای دریافت حقوق ناچیز باشد، بر انجام کاری که دوست دارند و کمک به دیگران متمرکز است.

۷-الف) افراد فقیر رقابت می کنند.
وقتی یک فرد فقیر فرصتی را می بیند، متوجه می شود که دیگران چگونه آن را انجام می دهند و از آنها تقلید می کند. اغلب، آنها هرگز راه دیگری را برای انجام آن در نظر نمی گیرند.
در عوض، این افراد بر این باور هستند که انجام کاری که دیگران آن را انجام می دهند برای آنها نیز بهترین کار است.
۷-ب) افراد ثروتمند خلق می کنند.
همسایه ثروتمند من وقتی متوجه شد که پورشه آن‌ها رنگ سبز خاصی ندارد، تصمیم گرفت پورشه سبز رنگ مد نظر خود را با مشخصات بی سابقه ای به صورت سفارشی بخرد. من هرگز چنین چیزی ندیده بودم!

۸-الف) مردم فقیر شکایت، محکوم و انتقاد می کنند!
بیشتر مردم فقیر نحوه فقیر بودن را از پیشینیان خود آموخته اند. اعضای خانواده آنها، این افراد را شرطی کرده اند که باور کنند همه چیز “اشتباه” است!
۸-ب) افراد ثروتمند از نعمت ها و داشته هایشان تمجید می کنند و از آنها لذت می برند!
افراد ثروتمند می‌دانند که امتیازات زیادی و نعمت های زیادی دارند. به دلیل قدردانی از هدایا، عشق و شرایط، آنها قادر به افزایش بیشتر دارایی های مالی و معنوی خود هستند. بسیاری از اوقات، آنچه مورد تمجید قرار می گیرد، رونق می یابد.

۹-الف) افراد فقیر به دنبال مشاوره آماتور هستند.
آنها اغلب به نظرات دیگران گوش می دهند و تأیید اطرافیان برایشان بسیار مهم است. این افراد تقریباً هر چیزی را که می شنوند بدون زیر سوال بردن آن، باور می کنند. آنها نظرات دیگران را به عنوان واقعیت می پذیرند و خود را از انجام تحقیق منع می کنند.
۹-ب) افراد ثروتمند به دنبال مشاوره تخصصی هستند.
آنهایی که ثروتمند هستند یاد گرفته اند که خودشان فکر کنند. اگر آنها نمی توانند چیزی را کشف کنند، به دنبال مشاوره تخصصی می روند. معمولاً برای مشاوره هزینه می‌کنند و در این مشاوره ها گزینه‌های متنوعی به آنها ارائه می‌شود. این افراد یاد می گیرند که کارشناسان فقط به آنها پیشنهاداتی ارائه می کنند، به این معنی که آنها به طور خاص محدود به یک اقدام خاص نیستند.

۱۰-الف) مردم فقیر تلویزیون های بزرگی دارند!
افراد فقیر زمان زیادی را برای تماشای تصاویر پراکنده ای در تلویزیون می کنند که غالباً کنترل چندانی بر آنها ندارند. آنها در اوقات فراغت خود اغلب تلویزیون می بینند تا از هر نوع تفکری دوری کنند. در حقیقت این افراد به چیزی به نام “سرگرمی” اعتقاد زیادی دارند.
۱۰-ب) افراد ثروتمند کتابخانه های بزرگی دارند!
افراد ثروتمند غالبا کتاب های زیادی می خوانند. از دیگر تفاوت های مهم بین ثروتمندان و فقرا این است که ثروتمندان از دانش خود به گونه ای استفاده می کنند که به نفع شان باشد.
این افراد به‌جای مشغول شدن به سرگرمی های بی معنی و مفهوم، به دنبال درک خود، دیگران و دنیایی هستند که در آن زندگی می‌کنند.

در واقع، همانطور که ابعاد کتابخانه شخصی شما در طول سال ها افزایش می یابد، خانه شما نیز به همان اندازه بزرگتر خواهد شد. من میتوانم به این نکته مهم گواهی بدهم!

کلام آخر

برای به دست آوردن دیدگاه واقعی در مورد چگونگی ثروتمند شدن، باید زندگی، رفتار و طرز تفکر افراد ثروتمند را مورد مطالعه قرار دهید. در نهایت شما همان چیزی می شوید که مطالعه می کنید.
اگر در حال حاضر با افرادی احاطه شده اید که هنوز ثروتمند نیستند، برعکس کاری را که آنها انجام می دهند انجام دهید. به زودی، شما قادر خواهید بود به رویاهای مالی خود برسید!


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x