تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی ((نکات مثبت و منفی)

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی، ازدواج یا تجرد ؟

به نظر شما مجردی خوبه یا متاهلی ؟

زندگی مجردی یک سبک زندگی می باشد که بسیاری از افراد در بودن در آن بسیار لذت می برند و کمتر به وارد شدن به زندگی متاهلی فکر می کنند.
زندگی مجردی به گونه ای می باشد که افراد در این دوران از زندگی راحتی و آزادی بسیار زیادی نسبت به زندگی متاهلی دارند.

لازم به ذکر است که گفته شود آزادی و راحتی هر شخصی در دوران مجردی او،بستگی به خانواده او نیز دارد.
عده ای از افراد هستند که به علت محدودیت هایی که از طرف خانواده به آن ها تحمیل شده است نمی توانند نسبت به دیگر افراد در دوران و زندگی مجردی آزادی زیادی داشته باشند.

زندگی متاهلی دوران پس از زندگی مجردی می باشد، در این دوران از زندگی به علت وارد شدن در یک زندگی جدید و معاشرت با یک فرد جدید یک سری قواعد و قانون های جدیدی در زندگی ایجاد می شود که پایبند بودن به آن ها نقش بسیار مهم و اساسی در زندگی دارد.

در صورت یکی دانستن قواعد و قانون های زندگی مجردی و متاهلی مشکلات و اختلافات زیادی در زندگی مشترک به وجود می آید.
زیرا دنیای زندگی مجردی کاملا متفاوت با دنیای زندگی متاهلی می باشد. در ادامه این مقاله از سایت متا راز به بررسی دقیق تر موضوع مقایسه زندگی مجردی و متاهلی، تاهل بهتر است یا مجرد بودن ؟ می پردازیم.

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی

یک سری تفاوت های کلی و جزئی در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از این تفاوت ها اشاره می کنیم :

  • ارتباط با دوستان: یکی از تفاوت هایی که در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی به آن پی می بریم، تعداد دوستان در زندگی مجردی و زندگی متاهلی می باشد.
    افراد در زندگی مجردی خود ممکن است تعداد دوستان زیادی داشته باشند اما پس از متاهل شدن و وارد شدن به یک زندگی جدید، ممکن به علت خواست همسر خود تعداد دوستان خود را کم کنند.

 

  • آزادی: از دیگر تفاوت هایی که در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی می توان به آن اشاره کرد، داشتن آزادی بیشتر در زندگی مجردی می باشد. افراد در زندگی مجردی خود کار های زیادی که باب دل آن ها بوده است را انجام می دادند و همچنین این امکان وجود داشته که از یک سری از چهار چوب ها نیز عبور کرده باشند اما در زندگی متاهلی دیگر نمی توان تمام آزادی دوران مجردی را داشت.

 

  • ابراز علاقه: یکی از مزیت های بسیار خوب زندگی متاهلی، بروز دادن تمام احساسات و علاقه به همسر و شریک عاطفی خود می باشد.ابراز کردن علاقه در زندگی مجردی نسبت به زندگی متاهلی بسیار کم می باشد و گاهی از نگفتن یک سری احساسات و علاقه ها در مجردی، ممکن است افراد دچار ناراحتی هایی در درون خود شوند.

 

  • تصمیم گیری ها: از دیگر تفاوت ها در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی، تصمیم گیری ها در زندگی می باشد. در دوران مجردی افراد بیشتر تصمیم گیری های زندگی خود به تنهایی انجام می دهند و ممکن است گاهی از اوقات با والدین خود نیز مشورت کنند اما تصمیم نهایی را به تنهایی می گیرند. تصمیمات گرفته شده در زندگی متاهلی به تنهایی گرفته نمی شوند و افراد در دوران متاهلی خود اکثر تصمیمات لازم را با همسر خود در میان می گذارند و با یکدیگر یک تصمیم واحد می گیرند.

مجرد ماندن بهتر است یا متاهل شدن

مجرد ماندن بهتر است یا متاهل شدن

با مقایسه زندگی مجردی و متاهلی به این نتیجه می رسیم که نمی توان به صورت کاملا دقیق و حساب شده بگوییم که زندگی مجردی از زندگی متاهلی بهتر است و یا برعکس.

در برخی از زمینه ها می توان مشاهده کرد که مجردی دارای یکی سری نکات مثبت و امکانات بسیار خوبی می باشد و عده ای از افراد دوست دارند که در این دوران بمانند و کمتر ترجیح می دهند که وارد دوران متاهلی شوند.
زیرا تصور می کنند که با ورود به زندگی متاهلی امکانات و آزادی هایی که در زندگی مجردی خود دارند را باید فراموش کنند.

همان گونه که زندگی مجردی دارای یک سری ویژگی های بسیار خوب و پسندیده ای می باشد،زندگی متاهلی نیز به همین شکل است.
افراد با ورود به دوران متاهلی خود ممکن است بخشی از سبک زندگی که در مجردی داشتند را نتوانند در دوران متاهلی خود به همراه داشته باشند اما این امکان نیز وجود دارد که یک سبک زندگی و امکانات و ویژگی های بسیار بهتری نسبت به زندگی مجردی آن ها جایگزین مناسب تری برای زندگی قبلی آن ها باشد.

چه بسا افراد زیادی از افراد وجود داشتند که از زندگی مجردی خود بسیار لذت می بردند و علاقه چندان زیادی به زندگی متاهلی نداشتند اما به محض ورود به دوران شیرین متاهلی از دیر وارد شدن به این دوره و دیر ازدواج کردن خود بسیار پشیمان شده اند.

پس در انتخاب زندگی مجردی و زندگی متاهلی نمی توان به صورت واضح گفت که کدوم دوران می تواند دوران بهتری برای افراد باشد.

زمان مناسب ازدواج چه زمانی است

با مقایسه زندگی مجردی و متاهلی می توان به این نتیجه رسید که زمان مناسب ازدواج در زندگی هر شخصی متفاوت می باشد.همچنین میتوانید مقاله نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج را نیز مطالعه کنید.
عده ای از افراد در زندگی خود دارای یک سری ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند که زمان مناسب برای ازدواج آن ها بستگی به این ویژگی های شخصیتی در آن ها دارد.

با مقایسه زندگی مجردی و متاهلی افراد می توان به سبک زندگی آن ها به صورت دقیق پی برد. عده ای از افراد به دلیل سبک زندگی که در مجردی خود داشته اند هنوز آمادگی لازم و کافی را برای ورود به دوران متاهلی ندارند و این افراد نمی توانند یک زندگی موفق و ایده آل مشترک را با یک فرد دیگر را شروع کنند.

رسیدن به بلوغ فکری و عقلی در زمان مناسب برای ازدواج بسیار تاثیر گذار می باشد.
افرادی که در زندگی مجردی خود به این بلوغ نرسیده اند نمی توانند استارت یک زندگی متاهلی خوب را بزنند.
عده ای از اشخاص تصور می کنند که با ازدواج کردن می توانند تمامی مشکلات و مسائل زندگی خود را حل کنند اما باید گفت که این افراد نیز هنوز به مرحله رسیدن به زمان ازدواج خود نرسیده اند زیرا دارای تصور کاملا اشتباهی از ازدواج هستند.

مسئولیت های مهم در زندگی متاهلی

 

مسئولیت های مهم در زندگی متاهلی

یکی از تفاوت های اساسی در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی،مسئولیت های مهم دوران متاهلی می باشد.

داشتن مسئولیت اقتصادی یکی از مسئولیت های بسیار مهم در زندگی متاهلی می باشد که این کار و مسئولیت در زندگی مجردی نقش کمتری دارد.
یک فرد در متاهلی خود این نکته را باید در نظر داشته باشد که همسر آینده اش از او یک سری انتظارات و توقع هایی در زمینه اقتصادی و مالی دارد، از این رو باید با آمادگی کامل وارد زندگی متاهلی و تشکیل خانواده شود.

برخورداری از مسئولیت های اخلاقی از دیگر تفاوت هایی می باشد که در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی می توان به آن شاره کرد.

افراد در زندگی مجردی خود دارای یک سری ویژگی های اخلاقی متفاوتی می باشند و این رفتار های آن ها در دوران مجردی تحت تاثیر کسی نمی باشد.
این امکان وجود دارد یک فرد دارای یک سری ویژگی های شخصیتی نامناسبی باشد و برای ورود به زندگی متاهلی لازم است که تغییراتی در رفتار خود بدهد.

زوجین در زندگی متاهلی باید رفتار های خود را براساس رفتار طرف مقابل و یا همان همسر خود تنظیم کنند.

یکی از مهم ترین تفاوت ها در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی، مسئولیت های زناشویی می باشد.
افراد در زندگی مجردی خود این مسئولیت مهم و اساسی را ندارند اما در دوران متاهلی باید تمام تلاش خود را در اجرا کردن این مسئولیت به کار بگیرند.

توجه به نیاز های جنسی همسر یکی از وظایف بسیار مهم در زندگی مشترک و متاهلی می باشد و همچنین از حقوق و وظایفی می باشد که در قبال همسر خود باید جدی گرفته شود.
بی توجهی به این موضوع می تواند ناسازگاری ها و اختلافاتی را بین زوجین به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

در مقاله بالا به بررسی دقیق مقایسه زندگی مجردی و متاهلی به صورت مفصل پرداختیم از این رو می توان گفت هم زندگی مجردی و هم زندگی متاهلی هر دو می توانند شیرین و خاطره ساز باشند و این امر در زندگی هر شخصی بسته به شرایط پیش آمده برا او متفاوت است.

پیشنهاد می شود اگر در دوران زیادی از زندگی خود مجرد بوده اید و قصد وارد شدن به زندگی متاهلی را دارید قبل از اقدام کردن حتما بایک روانشناس و یا یک مشاور ازدواج در این زمنیه از او مشورت هایی بگیرید و همچنین در خود جست و جو کنید که ببینید آیا ملاک های لازم برای شروع یک زندگی متاهلی را دارید یا خیر،در صورت نداشتن زمینه برای ازدواج کمی به خود فرصت دهید تا شرایط لازم برای شما مهیا شود و به هیچ عنوان در این زمینه عجله نکنید.

منابع

ivypanda

oureverydaylife


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

2 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x