تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

زیبایی ناخن ها با استفاده صحیح از لاک

زیبایی ناخن ها با استفاده صحیح از لاک

لاک ناخن یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که برای زیباسازی ناخن‌های دست و پا به‌کار می‌رود. اکثر خانم‌ها با هر سن و سالی به لاک زدن روی ناخن‌های خود علاقه بسیار زیادی دارند. شاید این کار در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما فقط در صورت استفاده صحیح و رعایت نکات لازم می‌توان ناخن‌ها را با استفاده از رنگ‌های متنوع زیباتر کرد و ماندگاری رنگ روی آن‌ها را افزایش داد. اگر دقت کرده باشید، لاکی که توسط ناخن‌کاران سالن‌های زیبایی زده می‌شود، از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است. آن‌ها طرز استفاده صحیح از انواع مختلف این محصول را می‌دانند و از چند راهکار بسیار مفید استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده صحیح از لاک‌های ناخن را به علاقه‌مندان آموزش دهیم.

در زمان استفاده از لاک ناخن برای افزایش زیبایی ناخن‌ها چه باید کرد؟

با استفاده صحیح و رعایت بایدها و نبایدهای زیر، هنگام استفاده از لاک می‌توان ناخن‌ها را زیباتر و جذاب‌تر کرد:‌

استفاده از لاک پاکن کن برای پاک کردن کامل لاک‌های قبلی

یکی از نکات بسیار مهمی که همه خانم‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، این است که لاک‌های قبلی موجود روی ناخن خود را به‌صورت کامل و با دقت بالا از همه جای ناخن‌ها به‌ویژه از گوشه‌های آن‌ها پاک کنند. سپس دست‌های خود را با استفاده از یک شوینده معمولی و آب ولرم بشویند. با این کار لاک‌‌های جدید ناخن ظاهر صاف و یکنواخت‌تری خواهند داشت. به هیچ وجه قبل از شروع کار، دست‌ها را نباید با آب خیلی داغ شست؛ زیرا این کار باعث کاهش ماندگاری لاک می‌شود‌.

کوتاه یا مرتب کردن ناخن‌های ناهموار یا شکسته

زدن لاک ناخن روی ناخن‌های ناهموار یا شکسته، کار بیهوده‌ای است؛ زیرا تاثیری در زیبایی ناخن‌های دست و پا ندارد. به همین دلیل به تمام خانم‌ها توصیه می‌شود که قبل از هر کاری، ناخن‌های خود را به مقدار لازم و به اندازه مساوی کوتاه کنند و سپس آن‌ها را با استفاده از روش‌هایی مانند پولیش کردن سطح ناخن و سوهان کشیدن بخش انتهایی ناخن، مرتب و صاف کنند. با انجام این کار زیبایی و میزان ماندگاری لاک افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از وازلین یا روغن برای ماساژ دادن پوست نواحی اطراف ناخن

برای حفظ یکپارچگی ساختار لاکی که روی ناخن می‌زنید و همچنین برای جلوگیری از لاکی شدن پوست اطراف ناخن، با مقداری روغن یا وازلین پوست اطراف ناخن‌های خود را ماساژ بدهید. این کار سبب می‌شود که قطرات اضافی لاک ناخن که از سطح ناخن خارج و به پوست اطراف آن برخورد کرده‌اند، روی پوست خشک نشوند.

تمیزکردن پوست اطراف ناخن با برس آغشته به محلول لاک پاک‌ کن

وقتی مراحل زدن لاک ناخن به اتمام رسید، برای مرتب شدن و زیباسازی ناخن‌ها با استفاده از یک برس آغشته به محلول استون یا لاک پاک کن به خوبی دور تا دور پوست اطراف ناخن‌های خود را تمیز کنید. باتوجه به این‌که از قبل نواحی اطراف ناخن را به وازلین و روغن آغشته کرده‌اید، مرحله پاک کردن با برس به‌ راحتی انجام خواهد شد.

تمیزکردن پوست اطراف ناخن با برس آغشته به محلول لاک پاک‌ کن

استفاده نکردن از لاک‌های قدیمی و بی‌کیفیت

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که رعایت آن در افزایش ناخن‌ها نقش به‌سزایی دارد، عدم استفاده از لاک‌های قدیمی و بی‌کیفیت است. برندهای معتبر و معروف تولیدکننده این محصول در تولید آن از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه و نگهدارنده‌های بسیار قوی استفاده می‌کنند. به همین دلیل میزان ماندگاری لاک‌های تولیدشده توسط آن‌ها به مراتب بیشتر از محصولات بی‌کیفیت است. تاریخ مصرف این محصولات یک‌سال بعد از باز شدن درب‌ آن‌هاست. باز‌وبسته شدن مدام درب محصول در کاهش کیفیت و طول عمر آن تاثیرگذار است؛ بنابراین از مصرف لاک‌های قدیمی که مدت زیادی از باز شدن درب‌ آن‌ها می‌گذرد، خودداری کنید.

تکان ندادن شیشه لاک هنگام استفاده

بعضی‌ از خانم‌ها قبل از استفاده از لاک ناخن، شیشه آن را محکم تکان می‌دهند؛ اما این کار ماندگاری و کیفیت محتویات داخل شیشه را کاهش می‌دهد و باعث به‌وجودآمدن حباب‌های ریز هوا داخل محلول می‌شود‌. در نهایت بعد از خشک شدن، ناخن‌ زیبایی چندانی نخواهد داشت.

استفاده از لاک‌های مناسب هر فصل، استفاده از دستگاه فن لاک خشک کن یا یووی برای خشک کردن ناخن‌ها، استفاده از لاک‌های اکلیکی و براق برای بزرگ نشان دادن ناخن‌ها و استفاده مرتب از روغن‌ها و کرم‌های تقویت‌کننده ناخن، نکات دیگری هستند که باید در هنگام زدن لاک ناخن رعایت شوند.

آشنایی با مراحل صحیح و حرفه‌ای لاک زدن

لاک زدن صحیح و حرفه‌ای ناخن‌ها شامل سه مرحله است. توجه داشته باشید که در هر یک از مراحل برس، فقط باید سه مرتبه از ابتدا تا انتهای ناخن‌ها کشیده شود. این مرحل شامل موارد زیر است:

مرحله زدن بیس کت

برای افزایش ماندگاری و زیبایی لاک ناخن، سطح آن را با یک لایه بیس کت می‌پوشانند. بیس کت یک لایه بیرنگ است که استفاده از آن میزان چسبندگی لاک روی ناخن را بیشتر می‌کند و در صاف شدن سطح ناخن نیز تاثیر زیادی دارد.‌ از فواید دیگر بیس کت می‌توان به جلوگیری از زردی و کدری ناخن‌ها اشاره کرد.

مرحله زدن لاک اصلی

در این مرحله لازم نیست که یک لایه ضخیم از لاک را روی ناخن‌های خود بزنید، بلکه چند بار و هر بار یک لایه نازک بعد از خشک شدن لایه قبلی روی ناخن‌ها بکشید تا ماندگاری آن بیشتر شود. در همین مرحله امکان طراحی و استفاده از تزئینات روی ناخن نیز وجود دارد.

مرحله زدن تاپ کت

در آخرین مرحله باید از بین تاپ کت مات یا براق یکی را انتخاب کرده و روی ناخن‌های خود بزنید. این نوع لاک نیز درست مانند بیس کت رنگی ندارد و برای جلوگیری از تغییر رنگ، لب پریدگی و کدرشدن لاک اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرحله زدن تاپ کت

خرید آنلاین لاک‌ ناخن باکیفیت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

در این مطلب درباره نحوه صحیح استفاده از لاک و تاثیر آن در زیبایی ناخن‌ها صحبت کردیم و توضیح دادیم که برای افزایش ماندگاری لاک روی ناخن چه باید کرد. اگر قصد دارید لاک‌های مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین و با قیمت مناسب بخرید، به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید. حواستان باشد که تمام فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و محصولات برندهای مطرح و شناخته‌شده را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x