تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

خواص روغن بابونه برای لک صورت – طرز تهیه فوری در منزل

بابونه قدیمی‌ترین گیاه دارویی می باشد که استفاده از آن در طب سنتی قدیم رایج بوده است. عصاره، چای و روغن بابونه به طور سنتی و همچنین از نگاه امروزی در درمان زخم‌ها، دردهای روماتیسمی، لک‌های صورت و بیماری‌های تنفسی کاربرد دارد.

به طور گسترده در فرمولاسیون لوازم آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. نکته بسیار مهمی در رابطه با بابونه وجود دارد، باتوجه به اینکه مکانیسم اثر و میزان تاثیرگذاری گیاه بابونه مشخص نیست به طور قطعی نمی‌توان گفت که این گیاه یک دارو است. همچنین گیاه بابونه توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده.

همانطور که گفته شد روغن گیاه بابونه از دیگر محصولات این گیاه است. استفاده از روغن بابونه برای درمان خشکی پوست، خارش، اگزما و لکه‌های پوستی بسیار مفید است. در طول تاریخ از گیاه بابونه برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شد.

از دیگر خواص روغن بابونه می‌توان به روشن کردن پوست اشاره کرد، با وجود ترکیبات فلاونوئید موجود در بابونه نقش مهمی در کاهش میزان ملانین دارند. معمولا برای رفع تیرگی یا روشن‌سازی پوست از بخور گیاه بابونه استفاده می‌شود که در کاهش لک صورت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

در حین بخور دادن صورت، منافذ باز شده و مواد موثر بخور در لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند و به آسانی در نواحی عمیق پوستی جذب می‌شوند. بخور بابونه بر تسکین‌دهی و نرم کنندگی پوست تاثیر دارد، از طرف دیگر دمنوش بابونه حاوی ترکیبات موثر است ولی تاثیر بیشتر در بخور بابونه وجود دارد. ترکیبات فلاونوئیدی موجود در روغن و عصاره بابونه می‌تواند به سطح زیرین پوست و لایه‌های عمیق‌تر آن نفوذ کند و سبب کاهش چشمگیر ملانین‌ها در لایه‌های عمیق پوستی شوند.

طرز تهیه روغن بابونه خانگی

خواص روغن بابونه برای لک صورت

 

روغن بابونه یک روغن گیاهی و کاربردی در زمینه آروماتراپی است که استعمال آن استرس، اضطراب و برخی از بیماری‌های پوستی را کاهش می‌دهد. این روغن به عنوان پرمصرف‌ترین ماده گیاهی به راحتی در فروشگاه‌های معتبر پیدا می‌شود و می‌توانید خریداری کنید.

اما تهیه این روغن در منزل خیال شما را از بابت طبیعی بودن آن راحت می‌کند و برای بهره‌مندی از فواید و مزایای این روغن می‌توانید آن را در منزل خود تهیه کنید. مواد و مراحل زیر به شما در تهیه روغن بابونه خانگی کمک می‌کنند.

مواد لازم:

گل بابونه نصف فنجان

روغن زیتون ۲۵۰ میلی لیتر

ویتامین E یک قاشق غذاخوری

عصاره روغن رزماری ¼ قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

  1. ابتدا به مقداری گل بابونه خشک شده احتیاج دارید. می‌توانید گل‌های بابونه را از عطاری یا باغچه منزل‌تان تهیه کنید و بعد از چیدن بابونه‌ها از باغچه باید آنها را خشک کرده و سپس استفاده کنید. استفاده گل بابونه تازه از کپک زدن آن جلوگیری می‌کند.
  2. در داخل یک بطری کوچک مقداری آب جوش بریزید و منتظر بمانید تا چند دقیقه استریل شود‌. سپس بطری را خشک کرده و به مقدار ¾ در آن روغن زیتون بریزید.
  3. گل‌های خشک شده را به روغن زیتون اضافه کنید و اجازه بدهید به طور کامل گل‌ها را بپوشاند و سپس درب آن را محکم ببندید.
  4. بطری را در مکانی قرار بدهید که ۶ الی ۸ نور خورشید مستقیم به آن بتابد. به مدت دو هفته هر روز یک بار درب بطری را باز کنید و رطوبت اطراف آن را پاک کرده و سپس درب را محکم ببندید.
  5. بعد از گذشت زمان مورد نظر، روغن بابونه بدست می‌آید که باید آن را به کمک قیف و صافی در داخل یک بطری تمیز سرازیر کنید.
  6. در پایان می‌توانید از عصاره رزماری استفاده کنید و آن را بعد از ریختن در محلول خود بتکانید‌.
  7. روغن بابونه شما حاضر است، برای جلوگیری از خراب شدن بطری را در محل خنک و دور از رطوبت قرار دهید.

روغن بابونه برای دور چشم

روغن بابونه برای دور چشم

سیاهی دور چشم، زیبایی و شفافیت را از پوست شما دور می‌کند. چرا که اولین زیبایی در انسان چشم‌های او خواهد بود و هر چشمی با هر رنگی زیباست.

پوست زیر چشم بسیار نازک است و از قسمت‌های دیگر بدن آسیب‌پذیر خواهد بود. تیرگی دور چشم مشکل بزرگی نیست اما باید برای پیشگیری به دنبال راهی گشت. اکثر مردم فکر می‌کنند این مشکل به خاطر خستگی و کمبود خواب است. گرچه سیاهی دور چشم می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی از این دلایل عدم رسیدگی به سلامت چشم‌ها است. در ادامه به علت سیاهی دور چشم و راه درمان آن می‌پردازیم.

برای خلاصی از این مشکل، باید به دنبال دلایل ایجاد آن باشید. اصولا این مشکل به سبک زندگی شما بستگی دارد و یا مشکل جدی در سلامتی شما باشد. آیا شما هم برای رهایی از سیاهی دور چشم به دنبال راهی می‌گردید؟ جواب سوال شما روغن بابونه است.

روغن بابونه یک روغن گیاهی است که در از بین بردن تیرگی‌های دور چشم به شما کمک می‌کند. این روغن خاصیت ضد افسردگی و آنتی بیوتیک دارد. کافیست یک قطره روغن بابونه را به آرامی زیر چشمان خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

از تماس مستقیم با چشم خودداری شود. لوازم آرایشی پر از مواد شیمیایی هستند و روزانه از آنها استفاده می‌شود که برای پوست این مواد مصنوعی خوب نخواهد بود. به خاطر داشته باشید روغن بابونه یکی از محصولات طبیعی است و علاوه بر طبیعی بودن ویژگی‌های مانند آرامبخش، ضد حساسیت و ضد التهابی دارد که جزو روغن‌های پر خاصیت است‌. در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از خاصیت بابونه استفاده می‌شود‌.

فواید روغن بابونه

فواید روغن بابونه

 

۱. روغن بابونه شما را از شر جوش‌های التهابی نجات می‌دهد و قرمزی ناشی از آنها را نیز از بین می‌برد‌. اگر بتوانید آن را با روغن گل مغربی مخلوط کنید، بیشتر به التهاب‌های پوستی کمک می‌کنید. از این خاصیت ضد التهابی می‌توان برای درمان اگزما پوستی استفاده کرد.

۲. سه الی چهار قطره روغن بابونه رومی را با روغن نارگیل مخلوط کنید و روی پوست خود با استفاده از پنبه یا دستتان بزنید. این باعث می‌شود به آرامی سوزش جوش‌ها آرام شوند و هر نوع تحریک پوستی که شما احساس می‌کنید از بین برود. همچنین آبرسانی و مرطوب کردن پوست به درخشندگی آن کمک می کند. روغن بابونه برای آفتاب سوختگی مفید است و بهتر است بعد از حمام چند قطره استفاده کنید.

۳. روغن بابونه برای لک صورت و چروک‌های پا کلاغی دور چشم شما مفید است. این روغن به خوبی لکه‌ها را درمان کرده و رنگ پوست را به رنگ طبیعی خود باز می‌گرداند. ترکیبات موجود در آن خاصیت ترمیم، بازسازی و تقویت پوست را دارد که به نوبه پوست شما را جوان و با طراوت نگه می‌دارد.

۴. به طور کلی خواص روغن بابونه باعث درمان سوزش پوست و بیماری‌هایی مانند درماتیت می‌شود. افراد مبتلا به این عارضه بهتر است برای درمان از روغن بابونه استفاده کنند. از آنجا که برخی افراد نسبت به بعضی گیاهان حساسیت دارند، در صورت تمایل به استفاده ابتدا در قسمتی از پوست خود کمی روغن زده و به مدت ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت صبر کنید اگر واکنشی ایجاد نشد به راحتی می توانید از روغن استفاده کنید.

۵. روغن بابونه درمان افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. در یک آزمایش از بابونه آلمانی برای افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی نشان می‌دهد بعد از ۸ هفته درمان مداوم با این عصاره محققان کاهش قابل توجهی در علائم افسردگی این شرکت کنندگان مشاهده کردند. البته برای درمان افسردگی از خود بابونه به صورت غلیظ استفاده کرد و روغن آن برای خوردن مناسب نیست.

۶. یکی از ویژگی‌های مهم بابونه این است که خواب شبانه روزی را تنظیم میکند و نتایج آن توسط تحقیقات دانشمندان اثبات شده است علاوه بر ماساژ آن، نوشیدن دمنوش بابونه به بیخوابی کمک می‌کند و شما را به سمت خواب آرام و راحت سوق می دهد. کپسول عصاره بابونه در بازار موجود است و میتوانید استفاده کنید اما استفاده طبیعی آن بهتر است.

طبع روغن بابونه

گل های زرد و سفید بابونه محصولات مختلفی مانند روغن، دمنوش، ماسک بابونه کرم، لوسیون، بخور بابونه، قطره خوراکی یا اسانس دارند. به طور کلی طبع روغن بابونه گرم و خشک است، همچنین می‌تواند ورم‌های ناشی از سردی را درمان کند.

استفاده از این روغن برای پایین آوردن تب و لرزهای بلغمی و سوداوی، بستن منافذ ناشی از سرما کمر درد و درد مفاصل کمک کند. اگر گوش‌هایتان سنگین است میتوانید با استفاده از چند قطره روغن بابونه در داخل گوش آن را درمان کنید.

در طب سنتی قدیم گفته می‌شود این گیاه به معنای گیاه درمانی بود. برای درمان تب، سوختگی، سردرد، تب و لرز مفید است. در تمدن‌های کهن دیگر مانند یونان، مصر، چین و غیره هم متوجه خواص و فواید این گیاه بودند. برای مثال در مصر قدیم از آن برای درمان سوختگی استفاده می‌شد. آنها سعی می‌کردند به کمک لباس‌های گرم سعی می‌کردند بیمار عرق کند. اگر این کار اثر نمیکرد ترکیبی از گل بابونه و روغن را به او می‌خوراندند.

روغن بابونه برای چربی سوزی

چای بابونه در لاغری و کاهش اشتها بسیار موثر است. باید بدانید این چایی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود، اگر غذای رژیمی مناسب و وزش روزانه داشته باشیم، چربی سوزی انجام می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. چای بابونه آنتی اکسیدان بالایی دارد و سوخت و ساز بدن را افرایش می‌دهد تا هضم غذا را بهبود یابد.

هضم بهتر و سریع‌تر غذا باعث افزایش کارایی دستگاه ادراری و در نتیجه افزایش حجم ادرار می شود. بهبود دستگاه گوارش به دفع چربی‌ها کمک می‌کند. برای بررسی چای بابونه و تاثیر آن در لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چای بابونه هضم غذا را آسان تر می کند که باعث افزایش کارایی دستگاه اداری و در نتیجه حجم ادرار میشود. دستگاه گوارش در دفع چربی‌ها شرکت می‌کند. در ادامه به بررسی چای بابونه و تاثیرات آن در لاغری میپردازیم:

از مهمترین خواص بابونه می‌توان به کاهش اشتها اشاره کرد. این کار از طریق ترشح سروتونین انجام می‌شود و همچنین نوشیدن روزانه چای بابونه کاهش انسولین را در پی دارد. به طور غیر مستقیم در لاغری کمک می‌کند، برای بهره بردن از خاصیت چایی بابونه و لاغری شدن بهتر است قبل از هر وعده غذایی یک فنجان چایی بابونه بنوشید.

کلام پایانی

به طور کلی در این مقاله سعی شد علاوه بر بررسی روغن بابونه برای لک صورت به مواردی مانند چربی سوزی توسط چای بابونه، طبع روغن بابونه و فواید آن بپردازیم. استفاده از این گیاه خواص فراوانی به دنبال دارد می‌تواند به شما در درمان یا کاهش بیماری‌ها کمک کند. توصیه می‌شود مصرف آن را جدی بگیرید.

میلاد ایمانی

نقش: نویسنده

معنای حیات دنیوی، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسایش تن نیست، در پرورش جان است.

4 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x