تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۱۲ روش نرم کردن ریش + تضمینی و ساده

12 روش نرم کردن ریش + تضمینی و ساده

اغلب آقایان علاقمند به این هستند که ریش نرم و زیبایی داشته باشند زیرا در صورت آنها زیبایی و جذابیت مردانه ایجاد می کند و در اعتماد به نفس آنها تاثیر مثبت می گذارد.

شاید فکر کنید که ریش آقایان نیاز به مراقبت و مرتب کردن ندارد اما ریش و سبیل هم مانند موها باید رسیدگی و نظافت شوند و مدل دادن به آن نیز بسیار قابل توجه است.

نرم کردن ریش یکی از کارهایی است که سبب می شود حالت آن زیبا و مرتب شود و تاثیر بر زیبایی صورت مردانه داشته باشد. حتی روغن های گیاهی بسیار عالی برای نرم کردن ریش وجود دارد که به راحتی می توانید رطوبت را به ریشه های خود منتقل کرده و حالتی متفاوت و تاثیر گذار به صورت بدهید.

در این بخش از سایت متا راز با ما همراه شوید تا در مورد نرم کردن ریش اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

روش های نرم کردن ریش

ریش هم مانند موها می تواند نرم و خوش فرم باشد و حس زیبایی و جذابیت را در آقایان تقویت کند.

روشهای مختلفی برای نرم کردن ریش وجود دارد که آقایان در منزل به راحتی می توانند ریش خود را نرم و مرطوب کرده و حالت دلخواه را به آن بدهند.

در قسمت زیر به این روشهای خانگی و گیاهی اشاره کرده ایم.

۱. استفاده از نرم کننده ریش

نرم کننده ریش می تواند از گره خوردن و زبری آن جلوگیری کند به این شکل که نرم کننده ریش به کوتیکول مو آب رسانی کرده و آن را نرم می کند.

استفاده از محصول نرم کننده ریش علاوه بر نرم و خوشبو کردن ریش ها به حالت گرفتن بهتر آن ها هم کمک می کند.

البته توجه داشته باشید که نرم کننده ریش با نرم کننده موی سر متفاوت است موهای ریش بافتی شبیه کرک دارند و نسبت به موهای سر ضخیم تر هستند بنابراین حتما باید نرم کننده ریش را تهیه کنید.

۲. نرم کردن ریش استفاده از شامپو و صابون ریش

اگر بخواهید ریش هایتان درخشان و مرتب و جذاب جلوه دهند باید به نظافت و بهداشت آنها نیز رسیدگی کنید برای این امر از شامپوها و صابون های مخصوص ریش استفاده کنید.

وقتی ریش را با شامپوی مخصوص شستشو می دهید آن را از هجوم قارچ و باکتری ها در امان قرار می دهید.

شوینده های مخصوص ریش به گونه ای هستند که سبب آب رسانی، نرمی، تقویت، لطافت می شوند و از موخوره نیز جلوگیری می کنند.

۳. روغن های گیاهی و طبیعی

روغن گیاهی برای نرم کردن ریش

روغن های طبیعی و گیاهی نیز برای درخشان شدن و آب رسانی و حالت دهی به ریش استفاده می شوند این روغن ها مقرون به صرفه و خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارند.

حتی می توان یک روغن گیاهی را با روغن حامل نیز استفاده کرد. (حامل به روغن های گفته می‌شود که به کمک آن ها عمل روغن گیری صورت می گیرد)

روغن های گیاهی که می توان برای نرم کردن ریش استفاده کرد شامل:

  • آویشن
  • گل سرخ
  • زنجبیل
  • مریم گلی
  • اسطوخودوس
  • یلنگ یلنگ
  • درخت چای
  • رزماری

روغن های حامل که همراه با سایر روغن های گیاهی می توان استفاده کرد نیز مانند روغن های زیتون، آرگان، جوجوبا، نارگیل هستند.

این روغن ها برای نرم و لطف شدن ریش ها بسیار مفید بوده و بر بهداشت و حالت ریش نیز تاثیر مثبت می گذارد.

۴. استفاده از بالم ریش برای نرم کردن ریش

بالم ریش یک حالت دهنده و نرم کننده مخصوص ریش است. همچنین خواص ترمیم کنندگی ریش و کمک به تقویت رویش ریش های جدید را نیز دارد.

بالم ریش باعث می شود که بافت های ریش پرپشت شده و رطوبت و نرمی ریش ها افزایش پیدا می کند بنابراین حالت دلخواه را به خود می گیرند.

لازم به ذکر است که باید از بالم هایی که فاقد مواد شیمیایی و کاملا گیاهی هستند استفاده کرد روغن های گیاهی که در بالم ریش به کار می رود می تواند شامل روغن درخت چای، روغن جوجوبا، آلوئه ورا، روغن هسته پرونوس ارمنسیاکا (زردآلو)، موم زنبور عسل، باشد و دقت کنید باید این محصول کاملا ضد خارش و ضد حساسیت باشد.

۵. روغن ریش برای نرم کردن ریش

روغن های مخصوص ریش به شما کمک می کند شوره، خارش و زبری ریش از بین برود.

این روغن ها برای به وجود آمدن رطوبت و تغذیه پوست زیر ریش استفاده می شوند و ریش و سبیل آقایان به این طریق ظاهری مطلوب و عالی می تواند داشته باشد.

آقایان می توانند بعد از شستشوی ریش خود از این روغن های مخصوص استفاده کرده و به آب رسانی و درخشانی و نرم شدن ریش های خود کمک کنند.

۶. نرم کردن ریش با موم ریش

موم ریش روغنی است که تعداد زیادی اسیدهای چرب اشباع شده در آن وجود دارد.

موم ریش از موم زنبور عسل و یا روغن نارگیل تشکیل شده است که رطوبت ریش را حفظ می کند. این محصول می تواند قوام محکمی را به ریش بدهد و آن را نرم کند.

۷. نرم کردن ریش با وازلین

وازلین یک معجزه گر شگفت انگیز است. خواص وازلین نه تنها برای ریش بلکه برای تمامی نقاط بدن می توان از وازلین استفاده کرد.

با کمی وازلین می توانید موهای ریش خود را ماساژ دهید و به آن آب رسانی کنید. وازلین یک نرم کننده طبیعی برای موهای ریش است و اگر به طور مرتب استفاده شود سبب نرم و درخشان شدن ریش می شود.

۸. از برس ریش استفاده کنید

اگر می خواهید ریش هایی نرم و لطیف با حالتی زیبا داشته باشید باید توجه کنید که بعد از آنکه روغن های مورد نظر را به ریش زدید بهترین و موثرترین کاری که باید انجام دهید این است که ریش خود را برس بزنید.

برس زدن به ریش سبب نظم دادن به موهای ریش می شود و گره های داخلی ریش کاملا از بین می روند و این امر به مرتب بودن ظاهر ریش کمک می کند.

با برس زدن ریش ها صاف و خوش حالت می شوند.

۹. رژیم غذایی مناسب

ویتامین ها و مواد مغذی که وارد بدن می شوند سبب رشد موها شده و از ریختن آنها و یا رشد نکردنشان جلوگیری می کند.

پروتئین ها و مواد مغذی که به بدن وارد می شوند سبب تقویت و رشد موها شده و به زیبایی آنها اضافه می کند.

۱۰. ژل آلوئه ورا برای نرم کردن ریش

آلوئه ورا به شفافیت و درخشندگی ریش شما کمک می کند می توانید دو بار در روز از این ژل استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا بدون رنگ و بدون بو است بنابراین هیچ بو و رنگی به موهای ریش شما نمی دهد فقط آن را نرم و خوش فرم می کند.

طریق استفاده به این شکل است که وسط گیاه آلوئه ورا را باز کنید و با یک قاشق کمی از ژل را خارج کرده و به ریش خود بمالید.

۱۱. امگا ۳ برای نرم شدن و تقویت ریش

مصرف مکمل امگا ۳ و مواد غذایی که حاوی امگا ۳ هستند مانند سویا، ماهی و گردو به رشد و تقویت موهای صورت شما کمک می کنند.

امگا ۳ باعث نرمی و حالت پذیری ریش می شود و برای بدن نیز بسیار مفید بوده برای خوردن آن باید با پزشک مشورت کرده تا دوز مورد نظر را به شما تجویز کند.

۱۲. استرس را کاهش دهید

شاید خنده دار به نظر برسد که استرس باعث کم پشت شدن یا زبری ریش شود اما در واقع منشاء تمام مشکلاتی که در بدن و اندامها وجود دارد از استرس و اضطراب سرچشمه می گیرد.

وقتی که شما آرامش خود را حفظ می کنید و تمرکز بر روی خوبی های زندگی دارید سیستم ایمنی بدن شما هم تقویت شده و هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و جذابیت شما را کم کند.

دلیل زبر و خشک شدن ریش

نرم کردن ریش

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که ریش آقایان دچار زبری، خشکی و یا شوره یا حتی کم پُشتی می شود اگر بررسی کنید که چرا موهای ریش شما حالت دلخواه را نمی گیرد یا چرا زبر و خشن است و دوست دارید که ریش هم داشته باشید، بهتر می توانید ریش های خود را درمان کنید.

کم آبی بدن

یکی از مهمترین عوامل کم آبی بدن است وقتی به‌اندازه کافی آب نمی‌نوشید، ریشه موها از جمله موهای ریش سُست می شود و زبر و شکنندگی آن سبب می شود که صورتتان جلوه زیبایی نداشته باشد.

کم آبی حتی صورت را چروک و خشک می کند.

نظافت نکردن ریش ها

وقتی به بهداشت ریش اهمیت داده نشود کم کم گره های ریزی داخل موهای ریش ایجاد شده که باعث زشت و یا زبر شدن ریش ها می شود که به مرور زمان جلوه بسیار بدی پیدا می کند.

گرد و غبار باعث موخوره می شود اگر می خواهید که ریش هایی صاف و زیبا داشته باشید بهتر است که نظافت و بهداشت آنها را رعایت کنید.

آب مصرفی که باعث زبری می شود؟

برخی آبها در مناطق یا شهرهای مختلف دارای املاح معدنی بالایی هستند و سبب خشکی و زبری موها از جمله ریش می شوند در چنین شرایطی باید از فیلتر آب استفاده کرد همچنین شامپوها و لوسین های مخصوص نرم کردن ریش را مصرف کنید تا حالت خوش فرمی به ریش خود دهید.

جمع بندی

لازم به ذکر است که تمامی محصولات آرایشی و زیبایی که مخصوص تقویت و درخشانی ریش ساخته شده اند برای همه نوع پوست و مویی مناسب نیستند.

شما باید جنس پوست و موی ریش خود را به خوبی بشناسید و سپس محصولی که با پوست و موی شما سازگار است را استفاده کنید.

برای رشد و زیبایی ریش ها از روغن سیاه دانه نیز نباید غافل شد یک بار در روز می توانید از این روغن استفاده کنید، ریشهای خود را ماساژ داده و زیبایی صورت و ریش خود را در طی دو هفته مشاهده کنید.

قبل از مصرف هر گونه روغن و یا ماده ای که می خواهید برای ریش های خود استفاده کنید بهتر است که برچسب آن را مطالعه کرده و یا در مورد مناسب بودن محصول مورد نظر تحقیق کنید و سپس از آن استفاده کنید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا

من روغن زیتون میزنم

کاظم

تاثیرش چطوره

ابوالفضل

چندماهه دارم ریش میگذارم نمیدونم چطور زبریش را از بین ببرم

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
3
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x