تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بیداری معنوی چیست؟ چگونه به بیداری معنوی برسیم

بیداری معنوی چیست؟ نشانه افرادی که به این مقام رسیده اند

بیداری معنوی در واقع یک حالت روحی است که در دنیای درونی فرد اتفاق می افتد اما بدن فیزیکی می تواند به آن آگاه شود و در مورد بیداری معنوی اش چیزهایی را مشاهده کند.

اغلب دانشمندان معنوی می گویند که باید بین دنیای درونی و دنیای بیرونی فرد اتحاد و هماهنگی ایجاد شود تا جسم فیزیکی انسان بتواند الهامات و شهود را به خوبی ببیند و یا احساس کند تا بتواند در زندگی اش به تمامی چیزهای مادی و معنوی که می خواهد دست یابد،

در این مقاله از سایت متا راز در مورد بیداری معنوی بیشتر مطالعه کنیم و روشهایی را یاد بگیریم که چگونه بیداری معنوی را به وجود آوریم.

تعریف بیداری معنوی چیست؟

تعریف بیداری معنوی چیست؟

 

بیداری معنوی یعنی ایجاد تغییر و تحول در دنیای درونی و یا همان روح انسان، که این تغییرات شاید بسیار سخت و با تمرینات بسیاری به وجود بیاید اما زمانی که فرد به بیداری معنوی می رسد از دنیای مادی و فیزیکی کنده شده و می تواند از طریق شهودش به دنیای ماورالطبیعه راه پیدا کند.

 

وقتی بیداری معنوی صورت می گیرد درونی ترین قسمت وجودی انسان به درخشش در می آید. بیداری معنوی نیز مانند هر کار دیگری نیاز به تمرین و ریاضت بسیار دارد باید در مرحله اول از خود بی خود شوید و آزاد و رها از هر خواسته یا منیتی باشید.

 

اینکه می گوییم آزاد باشید به این معنا نیست که چیزی نخواهید بلکه منظور این است که به چیزی که می خواهید وابسته نباشید و زندگیتان اگر آن خواسته نباشد پوچ و بی معنی نشود. پس بیایید خودتان را فارغ از هر خواسته و نیازی بدانید همین چیزی که هستید و همین چیزی که دارید را شکرگزار باشید.

 

و وقتی به خواسته های خود رسیدید باز هم شکرگزار باشید و به دیگران نیز کمک کنید. وقتی شما از رنج های خود عبور می کنید و درست در تاریکی ها و سختی ها نام خداوند را بر زبان می آورید بعد از آنکه از آن عبور می کنید فرد دیگری می شوید، در واقع فردی خردمند و آگاه می شوید.

 

در بیداری معنوی آنچه که به سراغتان می آید رشد فیزیکی و معنوی است یعنی هم از نظر اجتماعی و فردی و هم از نظر دنیای ماوالطبیعه بسیار قدرتمند و دانا می شوید.

بیداری معنوی نوعی هوشیاری وسیع است اینکه شما به فراآگاهی می رسید دیگر افکار روزمره و افکار تلخ ذهنتان را مسموم و از هم گسیخته نمی کند بلکه شما در هر شرایطی مسلط بر خود و بر افکارتان هستید و می توانید تمرکزتان را در هر شرایطی حفظ کنید.

البته بین بیداری معنوی و بیداری چشم دل فرقی نهفته است برخی فکر می کنند که این دو یکی هستند اما در بیداری چشم دل فرد می تواند ذهن خوانی انجام دهد و به آینده سفر کند و از شهودش الهام بگیرد و …

اما در بیداری معنوی پا را فراتر می گذارد و به روح برتر و انرژی برتر وصل می شود و با یگانگی کل هستی یکی شده و در آن محو می شود.

خصوصیات افرادی که بیداری معنوی دارند

خصوصیات افرادی که بیداری معنوی دارند

 

 

در زیر میتوانید نشانه های بیداری معنوی را بخوانید

۱ – کسانی که به هوشیاری، آگاهی و بیداری معنوی رسیده اند همیشه در آرامش هستند وقتی به آنها نگاه می کنید حتی از آرامش کلام و آرامش صورت آنها، شما نیز آرام می شوید در کنارشان احساس امنیت می کنید.

۲ – از خصوصیات دیگر کسانی که به بیداری معنوی رسیده اند می توان به این اشاره کرد که آنها به نوعی آینده نگری نیز رسیده اند آنها سعی می کنند بُعد چهارم هر چیزی را ببینند به ظواهر توجهی ندارند مثلا اگر مریض شوند یا مشکل مالی پیدا کنند از روی آن به راحتی عبور می کنند و به ابعاد دیگر ماجرا نگاه می کنند.

 

۳ – همه افراد می توانند به بیداری معنوی برسند بیداری معنوی یک تولد دوباره است تولدی که در آن آگاهی و خرد وجود دارد.

۴ – بیداری معنوی در واقع فرد را صبور و شجاع می کند او کاملا به نیروی برتر ایمان دارد خیلی از اتفاقات پیش رو را می‌داند چون ایمان و باورش به انرژی برتر بسیار زیاد است او صبور است و در این صبر همیشه لبخند بر لب دارد و شجاع است چون ناامید نمی شود، او همیشه به خداوند ایمان دارد.

 

۵ – تمامی حواس پنجگانه خود را با لایه های عمیق ذهن هماهنگ و همسو می کند اگر چیزی می شنود یا می بیند یا حس می کند و …. سعی می کند تمامی وجوه آن را درک کند.

۶ – کسی را قضاوت نمی کند دیگران را همان گونه که هستند می پذیرد و در کنارشان زندگی می کند.

 

۷ – خودش را دوست دارد کسانی که به بیداری معنوی رسیده اند خودشان را با هر چهره و با هر وضعی دوست دارند و برای بهتر شدنشان تلاش می کنند.

۸ – آنها فراتر از محدودیت های نفس می روند، نَفس در واقع خود است، من است، و فردی که به بیداری معنوی رسیده باشد از این خود و از این من عبور کرده و به کلیت روح والا دست یافته و به ما تبدیل می شود، مایی که در درونش ظهور کرده.

 

۹ – کسانی که به بیداری معنوی رسیده اند در واقع مرکز قلب خود را باز می کنند و سپس با روح و روان خود ارتباط می گیرند.

۱۰ – در بیداری معنوی فرد از بُعد مادی عبور می کند و خودش را از هر چیزی رها می کند و بدون واسطه و بدون وابستگی زندگی می کند به نوعی آگاهی و معنویت می رسد و در راه رسیدن به کمال و آنچه که برایش به این دنیا آمده است قدم می گذارد. و ارتباط و اتحاد محکمی بین او و انرژی برتر به وجود می آید.

 

۱۱ – آنها در لحظه زندگی می کنند به معنای واقعی کلمه در لحظه حال زندگی می کنند از همه چیز لذت می برند هر چیزی را همان گونه که هست می پذیرند و هیچ‌گاه بر صدد تغییر در دنیای بیرونی نیستند. آنها در اکنون زندگی می کنند.

۱۲ – از مرگ نمی هراسد زیرا روح خود را با هیچ چیزی مشخص نمی کند نه با نژاد نه با ملیت نه با جنسیت، و می‌داند که همیشه ماورای زمان و مکان وجود دارد.

۱۳ – نسبت به همه چیز احساس مسئولیت دارد مثلا بر زمین و استفاده از منابع آن سعی می کند که به بهترین شکل ممکن عمل کند و سبک زندگی اش کلا تغییر می کند چیزهایی را که نمی تواند تغییر دهد را به خداوند می سپارد و هر چیزی که برایش قابل تغییر باشد برای تغییر و بهبود آن تلاش می کند.

 

۱۴ – فردی که بیداری معنوی رسیده است شخصی صادق است که مسئولیت کارها و اعمالش را بر عهده می گیرد و این نشانه آگاهی اوست بنابراین همیشه سعی می کند که کارهای خوب انجام دهد تا مجبور نباشد که بپذیرد که اشتباه کرده.

 

۱۵ – تجربیاتشان نسبت به هر چیزی تغییر می کند گویی پرده ای از مقابل چشمها و ذهنشان برداشته می شود هر مزه یا هر بویی برایشان متفاوت است.

روشهای رسیدن به بیداری معنوی

روشهای رسیدن به بیداری معنوی

۱ – خودشناسی:

یکی از روشهای دستیابی به بیداری معنوی این است که از خودشناسی به خداشناسی برسید یعنی آنقدر در مورد چرایی رفتارها، احساسات و اعمالتان اطلاع کسب کنید که به این باور برسید که این دنیا فانی است و فقط انرژی درون یا همان روحتان باقی می ماند،

زیرا با خودشناسی متوجه می شوید که باید بدون وابسطی زندگی کنید خودشناسی شما را به عمق وجودتان می برد لایه لایه، عمق به عمق شما را به خودبرترتان نزدیک می کند، تا جایی که به این نتیجه می رسید که چرا باید خشمگین شوید یا چرا باید از کسی ناراحت شوید یا چرا باید حرص و طمع داشته باشید. و اینگونه به آرامش می رسید و کم‌کم وارد دنیای درونیتان می شوید و در آنجا به بیداری معنوی و یگانگی خواهید رسید.

۲ – مراقبه و مدیتیشن کنید:

مدیتیشن تمرینی هست که فرد را به هیچ کس، هیچ چیز و هیچ جا تبدیل می کند، در مراقبه ذهن و بدن آرام می شود و این آرامش به درون نیز می رسد و در این حال است که سفر معنوی آغاز می شود مراقبه سبب ذهن آگاهی می شود و فرد را به سکوت و سکون می رساند، او را از گذشته و آینده رها می کند و فقط در لحظه اکنون نگاه می دارد،

در مراقبه ذهن از استرس ها، منیت ها، ترسها و خواسته های اجباری خاموش می شود و به سکوت می رسد سکوت ذهن نیز سبب آگاهی و خرد و سفر به دنیای برتر می شود.

۳ – رضایت از خود داشته باشید:

رضایت داشتن یک احساس است که در عمق وجود انسان از کارها اعمال و احساساتش سرچشمه می گیرد. رضایت یعنی اینکه عمیقا خوشحال هستید که در این دنیا آمده اید و با هر شرایط و هر اوضاعی همیشه خداوند را شکر می گویید و سپس بی کران خود را نثار نور الهی می کنید که به شما فرصت حضور در این دنیا را داده است. و این خودش نوعی در لحظه حال زندگی کردن است رضایت یعنی موفقیت، یعنی من با هر نوع زندگی و با هر نوع تجربه ای باز هم خوشنود هستم.

۴ – پاکسازی چاکراها:

4 - پاکسازی چاکراها:

بدن انسان دارای مراکز انرژی هستند که از طریق این مراکز نیروی حیات را وارد بدن می کنند وقتی که این چاکراها باز و فعال باشند شما به راحتی می توانید با خود برتر خود ارتباط برقرار کنید و می توانید با انجام تمرینات پاکسازی چاکراها به نور الهی و انرژی برتر ارتباط برقرار کرده و بین خود و نور مطلق هماهنگی و همسویی ایجاد کنید.

۵ – الگوهای ذهنی منفی و مخرب را کنار بگذارید:

فکرهای منفی که از بدو کودکی در ذهن ما به صورت خوراک و نشخوارهای ذهنی قرار گرفته است در واقع ما را از دنیای درونی خود دور می کند زیرا این افکار و الگوهای رفتاری منفی باعث استرس ها ترسها و انزوا و ناامیدی در ما می شوند.

وقتی که فرد مدام به دنبال رفع نیازهایش باشد یا مدام به دنبال این خواسته و آن خواسته باشد و اصلا به روح و ذهنش استراحت و آرامش ندهد، در واقع همیشه درجا می زند. برای آنکه بتوانید افکار منفی را دور بریزید از جملات تاکیدی و یا ذکرها استفاده کنید که این کار در درجه اول سبب آرام شدن ذهن می شود و سپس شما را وارد سفر درونی می کند.

نکته آخر:

برای رسیدن به بیداری معنوی ابتدا با خودتان صادق باشید فکر نکنید که اگر وارد این راه شوید از همه بالاتر هستید یا شاید حتی مغرور شوید این مسیر کمال است مسیر یگانگی و یکی شدن است مسیر ما شدن است، و جنبه بسیار بالایی برای دستیابی به این مرحله از آفرینش است.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

متشکرم دوست خوبم خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر کنی مدیتیشن هات رو گوش دادم

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x