تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چاکراها و رشد و پرورش انسان

چاکراها و رشد و پرورش انسان

رشد و پرورش و تغییر در هفت مرحله از طریق کار با چاکراهای اصلی بدن قابل دستیابی است که توسط پاکسازی و فعالسازی این هفت چاکرای اصلی بدن به راحتی می توان به تمامی خواسته های مادی و معنوی دست یافت.

رشد و پرورش و تغییر در انسان و رسیدن به آرامش عمیق رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با چاکراهای بدن دارد. با خواندن این مقاله می توانیم به سوالهایی که در ذهن در مورد چاکراهای اصلی بدن وجود دارد، پی ببریم.

چگونه رشد و پرورش چاکراها را در جنینی که در رحم مادر است آغاز کنیم؟

هر یک از مراحل رشد را چگونه با چاکراهای بدن هماهنگ کنیم؟

چگونه می توان از طریق پاکسازی چاکراهای بدن به بالاترین مرحله از شعور و آگاهی رسید؟

چرخه هفت چاکرا

تغییر در هر مرحله از زندگی انسان در ارتباط مستقیم با چاکراها می باشند و بیانگر انرژی ویژه ی ضربان داری هستند که اساسا از طریق این هفت چاکرا کم و زیاد می شود.

البته این تنها یک ضرب آهنگ نیست بلکه بیشتر از آن است چرا که این انرژی ها در چرخه هفت چاکرا بر یکدیگر تاثیر می گذارند. یکی از مهمترین این ضرب آهنگ ها ضربان قلب است، با هر تپش قلب یک نیروی انرژی به چاکرای بعدی داده می شود.

انرژی از طریق چاکراها و با شدت بسیار به جریان می افتد به طوری که در هر ثانیه سطح و لایه ی این ضربان انرژی تغییر می کند و از چاکرایی به چاکرای دیگر منتقل می شود.

این ضرب آهنگ را طرز تنفسِ ما تنظیم می کند چرا که با هر عمل تنفس انرژی از یک چاکرا به چاکرای دیگر منتقل می شود و در نتیجه وقتی انرژی به چاکرای هفتم می رسد دوباره چرخه ی ضربانی انرژی جدیدی از چاکرای اول آغاز می گردد.

این انرژی تحت تاثیر حال و خلق و خوی ما و وضعیت درونی ما قرار دارد. مهم تر آن که ضرب آهنگ منظم تاثیر بسیار خوب و به سزایی بر زندگی ما دارد نمونه ی بارز آن رشد و پرورش چشمگیر یک نوزاد در طول یک ماه در رحم است.

فعال کردن چاکراها و تاثیر مثبت بر نوزاد

فعال کردن چاکراها و تاثیر مثبت بر نوزاد

مادر می تواند به انجام تمرین های مراقبه پاکسازی چاکراها و وارد کردن انرژی مثبت به درون چاکراهای بدن، بر جنین در رحم تاثیر مثبت بگذارد و او را قبل از به دنیا آمدن مرحله به مرحله رشد و تعالی و پیشرفت برساند.

با مجموعه ای از انرژی دوره ای ۷ ماهه پس از تولد می توان بهترین انرژی را برای ایجاد هماهنگی در نوزاد به وجود آورد. یک دوره اساسی در واقع بیشتر از ۷ ماه به طول نمی انجامد و به طور میانگین می توان یک سال را در نظر گرفت.

مهم این است که در این دوره هفت یا یک ساله کودک کامل پاکسازی شده و می تواند دوره های مثبت و عالی را در زندگی اش تجربه کند. می توان گفت بودا در ۴۳ سالگی به ضمیر روشنی و کمال الهی دست یافت.

زمانی که جنین در رحم مادر در حال رشد است چاکراهای او نیز در حال رشد هستند نحوه رشد چاکراها بر زندگی آینده این نوزاد تاثیر مستقیم دارد. شاید اغلب والدین از این موضوع غافل باشند اما اگر آگاهی کافی داشته باشند می توانند از همان ابتدا رشد چاکراهای بدن نوزاد را زمانی که در حال شکل گیری هستند مورد پرورش قرار دهند و موجب شوند که انرژی به بهترین شکل ممکن در بدن نوزاد به جریان بیوفتد.

و موجب رشد و شکوفایی نوزاد خود شوند، و او را قبل از آنکه به دنیا بیاید در مسیر تکامل و رسیدن به نور و حقیقت یاری دهند. انسان در اصل از انرژی به وجود می آید و هدف نهایی او نیز بازگشت به همان انرژی بی نهایت و نور است و اگر انسان انرژی چاکراها را در خود تقویت کند به راحتی می تواند این چرخه را طی کند.

هفت ماهگی و رشد چاکرای خورشیدی

هفت ماهگی و رشد چاکرای خورشیدی

کسانی که از اعتماد به نفس برخوردار نیستند باید بدانند که در هفت ماهگی که چاکرای سوم یا چاکرای ناف آنها در حال شکل گیری و رشد بوده انرژی به صورت هماهنگ وارد نشده.

در هفت ماهگی جنین کاملا از دنیای روحانی وارد دنیای مادی جسم می شود. این مهمترین زمان برای جنین است زیرا توانایی به دست آوردن انرژی در چاکراها و قدرت حیات در حال رشد است و جنین می تواند آنها را تحت کنترل خود بگیرد.

وظیفه مادر در این سن جنین بسیار مهم است زیرا چاکرای خورشیدی یکی از مهمترین چاکراهای بدن می باشد مادر برای تقویت چاکرای خورشیدی نوزادش، تمرینات انرژی پرانا انجام دهد تا انرژی جهان هستی را جذب کند و به نوزاد انتقال دهد تا نوزاد بتواند انرژی را دریافت و به سمت چاکراها هدایت کند.

تقویت چاکراها برای نوزادی که به دنیا آمده

تقویت چاکراها برای نوزادی که به دنیا آمده

با تولد کودک انرژی چاکراهای بدن برعکس خواهد چرخید و تک تک مراحل حداقل یک سال به طول می انجامد تا هفت سالگی که از نظر روان شناسان هم سنی بسیار مهم است زیرا آنها معتقد هستند که شخصیت اصلی کودک در این سن شکل می گیرد.

تاثیر شفا بخش یک انرژی مثبت می تواند از طریق برانگیخته شدن انرژی در چاکراها ایجاد شود و در هر مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است و باید قوی تر و فعالانه تر عمل کند.

تمامی چاکراها از چاکرای ریشه تا چاکرای تاج در هفت سال اول رشد و نمو پیدا می کنند و اگر انرژی به صورت کافی و درست وارد این مراکز انرژی شود در زندگی آینده کودک تاثیرات مثبت دارد در غیر این صورت کودک زمانی که به بزرگسالی می رسد فردی بسیار پر تنش و آشفته و دارای ترسها و نقص های متعددی چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی می شود.

وظیفه تقویت چاکراهای کودک تا هفت سالگی بر عهده والدین و بیشتر مادر است مادر با محبت بی دریغ و داشتن آرامشی عمیق می تواند بر رشد چاکراهای کودکش تاثیر مثبت بگذارد.

سخن آخر

لازم به ذکر است که بدانیم سن هفت سالگی کودک بسیار مهم است زیرا چاکرای تاج به رشد خود رسیده و این سن زمان مناسبی برای هدایت و راهنمایی کودک در زمینه های مادی و معنوی است زیرا چاکراهای اصلی بدن به طول کامل رشد کرده اند.

کسانی که از نظر معنوی و مادی دچار مشکلاتی هستند مسلما در دورانی نوزادی و کودکی تا سن هفت سالگی دچار تنش هایی بوده اند، مثلا فردی که از نظر درآمد کمبود دارد و همیشه بدهکار است چاکرای ریشه او دچار انسداد می باشد یا کسانی که از نظر جنسی دچار و میل به باروری مشکل دارند چاکرای خاجی آنها مسدود است و ….

جای نگرانی نیست درست است که این انسداد ها در چاکراهای اصلی بدن شما را دچار مشکلات بسیاری در زندگی کرده است اما با توجه به تمریناتی که وجود دارد شما می توانید به پاکسازی و فعال سازی چاکراهای خود بپردازید.

تمرین پاکسازی چاکراهای اصلی بدن از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است و نیاز است که تمرین ها به طور مداوم و در دوره های بلند مدت انجام شود و صبر و بردباری می خواهد.

زیرا چاکراها در طی هفت سال اول زندگی به خوبی رشد نکرده اند و به خوبی انرژی را در خود نتوانسته اند جذب کنند حال در دوره ای کودتاه چطور می توانند این کار را انجام دهند پس برای داشتن یک زندگی سرشار از تکامل و معنویت و رسیدن به تمامی خواسته های مادی باید چاکراها را با صبر و بردباری پاکسازی کرد.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x