تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

خصوصیات یک همسر خوب – ۱۰ راز طلایی

10 اصل برای همسر خوب بودن که معجزه میکند

ازدواج یکی از شیرین‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی هر کدام از ما رخ دهد.
همه ما دوست داریم که بعد از ازدواج زندگی شاد و موفق داشته‌ باشیم تا بتوانیم از راهی که انتخاب کرده‌ایم لذت ببریم.

ما در این محتوا از سایت متا راز تلاش داریم تا برای شما در رابطه با خصوصایت یک همسر خوب صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه می‌توانید به یک همسر خوب تبدیل شوید.
این ‌که شما زندگی شاد و دل‌انگیزی داشته باشید و هیچ ‌گونه اتفاق تلخی در زندگی‌ شما وجود نداشته باشد منوط به این ‌موضوع می‌باشد که شما همسر خود به عنوان زن یا مرد درک کنید و سعی کنید برای او به ‌عنوان یک دوست باشید.

چگونه می‌توانیم یک همسر خوب باشیم؟

ویژگی ‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند که رفتار مناسبی با همسر خودتان داشته باشید و به همسر خوب تبدیل شوید.

شاید شما نیز بگویید که هیچ راهی وجود ندارد که ما کاری کنیم تا همسرمان به ‌صورت صددرصد از ما راضی باشد.
بله، این ‌موضوع درست است؛ شما هیچ‌گاه نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که تمام اخلاقیات او را دوست داشته باشید و همین موضوع باعث شده ما انسان‌ ها برای یکدیگر به مکمل تبدیل شویم.
اما به‌ هر حال روش‌ هایی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند تا به زندگی آرمانی نزدیک‌تر شویم و زندگی خوبی با فردی که او را دوست داریم داشته ‌باشیم.

بهترین دوست همسر خود باشید

بهترین دوست همسر خود باشید

 

مورد اولی که می‌تواند باعث شود که شما یک همسر خوب تبدیل شوید این است که سعی کنید دوست همسر خودتان باشید.

اولین نکته ای که می‌تواند باعث شود ازدواج شما به یک ازدواج مناسب تبدیل شود این است که همسر شما قبل‌ از این ‌که شما را همسر خود بداند، تصور کند که شما دوستی هستید که دلسوز او هستید و او می‌تواند در هر شرایطی از مشکلاتش با شما بگوید و نظر شما را بخواهد.

این‌ که شما ارتباط عمیقی با یکدیگر داشته باشید و بتوانید راحت خواسته‌ ها و مسائلی که درگیر آن ‌ها هستید را به یکدیگر منتقل کنید باعث می‌شود که شمار زندگی راحت‌تری داشته باشید و در مشکلات سریع‌تر به نتیجه و راه ‌حل برسید.

به همسر خود احترام بگذارید

احترام گذاشتن از دیگر ویژگی ‌های یک همسر خوب می‌باشد.

اگر شما می‌خواهید که زندگی مشترکی داشته باشید که در آن هیچ ‌گونه کدورت و کینه‌ای وجود نداشته باشد باید سعی کنید که به همسر خودتان احترام بگذارید و به احساسات او اهمیت دهید.

تصور نکنید چون همسر شما فردی نزدیکی به شماست می‌توانید با او شوخی ‌های زننده بکنید و یا حتی در مواردی به او بی‌احترامی داشته باشید.

سعی کنید که در تمامی مسائل حتی کوچک‌ترین مسائل نظر او را بپرسید زیرا زندگی مشترک مربوط به هر دوی شما می‌باشد و شما هیچ ‌وقت نباید در این راه بدون پرسیدن نظر همسرتان فعالیتی را انجام دهید.

سعی کنید که در جمع ‌های خانوادگی تا آنجا که می‌توانید میزان احترام به همسر خود را بالا ببرید زیرا این‌ موضوع می‌تواند باعث دلگرم شدن همسر شما شود و محبت میان شما را افزایش دهد.

با همسر خود مهربان باشید

با همسر خود مهربان باشید

مهر و محبت یکی از پایه‌ های یک زندگی مشترک می‌باشد.

برای این که به همسر خوب ی تبدیل شوید باید مهر و محبت زیادی نسبت ‌به همسر خودتان داشته باشید.
سعی کنید که همواره در حال لمس کردن همسر خود باشید، به او جملات محبت‌آمیز بگویید و به‌ هیچ‌ عنوان اجازه ندهید که میزان رابطه جنسی در شما پایین بیاید.

توجه کنید که محبت می‌توانند در ادامه با خود محبت بیشتر بیاورد.
یعنی هر چه شما میزان ابراز عشق و علاقه خود را بیشتر کنید، این عشق و علاقه در شما واقعی‌تر می‌شود و همین‌ موضوع باعث می‌شود که شما عشق و علاقه بیشتری از همسر خودتان دریافت کنید.
پس اگر می‌خواهید زندگی شاد و آرام ‌بخشی داشته باشید و به یک همسر خوب تبدیل شوید، سعی کنید تا آنجا که می‌توانید به همسر خود ابراز محبت داشته باشید

با او حرف بزنید

با او حرف بزنید

از ویژگی ‌های یک همسر خوب این است که حرف می‌زند و هیچ‌ چیز را در دل خودش نگه نمی‌دارد.

همه ما می‌دانیم که حرف نزدن و بیرون نریختن مسائل و مشکلات درونی چگونه می‌تواند ذهن و درون ما را آشفته سازد.

اگر شما مشکلی با همسر خود دارید و یا حس می‌کنید باید بعضی مسائل و موضوعات را تغییر دهید سعی کنید که حتما با همسر خود حرف بزنید و اجازه ندهید که حرف نزدن و تلنبار شدن احساسات منفی روی ‌هم باعث شود که شما عشق و علاقه‌تان به همسرتان کمتر شود.

پس سعی کنید تا آنجا که می‌توانید هر مشکل ‌دارید را با همسر خودتان مطرح کنید و به‌ هیچ ‌عنوان در مقابل این‌ موضوع سکوت نکنید.

به همسر خود گوش دهید

درست به همان‌ اندازه ‌که شما نیاز دارید برخی مسائل و مشکلات خود را با همسرتان در میان بگذارید؛ ممکن است او نیز نیاز داشته باشد تا در رابطه با موضوعات مختلف با شما صحبت کند.

از دیگر ویژگی‌ های همسر خوب این است که سعی می‌کند برای گوش دادن به همسرش زمان بگذرد و تلاش می‌کند تا آنجا که می‌تواند به خواسته‌ های همسرش دقت و توجه داشته باشد.
هنگامی ‌که همسر شما در حال صحبت با شماست نیاز دارد که متوجه شود شما به‌ طور کامل به حرف ‌های او گوش می‌دهید و تلاش می‌کنید تا مشکلی که وجود دارد را حل کنید.

سعی کنید به ‌هیچ ‌عنوان خودتان را مشغول کاری نکنید. روبه‌روی او بنشینید و با او ارتباط چشمی برقرار کنید تا او بتواند به‌ راحتی تمامی حرف ‌های خودش را بزند.

اگر ابهامی برای شما هنگام صحبت کردن وجود دارد سعی کنید که از او سؤال بپرسید و از او بخواهید که ابهامات شما را برطرف کند.
این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا به یک همسر خوب تبدیل شوید. هنگام صحبت کردن، او را تایید کنید تا او نیز حس کند صحبت‌ هایش منطقی به ‌نظر می‌رسد.

به حریم شخصی احترام بگذارید

از دیگر ویژگی‌ های یک همسر خوب این است که به حریم خصوصی همسرش احترام می‌گذارد.

درست است که ما وارد یک زندگی مشترک شدیم و همه‌ چیز در زندگی باید واضح و روشن باشد اما هر فردی در زندگی خود نیاز به حریم خصوصی دارد و شما به ‌هیچ ‌عنوان نباید این حریم خصوصی را بشکافید.

برخی از افراد ممکن است به دلیل ویژگی ‌های شخصیتی نیاز داشته باشند تا زمانی را تنها باشند تا حتی در این زمان بتوانند به انجام برخی فعالیت‌ های شخصی بپردازند.

سعی کنید که این فضا را به ‌هیچ‌ عنوان تخریب نکنید و اجازه دهید که همسر شما هر کاری که دوست دارد را انجام دهد.

از همسر خود تشکر کنید

همه ما در زندگی مشترک تجربه کرده‌ایم که یک زندگی تا چه حد نیازمند فداکاری است.

از دیگر ویژگی ‌های یک همسر خوب این است که این فداکاری ‌ها را می‌بیند و برای آن‌ ها تشکر می‌کند.
پس اگر شما میخواهید به یک همسر خوب تبدیل شوید باید تلاش کنید تا فعالیت‌ هایی که همسرتان آن‌ ها را برای ساختن یک زندگی انجام می‌دهد ببینید و برای این اقدامات تا آنجا که می‌توانید از او تشکر کنید.

ستایش و قدردانی، محبت میان شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که همسر شما انرژی و قدرت تازه‌ای برای انجام این فعالیت‌ ها بگیرد. این موضوع می‌تواند حس خوبی را در زندگی شما بسازد.

در شرایط خوب و بد همراه همسر خود باشید

در شرایط خوب و بد همراه همسر خود باشید

در زندگی مشترک شما باید شریک شکست‌ ها و پیروزی ‌ها باشید.

از دیگر ویژگی ‌های همسر خوب این است که در شکست ‌ها همسرش را ترک نمی‌کند و او را تنها رها نمی‌کند.
همسر شما ممکن است که برای بهبود رفاه شما دست به برخی اقدامات بزند و اگر هنگام انجام این اقدام شکست بخورد، شما به ‌هیچ ‌عنوان نباید او را مقصر بدانید و سعی کنید که تمام احساسات خوب و بد را بین یکدیگر تقسیم کنید تا بتوانید به ‌راحتی از پس لحظات سخت بر بیایید.

همسر خود را بشناسید

شما به ‌عنوان شخصی که با همسر خود زندگی می‌کنید باید به ‌طور کامل همسر خود را بشناسید و در رابطه با احساسات و خلق‌ و خوی او اطلاعات کافی را داشته باشید.

اگر شما حس می‌کنید رفتاری ممکن است باعث ناراحتی همسرتان شود، تا آنجا که می‌توانید از آن رفتار دوری کنید.
البته منظور ما این نیست که خودتان را تغییر دهید، بلکه شما باید شرایط را طوری بچینید که در زمان انجام آن فعالیت همسر شما نزدیک شما نباشد.
این‌ موضوع به‌ معنای پنهان ‌کاری نیست اما شما باید تلاش کنید تا شرایط را برای همسر خودتان طوری فراهم کنید تا باعث نگرانی و آسیب ذهنی همسر خودتان نشوید تا همسر خود را نگران نکنید.

رابطه‌ خود را جدی بگیرید

مستحکم نگه ‌داشتن رابطه از دیگر ویژگی ‌های یک همسر خوب می‌باشد. شما به‌ عنوان یک همسر باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا رابطه میان خودتان را مستحکم نگه دارید و اجازه ندهید که هیچ‌ چیز و هیچ ‌کس به این رابطه خدشه‌ای را وارد کند.

توجه کنید که برای مثال هنگام عصبانیت نباید چیزهایی را به همسرتان بگویید که مطمئن هستید آسیب‌ های روانی زیادی را به او وارد می‌کند یا او را تحقیر نکنید.
اجازه دهید که او نیز حرف ‌های خودش را بزند. به‌ طور کلی نگه داشتن رابطه و مدیریت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌.

marriage

scientificamerican


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x