تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

خصوصیات زنان شاد چیست؟

خصوصیات زنان شاد و پرانرژی چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع خصویات زنان شاد و پرانرژی باید گفت یکی از اهداف اصلی زندگی‌کردن، شاد زیستن است.

داشتن یک زندگی شاد و موفق مهارتی است که اکثر افراد از کسب آن باز ‌می‌مانند. دلیل این امر این است که ما همیشه مشغول کار و فعالیت‌های مختلف زندگی هستیم و چیزهای زیادی در ذهن خود داریم.

همچنین همیشه تصور ‌می‌کنیم که فرصت زیادی در پیش داریم. به همین دلیل تقریبا تمام وقت خود را صرف کارهای روزمره کرده و مداوم درگیر زندگی روزانه هستیم.
در این‌صورت زیر سنگینی بار این مسئولیت‌ها و تاحدودی نگرانی‌ها، به‌سادگی از لحظات و اتفاقاتی که ‌می‌توانند لذت و شادی بیشتر و عمیق‌تری برای ما داشته باشند، دور ‌می‌شویم.

شاید هیچ فردی دائما و در تما‌می‌ شرایط زندگی‌اش شاد و خوشحال نباشد، امّا قطعا هستند افرادی که یکسری عادات و خصوصیات رفتاری را در خود پرورش داده‌اند و توانسته‌اند راه شاد زیستن را کشف کنند.

شما باید شادی را در تمام لحظات زندگی خود و حتی در ساده‌ترین چیزها جستجو کنید.
در این میان، می‌توان گفت زنانی هستند که با دنبال‌کردن یکسری عادات و خصوصیات، سعی ‌می‌کنند در اکثر شرایط زندگی‌شان شاد باشند. اما شما چگونه ‌می‌توانید مانند این افراد باشید؟

در این مقاله، اصلی‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات زنان شاد و پرانرژی معرفی شده‌اند. شما با تقویت این خصوصیات و این مهارت‌ها ‌می‌توانید از اکثر لحظات زندگی خود لذت ببرید و احساس شادی بیشتری را تجربه کنید.

ویژگی ها و خصوصایت زنان شاد و خوشحال

ویژگی های زنان شاد و خوشحال

برخی از بارزترین و اصلی‌ترین خصوصیات رفتاری که در زنان شاد دیده ‌می‌شوند، عبارتند از:

• زنان شاد افکار مثبت خود را پخش ‌می‌کنند

اگر ‌می‌خواهید فرد شادی باشید، افکار شاد و مثبت خود را درون خود نگه ندارید.

به‌عنوان مثال، اگر یک اتفاق خوبی برای شما اتفاق ‌می‌افتد که شادی بسیاری برایتان به همراه دارد، آن را برای یکی از اطرافیانتان تعریف کرده و او را در شادی خود سهیم کنید.

برای اتفاقات خوبی که برایتان ‌می‌افتد به خودتان افتخار کنید. یا به دوست خود پیام دهید و خاطرات خوش مشترک خود را با یکدیگر یادآوری کنید.

این یادآوری باعث ‌می‌شود که افکار و احساسات مثبتی میان شما ردوبدل شود و از این افکار و احساسات، شادی و لذت زیادی را احساس ‌می‌کنید.

طبق نظریه برایانت، سهیم‌کردن سایر افراد در تجربه‌های شاد زندگی یا فکرکردن به این موضوع، ‌می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای ماندگاری و بزرگ‌کردن شادی‌های زندگی باشد.

• زنان شاد خاطرات شیرینی برای خود می‌سازند

برای اینکه شما هم یک زن شاد باشید، سعی کنید به اتفاقاتی که برایتان رخ داده است فکر کرده و لحظات شاد و لذت‌های ناشی از این اتفاقات را استخراج کنید.

به‌عنوان مثال، فکر کنید که چرا لباس قرمز شاد خود را بیشتر از همه دوست دارید؟ دلیل این دوست‌داشتن زیاد چه ‌می‌تواند باشد؟ دلیل آن ‌می‌تواند خاطره خوشی که از این لباس به خاطر دارید یا هدیه‌گرفتن آن از شخصی باشد که بیشتر از همه او را دوست دارید.

شما باید سعی کنید رمزوراز و پیچیدگی‌های احساسی خود را به لحظات شاد زندگی‌تان تبدیل کنید.

به‌عبارتی، در درک لحظات زندگی خود، نکات غافل‌گیرکننده و سخت را ریشه‌یابی کنید.

طبق نظریه دیلسون، استاد روانشناسی اجتماعی دانشگاه ویرجینیا، آن‌چیزی که هرکس به آن نیاز دارد، پردازش تجربه‌ها برای درک چیزهایی است که به رشد و شکل‌گیری‌اش کمک کرده‌اند. باید پس از تحلیل این تجربه‌ها، مجددا آن‌ها را زندگی کنید. به‌عبارتی، بتوانید تجربه‌ها و لحظات شاد را در زندگی خود جاری کنید.

• زنان شاد خودشان را تشویق ‌می‌کنند

• زنان شاد خودشان را تشویق ‌می‌کنند

تقریبا اغلب زنان شاد، به خاطر دستاوردهای بزرگشان به خودشان افتخار ‌می‌کنند.

اگر توانسته‌اید پس از تلاش زیاد و تمرینات فوق‌العاده به اندام مطلوب خود برسید، به تلاش و موفقیت خود افتخار کنید و با سهیم‌کردن سایر افراد در این شادی و رضایت، موفقیت خود را مهم جلوه دهید.

تقریبا اکثر افراد خودتشویقی و افتخارکردن به پیروزی‌هایشان را کار درستی نمی‌دانند و به اشتباه آن را فخرفروشی ‌می‌دانند.

در صورتی‌که اینگونه نیست. شما باید به خوبی فرق میان بالابردن عزت‌نفس و افتخارکردن مثبت با فخرفروشی بی‌شرمانه و نامناسب را درک کنید.

این دو کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع شما با افتخارکردن به موفقیت‌هایتان ‌علاوه‌بر اینکه می‌توانید شادی بیشتری را احساس کنید، می‌توانید خودتان را بهتر برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تشویق کنید.

• زنان شاد ساز احساسات خود را کوک ‌می‌کنند

شما باید یاد بگیرید که با تمام وجود، کلیه لحظات زندگی خود را حس کنید. سعی کنید لذت رویدادها و تجربه‌های مثبت، به‌خصوص تجربیاتی که کوتاه و گذرا هستند را دریافت کنید.

شما نباید به‌هیچ‌عنوان خوشی‌های ساده زندگی خود را دست‌کم بگیرید. به عنوان مثال، سعی کنید از نوشیدن نوشیدنی موردعلاقه خود بیشترین لذت را ببرید.

این تجربه بسیار کوچکی است که ممکن است در طول هفته چندین‌بار آن را تجربه کنید؛ اما درک احساسی که از نوشیدن آن نوشیدنی دریافت ‌می‌کنید، ‌می‌تواند تجربه بسیار لذت‌بخشی باشد.

سعی کنید هنگام رخ‌دادن رویدادها و تجربه‌های مثبت زندگی خود، هرچقدر هم که کوتاه باشند، تمرکز خود را بالا ببرید. در این‌صورت زمانی که شما روی یک چیز خاصی تمرکز ‌می‌کنید، توجه‌نکردن به سایر محرک‌ها ‌می‌تواند باعث پررنگ‌ترشدن لذت تجربه‌های مثبت باشد.

• زنان شاد از مهارت مقایسه وارونه استفاده ‌می‌کنند

مقایسه وارونه به این معناست که شما به‌جای اینکه شرایط کنونی خود را با یک شرایط کاملا ایده‌آل و بی‌نقص مقایسه کنید، آن را با یک شرایط بدتر و مشکلات شدیدتری که ‌می‌توانستند ایجاد شوند، مقایسه ‌می‌کنید.

در این‌صورت با خودتان تصور ‌می‌کنید که شرایط ‌می‌توانست از اینی که هست بسیار بدتر باشد یا وضعیت کنونی خود را با تجربه‌های بدتر و ناخوشایندتر مقایسه ‌می‌کنید.

استفاده از این مهارت، باعث ‌می‌شود که لذت‌ها و شادی‌های زندگی، بیشتر به چشم بیایند.

البته این مهارت به معنای مقایسه‌های نادرست نیست؛ یعنی به عنوان مثال شما نباید خود را با فردی که مریضی سختی گرفته مقایسه کنید و خوشجال باشید که سالم و تندرست هستید و جای او قرار نگرفته‌اید. تنها باید مهارت مقایسه وارونه را در اتفاقات خوش زندگی خود استفاده کنید.

• زنان شاد، غالبا در زمان حال جاری هستند

گرچه ممکن است برخی لحظات شاد و لذت‌بخش زندگی، واکنش‌های آگاهانه و همراه با موشکافی ما باشند؛ اما در برخی مواقع نیز اگر خود را در زمان حال جاری و غوطه‌ور کنید، لذت و شادی فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

در این‌صورت ‌می‌توان گفت شادی‌هایی که بدون هیچگونه قضاوت یا بدون تجزیه و تحلیل آگاهانه به‌دست ‌می‌آیند، بسیار دلپذیر و لذت‌بخش هستند.

برای مثال، شما ‌می‌توانید رمان موردعلاقه خود را با تمرکز کامل مطالعه کنید یا با هدفون در فضای موردعلاقه خود به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش کنید. در این‌صورت به حالت خوشایند غرق‌شدن یا جاری‌شدن در شادمانی و احساس خوب لحظه‌ها، دست پیدا ‌می‌کنید.

• زنان شاد از لحظات پرمعنی و شاد زندگی خود بیشترین استفاده را ‌می‌برند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، که خاطره‌ای گذرا داشته باشید و یادآوری و چشیدن طعم دوباره آن برایتان سخت‌ باشد.

در واقع، هرچه خاطرات و تجربه‌های شیرین زندگی گذراتر باشند، یادآوری و چشیدن طعم لذت‌بخش دوباره آن‌ها سخت‌تر ‌می‌شود.

در این‌صورت، اگر مرتب به خود یادآوری کنید که زمان در حال گذر است و خوشی‌ها موقتی هستند، باعث ‌می‌شود که قدر لحظات مثبت، شاد و لذت‌بخش زندگی خود را بیشتر بدانید.

• زنان شاد از افکار منفی پرهیز ‌می‌کنند

برای اینکه شاد باشید، باید سعی کنید افکار منفی را از خود دور کنید. افکار منفی شادی‌های شما را از بین ‌می‌برند.

به عنوان مثال شما نباید از قضاوت و یا نگاه دیگران نگران باشید و یا خود را مقصر بدانید یا به خود اتهام بزنید. افکاری از این قبیل ‌می‌توانند به‌شدت روی لحظات شادی زندگی شما تاثیر منفی داشته باشند.

زمانی که شاد هستید و از لحظات زندگی خود لذت ‌می‌برید، به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهید افکار منفی این لحظات را از شما بگیرند. حال خوب خود را با این افکار و ریزبینی‌های بیهوده خراب نکنید تا لحظات شاد بیشتری را تجربه کرده و از این لحظات بیشترین لذت را ببرید.

• زنان شاد تأثیر فوق‌العاده سپاسگذاری و تشکر را به خوبی درک ‌می‌کنند

• زنان شاد تأثیر فوق‌العاده سپاسگذاری و تشکر را به خوبی درک ‌می‌کنند

برای اینکه فرد شادی باشید، باید سپاسگزار باشید. در واقع، سپاسگذاری و تشکر از لطف و محبت دیگران، باعث افزایش احساس شادی شما خواهد شد.

از طرفی، نگرش حق‌شناسی را در خود تقویت کنید.

طبق نظریه برایانت همیشه لازم نیست مراتب قدردانی خود را در ظاهرتان ابراز کنید؛ شما با گفتن یک تشکر یا سپاسگذاری ساده به یک دوست یا حتی یک غریبه شادی بیشتری حس خواهید کرد.

حتی ‌می‌توانید قدردان هستی و کائنات باشید؛ با این شرایط نسبت به شادی‌ها و زیبایی‌های زندگی هوشیارتر ‌می‌شوید و شادی عمیق‌تری را احساس ‌می‌کنید.

جمع‌بندی

همانطور که خواندید، زنان شاد خصوصیات رفتاری فوق‌العاده‌ای دارند که منجر به شادبودن آن‌ها در اغلب شرایط و لحظات زندگی ‌می‌شوند.

زنان شاد در اطرافشان به دنبال خوبی‌ها ‌می‌گردند و به حفظ روال روزانه زندگی‌شان عادت دارند؛ به همین دلیل با ساده‌ترین چیزها نیز شاد و خوشحال ‌می‌شوند.

زنان شاد چیزهای نو و تازه را سریع‌تر ‌می‌پذیرند و عادت دارند در مقابل اتفاقات، پاسخگو و فعال باشند.

این افراد به شادکردن دیگران نیز عادت دارند و به خوبی ‌می‌دانند که هیچ‌چیز همیشگی نیست؛ در این‌صورت بهتر ‌می‌توانند اتفاقات بد را تحمل کرده و قدر چیزهای خوب را بیشتر ‌می‌دانند.

در نتیجه ‌می‌توان گفت که زنان شاد غالبا کمال‌گرا نیستند و اغلب سعی ‌می‌کنند زمان خود را با اتفاقات شاد پرکرده یا با آدم‌های شاد وقت ‌می‌گذرانند. شما نیز ‌می‌توانید فرد شادی باشید.

تنها کافی است تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را در خود تقویت کرده و شادی بیشتری را در زندگی‌تان تجربه کنید.

منبع

readunwritten


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x