تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

زندگی شاد و موفق با ۸ الگوی فوق العاده

Happy woman

رسیدن به زندگی شاد و موفق کار سختی نیست، اما همه افراد رازهای رسیدن به آن و حفظ همان شرایط را نمیدانند.
نه اینکه تصور کنید داشتن یک زندگی شاد و موفق مانند هندسه و فیزیک فرمول های عجیبی دارد،

خیر!

اما قطعا باید از یک اصول خاصی پیروی کنید تا به آن دست یابید.

هر شخصی دوست دارد که زندگی شاد و موفق داشته باشد،

اما آیا همه حاضر به انجام  ترک برخی عادات ،از خودگذشتگی ها و فداکارهایی نیز برای رسیدن به آن هستند؟

برای رسیدن به یک نتیجه و پیدا کردن عادت های مثبتی برای این مسیر، لازم نیست کار سختی انجام بدهید و به دنبال منابع سخت و کمیاب باشید.

برای موفق شدن در هر زمینه ای باید به سراغ متخصص آن کار بروید تا بتوانید توصیه های کارامد و موثر را پیدا کنید و استفاده کنید.
برای اینکه یک زندگی شاد داشته باشید نیز باید به سراغ افرادی بروید که واقعا در زندگی شان موفق و خوشبخت هستند.

قبل از اینکه به موارد دیگری در این زمینه بپردازیم میخواهم موضوعی را در مورد خوشبختی و رسیدن به آن، برایتان شرح دهم.

خوشبختی یک مرحله نیست، خوشبختی یک مکان نیست، سن خاصی ندارد! هر زمان، در هر حالتی که شما از زندگیتان احساس رضایت کردید به این معنا است که شما خوشبختی را پیدا کردید.

شاید هزاران بار همین حس را تجربه کردید اما به دلیل اینکه معنی آن را نمیدانستید منتظر یک اتفاق بزرگ و یا یک حالت و شرایط عجیب و خیلی خارق العاده در زندگیتان بودید.

۸ نکته داشتن زندگی شاد و موفق 

8 نکته داشتن زندگی شاد و موفق 

داشتن یک زندگی شاد و موفق حق طبیعی هر شخصی است و برای رسیدن به آن باید بیشتر و بهتر، فکر و عمل کرد.
شاید تنها مسئله ای که کمی سخت باشد، در ابتدای مسیر تفاوت هایی است که افراد دازند. البته همین تفاوت ها باعث ظهور ستاره ها و درخشان میشود.

همه ما در شرایط یکسانی زندگی نمیکنیم برای همین است که برای داشتن زندگی شاد و موفق فرمولی ثابت پیدا نمیکنیم.
هر فردی مسیر متفاوتی را باید طی کند. تنها نکاتی که باید مدنظر داشته باشید و رعایت کنید مشابه هستند.

تجربه زندگی شاد و موفق با رعایت نکات زیر ممکن میشود

  1. افسار زندگیتان را به دست بگیرید و برای خودتان زندگی کنید.
  2. خالق ارزش های زندگی خودتان باشید.
  3. زندگی شاد با روح و جسم سالم.
  4. هدفمند حرکت کنید.
  5. افکارتان نیاز به خانه تکانی دارند.
  6. زندگی گذشته و آینده نیست، لحظه ها را دریابید.
  7. عملگرا باشید.
  8. رویاهایتان را زندگی کنید.

سالم ترین پاسخ به زندگی، شادی است.” –  دیپاک چوپرا

افسار زندگیتان را به دست بگیرید و برای خودتان زندگی کنید

Horse harness is like the harness of life - زندگی شاد و موفق 

یکی از توصیه هایی که افراد موفق همیشه برای داشتن یک زندگی شاد و موفق برای دنبال کننده هایشان دارند این است که، به صورت خودمحور زندگی کنید.

به عبارتی دیگر برای خودتان زندگی کنید و نه دیگران.

این به معنی مرحله ای از بلوغ فکری است که شما با دانستن خوب و بد زندگی میتوانید مسیر زندگیتان را خودتان انتخاب کنید.
شاید بگویید که این حرف دیگر در خانواده ها گفته نمیشود و همه ذهن های بازی دارند و با زندگی فزرندانشان قمار نمیکنند.

متاسفانه باید خدمت شما عرض کنم که در همین قرن ۲۱ که بسیاری از افکار پوسیده دیگر از میان برداشته شده‌اند، هنوز این تسلط و مدیریت توسط برخی از والدین بر زندگی افراد وجود دارد.

حتی در مواردی این موضوع شدت پیدا میکند، تا حدی که رشته تحصیلی، دانشگاهی که برای تحصیل قرار است انتخاب شود و حتی اینکه تا چه مقطعی تحصیل کنند، ازدواج و کار و غیره را نیز تعیین میکنند.

اگر در چنین شرایطی زندگی میکنید و منتظر این هستید که یک روزی خواسته ها و انتظارات والدین شما پایان یابد و شما بتوانید به روش خودتان زندگی کنید و در آن زمان است که شما خوشبخت میشوید، سخت در اشتباه هستید.

برای داشتن یک زندگی شاد و موفق و مملو از آرامش شما باید افسار زندگیتان را به دست بگیرید.
البته که این حرف به این معنا نیست که شما باید خودخواهانه رفتار کنید و برای داشتن شرایط مطلوب خودتان دیگران را معذب کنید. سعی کنید مرز این دو را همیشه رعایت کنید و از خودشیفتگی دور باشید.

از همین امروز میتوانید شروع کنید و تلاش کنید تا به صورت خود محورتر از گذشته زندگی کنید. زندگیتان را طبق شرایط خودتان بسازید و پیش ببرید. برای این کار نیز لازم نیست دنباله‌رو دیگران باشید.

زندگی شاد و موفق با خلق خودتان

زندگی شاد و خالق ارزش های زندگی خود بودن

زندگی شاد نیازمند یک خالق توانمند و خلاق است.
موضوع این نیست که با قناعت کردن زندگی خودتان را ادامه دهید، خیر! موضوع احساس رضایت است، حتی در کوچکترین دست آورهای زندگیتان.

اگر می‌خواهید واقعا خوشبختی را لمس کنید، باید داشتن حداقل‌ها و کمترین ها را تمرین کنید. خوشحال بودن یک انتخاب است! برای داشتن یک زندگی شاد حتما نیاز به ماشین یا کالاهای لوکس نیست.
آن حس ضایت و شادمانی در اصل بر احساسات درونی شما متمرکز میشود.

دست آوردها، مهم هستند اما رفتار شما با آنها و حسی که برای شما به ارمغان میاورند اهمیت دارد.
شما اگر با همین داشته های خود احساس خوشبختی و خشنودی نداشته باشید، زمانی که آنها را ارتقا دادید، باز برایتان تکراری میشوند و شما دیگر از آنها نیز لذتی نمیبرید.
‌‌این مشکل از شرایط مالی شما و یا ابزاری که برای آسایشتان فراهم میکنید نیست، بلکه همه اش مربوط به احساس شما دارد.

شاید شما نیز این جمله را شنیده باشید که میگویند:

“پول سطح موفقیت شما را تعیین نمی‌کند.” در اصل پول تنها یک امتیاز محسوب می‌شود. مهم این است که بتوانید خالق ارزش ها باشید. شما اگر ارزشی ایجاد کنید، به درآمد نیز میرسید.
منظور از اینکه برای داشتن یک زندگی شاد باید ارزش خلق کنید این است که، موضوع و هدفی را پیدا کنید که باعث کمک به دیگران شود، این یعنی شما یک ارزش ایجاد کردید در بلند مدت به درآمد زایی برای شما ختم میشود.

برای مثال شما زندگی استیو جابز را برسی کنید. او میگوید:

“بعد از اینکه از پیکسار به اپل برگشتم، هدفم ساختن محصولات زیبا بود نه محصولات گران قیمت. که نتیجه این هدف من محصولاتی از جمله، iPod, Mac, iPhone, iPad و حتی Apple Watch بود.”

استیو جابز برای مردم ارزش آفرینی کرد و راز موفقیت ‌‌خودش را مادیات نمیداند.

زندگی شاد با روح و جسم سالم

از گذشته‌‌ها این جمله را زیاد شنیده ایم که سلامتی بزرگترین ثروت انسان است.
انسان اگر سلامتی نداشته باشد چگونه میتوانید یک زندگی شاد را تجربه کند و لذت ببرد.
پس لازم است تا مراقب سلامت روان و جسم خود باشید و حتی برای نگه داشتن آنها در بالاترین سطح از سلامتی عادت ها و فعالیت هایی را نیز انجام دهید.

با یک تحقیق کوچک درباره سبک زندگی سالم  افراد موفق متوجه میشوید که افراد موفق، مولد هستند. مولد بودن یعنی تولید و مدیریت انرژی. این افراد برای ارتقای کیفیت زندگی شان حاضر به انجام هرکاری هستند.

اکثر افراد موفق صبح‌ها چنان از خواب برمیخیزند که تا قبل از صبحانه، برنامه روزانه خود را مرور کردند، ایمیل هایشان را برسی کردند، نرمش و ورزش های صبحگاهی خود را نیز به پیاین رساندند.

در هر شرایطی از سلامت خود مطمئن میشوند و اینگونه است که در تمام طول روز در بالاترین سطح انرژی قرار دارند و بازدهی ده برابری در روز دارند.
تمام اینها همانند یک چرخه به یکدیگر متصل هستند. زمانی که در وضعیت عالی سلامتی قرار داشته باشید، انرژی زیادی نیز خواهید داشت و به دنبال آن، قدرت اراده قوی‌تری خواهید داشتو همینطور سطح اطمینان بالاتر.

در چنین شرایطی بیشتر از بقیه برای موفقیت تلاش میکنید. برای حفظ سلامتی خود کافی است تا به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذاهای سالم و مقوی بخورید.
عادت های منفی و بد غذای و حتی مصرف الکل و دخانیات را نیز از زندگیتان حذف کنید. بجای آن وقت خود را صرف مطالعه کردن کنید.

هدفمند حرکت کنید

باید نکته مهمی را در این باره به شما بگویم که معنای اصلی هدف چیست.
افراد زیادی هستند که به هنگام صحبت درباره اهداف و هدف گذاری، اهداف مادی را درنظر میگیرند.
اهداف نباید مادی باشند زیرا بعد از مدتی که از شروع پروسه هدف گذاری و برنامه که گذشت و شما به آن برنامه ای که داشتید نرسیدید و یا شرایط دچار تغییراتی شد، شما دلسردشده و آن هدف را رها میکنید و کم کم دیگر به برنامه ریزی نیز اعتقاد خود را از دست میدهید.

اولویت هدف گذاری شما نباید فقط و فقط بر اساس مادیات باشد، هدف هایتان را باید به گونه ای انتخاب کنید که درنهایت نتیجه آن درامد زایی برای شما باشد.
برای مثال، برخی از افراد، اهداف خود را برای به دست آوردن چندین میلیارد تومان تعیین می‌کنند.حتی داشتن یک ماشین لوکس را هدف فرض می‌کنند.

این اهداف هیچ مشکلی ندارند و خوب هستند، اما معنادار نیستند. هیچ معنی در کسب یک میلیارد تومان وجود ندارد، یا انجام کار پرشور لازم ندارد.
همین موضوع سبب شده است تا اکثر مردم نتوانند به اهداف خود در زندگی برسند.

اما چرا باید یک هدف معنا داشته باشد؟
سوال زیبا و درستی است. اگر اهدافی که انتخاب میکنید برایتان معنی خاصی نداشته باشد، شما نیز مانند دیگران هیچ وقت نمیتوانید روزهای سخت را تحمل کنید.
تفاوت زیادی در این دو جمله زیر وجود دارد.

انسان ها بخاطر کاری که میتوانند با پول انجام دهند ثروتمند هستند. هیچ فردی تنها به خاطر ثروتمند شدن نمیخواهند که ثروتمند شوند این هیچ معنی ندارد.
انیشتین در این باره این چنین میگوید:

اگر میخواهید زندگی شاد و موفقی داشته باشید، آن را به یک هدف گره بزنید نه به افراد یا چیزهای دیگر.

افکارتان نیاز به خانه تکانی دارند

فردی میتوانید یک زندگی شاد و موفق را تجربه که ذهنش را نیز هم راستا با آن هدف طراحی کرده باشد. در یک ذهن ثروتمند و موفق جای انرژی و افکار منفی نیست.
به جای اینکه بر روی موضوعات و احساسات مخرب منفی تمرکز کنید و همیشه به این موضوع فکر کنید که دنیا چگونه به شما آسیب میرساند، باید به این فکر کنید که جهان هستی و کائنات چگونه به شما کمک خواهد کرد و چگونه شما را حمایت میکند.

برای مثال، زمانی که در حرفه ای که مشغول به کار هستید دچار مشکل شدید و به اجبار مجبور به ترک آن جا شدید و یا اینکه اخراج شدید، بجای اینکه هر روز و هر لحظه با افکار و احساسات منفی خودتان را پریشان کنید، بهتر است اینگونه ذهنتان را آرام کنید و بگویید که سرانجام شغل بهتری پیدا خواهم کرد.

شاید این همان فرصتی است که شما به دنبال آن بودید تا کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و دیگر برای دیگران کار نکنید. به سراغ کاری بروید که به آن علاقه دارید و آن را با اشتیاق انجام دهید.
برای داشتن یک زندگی شاد و موفق باید ذهنیت یک فرد موفق را نیز داشته باشید. افراد موفق ذهنیت بسیار مثبتی دارند، به طوری که همیشه انتظار اتفاق های خوب را در آینده دارند.

در هر لحظه‌ای که حس کردید این جا آخر ماجرا است بدانید که اشتباه میکنید. در آخر همیشه اتفاق های خوب رقم میخورد، اگر بد شد و نتیجه نگرفتید، ناراحت نشوید زیرا این آخر ماجرا نیست.

زندگی گذشته و آینده نیست، لحظه ها را دریابید

این موضوع حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که بعد از چندین ماه کار سخت و طاقت فرسا تصمیم به سفری تفریحی میگیرید تا کمی استراحت کنید. اما حتی در آن شرایط نیز شما مسائل کاری و برنامه هایتان فکر میکنید.
آینده نگری همیشه کار پسندیده ای بوده است، اما این زیاده روی در این موضوع باعث میشود تا شما لذت زندگی در زمان حال را از دست بدهید.
زندگی شاد را زمانی میتوانید تجربه کنید که لحظه هایتان را از دست ندهید تا به گذشته بپیوندند.

افسوس خوردن برای گذشته و نگرانی برای آینده هیچ اثری بر کیفیت زندگی حال حاضر شما ندارد، تنها لحظات شما را خراب میکند و همین روزهایی که درحال سپری کردن آن هستید به گذشته هایی تبدیل میشوند که برایشان افسوس خواهید خورد.

انسان ها ذاتا استرس‌ دارند و نگرانی برای آینده چیزی است که در ذات آنها قرار دارد. اما نگرانی اگر درست و بجا باشد میتوانند مفید واقع شود.
برای مثال شما پروژه ای را در دست دارید و قرار است در زمانی مشخص آن را تحویل کارفرما دهید. نگرانی برای آن درست و بجا است زیرا شما را وادار به چک کردن های مداوم و اطمینان از کیفیت کار میکند.

درواقع نگرانی برای مواردی که در دست دارید حتی موثر نیز هست، اما نگران بودن برای چیزهایی که در آینده هستند و شما حتی آنها را ندارید، مخرب هستند و لذت تجربه یک زندگی شاد و آرام را از شما میگیرد.

از گذشته درس بگیرید و هدفی را برای آینده انتخاب کنید.
مسیری را طرح ریزی کنید و سرتان را پایین بیاندازید و طبق برنامه پیش بروید و تا زمانی که به آن نرسیدید نباید سرتان را برگردانید تا افکار مزاحم و تکرارشونده شما را از مسیرتان منحرف کنند.

عملگرا باشید

زندگی شاد پاداش افراد عملگرا است.
افراد موفق هیچگاه در مرحله فکر برای ایده هایشان درجا نمیزنند، آنها عمل میکنند و نتیجه میگیرند و اگر در تلاش اول نشد، دوباره تلاش میکنند.
اگر منتظر این هستید تا فرصتی بزرگ در زندگیتان، خودش اتفاق بیافتد تا بتوانید به موفقیت برسید، سخت در اشتباه هستید و درحال هدر دادن عمرتان هستید.

اتفاق های خوب را باید خودتان رقم بزنید و این کار تنها با عمل کردن شما رخ میدهد.
اکثر افراد ایده های ناب و موثر زیادی در ذهن دارند، اما دلیل اینکه تا به امروز آن را استارت نزدند ترس از شروع آنها است.
همین ترس از شروع باعث از دست رفتن ایده‌ها و فرصت‌های ناب در زندگی افراد بوده است.

لازم نیست برای این که ایده تان را اجرا کنید حتما در همان مرحله اول تمام تجهیزات و وسایل لازم را تهیه کنید و یا اینکه از هر کدام بهترین نوع و برندش را تهیه کنید.
با یک بررسی درست پیش نیازهایتان را تعیین کنید، آنها را تهیه کنید و بلافاصله و بدون فکر کردن به موارد دیگر شروع کنید.

همه در ابتدای کار متخصص حوزه و رشته خود نبودند. شروع کردند و برای داشتن یک زندگی شاد و موفق سخت کار کردند و تجربه کسب کردند و در حین کار خودشان را نیز ارتقا دارند.

یک مثال ساده که دیگر اکثرا آن را میدانند طرز تفکر استیو جابز است.
استیو جابز از گاراژ خانه‌اش شروع کرد. او برای به حقیقت پیوستن رویاهایش منتظر نشد تا یک مبلغ زیاد از آسمان بیافتد و یا فردی رهگذر به او قرض بدهد تا یک شرکت و دفتر تهیه کند و شروع به فعالیت کند.
با همان لوازمی که داشت شروع کرد و تلاش کرد.

رویاهایتان را زندگی کنید

چند سال پیش درحال تماشای مصاحبه یک هنرمند بودم که جمله ای ناب را بر زبان آورد و از آن لحظه در ذهن من نقش بست.
او فردی بود که زندگی سختی داشته و بسیار تلاش کرده بود و از صفر شروع کرده بود و گفت:

“بعد از آخرین کنسرتی که برگزار کردم در یک لحظه به خودم آمدم و متوجه شدم که من واقعا در رویای نوجوانی ام زندگی میکنم.”
منظور از رویا پردای این نیست که به موضوعات غیرممکن و فانتزی بپردازید. افرادی که زندگی خود را بدون رویا میگذرانند، هرگز به زندگی شاد و خوشبختی که میخواهند نمیرسند. رویاهای شما به شما انگیزه میدهد و انگیزه هم به شما قدرت.
رویاهای هر فرد همان دلایلی است که هر روز صبح از خواب بیدار میشود.
رویا پردازی سن و سال ندارد. از رویا پردازی دست نکشید و سخت و کار کنید و تلاش کنید تا شما نیز در آنیده در رویاهایتان زندگی کنید.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x