تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

کتاب جادوی فکر بزرگ : صوتی دانلود رایگان

فهرست مطالب

کتاب جادوی فکر بزرگ دیوید جوزف شوارتز یکی از بهترین کتاب های انگیزشی موفقیت و رشدی فردی در زمینه کسب ثروت است که در ایران بسیار محبوب است.

 

نمایش آنلاین و دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ

در هر یک از فصل‌های کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته دیوید جی. شوارتز، ده‌ها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.

هر شیوه با شرح یک سرگذشت واقعی فوق‌العاده برای شما توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.

راهکارها و اصول مقدماتی که کتاب جادوی فکر بزرگ را تأیید می‌کنند از اصیل‌ترین منابع، بهترین و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری سرچشمه می‌گیرند که هنوز روی سیاره‌ی زمین به زندگی ادامه می‌دهند. مغزهایی مثل داوود نبی که فرمود: «آدمی همان است که در دلش فکر می‌کند»؛ مغزهایی مثل امرسون که گفت: «مردان بزرگ آنانی هستند که می‌بینند افکار بر دنیا حکومت می‌کنند.»

مغزهایی مثل میلتون که در بهشت گمشده نوشت: «ذهن جایی است خاص خودش، و به خودی خود می‌تواند از جهنم بهشت و از بهشت جهنم بسازد.» به‌ طور شگفت‌آوری آدم‌های متفکر باهوش، شکسپیر را دوست دارند که مشاهده کرد، «چیزی به عنوان خوب یا بد وجود ندارد، مگر این‌که تفکر آدم آن را این‌ گونه بسازد.»

ولی این دلیل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ ما از کجا بدانیم که متفکران چیره‌دست راست می‌گفتند؟ چه سؤال‌های خوبی! این دلیل از زندگی‌های افراد برگزیده‌ی اطراف ما سرچشمه می‌گیرد که از طریق کسب موفقیت، پیشرفت و خوشبختی، ثابت می‌کنند که فکر بزرگ جادو می‌کند.

مراحل ساده‌ای که در این‌جا تذکر داده‌ایم، نظریه‌های آزمایش‌ نشده نیستند. این‌ها عقاید و حدسیات یک فرد نیستند. رویکردهای اثبات‌ شده در موقعیت‌های زندگی هستند، و مراحلی‌اند که به‌ طور عموم کاربرد پذیر و مثمر ثمرند و مثل جادو عمل می‌کنند.

درباره کتاب جادوی فکر بزرگ

درباره کتاب جادوی فکر بزرگ

همین که شما این مطلب را می‌خوانید ثابت می‌کند که به کسب موفقیت بیشتر علاقه‌مندید. شما دوست دارید خواسته‌های خود را برآورده کنید. شما دوست دارید از سطح زندگی بهتری برخوردار شوید.

شما می‌خواهید این زندگی همه‌ی چیزهای خوبی را که لایق شماست، به شما بدهد. به موفقیت علاقه‌مند بودن ویژگی بسیار فوق‌العاده‌ای است

کتاب جادوی فکر بزرگ یک اثر تاثیر گذار برای کسانی است که میخواهند رمز و راز های موفقیت را برای کسب ثروت بدانند. کتاب جادوی فکر بزرگ علاوه بر آموزش تکنیک های موفقیت که بخش اعظم آن به دنیای درون و روان انسان ارتباط دارد را آموزش میدهد داستان هایی را نقل میکند تا خواننده کتاب به درستی مفهوم آموزشهای نویسنده را درک کند.

این کتاب برای روخوانی  و سپس رها کردن نوشته نشده است، این کتاب را بخوانید و تمام اصولی را که در کتاب یاد گرفته اید به کار ببرید.

کتاب جادوی فکر بزرگ به دلیل محتوای تاثیر گذار و کار آمد یکی از پرطرفدار ترین کتاب های موفقیت حال حاضر جهان است به طوریکه کوین ترودو یکی از اساتید موفقیت و قانون جذب گروه های مخفی خواندن این کتاب ارزشمند را بارها در کلاس هایش به شاگردان خود پیشنهاد کرده است

سرفصل های جادوی فکر بزرگ

۱. باور کنید می‌توانید موفق شوید و موفق خواهید شد
۲. خود را از بهانه‌تراشی، بیماری افراد ناموفق، نجات دهید
۳. اعتمادسازی کنید و ترس را از بین ببرید
۴. چگونه بزرگ فکر کنید؟
۵. چگونه خلاقانه فکر و آرزو کنیم؟
۶. شما همانی هستید که فکر می‌کنید هستید
۷. محیط خود را مدیریت کنید: برای هر کاری درجه‌ی یک باشید
۸. نگرش‌های خود را به حامیان خویش تبدیل کنید
۹. راجع به اشخاص درست فکر کنید
۱۰. عادتِ عمل پیدا کنید
۱۱. چگونه شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟
۱۲. بهره‌گیری از اهداف در پیشرفت مؤثر است
۱۳. چگونه مانند یک رهبر بیندیشیم؟

افراد بسیار موفق بهانه های کمتری می آورند زیرا به طور مداوم به دنبال راه هایی برای رسیدن به اهداف خود هستند.

فصل اول: کتاب جادوی فکر بزرگ باور داشته باشید که می توانید

کتاب جادوی فکر بزرگ

“باور کنید می توان آن را انجام داد. وقتی باور دارید کاری را می توان انجام داد، واقعا باور کنید، ذهن شما راه های انجام آن را پیدا خواهد کرد. اعتقاد به راه حل، راه را برای راه حل هموار می کند.»

– دیوید شوارتز کتاب جادوی فکر بزرگ

اندازه موفقیت شما به اندازه تفکر شما محدود می شود. اگر باور ندارید که می توانید به موفقیت برسید، این شانس موفقیت شما را بیشتر کاهش می دهد. مشخصه ی تفکر کوچک، جستجو برای دلایل شکست است نه راه هایی برای موفقیت. شما می خواهید ذهن خود را بازسازی کنید تا ظرفیت بیشتری داشته باشد تا بتوانید بزرگتر فکر کنید. در این ظرفیت گسترده است که می توانید بهترین اقدامات را برای انجام دادن بیابید.

شوارتز سؤالی را ارائه می دهد که خوانندگان باید از خود بپرسند تا سطح اعتقادی را که دارند تعیین کنند.

“آیا معتقدید که روابط، شرکا و دوستی های مثبتی خواهید داشت؟”

(بر هر آنچه فکر کنید برایتان رخ میدهد) احتمالا شما هم این جمله را بارها و بارها از زبان افراد مختلف شنیده اید، این جمله به شما میگوید که زندگی مرز مشخصی ندارد به هر چیزی که فکر کنید را میتوانید بدست بیاورید و یا به هر کاری فکر کنید میتوانید انجامش دهید.

 فصل سوم :کتاب جادوی فکر بزرگ، ایجاد اعتماد به نفس 

افکار ترسناک مرتبط با اقداماتی را که می توانند شما را به سمت اهدافتان سوق دهند، از بین ببرید. شما باید با این ترس صلح کنید. اگر می خواهید ترس شما از بین برود، به سادگی دست به کار شوید و کاری انجام دهید. عمل ترس را درمان می کند. ترس خود را جدا کنید و سپس اقدام سازنده انجام دهید.

سعی کنید فقط افکار مثبت را در بانک حافظه خود قرار دهید. علاوه بر این، از یادآوری رویدادها یا موقعیت های ناخوشایند خودداری کنید. اگر بتوانید از این دو رویکرد استفاده

افراد موفق مافوق انسان نیستند. علاوه بر این، موفقیت مبتنی بر شانس نیست. افراد موفق فقط افراد عادی هستند که به خود و کاری که انجام می دهند باور دارند. بنابراین، هرگز خود را کوتاه نفروشید.

هرگز هوش خود را دست کم نگیرید. به همین ترتیب، هرگز هوش دیگران را دست بالا نگیرید. خودتان را کوتاه نفروشید. روی دارایی های خود تمرکز کنید و استعدادهای خود را کشف کنید. به یاد داشته باشید، بزرگ بودن مغز شما مهم نیست. در عوض، نحوه استفاده از مغزتان مهم است.

روزانه چندین بار به خود یادآوری کنید: “نگرش های من از هوش من مهم تر است.” در محل کار و خانه، نگرش های مثبت را تمرین کنید. با یافتن راه هایی برای پیروزی، از هوش خود استفاده مثبت کنید.

به یاد داشته باشید که توانایی تفکر ارزش بسیار بیشتری نسبت به توانایی به خاطر سپردن حقایق دارد. از ذهن خود برای ایجاد و توسعه ایده ها و یافتن راه های جدید و بهتر برای انجام کارها استفاده کنید. از خود بپرسید: “آیا از توانایی ذهنی خود برای تاریخ سازی استفاده می کنند.

فصل چهارم: کتاب جادوی فکر بزرگ، چگونه بزرگ فکر کنیم

برای تبدیل شدن به یک متفکر بزرگ، باید دایره واژگان یک متفکر بزرگ را توسعه دهیم. سعی کنید از کلمات روشن و شاد استفاده کنید. مثلاً کلماتی که نوید پیروزی، امید، شادی و لذت را می دهند. همچنین باید از کلماتی که تصاویر ناخوشایندی از شکست، شکست و اندوه ایجاد می‌کنند دوری کنید. از گفتن عباراتی مانند “ما شکست خوردیم” خودداری کنید. تلاش کردن فایده ای ندارد.» در عوض، این عبارات را با عبارات مثبت تری جایگزین کنید، مانند «بیایید به تلاش ادامه دهیم و زاویه جدیدی پیدا کنیم تا بتوانیم موفق شویم»

فصل پنجم: چگونه خلاقانه بیندیشیم و رویاپردازی کنیم

وقتی باور داشته باشید که کاری می تواند انجام شود، ذهن شما راه هایی برای انجام آن پیدا می کند. باور به پیدا شدن راه حل، راه را برای راه حل هموار می کند. هیچ محدودیتی برای خودسازی وجود ندارد. بنابراین، از خود بپرسید “چگونه” می توانید بهتر انجام دهید. پرسیدن این سوال از خود ذهن شما را برای یافتن پاسخ های هوشمندانه و خلاقانه مشغول می کند.

فصل ششم: کتاب جادوی فکر بزرگ شما همانی هستید که فکر می کنید 

بسیاری از ما در رابطه با هوش مرتکب دو اشتباه اساسی می شویم: ۱. ما قدرت ذهن خود را دست کم می گیریم. ۲. ما قدرت مغز طرف مقابل را بیش از حد ارزیابی می کنیم.

– دیوید شوارتز

ارتقاء تفکر شما باعث ارتقای اعمال شما می شود و این باعث موفقیت می شود. ظاهر شما با شما صحبت می کند. بنابراین، اگر می خواهید مهم فکر کنید و احساس کنید، باید مهم به نظر برسید.

لباس پوشیدن به شیوه خاصی روحیه شما را بالا می برد و اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.

علاوه بر این، ظاهر شما با دیگران صحبت می کند. در نتیجه، اطمینان حاصل کنید که دیگران شما را به عنوان یک فرد مهم باهوش، موفق و قابل اعتماد می بینند.

در نهایت، سعی کنید به یاد داشته باشید که کار شما ضروری است. اگر اینگونه فکر کنید، سیگنال های ذهنی دریافت خواهید کرد که چگونه کار خود را بهتر انجام دهید. اگر رهبر هستید، این تصور بر زیردستان شما نیز تأثیر می گذارد. اگر فکر می کنید کار شما مهم است، زیردستان شما نیز فکر می کنند کار آنها مهم است.

فصل هفتم:کناب جادوی فکر بزرک  محیط خود را مدیریت کنید: کلاس اول بروید

ذهن شما محصول محیط شماست. افرادی که با آنها احاطه کرده اید، لباس هایی که می پوشید، محله ای که در آن زندگی می کنید و غذایی که می خورید همگی تاثیر دارند. محیط شما طرز فکر شما را تغییر می دهد. محیط خود را بهبود بخشید تا طرز فکرتان را بهبود ببخشید.

با پرهیز از شایعات، سم فکری را از محیط اطراف خود دور کنید. در مورد مردم صحبت کنید اما این مکالمات را مثبت و بدون شایعات نگه دارید. شوارتز این رویکرد را کلاس اول توصیف می کند. در هر کاری که انجام می دهید به کلاس اول بروید زیرا نمی توانید راه دیگری را ادامه دهید.

فصل هشتم: کتاب جادوی فکر بزرگ نگرش های خود را متحد خود کنید

نتایج متناسب با اشتیاق سرمایه گذاری شده است. شوارتز سه اقدام را برای بهبود نگرش ارائه می دهد:

۱) عمیق تر حفاری کنید. وقتی متوجه می‌شوید که به چیزی علاقه‌ای ندارید، آن را بررسی کنید و بیشتر در مورد آن بیاموزید. این باعث ایجاد شور و شوق می شود.

۲) نگرش “شما مهم هستید” را رشد دهید. مردم وقتی به آنها احساس مهم بودن می دهید، کارهای بیشتری برای شما انجام می دهند. به یاد داشته باشید که در هر فرصتی قدردانی خود را نشان دهید. کاری کنید که مردم احساس مهم بودن کنند و مردم را به نامشان صدا بزنید.

 ۳) نگرش «اول خدمات» را رشد دهید و مراقب باشید که پول از خودش مراقبت کند. در هر کاری که انجام می دهید آن را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید: بیش از آنچه انتظار دارند به مردم بدهید.

فصل ۹: کتاب جادوی فکر بزرگ در مورد مردم درست فکر کنید

موفقیت شما در هر تلاشی به حمایت و پذیرش دیگران بستگی دارد. شما به تنهایی به اهداف خود نخواهید رسید. کتاب جادوی فکر بزرگ

برای به دست آوردن این حمایت، باید دوست داشتنی باشی. دوست داشتنی بودن عاملی در تمام جنبه های زندگی شما است، به خصوص شغل شما. شوارتز دوست داشتنی شدن را اینگونه توصیف می کند که خود را برای بلند کردن سبک تر کنید.

این بدان معناست که شما به راحتی در اطراف هستید. تمرین کنید از آن دسته افرادی باشید که مردم دوست دارند. انجام این کار باعث جلب حمایت دیگران می شود و به برنامه موفقیت شما کمک می کند.

ابتکار عمل را در ایجاد روابط دوستانه به عهده بگیرید. در هر فرصتی خود را به دیگران معرفی کنید. مطمئن شوید که نام طرف مقابل را به خاطر می آورید و او نیز نام شما را به خاطر می آورد. یک یادداشت شخصی برای آشنایان جدید خود که می خواهید بیشتر با آنها آشنا شوید، بگذارید.

فصل ۱۰: کتاب جادوی فکر بزرگ عادت عمل را بدست آورید

 افراد موفق فعال کننده هستند. فعال‌سازها افرادی هستند که عادت به اقدام در آنها ایجاد شده است. بنابراین، منتظر کامل شدن شرایط نباشید، زیرا هرگز چنین نخواهد شد. در عوض، انتظار داشته باشید که با موانع آینده روبرو شوید و به سادگی آنها را حل کنید.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، عمل می تواند ترس را درمان کند و اعتماد به نفس ایجاد کند. بنابراین، شما باید همین الان اقدام کنید. فردا، هفته آینده و بعداً اغلب مترادف با «هرگز» هستند. برای شوارتز، «هرگز» در شکل کلمه شکست است.

فصل یازدهم کتاب جادوی فکر بزرگ چگونه شکست را به پیروزی تبدیل کنیم

تفاوت بین موفقیت و شکست در نگرش فرد نسبت به شکست‌ها، ناتوانی‌ها، دلسردی‌ها و سایر موقعیت‌های ناامیدکننده است.

  1. شکست ها را مطالعه کنید تا راه خود را به سوی موفقیت هموار کنید. وقتی شکست می‌خورید، باید از این تجربه درس بگیرید. سپس، از این درس ها برای رفتن و بردن دفعه بعد استفاده کنید.
  2. شجاعت داشته باشید که منتقد سازنده خود باشید. عیوب و ضعف های خود را جستجو کنید و سپس اصلاح کنید. این شما را حرفه ای می کند.
  3. دست از سرزنش شانس بردارید در مورد هر شکست تحقیق کنید و متوجه شوید که چه اشتباهی رخ داده است. به یاد داشته باشید، سرزنش شانس هرگز کسی را به جایی که می خواست نرساند.
  4. پایداری را با آزمایش ترکیب کنید. روی هدفت پایداری کن اما سرت را به دیوار نکوب. رویکردهای جدید را امتحان کنید و آزمایش کنید.
  5. به یاد داشته باشید که هر موقعیتی جنبه مثبتی دارد. آن را پیدا کنید تا از پیامدهای منفی مرتبط با دلسردی اجتناب کنید.

فصل ۱۲: کتاب جادوی فکر بزرگ  از اهداف برای کمک به رشد استفاده کنید

«به چیزها نه آنطور که هستند، بلکه آنطور که می توانند باشند نگاه کنید. تجسم به همه چیز ارزش می بخشد. یک متفکر بزرگ همیشه آنچه را که می توان در آینده انجام داد تجسم می کند. او به حال گیر نکرده است»

– دیوید شوارتز

شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ بر اهمیت داشتن اهداف تاکید می کند. اهداف به شما کمک می کنند تا تصور کنید به کجا می روید و به کجا می خواهید باشید. شوارتز یک فرآیند ۸ مرحله ای را برای هدف گذاری موثر ارائه می دهد:

  1. ایده روشنی از جایی که می خواهید بروید داشته باشید. ده سال بعد تصویری از خود بسازید.
  2. برنامه ده ساله خود را بنویسید. زندگی شما آنقدر مهم است که به شانس بسپارید. آنچه را که می خواهید در کار، خانه و دنیای اجتماعی خود به دست آورید، برنامه ریزی کنید.
  3. خود را تسلیم خواسته های خود کنید و انرژی و اشتیاق بیشتری دریافت کنید.
  4. بگذارید هدف اصلی شما خلبان خودکار شما باشد. وقتی اجازه می دهید هدفتان شما را جذب کند، متوجه می شوید که بدون نیاز به فکر کردن، تصمیمات درستی برای رسیدن به هدفتان می گیرید.
  5. یک قدم به هدف خود دست یابید. هر کاری را که انجام می دهید، صرف نظر از اینکه چقدر بی اهمیت به نظر می رسد، به عنوان گامی به سوی هدف خود در نظر بگیرید.
  6. اهداف سی روزه بسازید. تلاش روز به روز نتیجه می دهد.
  7. مسیرهای انحرافی را با گام بردارید. انحراف به سادگی به معنای مسیر دیگری است. هرگز نباید به معنای تسلیم هدف باشد.
  8. روی خودت سرمایه گذاری کن اشیایی را بخرید که باعث ایجاد قدرت ذهنی و کارایی می شوند. علاوه بر آن، روی آموزش و شروع کننده های ایده سرمایه گذاری کنید.

فصل ۱۳: کتاب جادوی فکر بزرگ چگونه مانند یک رهبر فکر کنیم

دنیای بیرونی شما بازتابی از وضعیت درونی شماست. اگر خود را فردی با اعتماد به نفس نشان ندهید، دنیا شما را فردی ارزشمند نخواهد دانست. بنابراین، چهار مرحله شوارتز را دنبال کنید تا مانند یک رهبر فکر کنید.

  1. افکار خود را با افرادی که می خواهید تحت تاثیر قرار دهید معامله کنید. اگر دیگران را از چشم آنها ببینید، به راحتی می توانید کاری را که می خواهید انجام دهند.
  2. در هر کاری که انجام می دهید، نشان دهید که دیگران را در اولویت قرار می دهید. فقط نوع درمانی را که دوست دارید به دیگران بدهید.
  3. به پیشرفت فکر کنید، به پیشرفت ایمان داشته باشید، برای پیشرفت تلاش کنید. زیردستان تمایل دارند به کپی های کربنی رهبران خود تبدیل شوند. بنابراین، خود را به یک رهبر تبدیل کنید که ارزش تقلید را داشته باشد.
  4. برای خود وقت بگذارید و از قدرت تفکر عالی خود بهره ببرید. تنهایی مدیریت شده می تواند به رهایی از قدرت خلاقیت شما کمک کند. از آن برای یافتن راه حل برای مشکلات شخصی و کاری استفاده کنید. بنابراین، روزانه زمانی را به تنهایی صرف فکر کردن کنید. از تکنیک تفکری که همه رهبران بزرگ استفاده می کنند استفاده کنید: با خودتان مشورت کنید.این پیام کتاب جادوی فکر بزرگ هست.

خلاصه نهایی، بررسی و نقد کتاب جادوی فکر بزرگ 

روشی که ما فکر می کنیم بیشترین تأثیر را بر شانس ما برای موفقیت دارد. اگر به گفته کتاب جادوی فکر بزرگ بتوانیم بزرگ فکر کنیم، شروع به جذب شانس و ایده های خارق العاده خواهیم کرد. اگر به کوچک فکر کردن ادامه دهیم، شانس شکست خود را افزایش می دهیم. بزرگ فکر کردن به این معنی است که خود را آموزش دهید تا نه فقط آنچه را که هست، بلکه آنچه می تواند باشد را ببینید. تجسم می تواند شانس موفقیت شما را بیشتر کند.

بزرگ اندیشی هیچ محدودیتی برای خودسازی شما باقی نمی گذارد. برای بهبود راندمان رشد خود باید از خود بپرسید “چگونه” می توانید بهتر انجام دهید. این سوال ساده ذهن شما را تشویق می کند تا پاسخ های خلاقانه ای را که می تواند به رشد شما کمک کند را شناسایی کند.

در نهایت، در تمام کارهایی که انجام می دهید، الگو باشید. فکر کنید، صحبت کنید، رفتار کنید، و طوری زندگی کنید که می خواهید زیردستان رفتار کنند. وقتی کاری را می بینید که باید انجام شود، توپ را بردارید و با آن بدوید. با هر انسانی به عنوان مهمی رفتار کنید و همیشه بیش از آنچه انتظار دارند به مردم بدهید


منبع محتوا:

amazon getstoryshots

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پارسا

این کتاب خیلی خیلی خوبه .کوین ترودو میگه کتاب جادوی فکر بزرگ و کتاب های استر هیکس بر اساس گروه های مخفی نوشته شده و خیلی تاثیر گذاره

محمدرضا امامی

این آدمها که به خیر جهان میاندیشن نیازی به تعریف ندارت

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x