تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

خلاصه کتاب خودت باش دختر اثری آموزنده از ریچل هالیس

خلاصه کتاب خودت باش دختر اثری آموزنده از ریچل هالیس

فهرست مطالب

کتاب خودت باش دختر، کتابی در ژانر روان‌شناسانه اثر ریچل هالیس می‌باشد، این کتاب، زنان را تشویق می‌کند که باورهای اشتباه و محدود خود را دور بیندازند و از تفکری محدود فراتر بروند، تا بتوانند زندگی خود را در دست داشته باشند و آن را بهبود ببخشند.

معرفی کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر، یکی از کتاب‌هایی است که هر دختری باید یک باز حداقل آن را بخواند، زیرا نکات بسیار مهمی را برای افزایش انگیزه‌های زندگی را به شما یاد می‌دهد.

این کتاب بسیار زیبا نوشته‌هایی از خاطرات ریچل هالیس است که نکته‌های انگیزشی بسیاری را همراه با جملاتی زیبا از کتاب مقدس را به شکلی جذاب و مؤثر بیان می‌کند.
این کتاب در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید و از همان سال جزء بهترین کتاب‌های انگیزشی برای جوانان در نیویورک تایمز و آمازون قرار گرفت.

کتاب خودت باش دختر به نام صورتت را بشور دختر جان نیز در شناخته می‌شود و از زمان انتشار تا به امروز همواره جزء پرفروش ترین کتاب های جهان و حتی در ایران بوده است.

مقدمه کتاب خودت باش دختر

خلاصه کتاب خودت باش دختر
در این کتاب، ریچل هالیس به شما دروغ‌هایی را یادآوری می‌کند که آن‌ها را باور کرده‌اید، دروغ‌هایی که دیگران و خودتان به خود گفته‌اید! و با این دروغ‌ها باعث لطمه‌های زیادی به زندگی خود شده‌اید.

کتاب خودت باش دختر در حقیقت به ما یاد می‌دهد که مسئولیت زندگی خودمان را بپذیریم و دست از دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم برداریم.

ممکن است که با خواندن عنوان، این کتاب را کاملاً دخترانه در نظر بگیرید، اما درس‌هایی که در کتاب خودت باش دختر داده می‌شود، تنها به دختران محدود نمی‌شود و می‌تواند باعث شود که هر فردی متوجه دروغ‌هایی که باور کرده است، شود و مسئولیت زندگی خود را بپذیرد.

کتاب خودت باش دختر بیست دروغ بزرگی که دیگران به ما می‌گویند و ممکن است باعث تغییر روحیه مسئولیت پذیری در ما شود را با لحنی جذاب و طنز بیان می‌کند، که باعث می‌شود مخاطب کتاب تا صفحه آخر این اثر احساس خستگی نکند.

در این کتاب به ۲۰ دروغ از این دروغ‌ها می‌پردازد و هر پنج تا آن در یک فصل کتاب قرار می‌گیرند، همچنین در این خلاصه کتاب خودت باش دختر مفاهیم کتاب به صورتی ساده نوشته شده است و خاطرات طنز و زیبای کتاب بسیار محدود مورد استفاده قرار گرفته است.

سرفصل‌های کتاب خودت باش دختر

فصل نخست
۱. خوشحال شدن من وابسته به فرد یا چیز دیگر است
۲. از فردا شروع می‌کنم
۳. من به اندازه کافی خوب نیستم
۴. من از تو بهترم
۵. دوست داشتن او کافی است
فصل دوم
۶- نه آخرین جواب است
۷- من در رابطه با همسرم خوب نیستم
۸- مادر بودن را بلد نیستم
۹- من مادر خوبی نیستم
۱۰- باید خیلی جلوتر از جایگاه امروزم بودم
فصل سوم
۱۱- بچه‌های مردم خیلی مؤدب‌تر، بهتر و تمیزترند
۱۲- باید خودم را کوچک کنم
۱۳- با مت دیمون ازدواج می‌کنم
۱۴- من نویسنده بدی هستم
۱۵- هرگز نمی‌توانم این شرایط را پشت سر بگذارم
فصل چهارم
۱۶- قدرت گفتن حقیقت را ندارم
۱۷- وزنم نشان دهنده شخصیتم است
۱۸- باید کمی بیشتر الکل بنوشم
۱۹- برای زندگی درست فقط یک راه وجود دارد
۲۰- من به یک قهرمان نیاز دارم

فصل اول کتاب خودت باش دختر

دروغ اول، کتاب خودت باش دختر: خوشحال شدن من وابسته به فرد یا چیز دیگر است.

از بیرون زندگی دیگران می‌تواند کاملاً عالی به نظر برسد، وقتی از بیرون به خانه، فرزندان، شغل و زندگی دیگران نگاه کنید ممکن است به این نتیجه برسید شما یک شکست خورده‌اید و در نتیجه نمی‌توانید احساس خوبی داشته باشد.

واقعیت این است که ما در مورد خودمان کوتاهی می‌کنیم و خیلی از چیزها را نمی‌بینیم، باید توجه داشته باشید که همه مشکلات خاص خود را دارند، و برای این موضوع مثالی از زندگی خود می‌زند که به عنوان یک صاحب سایت معمولاً به مراسم‌های مختلفی از جمله اسکار دعوت می‌زند و خانواده خوبی دارد، اما زندگی بارها شکست خورده و زندگی‌اش بدون مشکل نیست، اما این شکست‌ها دلیل نمی‌شود که زندگی‌اش شاد نباشد.

شما نیز برای این حس باید به دنبال یافتن شادی در جایی که هستید، باشید.

دروغ دوم، کتاب خودت باش دختر: از فردا شروع می‌کنم

دروغ دوم، کتاب خودت باش دختر: از فردا شروع می‌کنم

بسیار از زنان این عادت را دارند که قولی که به خودشان داده‌اند، را زیر پا بگذارند برای مثال شروع به رفتن به باشگاه را که در ذهن داشتند به عقب می‌اندازند.

از بین بردن تعهدی که به خودتان می‌دهید ممکن است مهم به نظر نرسد، اما دقیقاً می‌تواند باعث شود که هیچ وقت نتوانید روی خودتان حساب کنید! این موضوع می‌تواند در شما کاملاً ریشه کند و غلبه بر آن نیز بسیار سخت شود.

ریچل هالیس در این بخش از کتاب خودت باش دختر به اولین قولی که به خود اشاره می‌کند، او به خود قول داد نوشابه رژیمی را از زندگی خود کنار بگذارد و موفق شد، آیا می‌توانید چیز مضر برای زندگی‌تان را ترک کنید؟ برای هفت روز چطور؟

دروغ سوم، کتاب خودت باش دختر: من به اندازه کافی خوب نیستم

انگیزه برای رسیدن به موفقیت اگر بعد از شکست باعث این تفکر شود که شما خوب نیستید می‌تواند باعث آسیب روحی و جسمی در شما شود.

ممکن است فردی به کارش اعتیاد داشته باشد، این اعتیاد می‌تواند دلایل مختلفی مانند رشد یا پاداش آن شغل باشد، اما از طرفی دیگر می‌تواند به خاطر احساس خوب نبودن در خانه نیز باشد، زندگی خانگی او ممکن است کاملاً آشفته باشد آشفتگی‌هایی که به خاطر این دروغی است که شنیده‌ایم من به اندازه کافی خوب نیستم.

دروغ چهارم، کتاب خودت باش دختر: من از تو بهترم

اغلب زنان به دنبال خراب کردن هم هستند، آن‌ها بسیاری وقت‌ها پشت هم غیبت می‌کنند یا هم را مسخره می‌کنند، این رفتارها معمولاً از دوران کودکی شروع می‌شود و در آن سن می‌توان از آن جلوگیری کرد.

در حقیقت بسیاری از زنان با این کار به دنبال آن هستند تا نقص‌های خود را پشت دیگران قایم کنند، و این موضوع که اکثر دخترها این کار را انجام می‌دهد آن را درست نمی‌کند بلکه بیشتر باعث دوری و دشمنی شود.
در حقیقت شما باید این را درک کنید که زندگی مسابقه بین دختران نیست و این نوع رفتار می‌تواند مانع از دوستی شود.

دروغ پنجم، کتاب خودت باش دختر: دوست داشتن او کافی است

در این بخش کتاب خودت باش دختر نویسنده به این موضوع می‌پردازد، که بسیاری از زنان در زندگی خود برای حفظ عشق یک مرد، اخلاق خودشان را قربانی می‌کنند و تبدیل به کسانی می‌شوند که حتی خودشان هم آن را نمی‌شناسند.

این موضوع ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که زن اجازه بد رفتاری با خودش را به مرد می‌دهد و می‌گذارند این رفتار ادامه پیدا کند.

در حقیقت افراد تا وقتی که خودتان بخواهید با شما با احترام رفتار خواهند کرد، وقتی به کسی اجازه رفتار بد را بدهید، احتمالاً با شما بد رفتار خواهد کرد و اگر خودتان برای خود ارزشی قائل نباشید، هیچ کس دیگری برای شما ارزش قائل نخواهد شد.

همیشه این را در زندگی به یاد داشته باشید یک رابطه بد از وقتی شروع می به شریک زندگی خود اجازه می‌دهید با شما رفتاری بد داشته باشد.

فصل دوم کتاب خودت باش دختر

دروغ ششم، کتاب خودت باش دختر: نه آخرین جواب است.

بسیاری از زنان وقتی به دنبال رؤیای خودشان می‌روند به مشکلات زیادی می‌خورند یا از طرف بقیه طرد می‌شوند، این موقعی است که بسیاری تسلیم می‌شوند.

شما ممکن است بارها در زندگی خود نه بشنوید، به آن گوش دهید اما آن را باور نکنید، وقتی کلمه نه را باور نمی‌کنید، در حقیقت اجازه نداده‌اید هدف‌هایتان توسط دیگران کنترل شود.

این کلمه نه در حقیقت به آن معنی نیست که شما باید از هدف خود دست بردارید بلکه باید مسیرتان برای رسیدن به هدف را تغییر دهید.

نویسنده در کتاب دختر خودت باش می‌گوید که در مشکلات نه تنها به معنای جستجو برای راه دیگر است.

دروغ هفتم، کتاب خودت باش دختر: من در رابطه با همسرم خوب نیستم

بسیاری از زنان در زندگی زناشویی خود احساس نا امنی و نا امیدی می‌کنند اما برای رضایت مرد خود در آن زندگی تلاش می‌کنند و ادامه می‌دهند.
این مشکلات زناشویی معمولاً با بچه دار آن‌ها بدتر می‌شود زیرا بدنشان تغییر می‌کند و زندگی آن‌ها نیز شلوغ‌تر از قبل می‌شود.

کار زیاد، بسیاری از موانع در زندگی و توجه نکردن به خانواده می‌تواند باعث این بی تمایلی‌ها در زندگی شخصی افراد شود، برای درمان این موضوع رابطه خود را در زندگی اولویت دهید.
دروغ هشتم، کتاب خودت باش دختر: مادر بودن را بلد نیستم

در این بخش از کتاب خودت باش دختر ریچل هالیس به دروغ‌هایی که ممکن است در زمان مادر شدن به شما صدمه بزند می‌پردازد.
هنگامی که زنان تازه مادر می‌شوند، ممکن است برایشان بسیار سخت بگذرد.

در این زمان داشتن احساسی بد نسبت به خودتان بسیار آسان است زیرا تلاش برای داشتن یک خانه عالی، عالی به نظر رسیدن، حفظ ازدواج خود و مادر بودن کاملاً ترسناک به نظر می‌رسد.
در این زمان است که شما باید تلاش خود را برای تغییر دیدگاه خود بکنید، اگر تلاش کنید مادر بودن برای فرزندانتان را یاد بگیرید و برای آن از تجربیات دیگران استفاده کنید.

دروغ نهم، کتاب خودت باش دختر من مادر خوبی نیستم

زمانی که دوران کودکی، فرزندان تمام می‌شود و بچه‌ها به مدرسه می‌روند شما دیگر تبدیل به مادری باتجربه شده‌اید، اما این خود مشکلاتی دیگر در آن موقع وجود دارد، مادر بچه‌ای که به مدرسه می‌رود خود مشکلاتی زیادی دارد.

شما در این زمان احتمالاً باید به بسیاری از مشکلات مانند کاغذبازی‌های اداری مربوط به کودک یا مناسب‌های بچه‌تان دست و پنجه گرم می‌کنید، اما اگر به دیگران توجه کنید ممکن است به این نتیجه برسید که هر چقدر هم تلاش کنید باز مادران دیگر بهتر از شما عمل می‌کنند.

شاید در این زمان کوتاه بیایید و قبول کنید که مادر خوبی نیستید، اما این مقایسه‌ای ه انجام می‌دهید تنها انتخابی برای ایجاد احساس گناه و بی کفایتی در شما خواهد بود.

در حقیقت برای این که مادر خوبی باشید باید از این مقایسه اجتناب کنید و با دوست داشتن و انجام بهترین کاری که می‌توانید برای فرزندتان انجام دهید، برای آن‌ها بهترین مادری که می‌توانید باشید.

دروغ دهم، کتاب خودت باش دختر: باید خیلی جلوتر از جایگاه امروزم بودم

زنان معمولاً خود را به خاطر همه چیزهایی که هنوز انجام نداده‌اند سرزنش می‌کنند.

زنان ممکن است احساس کنند که در اهداف شغلی، مالی و شخصی کوتاهی بسیاری کرده‌اند، شما باید به این نتیجه برسید که اهداف تاریخ انقضایی ندارند.

فکر منفی در مورد چیزهایی که به دستاوردید یا به دست نیاورده‌اید می‌تواند بسیار به شما آسیب بزند، خودت باش دختر، یک کودک که در تازگی یاد گرفته راه برود اشتباه است که از او انتظار دویدن داشته باشید، این موضوع برای ما نیز اتفاق می‌افتد و گاهی انتظاراتی غیرواقعی و بسیار زیادی از خود داریم به همین دلیل خود را به خاطر کاری که انجام نداده‌ایم سرزنش می‌کنیم.

 

فصل سوم کتاب خودت باش دختر

دروغ یازدهم، بچه‌های مردم خیلی مؤدب‌تر، بهتر و تمیزترند.

بسیاری از زنان احساس می‌کنند که حتی یک لحظه هم آرامش ندارند، و به آن نیز نخواهند رسید، اما خانه‌های دیگر آرامش دارند و کاملاً منظم‌تر از آن‌ها هستند، این موضوع می‌تواند باعث احساسی بد و شکست در آن‌ها شود.
در حقیقت همه ما در بی نظمی خانه زندگی می‌کنیم اما معمولاً با سه راه مختلف آن را مدیریت می‌کنیم.

۱- آن را کاملاً نادیده می‌گیریم و وانمود می‌کنیم وجود ندارد
۲- با آن مبارزه می‌کنیم و آن را از بین می‌بریم هرچند که باعث عصبانی و استرس شدن می‌شود.
۳- در شلوغی آن غرق می‌شویم و در مقابل آن تسلیم می‌شویم.
شما برای این که با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنید باید سعی کنید که زیبایی‌های خانواده و خانه را ببینید و از منفی نگری دوری کنید.

دروغ دوازدهم، کتاب خودت باش دختر: باید خودم را کوچک کنم

درباره دروغ در کتاب خودت باش دختر نویسنده می‌نویسد:

بسیاری از زنان آگاهانه یا ناخودآگاه خود را کوچک‌تر می‌کنند تا دیگران احساس راحتی بیشتری کنند.

باید توجه داشته باشید که این کار به معنی آن ست که دستاوردها و اهداف خود را کوچک کنید تا بهتر مورد پسند و پذیرش قرار گیرند، یا از ترس انتقاد دیگران خود را ساکت می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، نویسنده با زنان کارآفرین بسیار موفقی ملاقات کرد که کسب و کار خود را یک “سرگرمی” نامیدند تا انتظارات را پایین نگه دارند یا از قضاوت شدن می‌ترسیدند.

برخی از زنان در امتحان چیزهای جدید تردید دارند زیرا از شکست می‌ترسند. وقتی خیلی چیزها برای کمک دارند سکوت می‌کنند. آنها از ترس قضاوت یا تمسخر شدن، از اعتراف بلند رؤیاهای خود تردید دارند.
برای مثال بسیاری از مادران شاغل توسط مادران خانه نشین و دیگران درک نمی‌شوند و این می‌تواند بر روی آن‌ها تأثیر گذار باشد.

بسیاری از ما برای جلب حمایت دیگران، سعی می‌کنیم همان چیزی باشیم که آنها می‌خواهند، و به همین دلیل بخش‌هایی از شخصیت خود و آنچه واقعاً هستیم را مخفی می‌کنیم.
از کوچک کردن خود دست بردارید زیرا شما نمی‌توانید هم‌زمان هم شخصیتی بزرگ و هم کوچک داشته باشید.

دروغ سیزدهم، کتاب خودت باش دختر: با مت دیمون ازدواج می‌کنم

داشتن اهدافی فانتزی و تخیلی می‌تواند برای رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند، نویسنده به این خاطره اشاره می‌کند که زمانی که به لس‌آنجلس آمده بود، هدف مسخره او ملاقات و ازدواج با مت دیمون (بازیگر مشهور هالیوود) بود، اما بعد از رسیدن این کار او را به سمت شغلی عالی و آشنا شدن با همسرش شد.

پس از آن فانتزی تخیلی یک کیف بسیار گران را در فکرش قرار داد و بالاخره با رسیدن به موفقیت شغلی خوب به آن کیف رسید.

این فکرهای فانتزی و رؤیایی می‌تواند برای شما مانند یک محرک و انگیزه‌ای بسیار بزرگ به سوی موفقیت باشد.

اهداف بزرگ می‌تواند بسیار دست نیافتنی باشد به همین دلیل بهتر است آن‌ها را به اهداف کوچک و دست‌یافتنی تقسیم کنید.

دروغ چهاردهم، کتاب خودت باش دختر: من نویسنده بدی هستم

در بسیاری از اوقات زنان نظر دیگران را به نظر مقدم‌تر می‌دانند مخصوصاً در چیزهایی که خودشان آن را تولید می‌کنند.

از طرفی بسیاری از افراد می‌خواهند که کارهایشان مثل آثار هنری در تمام جهان به شهرت برسد اما باید همیشه این را در نظر داشته باشند که هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد، در این میان انجام دادن کارهای جسورانه نیز به خاطر ترس از انتقاد بسیار سخت می‌باشد.

شما باید این را درک کنید که نمی‌توانید همه را با هنرتان آشنا کنید اما همچنان باید استعدادهای خود را شکوفا کنید و به ثمر برسانید.

دروغ پانزدهم، کتاب خودت باش دختر: هرگز نمی‌توانم این شرایط را پشت سر بگذارم

بسیاری از افراد در جهان در گذشته یک آسیب بزرگ را در زندگی خود پشت سر گذاشته‌اند و معمولاً با همدردی و احساس این که تنها نیستند التیام پیدا کرده‌اند.

یکی از چیزهایی که در این موقعیت می‌تواند به شما کمک کند پیدا کردن خوبی در آن تلخی است، اگر آن را پیدا کنید احساس بهتری خواهید داشت.

وقتی که از آن موقعیت عبور کنید، روحیه خود را باز خواهید یافت و یاد می‌گیرید که به خودتان تکیه کنید، بدون شک مبارزه با مشکلات کار سختی است، اما تنها راه رسیدن به هدف می‌باشد.

فصل چهارم کتاب خودت باش دختر

دروغ شانزدهم، کتاب خودت باش دختر: قدرت گفتن حقیقت را ندارم

در بسیاری از دوران زندگی گفتن حقیقت کاری بسیار سخت و دشوار می‌باشد، و نگفتن آن کاری راحت‌تر می‌باشد، اما باید توجه داشته باشیم که نگفتن کار را از بسیاری از جهات سخت‌تر می‌کند و به ذهن شما اجازه منفی بافی زیادی می‌دهد.

اما در مقابل گفتن حقیقت می‌تواند نشان‌دهنده شجاعت شما باشد و می‌تواند الهام بخش دیگران باشد تا در شرایط مشابه درست تصمیم بگیرند.

شما برای این کار باید نگاهی مثبت به آن موضوع داشته باشید و نکات مثبت آن تجربه را ببینید، تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید.

دروغ هفدهم، کتاب خودت باش دختر: وزنم نشان دهنده شخصیتم است

بسیاری از زنان رابطه‌ی بدی با غذا، وزن و استایل بدنی خود دارد، همچنین بسیاری برای مقابله با مشکلات گذشته و کمک به فراموشی مشکلاتشان از بدن خود سوء استفاده می‌کنند.

معمولاً پس از آن زنان به رژیم‌های غذایی همراه با قرص‌های لاغر کننده روی می‌آورند که نتیجه دلخواه آن‌ها را ندارد و همچنین روش‌های دیگری که می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.

دروغ هجدهم، کتاب خودت باش دختر: باید کمی بیشتر الکل بنوشم

برخی از زنان الکل را به عنوان مکانیزمی برای مواجهه با چالش‌های ندگی استفاده می‌کنند.

این یک راه حل بسیار آسان است که مقداری الکل خورده و مشکلات خود را فراموش کنید اما این موضوع باعث چاقی، ولخرجی و ناتوانی در کنترل احساسات در آنها شود و خودش به مشکلی بسیار بزرگ تبدیل گردد.

شما برای این که مشکلات خود را حل کنید نباید به دنبال این نوع راه حل‌های آسان بروید زیرا تنها راه فراری از واقعیت هستند و به شما آسیب می‌زند.

دروغ نوزدهم، کتاب خودت باش دختر: برای زندگی درست فقط یک راه وجود دارد

گاهی وقت‌ها ما میان خود و خانواده خط‌هایی می‌کشیم، خطوطی که در بسیاری از وقت‌ها ریشه در کودکی ما دارند.

دنیا پر از افرادی شبیه به ماست اما در بسیاری از مواقع ما شروع به کشیدن خطی میان خود و دیگران می‌کنیم و دنیا را با دو عنوان ما و بقیه می‌بینیم.

وقتی این تفکرات در ذهن رشد می‌کند، شما در حقیقت خود را از دنیایی از زیبایی‌ها، نژاد، مذهب، گرایشات سیاسی و معنوی دور می‌کنید و آنها را از دست می‌دهید.

از طرفی دیگر این محدود کردن خود باعث می‌شود که از رشد و دست یافتن به فرصت‌های بسیاری جلوگیری شود.

دروغ بیستم، کتاب خودت باش دختر: من به یک قهرمان نیاز دارم

زنان به سادگی می‌توانند در دام انتظارهای کاذب بیفتند تا فردی آنها را تغییر یا از زندگی‌شان نجات دهد، همچنین ممکن است این تفکر در آنها وجود داشته باشد که بدون تلاش نیز همه چیز ممکن است درست شود.

این اشتباه ممکن است باعث آن شود که زندگی‌شان را بدون تغییری که خودشان باید ایجاد می‌کردند ادامه دهند به همین جهت بسیار مهم است که آن‌ها مسئولیت و تلاش رسیدن به موفقیت را برعهده بگیرند به جای آن که منتظر فرد یا چیزی باشند.

جملات کتاب خودت باش دختر

• اینستاگرام جایی است که مردم شروع می‌کنند به فرستادن پیام‌هایی درباره‌ی اینکه چه زندگی باشکوه و چه دنیای پر زرق و برق و تمام عیاری دارم.
تنها فکری که بعد از خواندن این پیام‌ها به ذهنم می‌رسد این است که من آدمی هستم که در مکان‌های عمومی شلوارش را خیس کرده است.

• من از مقایسه کردن خودم با دیگران دست برداشتم، مقایسه کردن لذت را می‌کشد، تنها فردی که باید از او بهتر باشی کسی است که دیروز بوده‌ای.

• خانم‌ها باید قضاوت کردن را کنار بگذاریم.

• مثل عزادارانی که در انجیل آمده جامه بدرید و ضجه بزنید، خودتان را تخلیه کنید؛ بعد اشک‌هایتان را پاک کنید، صورتتان را بشویید و به راهتان ادامه دهید.

• شاید درخواستم رو قبول می‌کردی ریچل اما در واقع دلت نمی‌خواست و این بدتر از قبول نکردنه.

• شکل چیست؟ ناراحتید چون هنوز اضافه وزن زمان بارداری را کم نکرده‌اید؟ یک بار دیگر به لیستتان نگاه کنید، نوزادتان هنوز زنده است؟ عالی شد. خودتان چطور؟ آیا هنوز دم و بازدم دارید؟ خیلی خوب پس این‌طور که به نظر می‌رسد شما فوق‌العاده‌ترین مادر روی زمین هستید. همین مسیر را ادامه دهید.

• چه بخواهید وزنتان را کم کنید یا یک کتاب بنویسید یا تبدیل به یک چهره‌ی تلویزیونی شوید یا با تور دور دنیا سفر کنید، شما مسئول رؤیای خودتان هستید.

• تابه‌حال چند بار برای دیدن سریالی خودتان را قال گذاشته‌اید؟ تابه‌حال چند بار حتی قبل از آنکه شروع به کاری بکنید تسلیم شده و کنار کشیده‌اید؟

نویسنده کتاب ریچل هالیس

ریچل هالیس متولد سال ۱۹۸۳ در آمریکا می‌باشد، او نویسنده، وبلاگ نویس و سخنران آمریکایی می‌باشد.

ریچل در جوانی بعد از تمام کردن تحصیلات خود به لس‌آنجلس رفت و در آن جا مشغول به کار شد و به استقلال مالی رسید، و بعد شروع به سخنرانی‌های انگیزشی و کتاب‌هایی مرتبط با زنان در جامعه‌ی آمریکا کرد.

فعالیت‌های او برای حقوق زنان در امریکا تنها به نوشتن و سخنرانی‌ها خلاصه نمی‌شوند و او کارهای مختلفی مانند تأسیس مؤسسه‌ای حقوقی برای خدمات رایگان به زنان کرده است.

دو کتاب خودت باش دختر و کتاب شرمنده نباش دختر به عنوان مشهورترین اثرهای ریچل هالیس شناخته می‌شوند.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x